video
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
AHOJ, mám Jawu Pionýr, když přidám plyn na max. Tak to jede jen na čtvrtku výkonu a po 10-20vteřinách se rychle přidá a za teplého motoru to trvá déle. Prosím nevíte někdo čím to je?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. srpna 2019 21:24
Máš to moc bohatý, musíš ochudit směs.
Datum: 02. srpna 2019 21:24
čau mě to dělal filtr sání. úplně jsem ho vyhodil a jede parádně už 10 let.
Datum: 16. července 2019 17:19
Jméno: pejsyburton
IP: uživatel19585
Ahoj, chtěl bych se zeptat. Chtěl bych "vytunit" trochu babettu typ 210. Jaký je váš názor na karburátor Karburátor DELLORTO 16? Jestli to chápu dobře, tak bych si měl k němu nechat udělal i novou přírubu, ta asi nebude součástí balení že? Díky za info.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. července 2019 20:05
Hlavně koleno nový. Tohle má menší průměr jak malíček. A lehce cestovně otevřít válec. A zkrátit vejfukový koleno ve výfuku. Dellorto stačí to 14mm co se standartně dává jako náhrada na babety. Kdybys měl o úpravu válce zájem,napiš,ale spíš až ke konci července-srpen,počínaje zítřkem mi začíná courací rodiná letní dovolenková sezona. Tzn nedělam,anžto skoro nejsem doma Standa
Datum: 04. července 2019 20:05
Ahoj poraďte prosím. Mám nastavený předstih 1,9 a když jedu můj testovací kopec se studeným motorem, tak ho vyjedu bez problémů za 2, ale když je zahřátej po cca 10. km jízdy tak ani náhodou. svíčku používám N15C kontakty nastaveny z výroby, výbrus a ložiska C3 staré cca 10 let. Oproti klukům z gangu mi jede parádně, jen mě trápí ta myšlenka, že umí jet i líp, Letos jsem si pořídil tyristorové zapalování ale je to stejné jen na dvojku vyjedu výš.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2019 18:25
tak jsem tam dal trysku 70 a 32 volnoběžnou a je po problému díky
Datum: 27. prosince 2019 18:25
Jméno: Matouš_KH
IP: uživatel19564
Tohle mi dělalo když to foukalo mezi valcem a motorem - vyřešilo to utěsnit vazelínou aby to nesálo falešnej vzduch jak se ty 4 dlouhý šrouby roztáhnou
Datum: 29. července 2019 19:45
Trysky jsou normálně tady v krámku... https://www.fichtlkramek.cz/nahled/2082.html a https://www.fichtlkramek.cz/nahled/20722.html
Datum: 24. července 2019 18:10
Díky za rady. O víkendu jsem se vrátil z dovolený na fichtlech a problém s výkonem zahřátého motoru jsem vyřešil hlavní tryskou 71. S tyristorem táhne mnohem líp i v nízkých otáčkách, na trojku jsem vyjel mnohem dál než kluci s vape ( oni měli vyšší celkové otáčky tak byli rychlejší pokud jsme jeli oba za dva nebo na jedničku). kde koupím volnoběžnou trysku 32 a 35 ? zatím jsem nic nenašel.
Datum: 08. července 2019 9:38
Je to přesně jak píše standa. Měl jsem taky bohatou směs, nepomohla ani nová volnoběžná tryska, koupil jsem tedy trysky 32 a 35 a nakonec to jede nejlépe s tou 32. Za studena musím motor asi tu půl minutu turovat, jinak zdechne, ale pak už jede jak má, ale hlavně i když je po jízdě rozpálený, tak startuje na jedno našlápnutí, okamžitě reaguje na plyn a motor i líp jede!!
Datum: 06. července 2019 21:42
Jméno: standa
IP: uživatel19584
Vysoká hladina v plovákové komoře. Možná už moc rozrýpaná volnoběžná tryska. Každopadně má bohatý volnoběh,chce ochudit,takže hladinu níž a pokud to nebude stačit,menší volnoběžku (35 či 32). Pak pojede parádně. Dobře seřízený pio v podstatě nedrží volnoběh a prvních cca 20-30 sekund ho musíš pobrnkávat aby nezdech,po ohřátí již vše funguje,drží teplý volnoběh,nezdechá,nezahlcuje se horký v kopcích. Ať se daří. Standa
Datum: 28. června 2019 9:13
Ještě jsem zapoměl, že teplej nedrží volnoběh.
Datum: 26. června 2019 14:57
Zdar draci fichtl líta skvěle, volnoběh drží, jede jak má ale mám menší problém. Nechce startovat, tedy vždy když ho vytáhnu tak ho v pohodě nakopnu, ale když dojedu a chci ho znovu nakopnout nejde to. Nejde to ani za tepla, ani za studena. Zkoušel jsem to i s cupováním i bez něj. Nějaké rady?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. srpna 2019 2:48
Jméno: JawaTrabik60121
IP: uživatel19599
Ahoj, dělali mi to totéž, a bylo to svíčkou ...
Datum: 21. srpna 2019 2:48
Dobrý den já bych prosím potřeboval pomoct najít kladívko na jawa 585 mosqito zapalování předem děkuji😀
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2019 7:21
Jméno: sessa
IP: uživatel19582
S kladivkem na komara je to traga...neda se s do a do
Datum: 23. června 2019 7:21
Na zapalování
Datum: 18. června 2019 16:19
čus draci, mam dotaz ohledně klikovky na 21, jak se muže chovat klikovka která má axialní vůli na ložiskách? jinak řečeno klika není tam nalisovaná ale téměř vložená, fichtl takto najel přes 6000 km bez jakychkoliv problémů, pak odešlo vape do věčných lovišt a po předělaní na kladivko to sice jede ale obcas to cuká střílí do vyfuku i do saní, s tim že někdy ví a někdy méně, předstih OK, kladivko OK, odtrh OK, kondík OK, karbec OK (vyzkoušené 2 nove a seřízené), gufera nové, vyfuk čistý, hava čista, svíčka ok, zapaloví civka aj indukční nové....
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2023 0:01
Jméno: Jirka
IP: uživatel19779
Mě klika líta do boku to je od spojky k zapalování dobře přes milimetr, najeto +/- 3500km bez problému, mám kladívko.. do výfuku mi to kdysi střílelo když jsem měl v háji kondík a do toho najednou odešlo i gufero pod zápalkem
Datum: 19. července 2023 0:01
Jméno: standa
IP: uživatel19586
Vape odešlo kvůli axiální (a malé radiální) vůli kliky. Kladívko blbne ze stejného důvodu. Vyměn ložiska nebo kliku,podle toho,kde ta vůle je. Nejspíš ale už vyhamtaná klika. Občas pomužou ložiska SKF,maj jinou-festovější tolenci ...
Datum: 04. července 2019 20:08
Jméno: Martin
IP: uživatel19576
Čau chci se zeptat mám problém s parezem 555 se spojkou.Někdy zabere,ale někdy to zase klouže při startování. Někde jsem se do četl že tam jde dát spojka z pionýra. Koš ten si myslím že bude pasovat, ale kolečko na klice nevím zda li tam z pionýra bude pasovat a nebo se tam musí nechat z pařeza. Díky za radu.Martin
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. června 2019 17:58
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
Spojka 555 má jenom tři pružiny, pionýr 5 a je tam pákový převod. Možná jsou olítané korky nebo unavené pružiny. primární řetěz 555 je jednořadý, pionýr dvouřadý. Zkusil bych nové pružiny, případně korky. Primární kolečko by pasovat teoreticky mohlo.
Datum: 27. června 2019 17:58
Jméno: LB
IP: uživatel10827
Ahoj Jawaři Mám dotaz ohledně Jawy Dandy 125. Potřeboval bych nějaké moto na občasné dojetí do zaměstnání, k řezníkovi( když zapomenu koupit kližku do guláše ) a na takové drobné občasné pojižďky.
Dandy mi přijde celkem dobrá a to kvůli ceně a dostupnosti náhradních dílů. Motor 125ccm protože vážím 90kg je lepší volba než utahaná padesátka. Nejde mi o rychlost nebo na tom litat ve dvou, ale o dopravu z bodu A do budu B.
Dotaz: Jaké částky jsou adekvátní za Dandy? Na co si dát pozor, co jsou typické vady a závady? S čím bývají největší problémy.
Díky za odpověďi (popřípadě za doporučení jíné125 enduro)
Libor
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2019 12:15
dily s dandy bude hur a hur, jawa s tim skoncovalo uz pred roky,, uz se doprodavaji jen malickosti za dily, jako plasty lanka, desticky navleky a td dili do motoru spatny ale ty motory se davali do ruznych motocyklo atd ale dandy spis uz do sberatelkeho prostredi .-) jinak motorka je to bajecna,, jen ty dily,,, do motoru a do trmenu se tezko hledaji, babetta je nejlepsi,ta dilove bude nesmrtelna, pokud nejde o rychlost
Datum: 22. listopadu 2019 12:15
Jméno: Paťas
IP: uživatel19416
Čauvec lidi chtěl bych se zeptat jestli když za 20W zapalko vyměním 30W jestli bude větší jiskra nebo čím jinak to může být?
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. června 2019 19:46
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
Ne, jiskra se ti nezmění (pokud je indkuční vinutí ve správné poloze na statoru). Ten výkon máš na spotřebiče (světla). Na jiskru je tam jedna samostatná cívečka.
Datum: 19. června 2019 19:46
Dobrý den, mám takový problém na babetě 210. Když jedu po rovině nebo skopce na maximální rychlost po chvíli mi začne z ničeho nic babeta zpomalovat až pod určitou rychlost asi 35 km/h a potom se zas rozjede a chvilku jede na maximální rychlost a pak se to opakuje, když jedu do kopce tak mi to nedělá. Neví někdo čím to může být? Nevím do jaké kategorie to zařadit tak to zatím dávám to Elektriky jestli někdo myslí, že to je problém s něčím jiným napište. Předem děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. června 2019 11:34
Jméno: LB
IP: uživatel10827
Mně to bába dělala, když sála falešnej vzduch, a taky když začal blbnout tyristor. Svyho času jsem sebou vozil jeden novej jako náhradu.
Datum: 08. června 2019 11:34
Jméno: Tomas
IP: uživatel19574
Čau lidi, nevíte někdo náhodou co znamená to další značení na rotorech jawa pionýr? Mám na mysli např. to 5/4/, 5/3, 4/2, 7/2, 5/2 atd. Liší se nějak to
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. června 2019 22:36
Jméno: jarba
IP: uživatel19579
osobně tipuji serie, jinak je rozděleno jen na 20 a 30w
Datum: 15. června 2019 22:36
Jméno: pavel
IP: uživatel779
Taky by mě to zajimalo.
Datum: 05. června 2019 11:01
Ahoj mám pionýra 21 donedávna měl volnoběh v pohodě, ale teď se to nějak posralo. Jezdí normálně hezky, ale jakmile pustím plyn tak to prostě zdechne. Myslím si že by to mohlo být buďto špatnou svíčkou nebo že do toho bez plynu neteče benzín. Co myslíte?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2019 0:24
Jméno: Pmbx
IP: uživatel19573
koukni na volnoběžnou trysku, jestli neni zas..ná a nebo spíš to bude prošoupané šoupátko.. neraguje na stavěcí šroubek volnoběhu..? to jsem měl taky, to by mohlo bejt tim..
Datum: 03. května 2019 0:24
Jméno: fochy
IP: uživatel19570
Čau draci.Je potřeba k CKR ojnici spešl pístní čep nebo se da použít ten co tu má Sesa na obyč bronzový futro?Díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2019 12:55
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
Čep je v obou případech stejný - 14,1 mm
Datum: 22. listopadu 2019 12:55
Jméno: tomyk
IP: uživatel19568
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2019 13:21
podle toho jaky stav a zda s doklady ci nikoliv,, ale fichtl leti raketove nahoru a tak ten na fotce s doklady i za 30 uplne v poho
Datum: 22. listopadu 2019 13:21
Jméno: Mirek
IP: uživatel19563
ahoj draci, mám fichtla a nechce chcípnout, kontakty jsem očistil. čím to může být? děkuji Mirek
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. dubna 2019 11:47
Jméno: OK2VOB
IP: uživatel14145
Ahoj Mirku! Nemusíš nic měřit! Vem kus drátu, třeba i železnýho a při běžícím motoru a vypnutým zapalování drát připojuj přes ty místa o kterých jsem psal poprvé! A tam kde to chcípne je závada!!! OK2VOB
Datum: 22. dubna 2019 11:47
Jméno: Mirek
IP: uživatel19569
Ahoj, díky za radu, vyzkouším to. Omlouvám se, ale zatím jsem nenašel čas abych reagoval, až dnes. Nemám možnost to proměřit, ale někoho seženu a určitě dám vědět aby jsme tím pomohli i ostatním. Hezké Velikonoce.
Datum: 19. dubna 2019 20:48
Jméno: OK2VOB
IP: uživatel14145
Ahoj Mirku! Dnes je 19.4. a jestli dobře počítám, tak je to 12 dní, co jsem se Ti snažil poradit a zatím žádná odezva. Možná jsem radil úplně špatně a ono to nepomohlo. I tak jsi mohl dát vědět, že je něco špatně! Jestli tak většina reaguje na rady, tak se ani nedivím, že u většiny je počet odpovědí 0!!!V minulosti se to tady hemžilo radami, odpověďmi a bylo tady trochu živo a veselo! No nechám to tak. Třeba se Ti podařilo a už jezdíš bez problémů a na odpověď si ani nevzpomeneš! OK2VOB
Datum: 19. dubna 2019 20:07
Jméno: OK2VOB
IP: uživatel14145
Ahoj Mirku! Jsem tady úplné kvůli něčemu jinému, ale zkusím poradit. Zkontroluj vodivost drátů mezi zapalovací cívkou a přepínačem. Mezi přepínačem a kostrou. Případně jak je provedeno ukostření přepínače! Že jsi očistil kontakty, ještě neznamená že se spolehlivě dotýkají. To je taky důležitý! Předpokládám, že jsi nečistil kontakty na kladívkách! Dej vědět,jak to dopadlo! OK2VOB
Datum: 07. dubna 2019 17:21
Jméno: OK2VOB
IP: uživatel14145
Po několika letech jsem tady zase. Moc a ještě víc prosím manžele z Kojetína s modrým PIONÝREM asi JAWA 21, od 12:30, z 3.4. kterým říká něco OK2VOB nebo OK2VVB, aby mě kontaktovali na meilu: " OK2VOB@seznam.cz " možná malýma písmenama! Napsat může i někdo jiný, kterého třeba zajímá co to OK2VOB znamená, případně jiný také takto postižený! HI!HI! Doufám, že jsem ještě také motorkář s motocyklem JAWA 250/592?
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. dubna 2019 22:46
Jméno: OK2VOB
IP: uživatel14145
Ahoj Matouši! O CB toho zase tolik nevím a PMR + sdílenky ještě méně! HI!HI! Však napiš na meila! 73! OK2VOB
Datum: 08. dubna 2019 22:46
Jméno: Matouš KH
IP: uživatel19545
Zdravím kolegu s vysílačkama. Já jedu CB, PMR + sdílenky VHF + UHF.
Datum: 08. dubna 2019 9:29
VAPE ::>>> OPĚT ZDRŽILO VŠE O 10% TAKŽE SE NA MĚ NEKOUKETE DRACI, ŽE ZA TO MŮŽU
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. dubna 2019 17:11
Jméno: Vašek
IP: uživatel19566
Jo jo on to zavinil, pojďme ho lynčovat.
Datum: 10. dubna 2019 17:11
Jméno: Franky
IP: uživatel19565
To byl on ..... to on ..... ukazme si na nej ...... on za to muze.......
Datum: 08. dubna 2019 19:46
Čau ve spolek. Potřebuji udělat STK a vidlice už jsou off. Tak se chci zeptat když koupím tady ramena a kluzáky od TKM tak předpokládám že to stačí jen nalakovat a složit.Nebo budu muset ty silony v ramenech vzít výstružníkem ? \r\nA světelnou cívku do zadního světla u 20w zapalování mám koupit asi tu stím drátkem že? ? Předpokádám že to je na víc motorek a když ten dratek odstřihnu nic se nestane. Jawa 21 RV 1968. Tak ať to jezdí a díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. března 2020 6:52
Jméno: sovisko
IP: uživatel19642
Ahoj, byl jsem 2x na stk s pinckama a opravdu nikdy se na vůli vidlí nikdo nezaměřoval. Foto celek, štítek, číslo motoru ( nemusí být shodné se štítkem) a shodná barva s TP. Pěkné gumy. Nastartovat -svítí, zhasnout - troubí.Toť vše.
Datum: 21. března 2020 6:52
Jméno: Kondor
IP: uživatel19555
Heil FICHTL ! Mám problém s Jawkou 05.Na origo filtrbox ( ten velký hliníkový ) mi nechce motor frčet na volnoběh,dusí se po přidání plynu.Když ho sundám,je to to samý.Když před sání plácnu smotanej kus hadru tak to docela funguje.Dal jsem do toho boxu ještě molitanovou vložku a je to k hovnu.Proč mi to nechce vrčet?Neví někdo?Tuším žew bude problém se velkým množstvím vzduchu ale nějak se v tom ztrácím.Poradí někdo?Když tam šoupnu klasiku fichtl karbec s plastovým filtboxem jde to naprosto v pohodě.Proto usuzuju na problém se vzduchem.Díky za nakopnutí,kluci.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. března 2019 11:17
Jméno: Kondor
IP: uživatel19555
Jinak to všechno o víkendu prověřím,ale myslím že to nebude žádná spatlanina.Bylo to kupované od prvního majitele,postaršího pána který se v tom nevrtal jak říkal.
Datum: 18. března 2019 11:17
Jméno: Kondor
IP: uživatel19555
Motor je na 100% 05ka.Má oválné kartery a spojku zcela jinak než Jawa 20.Karbec to má ten s velkým sáním na ten hliníkovej filtr. Do podzima to jezdilo normálně,bez problémů celý léto a na podzim to začalo dělat paseku.Tak se to strčilo do maštale a že na jaře .... Ale ono to nějak nejde.Proto jsem z toho trochu vedle.
Datum: 17. března 2019 22:14
Jméno: standa
IP: uživatel18682
Seš si jistej tim,žeje to j05? Válec j05? Hlava j05? ....pokud máš na j05 motoru válec a hlavu z j21 je to j21 a platí nastavení všeho pro j21...to by vysvětlovalo ten karbec z j21.... kdyby něco,pár zkušeností s tím mám.... úžasná záležitost je válec j05,hlava j21,karbec j 21... a furt ve třech.... snášelo to i víc jak 1:1 nafta benzin a jiný směsi....
Datum: 17. března 2019 21:46
Jméno: Paťas
IP: uživatel19416
Čaute draci chtěl bych se zeptat co říkáte na tachometr od motojelínek: https://www.motojelinek.cz/Tachometr-80-km-h-JAWA-50-Pionyr-Stadion-d2152.htm .Můj starý ukazuje rychlost ale nepočítá kilometry, po rozebraní jsem zjistil že jsou vylámané ty plastové zuby na jednotlivých kolečkách s čísly. Bojím se že se jim to nebude líbit na technický když tam uvidí ten samý počet kilometrů.
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. března 2019 16:33
Jméno: Hanz
IP: uživatel19559
Nevím co by se jim nemělo líbit je úplně jedno kolik je tam km, jinak tacho je pěknej excelentní 99,9 orig jen má o číslo navíc na počítači km a jiný tvar číslic na počítadle km ale jinak exklizivní replika bez výhrad. Jinak k tý stk dal jsem tam repliku tacha a hned jsem jel na stk čili tam mám najeto 1km a nic se neděje
Datum: 28. března 2019 16:33
|
|