www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Machyn      E-mail:      IP: uživatel17780    
Zdar borci mám čz 175/356 s ampérmetrem na nádrži. Nefunguje dobíjecí relé tak jsem se rozhodl tam dát magneton dobíjecí relé v hliníkovém obalu z čz 175/477, akorát nevím jak to mám zapojit. Poradí mi tu někdo? Dik za rady! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:16
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
Jojo, jdu na to.
 
 
Datum: 17. února 2015 17:16
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17563    
No popravdě jednocívkové rego neznám pořádně (a dohledávat v Dočkalovi se mi to nechce) ale můžu rozhodně potvrdit že rozpojování (3.funkce viz. níže) má. Protože v případě přebuzování dynam kamarádů mačkám spínací kontakty (budou zřejmě dvojité) relátka rukou, aby se seply kontakty. Kdyby tomu tak nebylo, nabudí se dynamo prostým připojením baterky, ale tím by se také baterka v době nečinnosti motoru přes dynamo vybíjela s ohledem na to že baterka (akumulátor) je trvale připojena na vývod z relátka dynama. Nechce se mi rovněž věřit že naši předkové vyvinuli rego, které neochrání dynamo před destrukcí (uvědom si jak drahá věc pro ně motorka byla, než aby se na ní cokoli flákalo), tedy i jednocívkové rego má určitě v nějaké formě proudovou ochranu, byť Ti to přijde nemožný.. ale v tomto případě bych si dovolil důkazní břemeno přenést na Tebe, protože já jsem o tom přesvědčený ale nehodlám to dokazovat analýzou. U dvoucívkového (dvourelátkového) rega je proudová i odpojovací ochrana každopádně, svého času jsem to študoval. Ale jako u jednocívkáče.. jestli myslíš že to tam není, holt si to naštuduj a rozporuj mě...
 
 
Datum: 17. února 2015 10:59
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel17865    
to Chong: ahoj, odhoďme nevraživosti, baví mě to, můžeme si poklábosit tady, nebo martin.miarka@c-box.cz . Jinak, existují reglery, které skutečně umožňují proudové omezení (zatlumení), ale jednocívkové a dvoucívkové (ten, o kterém je řeč) tuto funkci nemají. Jinak s tebou souhlasím.
 
 
Datum: 15. února 2015 12:57
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
jo zapomněl jsem odpověď pro martina.. z mého elaborátu také plyne že JEN REGO URČUJE KOLIK VÝKONU (PROUDU) DYNAMO DODÁ !!!!!! Protože to prostě ve zpětnovazební smyčce dynamu neumožní jeho násilným zatlumením (od toho tam prostě také je viz. bod 2). A dodám že POKUD DYNAMO POTŘEBNÝ VÝKON NEDODÁ, VEZMOU SI HO SPOTŘEBIČE Z AKUMULÁTORU. Což při dlouhodobé záporné bilanci (bilance = výkon dynama minus spotřeba spotřebičů) vede k hlubokému podbití akumulátoru a následné zaškytání motoru a jeho zastavení...
 
 
Datum: 14. února 2015 21:29
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
martin: no zapomněl jsi varinatu co se stane 45W dynamu se 45W reglerem zatíženým 75W spotřebičů... takže a snad už má odpověď konečně utne nekonečnou a hloupou debatu na toto téma a osvítí ty co žijí v době elektronického temna. Takže k věci... regler nereguluje pouze napětí, ale jeho nedílnou součástí jsou ještě další dvě funkce které mnohým unikají. Takže ano 1. rego stabilizuje výstupní napětí dynama na konstantní napětí (v hysterezní symčce) 2. rego kontroluje maximální proud jímž je zatěžováno (např. spotřebiči) dynamo, aby nedošlo k destrukci jeho vinutí přetížením (roztavení cínu, uhoření izolace a následnému mezizávitovému zkratu případně zahoření) - to je ta hodnota uvedená na regu, ta říká sice watáž ale ve skutečnosti hlavně říká jak veliký proud je ochotno zregulovat aby dynamo dalo. Pokud se překročí, dynamo regulátor zatlumí, čímž dojde k poklesu výstupního napětí, třeba i na nulu, tedy potom žádný proud nedodá a vinutí se nespálí (zjednodušeně řečeno) a s tím souvisí jeho 3. funkce.. ta souvisí s otázko co se stane když dynamo dává menší napětí než je na baterce... ano stalo by se to že by se baterka vybíjela přes vinutí dynama! a proto rego obsahuje buď odpojovací obvod, který dynamo odpojí (např. když motor stojí a žádnou elektřinu nevyrábí), nebo tuto funkci supluje výstupní oddělovací dioda, která vede pouze proud jedním směrem a to vlastně vždy když napětí na anodě je větší než na katodové straně... a pro ty co můj elaborát nic neřek "nepřemejšlej o tom, ale vezmi jako dogma že rego má mít stejný uváděný výkon, jako dynam, respektive jeho rotor" Kapišto?
 
 
Datum: 14. února 2015 21:21
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
Zdar, zatížení dynama neurčuje regler, ale spotřebiče. Když zatížíš 45W dynamo 75W žárovek a zapalování a dobíjení, tak něco shoří (jako první kotva) a nezáleží na výkonu regleru. Výkon napsaný na regleru je kolik wattů regler dokáže přenést přes své kontakty a ne na kolik wattů nabudí dynamo. Jinými slovy: na 45W dynamo můžeš úplně klidně namontovat 75W regler, ale součet příkonů všech spotřebičů nesmí přesáhnout výkon dynama. (hlavní světlo 25W + parkovačka 2W + zadní světlo 5W + dobíjení asi 3W + zapalování asi 5W = přibližně 40W a jsi skoro na maximálním výkonu dynama) Když s 45W dynamem a 45W reglerm budeš odebírat spotřebiči 75W (což úplně v pohodě jde) tak se vytaví cín z kotvy a ohoří kontakty na regleru. Repasuji dynama a reglery už dost dlouho, abych o tom trochu věděl.
 
 
Datum: 13. února 2015 19:36
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
pepa: to je ale kardinalni picovina. KOntrolni otazka: Copak se stane s 45W rotorem v kombinaci se 75W regulatorem, pokud se bude odebirat treba tech 75w?
 
 
Datum: 13. února 2015 16:21
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Tak si začínám myslit že pepa je tu pro to aby svými radami hlavně škodil :-D, druhá varinata zní hůř... je hloupej. Ale to bych nechtěl šířit...
 
 
Datum: 13. února 2015 13:47
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17858    
Nesmis mit slabsi rela nez dynamo logicky by schorelo silnejsi mit muzes jen bys ho mel mit pod nadrzi a vic mas v clanku
 
 
Datum: 12. února 2015 16:10
 
 
 
 
Jméno: Mchyn      IP: uživatel17780    
No ale pode tohodle článku by to mělo jít http://wojta13.blog.cz/0708/navod-na-zamenu-jednocivkoveho-rele-dvoucivkovym jenom nevím do kolikátky mám zapojit ty dva kabely co jdou z toho dobíjení D a B
 
 
Datum: 12. února 2015 14:30
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
s tímto reglerem konečně ručička ampermetru bude ukazovat že to konečně dobíjí.. ale protože předpokládám že máš dynamo o výkonu 45W a tenhle regler je 75W, nemyslím že to je dobrá zpráva :-D
 
 
Datum: 12. února 2015 12:02
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17852    
Na jawamaia .cz nas v technice navod
 
 
Datum: 12. února 2015 2:43
 
 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 18.04.2024 11:48:09 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu