www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Ondřej      E-mail:      IP: uživatel18917    
Čau draci, nevíte někdo jestli se dá někde koupit klínek starteru na Tatrana 125? pište díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. prosince 2016 11:17
 
 
 
 
Jméno: Petr      E-mail:      IP: uživatel18900    
Jo vycházel jsem z tohodle schématu - http://www.mojejawa.estranky.cz/clanky/zapojeni-elektriky.html . Ale ono je to všude stejné ... Díky P. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. listopadu 2016 19:15
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
ty stránky jsou dobrej masakr...
 
 
Datum: 19. listopadu 2016 19:15
 
 
 
 
Jméno: FK      IP: uživatel18330    
Mimochodem, ty stránky jsou plné zajímavých informací. Třeba v sekci technycké údaje je uvedeno "Mazání směs 30 : 1" aby o několik řádků níže bylo napsáno "Spotřeba oleje 1 : 25". No, a v sekci závady se píše: "Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33)." To už jsou 4 různé hodnoty.
 
 
Datum: 19. listopadu 2016 15:33
 
 
 
 
Jméno: FK      IP: uživatel18330    
První a druhé schéma jsou zajímavé. Autor zřejmě správně pochopil zákon, že motorky mají povinost ve dne svítit. A aby nezapoměl rozsvítit zadní světlo, tak ho připojil tak, aby svítilo trvale /ihned po nastartování motoru/ a nešlo vypnout. Druhé schéma má (asi jako bonus) poněkud nestandartní počet drátů vedoucích z alternátoru.
 
 
Datum: 19. listopadu 2016 14:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18901    
Jojo,podle toho spodního. Zadní žárovku vytahneš z vláken přední žárovky a nebude ti praskat,bude to ok a nebo lze vytahnout přímo ze svorky 56,ale pak ti při přepínání světel bude praskat zadní žárovka. To jen takový doplnění informací.
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 17:19
 
 
 
 
Jméno: Petr      E-mail:      IP: uživatel18900    
Zdar, dávám dohromady Pionýra 21, koupil jsem k tomu renovovany motor a řeším problém s elektrikou. Na všech návodech jsou u magneta tři cívky, jedna na zapalování, druhá na zadní světlo a třetí na přední světlo s bzučákem (tak jsem to vydedukoval podle spínací skříňky). Problém je v tom, že u toho mého motoru jsou tři cívky, ale ta druhá a třetí (to je na světla a bzučák) jsou spojený drátem. Nevím, jestli jakoby do série nebo paralelně, v každým případě mi to přijde divný. Vyřešil jsem to tak, že jsem veškeré napájení světel i bzučáku napojil na tu prostřední cívku, protože je tam alespoň konektor. Z té třetí cívky vede jenom drát do té třetí a na ten vývod bych to musel připájet. Teď mi to ale vrtá hlavou, abych něco nezkazil a fungovalo to. Předem díky za radu, kdyžtak jsem to vyfotil a můžu někam umístit. Díky Petr odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2016 13:13
 
 
 
 
Jméno: Petr      E-mail:      IP: uživatel18912    
Díky za radu, už mi to funguje :-)
 
 
Datum: 22. listopadu 2016 13:13
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18901    
Je to 30W verze zapalování. Najdi si schema pro mustanga. V podstatě je vše tažené z té jedné sdružené světelné cívky.
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 6:10
 
 
 
 
Jméno: Matt7 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj všichni, potřebuji radu. Nevíte, co by mohlo být na mé 150 Kývačce příčinou neházející jiskry ? Všem již předem děkuji za odpovědi :-). odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: bimbo66      IP: uživatel18902    
Nohl by být problém v fajfka, přechodka mezy karterama(civkana napěťový kabel)kladívka kondik nebozapalcívka
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
nemá náhodou stopadesátka zapalování typu stadion? Jestli jo, tak bych po vyloučení základních věcí jako je ukepanej drát, či KO kladívko, tipoval vadnou zapalovací cívku,,,
 
 
Datum: 09. listopadu 2016 20:14
 
 
 
 
Jméno: paja444 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
mužou bejt i zaoxidovane kontakty mezi kladivkama
 
 
Datum: 06. listopadu 2016 21:09
 
 
 
 
Jméno: filip      IP: uživatel18895    
špatný dráty u kladívka.
 
 
Datum: 06. listopadu 2016 19:12
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, mám doma zapalování asi z pařeza? Možná to je 05. Má menší magneto a stator je vpodstatě vinutí. Slyšel sem, že je na pio lepší. Je to pravda? Včem? K tomuto zapalování patří 6V nebo 8V indukční cívka? Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2016 20:55
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel18898    
Ta tlumivka tam není kvůli regulaci (je to "regulovaný" zatížením) ale jako ochrana pro případ že se jedna ze žárovek přepálí, má to pak zamezit přepálení tý druhý. Patří tam 6V cívka. Jinej tvar vačky je danej počtem vinutí a pólových dvojic rotoru (má 2 , u novějšího zápalka jsou 3). Dle mého není v ničem, krom menší hmoty rotoru, lepší než novější typ (jiskra +- stejná, výkon do světel taky, spolehlivost je daná věkem a údržbou = +-stejná).
 
 
Datum: 09. listopadu 2016 20:55
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18897    
Je a neni. Ke svýmu stáří bejvaj v příslušnym stavu,jsou náchylný na mezizávitový zkraty a musí se správně trefit poloha destičky proti statoru aby v době jiskry již vinutí "dávalo"... jinak má toto zapalování lehčí a menší rotor,světelný okruh dáva jen 20W ale dává tech 20W skoro od volnoběhu a ve špičce musí být "regulováno" tlumivkou. Navíc úplně jiná vačka. Nevím zda má více plusů než "blbuvzdorné" zapalování z j21. Mě se to vždy s odpuštěním akorát sralo,hořely kladívky,střílelo to do karbecu a do vejfuku... byl jsem rád když jsem jel 50 a "rána" z karbecu mi nezahodila celý sání ... no ale já mam asi doma všechny už přejetý :-D
 
 
Datum: 09. listopadu 2016 17:54
 
 
 
 
Jméno: parnik      IP: uživatel18086    
Mustang hází slabou jiskru . Co s tím ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:03
 
 
 
 
Jméno: bimbo66      IP: uživatel18902    
nebo máš špatnou idukční cívku jestly je zapalování ok.
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 22:03
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18894    
A když ani to nepomuže tak nech nabudit magneto,nějakej chlap na burzách to dělá,ale co tu slýcham,tak je to s tim chlapem docela oser ...mě origo zapalování nikdy neházelo žádnou extra velkou jiskru takže jsem měl furt skleplou svíčku na 0,2-0,3mm a ještě jsem si povšimnul že jiskru zeslabovaly svíčky s R v označení (odrušené) , kupř NR15C . Naopak nejlíp fungovali starý PAL. Ale jelo to furt a dobře. Někdy se to ulilo,občas se tam udělala pecka. Z mýho pohledu je pio se silnou jiskrou spíš vyjímka. To je nekonečnej boj fichtla...
 
 
Datum: 04. listopadu 2016 20:13
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Je rotor se statorem kompatibilní ? Jestli ano, změř mezeru mezi rotorem a polovými nástavci statoru ( 0,3 mm ).
 
 
Datum: 04. listopadu 2016 16:07
 
 
 
 
Jméno: František Sladký      E-mail:      IP: uživatel18548    
Co si myslíte o téhle žárovce http://www.retroraj.cz/shop/?zbozi=1301 šla by dát na pionýra ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2016 8:13
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
něvěřim, že to bude kloudně svítit právě kvůli bodovýmu světlu, který ta parabola nedokáže usmětnit tak, jako žárovku,,, za mě nebrat a radši natáhnout novou el. s eliminací přechodovejch odporů, nechat na 150 Kč napařit parabolu a když necháš i nabudit magneto, tak svítíš jako blázen,,,,
 
 
Datum: 13. listopadu 2016 8:13
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Musel by sis ideálně překopat celou elektroinstalaci na baterii, udělat dobíjení (usměrnit, stabilizovat a přidat regulátor dobíjení), a kdybys lad LED i zadní světlo, tak by byla koncová spotřeba cca 5w, což je krásná hodnota a měl bys tam v pohodě rezervu třeba na blinkry, brzdové, osvětlení tacho apod .. jinak jak píše standa, je to silně závislé na parabole, zde se nabízí spíš řešení dát výkonovou bodovou LED, někdo to měl tuším na babettě, místo paraboly tam byl hliníkový odlitek kvůli chlazení a svítilo to pěkně, jen by si to pak chtělo vyhrát s tím tak, aby to neoslňovalo .. almůže být problém na STK. Jinak já mám na cawě 10w blinkry, a svítí líp jak Simsonácké 21W, protože mají leštenou parabolku a žárovka není šikmo :-D ale nejjednodušší je sehnat asi 30w zapalování a dát dopředu 25w origo tesla žárovku a to na fichtlí rychlost stačí..
 
 
Datum: 12. listopadu 2016 22:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18894    
Leda že by si měl nějakou regulaci a nebo rovnou i baterku. Světelnej okruh zapalování dává 20W resp. 30W a neptá se jakou máš vepředu a vzadu žárovku. Jinak se mi ta žárovka moc líbí. Tyhle čipový SMD LED žárovky moc hezky svítěj. Otázkou je,jak kvalitní světelnej kužel z toho vytvoří pio parabola. U mustanga by to bylo velmi nadějný,pio je takovej spíš rozptylovač světla do všech stran jen ne na cestu před moto :-D i když jsem svítil 35W halogenem tak to na cestu svítilo relativně málo,zato po škarpách bylo nádherně vidět. Naopak když vzpomenu na muj bejvalej moped Ciao kterej měl jen nějakou 10W bludičku tak s tim se v noci jezdilo nádherně,protože to prostě svítilo na cestu před motorku. Na pio bych si nikdy nedovolil jet naplech přes pole a les z kalby domu,na Ciau jsme vyjimečně přijeli i dva :-D :-D
 
 
Datum: 04. listopadu 2016 20:28
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
prosím o radu, už fakt nevím jak dál.. mám na jawě 250 dobíjení aev kroměříž všechno zapojené jak má být i ulíky mám nové ale kontrolka prostě nezhasne při jízdě pořád svítí takže to asi nedobíjí, nemůže to být tím že nové uhlíky jsou rovné a nekopírují přesně plochu komutátoru? dnes jsem tam přidal ke každému uhlíku ještě pérko z propisky aby se to rychleji ojelo.. jinak už fakt nevím.. nesetkal jste se s tím už někdo? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. října 2016 12:07
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
ono je hlavně potřeba v první řadě zkontrolovat stator a hlavně rotor,,, najdi si v dočkalovi jak na to a zkontroluj to! Jaké napětí máš na uhlíkách?
 
 
Datum: 22. října 2016 12:07
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18876    
Že by multimetrem? Pokud dobijí tak dává tušim 7,2V ... jako laik bych zkontroloval toto,,,,zda na volnoběh neklesá napětí pod 6,8V (pokud je pod 6V tak to nedobijí vůbec) zda se při přidání plynu napětí zvýší a když přidáš hodně plynu tak jestli tam nelezou nějaký hausnumera nad 7,5V to by značilo že to přebijí a nereguluje. Měřil bych to na baterce. V podstatě stejně to měříme u aut jen ve 12V. Uhliky by možná chtěli ubrousit dle komutátoru,ale musí to fungovat i s rovnejma,jen ty hodnoty napětí budou třeba o 0,2-0,3V nižší. Ovšem už tento rozdíl muže způsobit to,že žárovka na volnoběh svítí. Když tomu ale dáš kouř tak musí ve vysokých zhasnout. Pokud ne,tak máš někde chybu.
 
 
Datum: 22. října 2016 11:53
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
jak se to dá změřit? četl jsem to na jedné stránce ale už ji nemůžu najít..
 
 
Datum: 20. října 2016 17:22
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel18861    
zkus to ještě zapilovat.to se bude ojíždět ještě hodně dlouho.no a změř to a hned uvidíš.44
 
 
Datum: 19. října 2016 19:25
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak to změř jestli to dobíjí... :-) mě to taky občas svítí v noci, respektive kontrolka mžourá neustále ale v noci to jde vidět velice dobře... nicméně mi to dobíjí takže to neřeším...respektive jsem se doslech že přes to elektronický relátko stále proudí slabý napětí na žárovku, který stačí aby to nažhavilo vlákno, tak proto to neřeším :-D
 
 
Datum: 19. října 2016 18:54
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
no takhle to mam
 
 
Datum: 19. října 2016 18:42
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Jestli máš ten elektronický regulátor , tak jde vodič ze svorkovnice 61 na dynamu na svorku D/61 ( 61) a od žárovičky pod šroubek D (D/61) .Druhý vývod od kontrolky na 54.
 
 
Datum: 19. října 2016 18:40
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
myslíš zapojení kontrolky? ze zapalování (61) mám vedený do žárovky a druhý vývod z žárovky jde do spínačky na 54
 
 
Datum: 19. října 2016 15:38
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Jak to máš řešené na spínací skříňce ( 61) svorka ?
 
 
Datum: 19. října 2016 6:37
 
 
 
 
Jméno: jakub      IP: uživatel13743    
zdar mám 250/353 a kupoval jsem tam nové dobíjení od aev + nové uhlíky, vše jsem správně zapojil normálně prostě po zacvaknutí klíčku kontrolka svítila ale když sem nakopl motor a rozjel se tak kontrolka pořád svítila.. (tohle mi dělalo i u 175/450 taky jsem kupoval stejné dobíjení a uhlíky a stejný problém ale zhruba tak po měsíci každodeního ježdení se to zničeho nic po cestě zhaslo a pak to fungovalo jak mělo) ale u 250 jsem jezdil asi 3 dny ale baterka se mi zdála pořád nabitá takže to asi nějakým způsobem možná dobíjí. no a já sem se pak podíval na uhlíky a když jsou uplně nové tak tu plochu (ke komutátoru) mají zcela rovnou tak mě napadá jestli ten uhlík nemá být "ošmajdaný" aby si přesně sednul na ten komutátor a pak by se to možná vzpamatovalo a zhasínalo to.. setkal jste se stím už někdo? jak jste to řešily vy? předem díky. :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. října 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel18861    
no tak může to být jeden z důvodů a asi zásadní,protože to z dynama neodebírá tolik proudu kolik by mělo.
 
 
Datum: 13. října 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: jakub      IP: uživatel13743    
takže to je důvod že to nechce zhasínat?
 
 
Datum: 13. října 2016 20:12
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel18861    
No ty uhlíky by měly být každopádně upravený aby dosedaly alespoň 3/4 plochy na komutátor.
 
 
Datum: 13. října 2016 18:25
 
 
 
 
Jméno: Radek      IP: uživatel18855    
Babetta 210 De luxe EL. schéme. Nemůžu to nikde najít. Nemáte prosím vás někdo? Krabičky jen se 3 konektory. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. října 2016 15:37
 
 
 
 
Jméno: Radek      IP: uživatel18855    
Nikdo netuší kde sehnat schéma? :-/(
 
 
Datum: 25. října 2016 15:37
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdarte chlapy, nemáte někdo výkres na držák statoru Pio do vetší jawy? Řezat původní zápalko nechci a přes strejdu gůgla se mi to nedaří najít :-/ Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. září 2016 13:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18850    
Překlep,to byla 12V. Ale to je fuk,za pár stovek koupíš baterku. Zkus GES či GM a podobný obchody.
 
 
Datum: 27. září 2016 13:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18850    
To je z elektroniky na různý udělátka. Malou 6V 1,3Ah jsem měl k CDI zapalování.
 
 
Datum: 27. září 2016 13:09
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak to čumím že dělají takové prcky :-) netušíš na co je to původně zamýšleno? skočím do krámu se zeptat jestli to dokáží sehnat :-D
 
 
Datum: 26. září 2016 22:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18850    
Pokud chceš baterku jen na buzení ,tak koupíš i slabou 1-2AH 6V baterku (černá placka) ,kterou pak mužeš dobít...
 
 
Datum: 26. září 2016 21:31
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no mě šlo právě o tu výšku, když tam nasadím pio rotor, na to tak nějak přiložím stator tak to tak nějak asi půjde odhadnout no... já totiž kdysi viděl na jawamanii výkres... ale řekl bych že odkaz co jsem tam teď našel je už nefunčkní... nicméně možná budu používat 4,5V baterku na buzení... kéž bych nebyl tak nerozhodnej vocas :-D
 
 
Datum: 26. září 2016 21:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18849    
Dam ti jednu radu. Prostě si to oměř,nakresli,a nech vyrobit. To nebude žádná věda. Vnější průměr je průměr zapalování z kejvačky,vnitřní průměr je průměr zápalka z fichtla,vejšku kroužku odměříš tak abys měl prostě zapalování tam kde potřebuješ...
 
 
Datum: 26. září 2016 15:42
 
 
 
 
Jméno: Jawa 22      E-mail:      IP: uživatel18388    
Ahoj draci. Potřebuji poradit. Nesvítí mi světla na pionýru 21, jak by měla. Mám nataženou novou elektriku, žárovky maji hodnotu jakou mají mít, mám to zapojeny podle návodu, zapalování mám VAPE i když jsem tam měl normální zapalování, tak to svítilo na prd, proto to VAPE a stejně to svítí málo. Mám jít na technickou, tak mám obavy, aby jsem kvůli tomu prošel. Díky za rady. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. září 2016 15:25
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18847    
Nevidím jediný důvod,proč by vape mělo dělat problémy na stk. Je to novodobá replika zapalování pro daný typ motocyklu. Žádnej bastl ani samodomo úprava. Vlastním Vape a jsem s ním spokojený. Jen ty světla by mohli svítit víc. Soudruzi v Kroměříži tomu mohli dát víc lásky.....
 
 
Datum: 23. září 2016 15:25
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
To dřív neprojdeš kvůli tomu vape než by si neprošel z důvodu, že to málo svítí. Jestli si tam původně měl 20W zapalování tak je úplně normální, že to SKORO nesvítí. Dej tam to co tam má bejt a to jim musí stačit, ty přece nemůžeš za to, že to je takto navržený a moc to nesvítí. Na to, že tam máš přesně to co tam má bejt, to pak musíš uhrát. Vždyť by úprava mohla protijedoucí vozidla oslňovat.
 
 
Datum: 22. září 2016 15:14
 
 
 
 
Jméno: dwein dibly      IP: uživatel18846    
nebo na piču žárovka z dálného východu
 
 
Datum: 20. září 2016 20:42
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18845    
Mě vape pálilo žárovky. Máš to dobře zapojený? Žlutý kabely spojený a napojený na kabel co šel od světelných cívek (svorka 55 nebo 56) do přepínače v masce ? Zadní světlo vytažený z vláken předního? Nebo to máš jinak? Žárovky 6V/15W a 6V/5W ? Když dáš jen přední žárovku tak musí shořet ...
 
 
Datum: 20. září 2016 14:30
 
 
 
 
Jméno: František Sladký      E-mail:      IP: uživatel18548    
Čus fichtlaři, chtěl bych se zeptat jaký je vhodný usměrňovač a regulátor na tohle zapojení s baterkou http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-elektrika-s-baterii-baterkou.html na jawa 50 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. září 2016 21:10
 
 
 
 
Jméno: Jenda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to combus : Mám ho nastavenej na 7,2 V. Musím říct, že je to paráda mít baterku...v noci svítí parádně...a nevím co je prasklá žárovka...
 
 
Datum: 30. září 2016 21:10
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18858    
to Jenda: Zkus nastavit ten regler na 7,2 V. 6,8 má mít ta baterka po nabití v klidu, při dobíjení má mít těch 7,2V (2,4 V na článek je začátek plynování, ostatně jestli si dobře vzpomínám tak při tomhle napětí se měří výkon 6V žárovek).
 
 
Datum: 30. září 2016 11:56
 
 
 
 
Jméno: Jenda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar zde jsem dělal na svého fichtla baterku...http://jawa23.mablog.eu/viewpage.php?page_id=25 Snad jsem to vše dobře popsal. Jen v tom schématu je chyba. Regulátor musí být odpojen po vypnutí motoru jinak dojde k vytřískání baterie, protože regulátor v tu chvíly jak je zhasnutej motor funguje jako spotřebič...
 
 
Datum: 30. září 2016 11:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18845    
Nekoupíš nic. Musíš si to vyrobit. Proto tam máš to schéma. Možná by šlo použít dobíjecí monstrum (tlumivka,dioda) na simsona,ale při jeho ceně bych do toho nešel. Sežeň si někoho kdo umí plošňáky a vyrobí ti to (třeba v práci). Bude to za zlomek ceny.
 
 
Datum: 20. září 2016 8:53
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
A proč vlastně chceš na fichtla baterku? Pokud elektrice a elektronice nehovíš, nepouštěj se do toho. Hotové dobíjení pro fichtla - pokud vím - nekoupíš. Navíc každé zařízení navíc ti odebere výkon z již tak malého výkonu magneta...
 
 
Datum: 20. září 2016 8:29
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
A jaký by byl teda vhodný regulátor ? Který by se dal normálně koupit.
 
 
Datum: 19. září 2016 22:30
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18844    
Ne, je to pro úplně jinej regler, leda by sis nabastlil do pionýra dynamo, pak by to bylo vhodný. Nevím o tom že by někdo nabízel to co hledáš (ostatně proto to jsou ty návody na výrobu na tom webu).
 
 
Datum: 19. září 2016 21:27
 
 
 
 
Jméno: František Sladký      E-mail:      IP: uživatel18548    
Jo a ještě bych se chtěl zeptat zda bude stačit tenhle regulátor http://www.automotokonicek.cz/zbozi/regultor-6v-45w-pol-prk-kvaka-panelka-cz
 
 
Datum: 19. září 2016 20:02
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
No, já to skládám poprvé a chtěl bych vědět co za usměrňovač a regulátor koupit třeba přidat i stránku kde se to dá koupit a hlavně aby to bylo jednoduché.
 
 
Datum: 19. září 2016 15:07
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18843    
Hodnoty a označení součástek stabilizátoru jsou ve schématu. Můstky třeba rovnou komplet B250C4000, nebo můžeš být preciznější a poskládat to z diskrétních (např. schottky SB560 nebo SB5100).
 
 
Datum: 19. září 2016 14:17
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
No mě by stačilo vědět přesný typ usměrňovače a regulatoru, abych věděl co mám koupit.
 
 
Datum: 18. září 2016 21:43
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18841    
Oba typy popsané na stránkách fungují +- stejně. Druhý popsaný ("lepší";-) má stabilnější parametry co se změny teploty týče. Pro použití na moto doporučuju použít trimr jen pro nastavení a po zjištění hodnot ho vyměnit za pevný odpory.
 
 
Datum: 18. září 2016 13:12
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
Jo to jo, ale potřeboval bych vědět přesný typ.
 
 
Datum: 18. září 2016 12:47
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18841    
Vždyť to máš na těch stránkách hned pod tím schématem (stabilizátor napětí).
 
 
Datum: 18. září 2016 11:49
 
 
 
 
Jméno: zden ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ahoj draci mam dotaz.můžu dát na babetu 210 6sti voltovou cívku odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. září 2016 13:25
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Nedoporučuji. Babeta má tyristorové bezkontaktní zapalování .Když ji tam dáš, tak si "užiješ,,.
 
 
Datum: 14. září 2016 13:25
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
Zdravim, proč mi fichtl za tepla nejde zhasnoust? Za studena de zhasnout normálně, elektrika je zapojená dobře. Může to dělat víc oleje (záběh) tsf, nebo nějak moc snížená hlava? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. září 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18833    
Víc snížená - tvrdší kompresní poměr - tvrdá hlava
 
 
Datum: 12. září 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
Co znamená tvrdá hlava?
 
 
Datum: 12. září 2016 17:35
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18833    
Zdarec. Už jsem se s tim setkal. Tvrdá hlava,chudší směs,velkej předstih a hlavně studená svíčka a teplý to už nešlo chcípnout - detonační hoření. Stačilo dát svíčku N14C a ubrat dvě desetiny na předstihu.
 
 
Datum: 12. září 2016 17:20
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Jestli máš sníženou hlavu ,budeš potřebovat svíčku s jinou tepelnou hodnotou. Jde o samozápaly z přehřátého motoru. Příčinou může být i velký předstih, vysoká hladina v plovákové komoře i chudá směs. Též tvoření karbonu v hlavě válce (větší množství oleje).
 
 
Datum: 12. září 2016 17:17
 
 
 
 
Jméno: Panel      IP: uživatel18295    
Ahoj kluci mám otázku ohledně zapalka z fichtla neví někdo nebo měřil někdo kolik dává startovací cívka napětí nebo kolik je potřeba voltů aby to chytlo diky. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. listopadu 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: Jawa23 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Oprava k tý zapalovací cívce je to +- 8V.
 
 
Datum: 21. listopadu 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: Jawa23 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar, napětí na startovací cívce sem neměřil ale bude to taky tak nějak těch +- 6V (taky jde o to jak je cívka daleko od magnet měla by být cca 0,25mm +0,10/-0,05 podle mého zkoušení byla jiskra a seřízení nejlepší) a na to aby ti to hodilo jiskru a nastartovals tak u magnetových zapalování se napětí pohybuje od 18kV do 25kV. Záleží na tom v jakým stavu je zapalování (magneto, zapalovací cívka a indukční cívka) a pak v jakým stavu je VN kabel a typ svíčky a jestli popřípadě není svíčka znečištěná. K těm svíčkám i záleží zda je odrušená či ne páč už se neodrušený fajfky moc nepoužívají a jsou už s odporem a svíčka se dá taky sehnat s odporem nebo bez něho takže stačí když bude odrušená fajfka nebo svíčka ale obě dvě odrušené věci ti taky ubírají na kvalitě jiskry takže buť odrušená fajfka nebo svíčka. K tomu znečištění je myšleno znečištění karbonem na elektrodách ale to by muselo žrát olej. V reálu jiskra záleží i na kompresi a tlakách ve válci ale to už odbočuji od tématu. :-D
 
 
Datum: 21. listopadu 2016 17:54
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
čau draci, poskládal jsem si pionyra, ale mam problém s elektrikou. Zapojil jsem to přesně takhle http://media0.wgz.cz/images/media0:50ffd05f4aeee.png/2.gif a normálně nastartuji a svítí přední světlo i dalkove jdou přepínat. Ale bohužel nesvítí zadní světlo a nejde mi doleva na spínačce chcipnout motor, v pravo mi svítí a uprostřed se přední světlo vypne. Když zmáčknu klakson, tak se jen hodně zeslabí světlo, které skoro ani nejde vidět a klakson neslyším. Nevíte prosím co by s tím mohlo být ? přemýšlím jestli by bylo možné že je spínačka KO, ale přijde mi v pohodě. Předem díky moc za rady :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. září 2016 21:23
 
 
 
 
Jméno: Franky      IP: uživatel16565    
To chodíš do 7. třídy ?? že si se ptal na takovou píčovinu ???
 
 
Datum: 11. září 2016 21:23
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
ahoj i tak díky, zase jsem se dozvěděl něco nového :-)
 
 
Datum: 06. září 2016 21:17
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18828    
No vida. Než jsem ten muj román dopsal tak se to vyřešilo samo.
 
 
Datum: 06. září 2016 15:02
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18828    
Chlapci vyvedu vás z omylu. Klakson tam nehraje roli. A to že při rozsvícenejch světlech netroubí a zároveň pohasínají světla je v pořádku a je to dáno konstrukcí. Tvůj problém bude ve spínačce. Resp tam mužeš mít spínačku z novějšího provedení a tam chybí proklemovaní na zkratování zadního světla kostrou aby nesvítilo v prostřední poloze a nejspíš budeš mít odpadlou kostru z kontaktu,přes který se chcípe motor - jsou spolu proklemovaný. Popíšu to takto - poloha pro chcípnutí - propojí se kostra s kontaktem č.1 od indučky - to je bod kostry kterej v tom schématu vůbec nemáte. V poloze jízda bez světel neni spojený nic s ničim,jen svorka 58 je uzemněná přes bod vedle ní,kterej jje propojenej touu klemo na kostru,která ve schématu neni. A v poloze se světly je spojená svorka 55 a 56 a svorka 58 je neukostřená,takže zadní světlo svítí. Hodně lidí to má doku*vený a tak se prostě zadní světlo vytahne rovnou z cívky,svítí furt a vystříhá se ze spínačky a tam se na vhodnej kontakt doletuje ta upadlá kostra. V podstatě se to dá opravit úplně,ale to bys musel vidět jak to tam má bejt a nesmí ti tam ta jedna packa chybět.
 
 
Datum: 06. září 2016 14:58
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
jinak děkuji za pomoc :-)
 
 
Datum: 06. září 2016 14:41
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
ahoj už to chcípá i svítí zadní světlo, byla špatná spinačka, tak jsem ji rozdělal a vyčistil kontakty a už je to OK, jen to netroubí ale to už asi je špatný bzučak podle mě
 
 
Datum: 06. září 2016 14:22
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Když dáš spínačku do polohy vypnout , propojí to 1 s uzeměním nad 58 ?
 
 
Datum: 05. září 2016 18:19
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
pořád stejné beze změny :-(
 
 
Datum: 05. září 2016 16:45
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Odpoj tu žárovičku co máš na kostře mezi 55 a 1 a zkus vypnout motor.
 
 
Datum: 05. září 2016 6:55
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
prehodil jsem ty vodiče na bzučáku a pořád stejné
 
 
Datum: 04. září 2016 19:20
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Při vypnutí se propojují 1 s 58 a kostrou. Tak to typuji na ten bzučák (přehozené vodiče).
 
 
Datum: 04. září 2016 15:24
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Tak si prohlížím spínací skříňku a při zapnutí světel se propojuje 55 s 56 ,to znamená ,že bzučák i světla jsou napájeny z cívky 55 a zadní světlo má svoji cívku 58.
 
 
Datum: 04. září 2016 15:17
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
U té sulfitky dej pozor , aby nezkratovala na živé patici.
 
 
Datum: 04. září 2016 14:53
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Bzučák má svoji cívku ,tak jestli nemáš přehozené vodiče přímo na bzučáku.
 
 
Datum: 04. září 2016 14:50
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
ano a je normálně funkční. ještě mě napada jestlí cívka není špatná, ale zaráží mě že to ani nechce chcipnout :/
 
 
Datum: 04. září 2016 14:48
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Máš v zadním světle sulfitku ?
 
 
Datum: 04. září 2016 14:37
 
 
 
 
Jméno: kuba      IP: uživatel18824    
Oprava, je to tam divně napsané, mám to přesně takhle podle tohohle schema. http://media0.wgz.cz/images/media0:50ffd05eacad5.png/1.gif a akorat kostru te žarovky ve spinačce mam propojenou ješte s kontaktem mezi 55 a 1
 
 
Datum: 04. září 2016 13:56
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Na tom schématu je chyba. Svorka 55 není zem ,ale má tam být vodič z cívky 55 na magnetu a dále na bzučák
 
 
Datum: 04. září 2016 13:35
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, v pionýra mám nataženou elektriku podle 30 W zapalování, chci tam dát ale motor, ke kterému nějak nemůžu sehnat 30W rotor. Vadilo by něčemu, kdybych tam dal normálně 20 W rotor a 30W samotný zapalování? Zapalovací cívku bych samozřejmě přešrouboval na místo, jako to má 20W odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 01. září 2016 17:25
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Tak když jí dám do místa, jako to má 20W zápalko tak snad jo. Nebo ty držáky cívek s nápiskem 20W a 30W jsou rozdílné? I kdyby to trošičku bylo,l tak to přece nemůže vadit, protože se to stejnak sune opotřebovanou vačkou a aktuálně nastaveným předstihem
 
 
Datum: 01. září 2016 17:25
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Slabou jiskru budeš mít i když použiješ stator 20-6120 a rotor 056170. Nebude tam synchronizace mezi elektrickým a magnetickým odtrhem.
 
 
Datum: 01. září 2016 11:22
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Jak poznám že už chce nabudit? Slabá jiskra?
 
 
Datum: 31. srpna 2016 18:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel16349    
No pokud zůstanou světelný cívky za sebou ve stejný vzdálenosti,aby byly ve fázi,tak by to neměl bejt problém. Pokud budou světelný cívky dál a nebo blíž od sebe mohlo by to snížit jejich výsledný výkon (amplituda se naplno sčítá jen ve fázi). Ale zas takový scifi to neni,v nejhoršim to bude míň svítit. A teda bacha na 20W magneto,tim že jsou starší (výroba od r65?) tak bejvaj vyšeptaný ...aby nechtělo už "nabudit"
 
 
Datum: 30. srpna 2016 20:07
 
 
 
 
Jméno: Tomáš      IP: uživatel18821    
Zdar muže mi prosím někdo vysvětlit proč má babeta 207 dva světelné poly č2 a babeta 210 dva světelné poly č1 a zda se dá použít zapalování s cívkami z 207 na 210,je to zapalovaní 6V 20W v obou případech. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. září 2016 10:52
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Zapalování můžeš použít. Na první 210 se používalo. Záleží na potřebě výkonu (světla, houkačka,blinkry). Osazení bylo jeden p. č.I a dva p.č. II. S narůstající potřebou elektrického výkonu se dávaly jiné světelné poly.
 
 
Datum: 04. září 2016 10:52
 
 
 
 
Jméno: Pionýr 21      IP: uživatel18819    
Zdar draci, už si nevím rady, mám krásně cihlovou svíčku, perfektní předstih. čistý vzduchový i palivový filtr. Startuje na první šup, jde vytočit do otáček a drží i volnoběh. Ale po několika minutách jízdy, začně vždy vynechávát a nakonec nejede vůbec, když zastavím tak jde normálně znova nastartovat, ale nejede. Už si fakt nevím rady, zkoušel jsem i kondenzátor, očistit kladívka, nic nepomáhá. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 26. prosince 2016 21:26
 
 
 
 
Jméno: petr      IP: uživatel18947    
Čau první věc kterou bych zkusil je vyhodit palivový filtr
 
 
Datum: 26. prosince 2016 21:26
 
 
 
 
Jméno: erino123456789      IP: uživatel18822    
bud karbec alebo nasteluj spojku
 
 
Datum: 01. září 2016 15:21
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Ano, pokud jsi dal těsnění pod víčko je to hned náchylnější na uchlastávání. Nemusí to být jen z důvodu špatného nastavení, originální karbec má tendence se sám přeplavovat následkem vibrací motoru a teď to díky těsnění teče vše do sání. Další věc je ,že jsi vlastně hladinu o těsnění zvedl, je to sice kousek, ale i ten může udělá své. Nicméně podle popisu závady bych to spíš viděl na nedostatek benzínu než přebytek. Zkus hned jak to začne pocukávat vymačknout spojku, jestli ti stoupnou otáčky je tam málo, jestli to zdechne tak spíš moc. Pak jedině rychle svíčku ven a mrknout jestli je mokrá.
 
 
Datum: 29. srpna 2016 14:35
 
 
 
 
Jméno: Pionýr 21      IP: uživatel18789    
To s tím přicpaným víčkem u nádrže mě nenapadlo.. Svíčka je na 1000% dobrá, zkoušel jsem jich totiž více a bez výsledku, ale teď mě napadlo, jak píšete v souvislosti s hladinou v karbecu, dával jsem těsnění kolem víčka v plovákovce, je možné že se to předtím při přeplavení samo odtékalo, kdež to teď jak je to přetěsněné, tak se to právě přechlastává? Jinak výfuk je taky čistý. Indučky jsem taky měnil a kdyby byla fajfka nebo indučka špatná, tak by to přece nešlo ani nastartovat.
 
 
Datum: 26. srpna 2016 21:50
 
 
 
 
Jméno: teritorids      IP: uživatel18757    
spíš bych tipoval že to bude až moc přechlastany -sešteluj si karbec ,skuz snížit hladinu jestli to pujde
 
 
Datum: 26. srpna 2016 21:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18818    
A nebo ucpanej vejfuk :-D
 
 
Datum: 26. srpna 2016 20:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18818    
Poloupadlej káblik ? Horší VN kabel ? Fajfka ? Svíčka? Víčko od bandy není ucpané a nebo se nedusí přisedlou sedačkou (j21) ? To že to chvíli jede a pak to najednou začne škubat a chcípne je většinou tim že tam nejde benzin,třeba kvůli tomu,že do bandy nejde vzduch. Pak třeba indučka,fajfka atd ale to by spíš nechytalo vůbec až po vychladnutí ...
 
 
Datum: 26. srpna 2016 20:15
 
 
 
 
Jméno: Pionýr 21      IP: uživatel18819    
Teče, jsem to zkoušel samozřejmě.
 
 
Datum: 26. srpna 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18818    
A že by tam netek benzin?
 
 
Datum: 26. srpna 2016 17:33
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 26.04.2018 4:07:33 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu