www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: medved      E-mail:      IP: uživatel19065    
Zdravím draky a prosím o radu.Pionýr 50/21, zapalování 30W, zárovka 25-25W: když zapojím obě světelné cívky podle schema, žárovka jenom slabě žhne. Když zapojím jenom jednu z cívek, světlo přední i zadní trochu svítí, asi málo a netroubí.Díky. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. dubna 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19075    
Jedině že bys je měl vzhůru nohama ? Tzn prohozené. Když si to vybavím před očima tak by cívka s výstupem měla být ta níž. Jo,myslim že přesně tak. A mají být na pravé straně statoru. Nalevo nahoře zapalovací pol. Když se to tam dá jinak tak poloha magnetů a cívek muže ovlivnit jak sílu jiskry tak fázi cívek - nejsou ve fázi = dávaj míň/navzájem se ruší (laicky). Vycházím z předpokladu,že máš tu serii zapojenou správně - jednu do druhý jak jsem psal,ne nějak paralelně smotaný - a předpokládám,že cívky jsou správně (ne zapalovací) a v pořádku. Jinak nevim...
 
 
Datum: 04. dubna 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: medved      IP: uživatel19065    
Stando a děkuji za odpověď, nebyl jsem doma. Je to opravdu 30W, obě cívky nové. Zapojení jedné cívky je jednoduché: z konektoru do přepínače světla, druhý konec na kostru. To samé jde udělat i s druhou cívkou. Když zapojím obě cívky do serie, tak jak píšeš a jak to má být, žárovka jenom žhne. Pořád nevím, v čem může být chyba. Buď zdáv.
 
 
Datum: 03. dubna 2017 17:09
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19066    
Zdar. U pio klakson troubí jen bez světel. K těm cívkam. Sice píšeš,že máš 30W stator,ale ten popis je takový zmatečný a dost tam nechápu jak zapojíš jen jednu cívku místo dvou? Máš tam ty dvě světelný cívky v serii propojený drátkem,kterej vystupuje z vnějšího vinutí první cívky a vstupuje dospod vinutí druhý cívky? A nebo nějaký dvě solo cívky ? Malou a velkou? To by potom bylo 20W zapalování. Velkej pól pro přední světlo (zelenej drát na svorku 55) a klakson,malá cívka pro zadní světlo,taženo přes svorku 58 ve vypínači na zadní světlo,červenej drát. Tak jak ???
 
 
Datum: 27. března 2017 18:23
 
 
 
 
Jméno: JAWA 50      E-mail:      IP: uživatel19061    
Custe draci a dracice mam pioniera 21 s vape zapalkom a chcem to zapojit na spinaciu skrinku ale neviem jak odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. března 2017 20:26
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19066    
Bošák jsem nedokázal zapojit ani u klasickýho pio,až když jsem ho vevnitř trochu "předělal" a udělal mu "dva okruhy" ... třeba poradí někdo jiný...
 
 
Datum: 27. března 2017 20:26
 
 
 
 
Jméno: JAWA 50      E-mail:      IP: uživatel19061    
To viem ale ja som myslel spinacku boschak vies o aku sa jedna
 
 
Datum: 27. března 2017 20:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19062    
Chcípací kabel z vape (poznáš dle návodu) zapojíš na kabel,kterej šel původně od indučky ze svorky 1 do vypínače. To je celý. Žlutý kabely na svorku 55.
 
 
Datum: 26. března 2017 21:08
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19055    
kondenzator na jawa 50/21 wk 71728g/v 250v 125°°c f4 moze byt je to zo skody 105????????????????????????? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. března 2017 21:21
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19070    
může!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Datum: 29. března 2017 21:21
 
 
 
 
Jméno: Jawa23 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar draci, mám Jawu 23 Mustang a přes zimu mě přestal troubit klakson. Prohlídnul jsem všechnu elektriku co je v okruhu s klaksonem. Cívka od magneta 0,25mm žádný mezizávitový zkrat, dráty ke klaksonu a k čudlíku až na kostru nepřerušené vše zapojené správně na volnoběh dává napětí na klakson 6,0-6,5V a na zvýšené otáčky 7,0-7,4+-. Se šroubkem na klaksonu jsem zkoušel štelovat ale nic až v určitý vzdálenosti od membrány trošku občas zabručel ale musí být dost zvýšené otáčky (v tu dobu je motor hlasitější než klakson :-D )ale jinak vůbec nic. Zkoušel jsem proměřit cívku v klaksonu a je průchodná jen jedním směrem a má odpor 662 Ohm. Zkoušel jsem i zapojení do klaksonu otočit (prohodit dráty mezi sebou) ale nic klakson ani nezabrnčel. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. března 2017 22:14
 
 
 
 
Jméno: Jawa23 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Díky za rozměry drátu a tip diody. Ano při zkoušce mám vyplá světla (ale i se zapnutými to troubilo sice nic moc ale troubilo). Těsnění pod membránou nemám žádné páč tam nebylo, bylo jen tělo klaksonu membrána a kryt klaksonu a to celé je snýtované když jsem to dával dohromady tak jsem to dal úplně stejně. Plotýnka na membráně se nedotýká a uvnitř klaksonu nebyla žádná rez na důležitých místech (krom nějakých odřených rohů a koutů) špatná kostra není kontroloval jsem to už několikrát. Vyzkouším klakson ještě doma na trafu a zkontroluji při jakém napětí začíná troubit a popřípadě přemotám cívku nebo vyměním diodu. Děkuji za rady a nějak se to pokusím vyřešit. :-D
 
 
Datum: 18. března 2017 22:14
 
 
 
 
Jméno: Mirda      IP: uživatel11100    
Cívka má drát cu 0,7-0,8 cca 9m dioda ky702 F V té cívce bych to neviděl.Mášpři zkoušce vypnuté světla jen pro ujištění .Těsnění pod membránou nemáš příliš silné nebo naopak žádné neopírá se ti ta železná plotýnka na membráně o stator cívky? rez? špatná kostra na řídíkách nebo mezi motorem a rámem.JInak mě už nic nenapadá
 
 
Datum: 18. března 2017 19:35
 
 
 
 
Jméno: Jawa23 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Klakson se nehřeje a měl jsem ho už rozdělanej a nikde se nic nedotýkalo a bužírka byla na svým místě ale ten letovaný spoj jsem pro jistotu omotal kouskem el. pásky páč byl dost blízko tělesa ale i tak se nic nedotýkalo. Nevím jak je to s tou diodou jestli není třeba proražená nebo s ní není něco jiného ale vše je proměřené a minulý rok před zazimování ještě troubil tak nevím co se tam mohlo stát jedině pak s tou cívkou že bych ji přemotal ale to už je takový špekulantní... Možná malá el.mag. indukce páč se membrána skoro vůbec nechvěje (jen někdy při zvýšených otáčkách).
 
 
Datum: 17. března 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: Mirda      IP: uživatel11100    
Nehřeje se ti těleso klaksonu při troubení ? Měl jsem podobný problém a po rozdělaní byla porušená izolace mezi cívkou a diodou (je tam kousek bužírky a ta popojede ) opře se to o kostru a je po bzučení .
 
 
Datum: 17. března 2017 19:55
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
da sa dajako prerobit zapalko so simsona na pioniera::: odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. března 2017 22:18
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19044    
Náhodou ty kladívkový chodily :-D
 
 
Datum: 11. března 2017 22:18
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
proč chceš na pio cpát něco, co má horší spolehlivost jak pio zápalko? máš v zásobě hodně tyristorů na sifla? :-D
 
 
Datum: 11. března 2017 21:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19044    
Žádná taková stránka neni. Zapoj fantazii. Nechci tě hned odrazovat,ale je to fakt blbost...vše je tam jinak ... ale pokud by si vyřešil změnu kuželu v rotoru a vymyslel bys nosník statoru tak proč by to nešlo,všechno jde...
 
 
Datum: 11. března 2017 21:10
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
mozes popisat pripadne stranku kde sa to pise dakujem
 
 
Datum: 11. března 2017 18:12
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19042    
složitě ano,jednoduše ne.
 
 
Datum: 10. března 2017 21:20
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
brisk n15 yc ytrium na jawa 50/21 moze byt??????? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. března 2017 17:15
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
nie je to klasika seriovka jedine po go a neprehrieva sa to
 
 
Datum: 05. března 2017 17:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19033    
Jestli to nemáš nějaký rozladěný že by se to přehřejvalo nebo to bylo chudý tak se nestane nic. Jezdil jsem na ně taky a nikdy se nic nestalo. Jen pokud bys měl hvězdicovou hlavu tady z FK tak ji použít nesmíš.
 
 
Datum: 05. března 2017 13:16
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
tak ako jeden povie ok druhy nie mam este jednu nanu to ide paradne ngk bp6h ta ma tusim tiez vysunute tak ako??????????
 
 
Datum: 05. března 2017 12:18
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
vystavuješ se riziku díry v pístu... mám doma jeden takovej píst....
 
 
Datum: 04. března 2017 23:35
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
može
 
 
Datum: 04. března 2017 19:32
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
ano je to cista seriovka a viem ze y znamena vysunute len ci moze teda byt?
 
 
Datum: 04. března 2017 19:21
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
Y zde neznamená Ytrium ale vysunuté jiskřiště. Správně by se používat neměli,údajně mohou přispět spolu s jinými okolnostmi k propálení pístu. V reálu ji klidně použij,nestane se nic. Mluvíme tedy o čisté seriovce.
 
 
Datum: 03. března 2017 21:14
 
 
 
 
Jméno: lukas      IP: uživatel19030    
Zdarec, mám dotaz ohledně 30 W zapalování na pionýra. Zajímá mě uspořádání cívek na statoru. Hlavně teda té zapalovací. Nejsem si pořád jistý, jestli patří doleva nahoru nebo doprava dolů :-D Prošel jsem už hodně fotek a schémat, ale pokaždé je někde jinde. Popřípadě může to mít vliv na jiskru ? Jinak stator i rotor odpovídají 30 W. Díky moc. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
U 30W jsou na pravé straně světelné cívky v serii a nalevo nahoře zapalovací pól. Jiskru to ovlivnit muže (z mé zkušenosti ne úplně vždy). Naskládej to tam jak to má bejt a bude to ok.
 
 
Datum: 03. března 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
da sa dajako usposobit zapalovanie z skody favorit na pioniera 50/21??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2017 21:19
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
ANO ,CO PROHLÁSIL STANDA...jedině vytesat do kamene............. a číst to 500 let
 
 
Datum: 04. března 2017 21:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
Jako jo,ale je taková "nemotorná" a všude se plete :-D a taky se daj použít fajfky,zapalovací kabely a snad i svíčky. Měli snad krátkej závit. Jako takovej motor z šáde byl vždy dárcem dílů pro zapalování pio. Já zjistil až někdy v 16 letech jak jsou vysoký kontakty novýho kladívka :-D do tý doby jsme furt orovnávali těžce přejetý kladiva ze šáde. Dlouhá fajfka nebyl problém,jen škrtal kabel o blatnik... na rámu přidrátovaná indučka z warťase a podobně ... duše se lepila záplatou z duše,urvanej ventilek se vypodložil většíma podložkama a utěsnil ztuhlou barvou ... to musíš znát ... co dům dal :-) proti dnešku mi to hlava nebere co jsme byly schopný vytvořit a dokonce na tom jezdit ... úplně NO FEAR :-D
 
 
Datum: 03. března 2017 21:31
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
aji indučka by měla fungovat :-D
 
 
Datum: 02. března 2017 21:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel3590    
Ze škody 120 pujde určitě použít kladívko a kondenzátor ;-)
 
 
Datum: 02. března 2017 19:44
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel5732    
mam přístup k dílům na Zetor 161 45, nešlo by z toho taky něco použít? Třeba přední náprava?
 
 
Datum: 02. března 2017 18:43
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19027    
Vždyť píšu,že potřebuješ baterku......
 
 
Datum: 01. března 2017 20:20
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
ak by sa to dalo bez baterky tak popiste ako, mam pristup k suciastkam z skody 105-120 -favorit
 
 
Datum: 01. března 2017 17:23
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19027    
Všechno se dá. Ale co si tak pamatuju,tak v rozdělovači je 4 hrotová hvězdice a v těle rozdělovače asi nějaký mg čidlo pak asi zapalovací modul s tyristorem a dál klasika. To řeší jen jiskru. Co zbytek ? Baterka ? Dobijení ? To a samý je v podstatě bezkontaktní modul od vape pro j350/638-9-40. Furt je tam ta baterka.
 
 
Datum: 28. února 2017 21:44
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, když si doma si zapojím indukčku a svíčku na droj 5V zdroj DC. Proud do indukční cívky pouštím přes výkonový NPN tranzistor, takže pustím proud do báze, takže zároveň do indukční cívky (+ na 1 a - na 15) ale nic se neděje, jiskra přeskočí až v momentě když přeruším proud do báze tranzistoru. Jak je to možné? Přece fichtl jako takovej, se řiká, že hází jiskru v momentě, když se začne otevírat kladívko = do indukčky začne téct proud. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. února 2017 16:11
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky :-)
 
 
Datum: 28. února 2017 16:11
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel19024    
Ono je to krapet složitější. Zápalko z 550, 555 a ze starších 05 (tam kde se uvádí 6V cívka) funguje jako klasický bateriový indukční zapalování. Tzn.že kladívko když je kladívko sepnutý takmagneto ve skutečnosti spíše alternátor) generuje napětí, to vyvolá proud v obvodu "magneto-primár indukčky(1-15)-kladívko". V momentě rozpojení kladívka dojde k přerušení toku el.proudu a indukování vysokého napětí v indukční cívce(na VN vinutí se tak generuje potřebné napětí pro jiskru). V případě novějších typů pionýrů je kladívkem uzavřen obvod "zapalovací pól-kladívko". Zbytek procesu je obdobný s tím že při přerušení obvodu (rozpojení kladívka) dojde ke generování napěťové špičky na zapalovacím pólu a ta je přes indukční cívku (která tu funguje jako transformátor) transformována na 50 násobek. Takže, pokud připojíš skokově na primár transformátoru 5V, dostaneš na výstupu max. 250V (to na přeskok na svíčce fakt nestačí). Pochopitelně po dobu co máš sepnutej tranzistor dochází k nárůstu proudu primárem cívky. V momentě kdy to ukončíš a tranzistor zavřeš dojde k ukončení průchodu proudu (jako bys rozpojil kladívko) a prudkýmu nárůstu napětí na cívce (a úměrně tomu na sekundáru) . Voila, vyrobil jsi klasický indukční (bateriový) zápalko.
 
 
Datum: 27. února 2017 22:59
 
 
 
 
Jméno: Moucha      IP: uživatel19023    
Indukčka je vlastně transformátor. Má dvě cívky. Pro indukci napětí v sekundární cívce potřebuju změnu magnetického pole od primární. Ke změně mag. pole dochází při připojení nebo při odpojení proudu k primární cívce. Fichtl hází jiskru, když se kladívko rozepne a od indukčky odpojí proud. Ale teoreticky by se mělo něco naindukovat i při připojení.
 
 
Datum: 27. února 2017 18:53
 
 
 
 
Jméno: Filip      E-mail:      IP: uživatel19003    
Zdarec ogaři, chtěl bych se zeptat dělal nekdo z vás dobijeni telefonu na origu zapalku na fichtlu (23) ať tam feli 5V a min 1A nejlip 2.1A.Nejlip kdyby mel nekdo schema odskouseneho. Moc tomu nerozumim. Dik za kazdou odpovad. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2017 14:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Jinak si neumim moc představit,jak donutim zástrčku nabiječky aby otřesy nevypadávala z mobilu/tabletu ... podvozek pio je tak "vymakanej" že bys ten mobil měl mít k držáku přitaženej aspoň dvěma zdrcpáskama. Když fichtla vyvinuly,jezdili ještě lidi do neznáma s papírovejma mapama... často si pokládám otázku,v čem všem je ten podstatnej konstrukční rozdíl mezi fichtlem a simsonem... na simsona sednu a o nějakejch vibracích nevim,na volnoběh a při rozjezdu jentak zašimrá a jak se točí tak je klid,nevíš že máš pod rámem motor. Podvozek žehlí standartní český tankodrom. To musí bejt díra,že bys do ní dal nohu po kotnik aby drcli vidle... Tam bych si dal mezi řidítka i notebook. A nebál bych se že to zlikviduju. U fichtla ne...
 
 
Datum: 25. února 2017 14:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Supr. Dík moc. Zjistim jakej drát tu máme a asi dokonce i tenhle,myslim že si ho kolegyně brávala na věnce. Necham to udělat na nějakou mrtvou cívku. Díky.
 
 
Datum: 25. února 2017 13:20
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Ahoj Stando, musel jsem pohrabat v archivu... mám tam přepočet z 6ti na 12V. Výsledek je CuL 0.6mm 33 závitů na řadu v 7ti vrstvách. Tedy 231závitů.
 
 
Datum: 25. února 2017 12:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Dopředu dáš žárovku 15W,dozadu ledku (prodává se toho mraky) eventuelně se prodávaj velmi zajímavý diodový žárovky s paticí Ba20d dokonce pro 6V a pak honíš pro změnu,kde ty watty utopit aby to nehořelo a zůstává ti možnost volné druhé cívky (a tu si tam mužeš dát libovolnou). S druhou volnou cívkou si mužeš dělat co chceš... mimojiné dotaz na tebe Chongu - uměl bys říct kolik závitů jakým drátem aby se ze solo světelný cívky dalo dostat víc? klidně ve 12V. Předpokládam slabšim drátem víc závitů. Mám možnost si ji nechat převinout v práci. Dík za případný info.
 
 
Datum: 25. února 2017 8:49
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Zapalko Pionýra není perpetum mobile, takže pokud si z něj někde vezmeš 5 až 10W, někde Ti to bude chybět.. no někde.. je jasný že na světlech. Takže pokud nechceš dráždit policajty tím že nesvítíš, ale hlavně že se ti dobíjí mobil, tak si dej na přední kolo dynamo ze šlapacího kola, za to flákni graetz a stabilizátor LM7805, podepřené kapacitama s pořádným chladičem a máš v tu ránu 5V/1.5A k dispozici...
 
 
Datum: 25. února 2017 7:22
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
Jen pár výhrad: když už usměrňovat, tak dvoucestně (graetzovým můstkem), jedna dioda zbytečně zahodí každou druhou půlvlnu napětí generovanou magnetem.. pak moc nechápu tu 12V baterku a souvislost s 5W (údajně 6V 0,83A), protože buď je ta cívka nezatížená a těch 12V v otáčkách ve špičkách dá, nebo je zatížená zadním světlem, který jí spolehlivě ořízne napětí na něco kolem 6V a baterka se bude jen vybijet.. V tomhle případě bych teda doporučil zadní světlo (ať už LED nebo žárovku) připojit k přednímu a vyčlenit jednu cívku jen pro dobíjení té 12V baterky, pak je šance, že nějakou enerigii do baterky dostane, a mobil připojit přes ideálně spínanej stabilizátor k baterce. Na závěr bych dodal, že já bych si připojit drahej mobil k elektrický síti fichtla netroufnul, kvůli množství rušení a napěťových špiček, šířených jak přímo po drátu, tak i kapacitní vazbou při souběhu drátů. Baterka sice možná něco vyfiltruje, ale telefon v hodnotě několika (občas i desítek) tisíc bych proti tomu určitě nevsadil (jako nejbezpečnější se tak jeví powerbanka nebo jinej akumulátor střídavě nabíjející se ze sítě a poté napájející mobil).
 
 
Datum: 21. února 2017 20:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19002    
Taky tomu moc nerozumim,ale napadlo mi tohle - malá světelná cívka z prvních j20/21 dává 5W při 6V což je asi 0,83A - to bych usměrnil jednou diodou a připojil to na co nejmenší olověnou 12V baterku odkud bych vytáh klasickej kabel na mobil co je do zapalovače do auta. Dozadu do světla bych si dal ledku s odběrem pár desítek miliampérů. Mělo by to cca vycházet. Na nabiječce na samsunga mam 5V a 0,7A ... a tohle by mělo dávat 6V 0,83A ... reálný to je, někdo znalej ti snad poradí přesný součástky. Rozhodně bych to udělal nějak co nejjednodušeji,nepřekopával bych zbytečně celý pio na baterku... takle když ti odejde tahle blbost tak mužeš jet dál,jen nebudeš dobijet mobil...
 
 
Datum: 19. února 2017 21:16
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, jaké napětí dává originální zapalovací cívka na fichtlu (30W) při nakopávání a jakou zátěž snese? Nevíte někdo kde by šel najít průběh napětí na této cívce v závislosti na otáčkách popřípadně zátěži? Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky za odpověď ale ještě bych potřeboval něco vysvětlit. Doma si zapojím indukčku a svíčku. Zdroj 5V. Proud do indukční cívky pouštím přes výkonový NPN tranzistor, takže pustím proud do báze, takže zároveň do indukční cívky (+ na 1 a - na 15) ale nic se neděje, jiskra přeskočí až v momentě když přeruším proud do báze tranzistoru. Jak je to možné? Přece fichtl jako takovej, se řiká, že hází jiskru v momentě, když se začne otevírat kladívko = do indukčky začne téct proud.
 
 
Datum: 25. února 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel19021    
Asi by se mělo nejdříve ujasnit co je zapalovací cívka protože podle všeho je na pincku zapalovací pól a pak indukční cívka.\r\nPokud se tu jedná o pól tak je to náramě jednoduchý. Průběh napětí je takovej že během sepnutýho kladívka je blízko nule (tak trochu daný tím že to kladívko tu cívku zkratuje, překvapivě). V momentě rozpojení dochází k prudkému nárůstu napětí,ovšem v případě 30W zápalka záporné polarity. Dosahovaná hodnota je v podstatě daná hodnotou přeskokového napětí na svíčce děleného cca 50 (čili zhruba 80 - 250V). Po skončení doby trvání jiskry a během dalšího otáčení je po dobu rozpojení kladívka generováno cca pilové napětí, během nakopávání v řádu jednotek, v otáčkách už si nevzpomínám ale bylo to tam možná kolem 15V (měřil jsem to asi před rokem).\r\nVýkon jednoho pólu je 15W, 30W dávaj dva ve světelným okruhu (ostatně pro jiskru je u neupraveného motoru v max.otáčkách potřeba cca 7W).\r\nDo šlusu u kladívka se počítá zhruba 2-3A a od toho se dá odvozovat dimenzování vinutí pólu.\r\nJinak platí co psal hh.\r\nNo a pokud je dotaz na indukční cívku (což je vlastně špatný název protože v tomto případě je tato cívka použita jako transformátor) tak na primáru je napětí stejně jako v předchozím případě a na sekundáru je to krát 50 víc s tím že v momentě kdy hoří jiskra to spadne na napětí daný poměrama pro hoření oblouku (což je teplota, míra ionizace..... a asi x dalších faktorů), takže to lítá podle toho od desítek V do jednotek kV.
 
 
Datum: 24. února 2017 21:43
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
To záleží na stavu rotoru (nabuzení magnetů). Nevim že by to někdo měřil, ale neni to zas tak těžký, takže ti v tom nikdo nebrání, neni to zas tak složitý. Maximální zátěž určuje oteplení vinutí, vzhledem k provozní teplotě (cívka je ohřívána od motoru) to o moc víc než jmenovitých 30W nebude, ke zvýšení by pomohlo převinutí vodičem s nějakou vysokoteplotní izolací... Průběh závislosti výkonu cívky na otáčkách je vzhledem k velké reaktanci cívky přibližně konstantní (s rostoucíma otáčkama sice roste napětí, ale i reaktance, takže proud skoro neroste)...
 
 
Datum: 21. února 2017 20:08
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, prosím o radu, jak z fichtla dostat zhruba 6V DC aby to bylo stabilní i při 3A zátěži (stačí ty 3A při plnejch otáčkách) a bylo by to schopný vytvořit těch 6V i při nakopávání. Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 20:10
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
usměrněných 6V za běhu zas neni takovej problém, ale při nakopávání z toho těžko nějaký rozumný napětí dostaneš, leda převinout nějakou cívku na víc závitů..
 
 
Datum: 21. února 2017 20:10
 
 
 
 
Jméno: pedrito      IP: uživatel18983    
Dobrý den, obracím se na znalé s laickým dotazem: je možné pro připojení a dobíjení baterie na pionýrovi 21 využít výstup z tohoto regulátoru s tím, že do regulátoru by vedly přímo dráty od světelných cívek (pólů) nebo dráty pro světla z VAPE zapalování?: http://eshop.vape.cz/z56-regulator-r64 Chtěl bych na pionýra dát ledky - jak LED sufitku dozadu, např. https://ampul.cz/led-16x-2835-smd-360-sufit-6v-36mm-bila.html , a dopředu např. LED žárovka Ba20d 6V přední světlo PULSAR z http://www.retroraj.cz/shop/. Nebo je možné provozovat LEDky i na bezbateriovém zapojení? Resp. je možné nějakým jednoduchým stabilizátorem omezit napětí ze světelných pólů na 6V tak, aby pak LEDky neshořely? Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. února 2017 9:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18990    
Jako elektrojelito ti mužu říct jedno. Nefunguje to úplně tak,jak si myslíš. Je to krapet složitější. Čistě teoreticky to jde,ale nebude to jen o regu. Asi bych spíš volil vyrovnanej odběr + nějakej stabík a bezbateriový zapojení. Ve chvíli,kdy vape začneš "usměrňovat" na jednom kabelu tak stratíš celou půlvlnu průběhu a bude to spíš jen takový slabě tepavý napětí. Navíc vape reaguje zvýšením předstihu na zvýšení odběru (největší regulace předstihu při ukostřených světlech) - tak aby to nedělalo neplechu s regem ... nešel bych do toho,na tyhle věci je vape "blbý" ... jeho sestřenice z německa má 12V/60W a podle všeho už regulaci zvládá. Tam ano. A origo zápalko po překopání taky lze regulovat + baterka. To by ti víc řek Chong,to je jeho parketa. Má zvládnutý celý regulovaný sestavy včetně bezkontaktu.
 
 
Datum: 12. února 2017 9:06
 
 
 
 
Jméno: petr      E-mail:      IP: uživatel18859    
zdar draci potřebuju radu jak nastavit předstih na babete 210 na statoru ryska je ale na rotoru neni dik za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. ledna 2017 12:58
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18979    
Zatim jsem dělal GO jen dvou motorů a co si pamatuju,tak stator nasadíš v poloze která funguje v celym rozsahu. V pravo předstih k 1,0mm a vlevo předstih přes 1,5mm. Možná byla uprostřed ryska,na statoru byl výřez,na magnetu nebylo myslim nic,ale dalo se to vydedukovat dle polohy magnetu na rotoru a mg snímače na statoru... nou stress ... jako laik jsem dal první motor napoprvý ... pokud budeš mít vše od karbecu přes spojky a řadiče v pořádku a nebude řadit do kopce doporučuji přidat na předstihu více k levé krajní poloze statoru.
 
 
Datum: 29. ledna 2017 12:58
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
je tam,a nebo máš něco ze stodoly a někdo třeba piloval když tvrdíš že tam není.............
 
 
Datum: 29. ledna 2017 11:17
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
zdar chlapy, dám světlo (parabola sklo a rámeček prostě komplet přední světlo) třeba z 21 na pařezáckou masku? díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. ledna 2017 18:57
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
ok dík
 
 
Datum: 11. ledna 2017 18:57
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
dokonce si myslim, že jsou naprosto identický...
 
 
Datum: 10. ledna 2017 18:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18956    
Ano
 
 
Datum: 10. ledna 2017 10:02
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
zdar tak este raz ta elektrika 50/21 20w v olohe jazda cez den svieti iba zadne svetlo ,v olohe jazda cez noc sviety iba redne . robil som to .odla navodu-manual jawa 50 15+5w vsimol som si ze v s.inacke neni 55tka a 58cka s.ojena co by asi mali byt aby mi v .olehe jazda noc svietili obe naraz ako teda to vlaste ma byt???????????????omluvam sa za chybajuce .ismenko----chybne odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. ledna 2017 19:50
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
Ik-----dakujem ja som to cha.al ulne inak no vysvetlil si mi to su.er tak som to tak za.ojil teda original ---dakujem
 
 
Datum: 07. ledna 2017 19:50
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
čísla si nepamatuju, ale na straně, kde jsou 4 svorky je vrchní ukostřená a na straně, kde jsou 3 je ukostřená prostřední svorka (bejvaj propojený),,, když se koukneš do schématu, tak tam uvidíš, že při poloze, kdy nemají svítit světla, tak je cívka zadního světla zkratovaná a cívka předního světla je ve spínačce přerušená..... při zapnutí světel dojde k odpojení cívky zadního světla od kostry a napájení předního světla se propojí dál do přepínače světel,,,
 
 
Datum: 06. ledna 2017 19:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18954    
Nemají být spojené.
 
 
Datum: 06. ledna 2017 7:55
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
zdar ako zaxojit el aby naraz svietilo zadne aj yredne teraz sa mi zayne v yolohe rovno zadne a ak gam doyrava syinacku tak aj zadne odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. ledna 2017 18:56
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to bude více písmenek, teď jsou všude slevy, doporučuji zakoupit novou ;-)
 
 
Datum: 03. ledna 2017 18:56
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
dik moc vyskusam uvidim nejde mi na klavesnici jedno ismenko uz oznas ake xixi je to inak jawa 50/21 20W
 
 
Datum: 03. ledna 2017 17:34
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
píšeš jak já po 12ti pivech a ještě nenapíšeš u čeho,,, když budu předpokládat, že jde o fichtla, tak to stačí zapojit tak, jak je to uvedený ve schématech, kterejch je plnej net,,, jen tě upozorním, že musíš rozeznat 20ti a 30ti wattovou verzi alternátoru, ale o tom už tu bylo napsáno taky tisíc příspěvků...
 
 
Datum: 31. prosince 2016 22:08
 
 
 
 
Jméno: Jawa50      IP: uživatel18840    
Ahoj,seso.Budou ještě zde svíčky bosch W7AC?Dík moc. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. prosince 2016 11:22
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak za tyden bude zas
 
 
Datum: 30. prosince 2016 11:22
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
draku ja na ty zahranicni prdim pokud brisk vydrzi prvnych 10 km,, tak je defakto nesmrtelna,, drazsi svycy denso a champion a bosch jsou tehani penez s kapec
 
 
Datum: 28. prosince 2016 0:57
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel18929    
čau draci, už si nevím rady. stavim panelku 250 od zakladu ale mam problém s dobíjením. všechno elektro je zapojené. je pojízdná ale za boha nechce dobíjet. vyměnil jsem uhlíky ale pořád nic. na schématu není napsané zda je "+" kostra nebo je kostra "-". logicky jsem dal červený dát na plus.. napište nejaky tipy co s tim.. díky!! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. prosince 2016 7:54
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18949    
Zdar. Jseš hodnej. Mě se to tam válí v dílně snad 3 roky. Možná to někdy ještě využiju. V současný době mam vždy jeden kompletní motor a na něm vape. Mě se to na tom kostitřasu furt rozpadalo,každej druhej tejden Zděnek řešil co tomu je,ale to už jsem ti kdysi říkal ... šťastnej novej rok a hodně úspěchů ! Standa
 
 
Datum: 28. prosince 2016 7:54
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18935    
Hele a víš že Stando jsem si na Tebe náhodou včera vzpomněl :-) . Jak jsi vždycky v opozici proti mýmu CDI a že zrovna budu jedno dělat , tak jsem přemejšlel jestli nevyseknu i jedno pro Tebe :-) . Super svátky, Chong
 
 
Datum: 23. prosince 2016 6:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18936    
Hele to origo rele neni zas taková tragedie. Chce to cit a trpělivost a stahni si příručku od Dočkala. Pak vše pochopíš. Jako elektrojelito jsem musel dát dohromady novej stator a do něj postavit jedno schopný rego ze tří,kde každý mělo nějakou vadu. Přečet jsem si letmo Dočkala a po pár prvotních neúspěšných pokusech jsem to dal. Pérák od tý doby dobijí jak víno. Až budu dělat GO motoru,tak samozřejmně počítám s rele AEV a asi seženu aspoň 55W dynamo,ale mechanika prozatím slouží. Spíš mi vadí její proudová "nenažranost"....
 
 
Datum: 21. prosince 2016 13:25
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18935    
Mechanické rego není až tak snadné bez specifického vybavení opravit i nastavit. Nehledě na to že provozní podmínky regulace, které předvádí tato technologie není žádná hitparáda a odpovídá době vzniku. Nikdy nic neřeším a ve všech případech kdy zůstává dynamo ho nahrazuji výrobky společnosti AEV. A to i v případech, kdy rego reguluje správně. Protože relátková regulace způsobuje zákmity a špičky v regulační smyčce, tak se to projeví i na výstupu dynama. Pokud chci používat další elektroniku (bezkontaktní snímání, CDI, LED osvětlení), tak to na relátkovém regu ani s ohledem na životnost provozovat nemůžu. Tedy za mě.. ani nezkoumej jestli rego je OK a rovnou si kup potřebné rego od AEV. Tam máme vyzkoušeny tisíce kilometrů bez závady. Vybereš si typ podle výkonu rotoru (!), polarity, tedy jestli budeš provozovat akumulátor s kostrou na + nebo - a doporučuji model s proudovou ochranou. Ušetříš si pak zničení rotoru při zkratu, nebo přetížení elektoinstalace. Sice to tak či tak nebude dobíjet, ale aspoň se ti nepromění rotor v rotující uhel...
 
 
Datum: 21. prosince 2016 10:29
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel18929    
ok.. dik za rady.. zitra se na to vrhnu.. a kdybych to nabudil bez toho regulatoru a zjistil ze je v haji.. cim ho muzu nahradit?? nebo muze byt na nem neco haji? da se na nem neco znicit???
 
 
Datum: 18. prosince 2016 20:57
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
Chong napsal vyčerpávající odpověď (za což mu díky), která ve zkratce znamená: nabuď dynamo :-) ... a pokud jsi jeho odpověď správně pochopil, tak už víš, že ho můžeš nabudit právě tak, jak chceš ty! To znamená podle toho, co ty chceš mít ukostřený! Třeba já si dávám na kostru to, co měl danej stroj origo.
 
 
Datum: 16. prosince 2016 21:57
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel18930    
Ok.. zkusím to takhle.. Ale ještě poslední věc.. jakou kostru mám dát.. Jestli + nebo - na kostru
 
 
Datum: 16. prosince 2016 20:23
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
No vidím že tady soudruzi udělili dost dobrých, ale poněkud hraběcích rad... tedy.. doufám že nejsi úplný elektrojelito. Jde o to, že dynamo je za určitých podmínek schopné samo udržet napětí i bez baterky. To je ideální stav pro otestování případné závady na rotoru, nebo statoru. Pokud napětí udrží je všechno gut a následně může být maximálně chyba rega nebo jeho zapojení. Ale jako základ dělám tento test a nabuzení: Odpojím rego od dynama. Zůstanou dva čouhající dráty z dynama. Ty dva dráty spojím do jednoho a ještě k nim připojím žárovku 12V/55W (ano halogenka z auta), kterou druhým koncem ukostřím. Batrku zapojím tak, jak chci mít kostru (pro chytrolíny, je fuk co je napsané na štítku statoru) a odpojím pojisku. Řekněme že chci mít na kostře minus... nastartuju motor, vezmu drát, kterým tak 10 vteřin spojím s plusem baterky to místo kde jsou spojeny ty dva dráty z dynama se žárovkou.. ta se pochopitelně rozsvítí, protože jí v tu chvíli živí baterka, kouzlo ale je v tom, že v tu chvíli zároveň nabudím dynamo a pokud je vše OK, tak po odpojení pomocného drátu musí žárovka zůstat svítit... lehce vezmu za plyn a musí svit kolísat podle otáček, ale musí vždy zůstat svítit, ikdyby jen žhnulo vlákno. Tím je jasný že stator a rotor je OK. Odpojím tu šaškárnu, připojím zpět rego.. no většinou na relátkové kašlu, protože AEV je daleko lepší, hodím zpět pojistku a pokud není elektroinstalace přetížena, nebo nemá zkraty, tak to prostě musí dobíjet...
 
 
Datum: 16. prosince 2016 20:17
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
kašli na štítek na statoru a přepóluj/nabuď dynamo tak, jak chceš aby to bylo! ... to je jediný 100% řešení...
 
 
Datum: 16. prosince 2016 18:41
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kašli na schéma, koukni se na stator jakou má polaritu :-)
 
 
Datum: 15. prosince 2016 21:34
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel18929    
jen podotýkam že po změření napetí ma baterie okolo 5V a ve vyšších otačkach i míň
 
 
Datum: 15. prosince 2016 21:14
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18925    
zdar ako zapojit elektriku 21 sport aby sa mi zadne zapinalo rovnako ako predne cize naraz???dakujem odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. prosince 2016 18:53
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel18951    
teoroticky to tak nieje retoze ked dam sinacku ulne dorava zaone sa oredne malo by sa aj zane no ono sa zaona hnej v olohe rovno.....tak ako to zaojit aby sa zaoli v olohe uolne voavoobe aj zagne aj oredne
 
 
Datum: 30. prosince 2016 18:53
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18923    
Když to zapojíš podle schematu tak se ti budou normálně světla zapínat spolu. Schemata jsou třeba na : sesa-moto.cz sekce Minulost,tam najdeš Pionýr a 20W nebo 30W zapalování.
 
 
Datum: 11. prosince 2016 19:52
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 26.04.2018 4:06:40 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu