www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: erik      IP: uživatel19413    
Zdarec, máte někdo zkušenosti s Dandy 50 motor sachs?. potřebuju radu, přestala házet jiskru,prosel jsem elektriku a nic, napada me jestli neni v haji spinacka ale kdyz otočim klickem tak svetla sviti, nebo indučka. nevíte za kterou by sla nahradit? nic nemuzu najit. diky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. května 2018 17:53
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
Zapalovani kaput je tam vyrobce Iskra
 
 
Datum: 14. května 2018 17:53
 
 
 
 
Jméno: Po renovaci      IP: uživatel19411    
Ahoj, pionýra mám po go , laku i nové elektrice... Nestartuje, jisku dává,benzín tam jde, zapalování seřazené spárovými měrkami ne jen kartonem a alobalem... Má tendenci naskočit, občas při nakopávání modrý obláček i zvuk, při roztlačení taky náznaky,když jsem připojil na zapalování vrtačku, ať to pořádně roztočím, tak zase tendence ale hovno z toho(nedělejte to,zlomil jsem ten šroub :/ ). Věci jako cívka, fajfka,kabely, cívky v zápalku, kladívko apod. nové. Co to může být? Díky moc, sám už netuším. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. května 2018 8:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19415    
Tak ho otoč skoro až nadoraz nalevo a doseřiď kladívka. To by mohlo pomoci. Pokud ne,tak mi sem napiš,jak jsi přesně to či ono seřizoval,někde najdeme chybu.
 
 
Datum: 03. května 2018 8:15
 
 
 
 
Jméno: Po renovaci      IP: uživatel19414    
Je to Jawa 20, zapalování je spíše napravo. Hodnoty by měly sedět, rotor je na kolíčku přesně. Plováková hladina sdružená, trisky origo, jen vyčištěné
 
 
Datum: 02. května 2018 10:57
 
 
 
 
Jméno: jui      IP: uživatel19412    
Svod na koďanu ?
 
 
Datum: 30. dubna 2018 17:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel10846    
Jak jsi seřizoval zapalování? Jaká je poloha statoru mezi držáky? Je otočený spíše k levé a nebo pravé krajní poloze? Jaký typ pionýra to vlastně je? Nastavované hodnoty souhlasí s typem motoru,zapalování,válcem a hlavou? Vačka sedí v aretaci v magnetu a magneto sedí v aretačním kolíčku na klice? Je tam správná vačka? Kde na vačce se nachází pertinax kladívka v horní úvrati? Kladívko začne otvírat před horní úvratí a zavírá po horní úvrati? Svíčka je skleplá na 0,4-0,5mm? Hladina plovákové komory je seřízena správně a ventil správně zavírá? Trysky jsou 38 a 68 ? Je to hodně otázek. V odpovědích bude indicie. Když je vše cca správně tak není potřeba nic seřizovat extra přesně.. Když flákneš stator do nějaký střední polohy a o kus ho vrátíš doleva,tak že je posléze kladívko v HU tak 1-1,5mm za zubem vačky tak při nějakym odtrhu baj oko 0,5mm to nějak slušně jede... někdy to chce pootočit trochu víc doleva,někdy je třeba dát menší/větší odtrh kladívka než se to vyladí na TOP.... honit nějakou hodnotu šuplerou je nesmysl... beztak to každej měří blbě,protože nebere v potaz sílu těsnění pod válcem a krajní polohu pístu V HU...než tam něco na desetiny měřit s odchylkou 40% tak už je přesnější se řídit polohou kladívka na vačce. Jak se otvírá a zavírá tak je vyhráno. Takto obecný postup využívám u všech kladívkáčů. Nahrubo a pak doladit dle citu. Vše vždy jelo top. Ať se daří.
 
 
Datum: 29. dubna 2018 22:12
 
 
 
 
Jméno: Mirec      IP: uživatel19357    
Zdarec, chcem sa spýtať Chonga. Mám spravenú reguláciu 12V. Mám stým trochu problém lebo keď privediem na vstup napr. 15V, na výstupe je tiež 15V. Vôbec nestabilizuje, pripadá mi že vstup je totožný s výstupom. Skrat nieje nikde. Kde teda hľadať problém? Môže byť prerazený IRF 5210? Prípadne zenerka 12V? Vopred vďaka za radu. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. února 2018 16:54
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Ahoj Mirec, těžko říct. Může být že je nastavená hystereze stabilizace příliš vysoko (záměna hodnot odporů připojených k vývodům 2 a 6 integráče) . Namísto cca 13V třeba na 18V a pak to pochopitelně nestabilizuje. Osobně bych to oživil tak že bych místo otronu dal LEDku, nezapojil IRF, kapacitory nahradil třeba 1000uF/25V a lehkou zátěž třeba žárovku 2W/12V a na proměnném zdroji sledoval při jakých napětích dochází k vypnutí a zapnutí LED. Pamatuju si že jsem nechával cca rozdíl lehce menší než 1V. Bacha na maximální povolené napětí 555ky. Zdechne při napětí 18V a výše. Ale nejprve raději začni změřením napětí na vývodu č. integráče. Musí tam být něco okolo 2.5V. Prostě Ti nezbude než laborovat.
 
 
Datum: 19. února 2018 16:54
 
 
 
 
Jméno: dachl-20 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
čau, potřeboval bych poradit se zapojením zapalování na stadiona. To že menší ze dvou cívek je světelná a tu jen vyvedu na světla je jasný, Jde mi ale o tu zapalovácí. Konkrétně na co v zapalování připojit vysokonapětový kabel na svíčku. Jak spojit kabel od - zapalovací cívky , kondenzátoru a kladívek. Mám všechny tyto 3 kabely spojit a na ten spoj připojit vysokonapětový kabel? díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. února 2018 20:44
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19350    
Pokud se nepletu,tak je to cívka navinutá na cívce a maj společný jádro. Takže by měl někde vstupovat kabel od kladívka a kondiku do spodního vinutí a z horního vinutí kabel na svíčku. Musim uznat dobrej dotaz. Zaskočil mi..,,,na nějakym stadionu jsem jel i ladil,ale tohle nikdy... je to čistě dedukce...
 
 
Datum: 07. února 2018 20:44
 
 
 
 
Jméno: biggles      IP: uživatel16444    
Ahoj draci\r\nDotaz mám čz 487 trošku bojuji s dobíjením. Máte někdo zkušenost s touto náhradou relé: Relátko AEV uzem.(-)6V/75W? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. února 2018 13:51
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
je super, jediný co, tak při prohození pólů okamžitě odejde do věčných lovišť... jedna číza plus na kostře, druhá mínus...a bylo to v prd.... ale jako jak píše Bakoun, nevíš o něm,funguje skvěle
 
 
Datum: 08. února 2018 13:51
 
 
 
 
Jméno: Biggles      IP: uživatel16444    
To jsem potřeboval slyšet! Až budu objednávat další díly, půjdu do něj. Dík!
 
 
Datum: 04. února 2018 20:50
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Mám zkušenost. Od namonotování o dobíjení nevím. Funguje to spolehlivě. Jen musí být v pořádku rotor, stator a uhlíky. Ale to plati i pro origo dvoucívku. To originální dvoucívkový relé málokdo umí seřídit a navíc jde o mechanickou součástku, opalují se tomu kontakty, tím se částečně mění regulace. Na to jsem neměl nervy.
 
 
Datum: 04. února 2018 17:45
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel19318    
Ahoj, chci se zeptat. Mám 6V SIMSONA a nesvítí mi přední dálkové světlo, když mám dálkové tak svítí jen zadní hodně slabě. Baterku mám novou ( světla by měli jít i bez baterie). Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. ledna 2018 20:18
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19319    
Chyba bude na patici žárovky a nebo v přepínači na řidítkách. Eventuelně ti prostě prasklo vlákno.... koukal jsem do schematu,nic jinýho by to bejt nemělo....
 
 
Datum: 13. ledna 2018 20:18
 
 
 
 
Jméno: Vít Fišer      IP: uživatel19168    
zdarec.nevím si rady se zapojením eletriky.mám 30w jsem uloženku a chtěl jsem 25w žárovku.jenže to schéma nějak nechápu.mám klasickou spínačku a zadní světlo na sufitku.když dám páčku dpleva tak jde zapalování protože přikostřim cívku přes kontakt 1.jenže když to dám doprostřed nebo doprava tak to zhasne.jak to mám zapojit když to schéma http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_50_typ_21/schema/schema_typ_23_25_5w vubec nechápu.jak je připojený to přední světlo a co to zadní na dva dráty.a kam je vadenej ten drát od 15 do toho předního světla? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. prosince 2017 12:58
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jojo, to jsem se nějak upsal, máš pravdu :-D Je to teda nějakej bezejmenná svorka, eventuelně by se mohla ukostřit i 58ka (u 30W verze) a fungovalo by to stejně ..
 
 
Datum: 21. prosince 2017 12:58
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19305    
Pleteš se. Svorka 55 jsou světla. Zde jsem našel hezký schéma,to vysvětlí vše,ač je to tu popsáno http://novy.motokramek.cz/productimages/4632_b64cb69689a3cacc598b2d7eeed94ebd.jpeg
 
 
Datum: 18. prosince 2017 16:24
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Prostě zapojení indukční cívky: Z kontaktu u kladívka (očkem pod šroub nebo Faston plíškem samcem a Faston samicí - podiv se kdyžtak na net co tím myslém) veď drát na indukční cívku (která je připevněná objímkou k rámu - tuším, že by měl být i plášť té cívky ukostřený) na PÓL ČÍSLO JEDNA (1) taky očkem, nebo fastonem. Z PÓLU ČÍSLO PATNÁCT (15) vedeš kabel, který ukostříš (zpravidla bývá v rámu poblíž vedle díry pro objímku indukční cívky i závit M5 tuším, kde dáš očko a dotáhneš jej šroubem a tím ten drát ukostříš. Z PÓLU JEDNA (1) vedeš další drát, který ti povede do přepínače na masce na konektor číslo JEDNA (1). A z konektoru číslo PADESÁT PĚT (55) vedeš kabel opět na kostru (třeba na krycí plech masky, kde pro to bývají vyvrtané dírky). Účelem toho přepínače je ukostřit pól číslo JEDNA (1) a tím vyskratovat kladívko, na svíčce nebude jiskra, motor nejede. V ostatních polohách přepínače není tento pól ukostřen a motor běží. Pokud tohle zvládneš, můžem se dostat dále, pokud ne, zavez to někomu, kdo se v tom trochu vyzná ...
 
 
Datum: 18. prosince 2017 11:45
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19305    
Já to vzdávam. Je tu popsané co s tim máš dělat a kde je chyba. Pokud budeš mít zájem uděláš to. Tuhle diskusi nemá význam dál vést. Sorry,na tohle nemam sílu.
 
 
Datum: 18. prosince 2017 8:11
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel19304    
no já už tu indukčku měl tak zapojenou,ale nechcíplo to ani hovno.tak sem vyndal tu kostru na rám od indukčky a teď to samozřejmě jede jenom když je otočeno doleva.a prostředek a vpravo nejedce.
 
 
Datum: 17. prosince 2017 15:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel13290    
Ty žádnou indučku v masce NEKOSTŘÍŠ ! Přední světlo je PLASTOVÝ proto do něj musíš přitahat i kostry. Jednou na žárovku,protože bez kostry by asi nesvítila a pak do přepínače,protože bez kostry by to NECHCÍPALO. To s tou zadní žárovkou je zvláštní,ale je to tak. Oba držáky žárovky odizoluješ (2xplastová vložka na kabelové očko) a prostě na každej kontakt zadní žárovky dáš jedno vlákno předního světla. To je celý. Nehledej v tom víc.
 
 
Datum: 17. prosince 2017 13:39
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel19304    
to já chápu ale nechápu když pošleš jeden plus na žárovku tak druhým drátem se mi vrací proud do žárovky na předek takže mi svítí dálkový i potkávací a zadní světlo.no a když je indukčka na kostřená hned na rámu tak proč ji kostřim znovu v přepínači.já už elektriky natahal celkem dost ale tohle mi nejde na mozek pitomej fichtl
 
 
Datum: 17. prosince 2017 13:00
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19303    
Doplním. Při poloze je doleva je spojena svorka 1 s kostrou,moto nejede,vyskratovaná indučka. V prostřední poloze není spojeno nic,moto jede,klakson troubí. Poloha doprava moto jede (svorka 1 a kostra jsou stále rozpojeny),svorka 55 a 56 jsou spojeny,moto svítí a případně i trochu troubí. To je celý. Funkce přepínače na masce jen v tom,že doleva ukostříš jedničku a chcípne to a doprava spojíš 55 a 56 a svítí to. Žádná věda. 3 dráty a jeden ukostřenej bobek. U pio je to tak jednoduchý. Přál bych vám dávat dohromady eletriku na simsonu :-D a to je furt dobrý,nic nemá na to když jsem z benzínovýho peugeota dělali naftovýho,to byl masakr. A fiorino 1,7TD s čidýlkama jsme přestavili na verzi 1,7D bez čidýlek. Napřed byly palubky jak vánoční stromeček a nerozpínalo žhavení :-D to je masakr :-D a na takovýhle brutality schéma nikde nenajdeš...
 
 
Datum: 16. prosince 2017 10:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19303    
Dobře,zkusíme to znova. Kabel co vede ze sdružených světelných cívek přivedeš do přepínače v masce na svorku 55. Ze svorky 56 je vytažen kabel do přepínače na řidítkách. Tamodtud vedou do světla dva dráty,jeden potkávací,druhej dálkový. A z těch zároveň vedou dva kabely,který přivedeš na zadní žárovku. Klakson je vytaženej ze svorky 55 přímo do klaksonu,druhej kabel do řidítka na tlačítko. To bude jasný. Zapalování je beze změny jako u 20W verze. Kladívko a všechno ostatní na č.1 na indučku a č.15 z indučky na rám. Zároveň vede z indučky ze svorky č.1 kabel do přepínače na sv.č.1 která je v poloze doleva ukostřena a moto chcípne. Na ukostření tam bude asi nataženej vodič odněkud z rámu (15),u pio kostření zprostředkovává maska. Taktéž do přední žárovky je přivedeno na objímku kostření (15) odněkud z rámu - většinou ze šroubů co drží na vidlích plastový světlomet. Pokud máš spínačku z 20w verze tak myslím že musíš vystříhat ten proklenovací tvrdej drát co kostřil zadní světlo pro běh bez světel.
 
 
Datum: 16. prosince 2017 9:55
 
 
 
 
Jméno: Ondra      IP: uživatel19295    
Měl bych dotaz na SESU, kupoval jsem na obchodě plech na Stadiona S22 nebo jawetu který drží klakson a zároveň přední světlo, je to plech co má v sobě závity a přitáhne se sním klakson a světlo a nikde ho tu už nemůžu najít. Dal by se ještě koupit? Diky :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. prosince 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: Ondra      IP: uživatel19295    
To je škoda, mě by se to právě hodilo a nikde jinde jsem nenašel že by to prodávali, takže budu muset počkat jestli se to ještě podaří vyrobit :-)
 
 
Datum: 05. prosince 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ja sem si to nechal kdysi udelat ale uz dopordano a ta zkusim znova nechat udelat :-) ale kdy to bude to nikdo nevi,,sesa
 
 
Datum: 04. prosince 2017 23:07
 
 
 
 
Jméno: Jirka27      IP: uživatel19291    
zdravím, řeším problem s eletrikou na jawa 50/20, klakson troubi jen při vypnutých světlech a zadní světlo stále svití i když světla jsou vyplá, nevite kde je chyba. díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. listopadu 2017 6:28
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19292    
Klakson troubí při vyplých světlech,to je ok. Zadní světlo ti svítí furt protože je buď upadlý z přepínačena masce drát ze svorky 58 a nebo tam chybí.
 
 
Datum: 30. listopadu 2017 6:28
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
cim to muze bejt ze mi prestala hazet jiskra na jawe 350 vape sz 17 ? , rele rozpinaci cvaka skousel sem aj druhe a spinaci skrinka je nova ,muze to bejt aj inducka? ,poradte dekuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 26. listopadu 2017 18:59
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
 
 
Datum: 26. listopadu 2017 18:59
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
spinač * myslis tim spinaci skrinku bosak jo ?
 
 
Datum: 26. listopadu 2017 18:54
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Na relé se a spínačku se vyprdni, odpoj modrý kabel od cívky. Pokud je ukostřený, zapalování nejde. Tím, že ho odpojíš vyloučíš, že bude chyba ve spínačce nebo v relé. Pokud to nepůjde, tak jdi po kabelu z cívky do motorku k tomu indukčnímu spínači. Pokud kabeláž bude v cajku, tak za to může spínač. Cívky špatné nebývají. Ten spínač občas odejde. A nebo se jen povolil a zapalko neví, kdy má jiskra přeskočit.
 
 
Datum: 25. listopadu 2017 23:10
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
kabelaz je prave nova anjel sek na tom 30 km a pak se to stalo a rele sem menil us dva a cvakaj , ale jiskru nehazi tudis zavada asi vte civce ze ?
 
 
Datum: 25. listopadu 2017 22:36
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Odpoj na hulváta modrý kabel z VAPE cívky, tím vyloučíš spínačku, relé. Když to nepomůže, jdi po kabelech. Zaměř se na kabel k tomu čidlu. Občas bývá krátký a vyklepe se. POkud ani to nebude ono, tak ten bych zkusil ten spínač vyměnit. Nestojí majlant.
 
 
Datum: 25. listopadu 2017 19:38
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19264    
inak mozem sa pochvalit led prednym a doporucit/asi len tym bez tp/led kupena na aliexprese 6vled ba20d mam jawa 50/21 kladivkove zap 15+5w najazdene na ziarovke cca 300km a stale svieti a lepsie ako obycajna odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. října 2017 19:00
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19270    
Chtělo by to ještě přídavný světlo na přední blatnik :-D a nebo pořádnej xenon :-D
 
 
Datum: 25. října 2017 19:00
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19270    
Dík za tip. Pořídim někdy trochu silnější a ozkoušim na vape. Svítim 12V/35W + něco vzadu a je to krapet lepší jak 6V/25W která mi navíc praskala,ale na bezpečný ježdění za tmy se mi to furt zdá málo. Tak na přejezd hospoda / domu. A to už to svítí jak nikdy. Pio má holt blbou parabolu i sklo...
 
 
Datum: 25. října 2017 18:58
 
 
 
 
Jméno: 638 jawa      IP: uživatel16049    
draci da se pouzit tato sada vape na 350/638 motor ? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/vape_12v_150w_dvouvalec_gel2.html odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. října 2017 21:49
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
 
 
Datum: 10. října 2017 21:49
 
 
 
 
Jméno: 638 jawa      IP: uživatel16049    
prej vape sz17
 
 
Datum: 07. října 2017 14:22
 
 
 
 
Jméno: 638 jawa      IP: uživatel16049    
tak ktere tam patri ?
 
 
Datum: 07. října 2017 14:09
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
neda pac klika na 638 ma jiny cep nez panelka,,,a hlavne 638 ma vetsi prostor na altik,tak vzdy vape na 638
 
 
Datum: 07. října 2017 2:05
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
Otazka pro všechny draky vc Standy a Sesy, chci si koupit jawu 350/634- z motorem 638 , a tatik a strejda mi riakji ze se jeden pist hada, ja rikal ze to vape vyresi ,,,chci vedt vas nazor co si vo tom myslite odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. října 2017 15:37
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel19248    
krejzekmilan (zavináč) seznam.cz
 
 
Datum: 04. října 2017 15:37
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Milan: Odkud jsi? Rámy doma nějaké mám, záleží, co bys za ten svůj chtěl. Ten držák bych bral, aspoň bych to nemusel bastlit. Jinak motorka pěkná. 472.6, hliníková kyvka, kotouč, gumy pravděpodobně ME22. Pěkné
 
 
Datum: 04. října 2017 8:18
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
bo mam strach protoze se mi podarily zadrit loziska cou jsou u prostred vtom hlinikovem kusu v klikovce
 
 
Datum: 03. října 2017 17:38
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel19248    
https://ulozto.cz/!UuAT5dhbjvAh/fotografie0305-jpg\r\n\r\n
 
 
Datum: 03. října 2017 15:59
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel19248    
https://ulozto.cz/!yn0N8OASfH7N/dscf3414-jpg
 
 
Datum: 03. října 2017 15:57
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel19248    
Jo, ale na papírech 640... byl to originální držák jen nadvařený - v hprní části rozšířený, je to tam s filtrboxem dost natěsno, musel se posouvat "náhubek filtrboxu..., ten rám mám pořád doma i s držáky motoru, kdybys chtěl ...
 
 
Datum: 03. října 2017 15:46
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Milan: ty jsi měl narvaný 638 motor v 472? To mě zajímá, máš víc fotek? Přemýšlím, že bych narval ten motor do 471, kterou mám navíc.
 
 
Datum: 03. října 2017 9:18
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel19248    
Do dnešního provozu jedině motor 638 - výkon ...... truchu práce s frézkou a pilníky a musí chodit, jak ďas. Na kochání 634/632 .. Měl jsem čz 472 (lehčí rám) pevmější kyvka, velkej kotouč alá 660 sport, s kitovaným motorem 638 - 27 hp (TK moto úprava) s rovnými výfuky, vyladěnou na téměř 40 NM okolo jelo to digitálních 142 po rovině, do kopce na dálnici nebyl problém udržet stálých 125 -130, no a pak jsem dostal rozum alá ženská a posun k rodině, tak jsem to opustil a vrátil jsem se k fechtlu :-D nicméně motorka rozprodaná na díly, ale ten motor mám furt na ponku :-)
 
 
Datum: 02. října 2017 21:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19255    
Řikam že je to věcí vkusu. Na slícované 638 jsem boužel nejel. Známej dělá Scramblera 639 s pořádnejma karburátorama,slícovanej lehounce otevřenej válec (5K) ,klapky,výfuky,tak se třeba dočkám pořádného zážitku :-)
 
 
Datum: 29. září 2017 20:28
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Nemůžu si pomoct, ale mě ani otevřená 634 (odstraněný labyrint ze sání, 115 tryska, "hlučné" výfuky. Původně pro SSSR) nijak zvlášť nenadchla. V ČeZetách ten motor díky ČZ výfukům jede ještě o chlup líp, ale stejně mi to moc nesedí. A že jsem jich už pár sedlal. Slícavaná 638+ mi sedí víc, ale do svojí ČZ ten motor legálně nenarvu, tak jezdím s čím jezdím. Největší kámen úrazu mi přijde ta 12z. předloh. hřídel. S 13z. je to o dost lepší.
 
 
Datum: 28. září 2017 22:37
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
tak us pozde dneska sem neodolal akoupil to , ale jede jak drak nedusi nic motor tedy 638 a zbytek 634 ,je tam vorigo zapal a karb ,jede jako strela ale vyfuky jsou zasrany asi to procistim udrzbu
 
 
Datum: 28. září 2017 21:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19254    
Nedávno jsem u kámoše viděl válce z 639 a bylo to tragický. Projev 634/2 a 638/9/40 je asi věcí vkusu. Jel jsem na dvou 639,jedna v suprstavu,druhá šuplik. Jezdil jsem i na origo 634 a na policejní 632 se sánim bez restrikce. Ta 634 s restrikcí byla trochu traktoroidní jak klasická kejvačka či panelka,ale jela,měla spodek i průběh,měla tendenci se na první dva kvalty zvedat, ta otevřená (policejní) 632 jela jak debil,mělo to spodek,průběh i vršek,něco neskutečnýho. Jinak seriovka. Pak jsem osedlal dvě 639 a byl jsem trochu zklamanej. Spodek žádnej,průběh mizernej, zátah až v otáčkách a až vytočenej motor jel zajímavě. Proti tomu ty starý motory byly letadlo. Rozhodně jela líp na rovných výfukách než na dvoukomoráčích. Přikláním se k 632/4 kvůli síle a průběhu,pokud bych šel po rychlosti tak 639 s dvoukomoráčema. Všechny 350 co jsem si u kámoše osedlal fungovali dobře a nehádali se. Čtyřka měla dokonce ještě kladívka. Dvojka měla altik s vape. Devítky už byly obě bezkontakt (vape). Nejvíc jsme se hrabali v tý 632 protože se právě hádala,vape deska nic nevyřešila a až pak jsme zjistili,že je motor víceméně na GO. Motor po GO pak překvapoval víc a víc. Ta policejní 350/632 byla asi nejživější 350 na který jsem kdy jel. Kdyby to točilo tisíc víc tak by ujela i tý osmičce a devítce :-D
 
 
Datum: 28. září 2017 15:08
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Ono to hádaní je větší problém u 638+ motorů díky zpracování kanálů, dost často jsou pěkně odfláklé, hliník se nekryje s vložkou apod. 634/632 válce tím netrpí. Na to pomůže jen pořádné slícování. Taky bývá problém, když klika není slisovaná po přesně 180°, tam ti VAPE také nepomůže. 638 je živější motor a má líp odstupňovanou převodovku. Šel bych spíš do něj. Originál 632/634 má strašně traktorový projev a moc mi to nesedí. Osobně mám ČZ 350/472, kde je motor jako u 634, ale mám tam převodovku s 13z. předloh. hřídelí, takže odstupňování je stejné jako u 638, lehkou kliku a upravené válce s podobným časováním jako u 638+. Jenomže to vyšlo na spoustu peněz a času. Mít Jawu, tak tam narvu 638 motor a mám klid.
 
 
Datum: 28. září 2017 12:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19253    
Pokud na volnoběh jde spíš na jeden než na dva a v otáčkách se chytne a letí jak střela tak je buď jeden válec horší a nebo má jeden vejfuk víc zasranej... a když už je jeden víc zasranej tak to bejvá ten u spojky protože to trochu tahá převoďák (gufero)... teda za předpokladu že jsou kladiva a svíčky ok... je to široký téma ... kámoš měl jak 634 tak 638 a užili jsme si s nima dost. Šel bych spíš do čtyřky,ideálně do dvojky s altikem...
 
 
Datum: 26. září 2017 21:25
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19253    
Muj názor budeš očekávat. Zaprvé bych udělal předstih na obou válcích + kontrola svíčky,kabely,cívky atd... Jak se bude hádat pořád tak vape vyřeší prd. Třipade s kladivama se vždycky malinko hádá na volnoběh,to je pravda,ty kladívka nikdy nejsou na 100% identický,ale to je takový občasný zakopnutí jednoho válce,nesmí to úplně tupě kuckat. Vyčistit výfuky často velmi pomuže. Jedno gufero muže tahat luft či olej,jeden válec muže bejt horší ... je toho hafo ... určitě bych bezhlavě netvrdil,že to vape vyřeší... přikláněl bych se k opaku ...
 
 
Datum: 26. září 2017 21:13
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
VAPE!! Mam dotaz ohledne Vape na Fichtlovi. Po dlouhem premysleni a neschopnosti sprovozdnit meho fika jsem si poridil zapalovani Vape. Po zapojeny vseho a nastaveni predstihu Fik stale nejede. OTAZKA -> Na statoru od Vape jsou ctyri podlouhle diry. Dve jsou na uchyceni statoru a zaroven nastaveny predstihu a dve kde jsou ty dva imbusy -> k cemu je toto? Pac na vsech fotkach nebo videjich jsou ty srouby zhruba vycentrovany uprostred te podlouhle diry -> u me to tak neni! U me je to potocene. Je tohle Problem??????????????? Uz to tak bylo jak to pryslo! Predem diky za odpoved. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. září 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19247    
Ano
 
 
Datum: 19. září 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Diky Stando za podporu. Vcera vecer jsem to zkusil se startovacim sprejem a hele fík se ozval, kratce ale ozval. Tak nevim. porad myslis ze to muze byt tim falesnym vzduchem????
 
 
Datum: 19. září 2017 8:03
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Gufero neboli hřídelový těsnící kroužek není díl na jawu ale obecný typ gumového těsnění,podle rozměru to koupíš v zemích východního bloku,západního bloku, v asii i v americe. Rozměr pro j20,21,23 je 17-30-7 stačí jednobřité černé obyčejné.
 
 
Datum: 18. září 2017 17:45
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo pokusim se. Ten Problem je ze v nebydlim v cz a na Jawu sezenu jenom v cz neco. Nejak to vymyslim. Popripadne Gufero je asi jedno jako..hlavne aby ty miry pasovali. Jo ten Motor se mi nechce opravdu pulit ale jestli to nespravi to gufero tak mi asi nic jineho nezbyde. Diky moc ozvu se jak to dopadlo
 
 
Datum: 18. září 2017 16:51
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
A pr zase. To si snad dokážeš zjistit sám,jaký gufero tam patří ;-) to gufero stojí dvacet korun a koupíš ho v každý mototechně,výměna je na 20 minut,moc bych se tim nezabejval. Osobně bych to teda pro sichr rozhodil celý a vše zkontroloval a přetěsnil,je to otázka pár korun ... a aspoň bych věděl jak na tom ten motor doopravdy je ... ale to se ti asi moc nechce ... což chápu ... tak aspoň to gufero
 
 
Datum: 18. září 2017 16:21
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jasnacka. Diky moc. Jeste mi prosim napis jaky ty gufera bych potreboval? Abych to mohl objednat. Da se to nejak predem vizualne vyzkouset kde to netesni? neco na to nastrikat a cumet jak se to zachova kdyz clovek na to slape?
 
 
Datum: 18. září 2017 15:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Jo v pohodě,schodíš zapalování i s rotorem,starý gufero opatrně vytrhni třeba nějakym háčkem ,nepoškoď kužel kliky. Já do kroužku gufera zavrtávam samořeznej šroub a prostě ho vyškubnu. Otvor pro gufero očisti,namaž otvor i nový gufero olejem a zatlač ho tam aby lícovala hrana s hranou,ne až úplně dovnitř ! Na druhý straně taktéž vše shodit. Vyndat,zatlačit. Udělej napřed to pod zapalovánim. To odchází. Realita je ale taková,že pokud už jsou tam špatný gufera tak už to bejvá na rozhození celýho motoru a částečnou GO. Ovšem mohl to gufero někdo jen poškodit při montáži a nebo ho tam narval nadoraz,či křivě a tak :-D ... to uvidíš... ovšem nelze vyloučit,že ten motor dělal nějakej patlal a třeba to tahne mezi blokama :-D takle přes displej mobilu těžko radit ...
 
 
Datum: 18. září 2017 15:12
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jak se vymenuji? Jde to bez puleni motoru?
 
 
Datum: 18. září 2017 14:52
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Pokud je špatný gufero pod zapalovánim tak nechytí a nebo když ho hodně uleješ tak třeba chytne na chvilku,vylítne do vysokejch otáček a po chvíli zdechne. Šel bych po guferech.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:50
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Stando a je mozne ze kvuli tomu vubec ani nechytne? KArbos az k valci jsem pretesnil. Prece by mel aspon nejak chytnout ne? Co jsem toho fika kupoval tak borec rikal ze mu ten Motor pretesnoval nejaky znamy ale nikdy mi poradne nebezel. Zu se stim seru pres jeden rok. Sranda je ta ze chytl a ted zas vubec. Jsem ztoho zu magor.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Vape mam. Chytne i totálně rozhašený. Ale to kladívka taky,pokud neni milimetr odtrh na kladívku. Ty dva šrouby myslim držej stator na duralovym mezikusu,s tim mužeš točit jak chceš,to z logiky věci nemá vliv na NIC,úpony jsou na statoru.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:25
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Vysoký otáčky = falešnej vzduch. Asi projetý gufero/gufera na klice či nějaké těsnění.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:19
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Takze je muzu normalne povolit a pootocit to na prostredek tak jak by to melo byt? Ne je to srandovni. Ten fichtl si dela co chce. Kdyz jsem to Vape zapojil tak jsem na to skocil a na podruhe hned naskocil a zacal nesmyslne tocit vysoky otacky. Tak to udelal asi trikrat. Jelikoz zu byl vecer a nechtel jsem strasit sousedy tak jsem to nechal na dalsi den. Skusim to znova.... a hele klasika fichtl si ani neskrt. A u toho to zustalo. Jiskru hazi krasnou ale fakt nevim proc nechce naskocit. Zkousel jsem karburator jinak tryskovat. Cely vnitrek jsem zu taky menil. Dnes to zkusim se startovacim sprejem jestli neco bude.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:09
 
 
 
 
Jméno: Petr      IP: uživatel16313    
Podle mě to problém není, hrál jsem si s tím a na nic to nemělo vliv. Pokud ano, tak neznatelný. Nejede = nejde nastartovat? S VAPE to startuje snad na všechny možný otočení statoru. Vzhledem k tomu, že píšeš, že ti to nefungovalo ani s kladívkem, bude problém asi někde jinde ... Předpokládám, že jiskra funguje - je svíčka aspoň mokrá když to zkoušíš startovat?
 
 
Datum: 18. září 2017 13:59
 
 
 
 
Jméno: Radekfichtlar ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Hooj draci mam problém, fichtl 21 mi stál 3 roky (v průběhu renovace) teď ho skládam a neházi mi jiskru. Zkoušel jsem vyměnit kladivko kondik i cívku ale pořád nic :/ nevíte co stím? Díky za rady :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. září 2017 19:38
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
zdar mam otazku na pioniery 50/21 je kostra plus ci minus kvoli ziarovke??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. září 2017 21:17
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Oskar 2: Ozývám se!:-) Někde jsem se seknul?
 
 
Datum: 24. září 2017 21:17
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
dakujem vsetkym za cas a ochotu vyriesil som to kupou led 6-80v ba20d 800lm na aliexpress svieti neodpalilo ju a nemusel som nic riesit len som ju tam prcol uvidim kolko vydrzi a ak nie budem to muset urobit dik moc
 
 
Datum: 24. září 2017 19:38
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.!      IP: uživatel14145    
Ahoj Michale! Esli nesceš poslechnút Standu, tak se k ničemu rozumnýmu nedopracuješ!!! Nebo enom čirú náhodú a potom budeš zasej šířit dál rúzný a jiný informace!!! Eletrika pozná blbca!!! Temu věř a né enom Ty, ale aj fšecí ostatní, keří si myslijú, že Oskar 2. zasej rozumuje! Eletrika se nedá oblbnút aj gdyby ses po....! Gdyš dáš na plast, záleží jak je silnej a jakú má izolační pevnost. Třeba aj 22000 Voltú, to sú ty dráty kerý vysijú na stožátech, kerý vedú eletriku do dědiny nebo aj do města tak se nic nestane, natoš aby Ti svítila Ledka napájená z generátoru keří temu říkajú dynamo, bár aj tam dáš diody nebo neco inýho!!!! Rači si najdi aj nejakýho malýho kluka kerej se hraje s eletrikú, ten Ti asik víc poradí než si sám schopej dat dohromady. A věř mě, že to s Tebú myslím moc dobře!!!!! Esli né, toš tadyk řekni, buď to dáme dohomady přes meil nedo máš smolu!!!!! Toš tak. Oskar 2.! Ahoj. P.S. Ani s nekerýma Jirkovýma informacema nesúhlasím! Ale má tam dost holejch skutečností. Esli sce, nech se tu ozve. Možem to probrat a aj asik vyřešit k úplnej spokojenost fšeckých a aj Chonga! Ešče jednú ahoj Oskar 2.!
 
 
Datum: 23. září 2017 23:11
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19251    
To netuším, mělo by to být někde označené. Ale spíš bych dal mínus na plast a plus na vývody.
 
 
Datum: 23. září 2017 17:51
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
jirka-- co ten obmedzovac?pouzijem led takze +je plast ledky a dva vyvody zospodu su - ????
 
 
Datum: 23. září 2017 17:36
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Z cívky připojíš oba vývody na svorky ~ usm. můstku, mezi +- připojíš kondenzátor. U žárovky jsou všechny vývody připojené na vlákno. Svorku - připoj na plášť žárovky, resp. u dvouvláknové žárovky na svorku společnou pro obě vlákna.
 
 
Datum: 23. září 2017 0:49
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
ok takze na jednu sv cievku napojim oba vyvody z cievky kostra +vyvod na usmernovaci mostik /mam 25A/na striedave jedno ako zato na + a - elektroliticky kond.mam2200uf 25v zato na - obmedzovac /na 6v led/ 6 voltovy ,+ je kostra ziarovky a - je vlakno ziarovky,,, moze to tak byt chapem to spravne dakujem vam za vsetky rady
 
 
Datum: 22. září 2017 17:53
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Praktických zkušeností nemám, takže rady bez záruky a na vlastní nebezpečí. Schéma nemám, u Pajky a nejen tam je inspirace dost... Kondenzátor co největší, obecně se doporučují desítky mF/35V. Sesa tu má třebas tohle http://www.fichtlkramek.cz/nahled/kondenzator_aev_0403.html . Pro 12V LEDku jedině 12V "ořezávač" z Babetty. Jinak pozor na elektrolytický kondík - přepětí a hlavně přepólování ponese dosti nelibě, umí i bouchnout, tak bacha na oči. Ještě je varianta použít malou baterku gelovku a řešit to nezávisle na palubním napětí. Na pole to bude stačit, jen se nesmí zapomenout na nabíjení...
 
 
Datum: 19. září 2017 12:04
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
takze usmernovaci mostik zato na +,- napojit kondenzator elektroliticky /asi aky???a nato by mohol ist babetacky 6v regulator?nemate nejaku schemu
 
 
Datum: 18. září 2017 20:37
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
oprava: Graetzův můstek...
 
 
Datum: 15. září 2017 0:09
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Najdi si na netu, jak vypadá tzv. Greatzův můstek. Je to zapojení 4 diod jako dvoucestný usměrňovač. Má celkem 4 svorky - dvě střídavé, jednu + a jednu -. Na střídavé svorky připojíš vývody ze světelné cívky, jedno který vývod kam, jen nikde to nesmíš mít nikde spojené na kostru! V tomto případě kostra není mínus! A pak máš usměrněné napájení na svorkách + a -. Jenže prakticky průběh vypadá jako funkce sinus, akorát část pod X-osou je otočena nahoru. Takže napětí je stejnosměrné, ale rozhodně ne stabilizované. Hodnota napětí skáče od 0V do xxV a je závislá na tom, kolik aktuálně cívka dává - tj. podle otáček a podle aktuálního odběru, viz odkaz dole. Ideálně potřebuješ, aby napětí bylo konstantní. Toho lze dosáhnout připojením baterie nebo elektrolytického kondenzátoru s obrovskou kapacitou. Ale ať máš baterii nebo kondík, potřebuješ "regulátor", který nepustí napětí nad určitou úroveň, abys nepoškodil baterii nebo připojené zařízení - v tvém případě LEDku. Zároveň musíš umět odpojovat baterii v okamžiku, kdy zapalování nejede, abys ji nevybíjel do cívky. Spousta zapojení je např. na http://www.jawa-50.cz, jak dole zmiňoval Standa. Buď si postav něco podle zmiňovanách schémat nebo tam nech klasickou žárovku. Tuším, že čekáš radu ve smyslu připoj tuhle černou krabičku za dvě kila tuhle a hotovo, ale tak jednoduše to prostě nepůjde...
 
 
Datum: 14. září 2017 21:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19242    
Doporučuji prostudovat Chongovy návody na webu jawa-50.cz je to tam fakt podrobně popsáno. Co jsem postřehl,tak jako mínus se bere odletovanej spodní drát z vinutí cívky a jako plus ten na vývodu,to se obojí prožene usměrňovačem a minus se ukostří až za nim. Plus je jasnej. U tebe by stačilo usměrnit jednu malou světelnou cívku pro zadní světlo (asi 5W) ačkoliv je to v globálu kravina zabejvat se jednou cívkou. Furt nevim jak to zregulovat a nebo "zatratit" ty přebytečný watty. Stabík z báby je na střídavej. Sežeň i rego. Pak by ti to konečně třeba přestalo pálit tu vysněnou LED žárovku. Od začátku je to stejně absurdní story jak před lety chtěl borec upravovat válec podle trysky...
 
 
Datum: 14. září 2017 21:24
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
no ok ale ako napojit usmernovaci mostik hm kedze je tam plus minus???
 
 
Datum: 14. září 2017 19:35
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Pionýr nemá stejnosměrnou napájecí síť, ale střídavou. Takže plus ani mínus se nekoná, obdobně jako v zásuvce 230V. http://www.jawamania.info/poradna/detail.cz.aspx?questionid=60614
 
 
Datum: 13. září 2017 21:57
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19240    
led
 
 
Datum: 13. září 2017 18:44
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
A jedná se o obyčejnou žárovku nebo LED žárovku?:-D
 
 
Datum: 13. září 2017 8:55
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
zmena 6v ac na 6v dc ako nato????poradte odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. září 2017 6:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19237    
Máš XXX návodů na webu : jawa-50.cz koukni tam. Základem je usměrnit,regulovat,dobíjet. Pro kostitřas na pole bych se do takový akce nepouštěl...
 
 
Datum: 08. září 2017 6:32
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/usmernovac_6v.html zdar da sa pouzit tento usmernovac na 50/21 pionier a za toto led ziarovka 12v?????chcem dopredu led ziarovku pionier papiere nema len chcem aby to lepsie svietilo odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. září 2017 16:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Abys mohl použít LEDku (nebo relé, případně nějaké elektronické zařízení, ...), musel bys nejprve elektroinstalaci přiblížit normálnímu silničnímu prostředku. Třeba Simson S51 (i když ani to není nejlepší případ) má blinkry řešené tak, že proud z alternátoru je usměrněn a nabíjí baterii. Do obvodu je zapojen stabilizátor napětí, který omezuje napětí tak, aby na baterii nepůsobilo příliš vysoké napětí a nezničilo ji. Na baterii je tak u 12V varianty napětí cca 12,5-14V. Z baterie pak můžeš napájet co chceš, třebas ty zmiňované blinkry, jen musíš dodržet podmínku, že dlouhodobě musí alternátor dodávat více energie, než ty budeš odebírat. U pincka bys musel dodat všechny zmiňované komponenty, navíc každá z nich ke své činnosti spotřebuje nějakou energii a k dispozici máš přitom jen velmi malý výkon (zvláště v nízkých otáčkách). Ona i samotná baterie funguje jako jakýsi stabilizátor nebo vyrovnávač - pokud nedává alternátor dostatek výkonu, dodá ho baterie. Bílá LEDka potřebuje ke svitu stejnosměrné 3V, takže výrobce buď rozdíl mezi 12V a 3V "spálí" na odporu nebo přidá zdroj, který napětí 12V sníží na 3V. Ale počítá se stálým palubním napětím a ne s tím čurbesem, co vyrábí Pionýr pro žárovku! Žárovka to snese, protože je geniální, ale LEDka je hloupá, ta bude v lepším případě jen svítít méně...:-D
 
 
Datum: 04. září 2017 16:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Tohle není usměrňovač, ale stabilizátor (tj. měl by oříznout napětí nad jmenovitou hodnotou) a navíc je jen na 6V. Pokud trváš na LEDce a chceš to jen na pole, tak si kup pořádnou cyklosvítilnu na řidítka. Pionýr má zkrátka takovou elektroinstalaci jakou má, smiř se s tím...
 
 
Datum: 04. září 2017 15:28
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 21.05.2018 14:49:07 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu