www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
zdar tak este raz ta elektrika 50/21 20w v olohe jazda cez den svieti iba zadne svetlo ,v olohe jazda cez noc sviety iba redne . robil som to .odla navodu-manual jawa 50 15+5w vsimol som si ze v s.inacke neni 55tka a 58cka s.ojena co by asi mali byt aby mi v .olehe jazda noc svietili obe naraz ako teda to vlaste ma byt???????????????omluvam sa za chybajuce .ismenko----chybne odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. ledna 2017 19:50
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
Ik-----dakujem ja som to cha.al ulne inak no vysvetlil si mi to su.er tak som to tak za.ojil teda original ---dakujem
 
 
Datum: 07. ledna 2017 19:50
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
čísla si nepamatuju, ale na straně, kde jsou 4 svorky je vrchní ukostřená a na straně, kde jsou 3 je ukostřená prostřední svorka (bejvaj propojený),,, když se koukneš do schématu, tak tam uvidíš, že při poloze, kdy nemají svítit světla, tak je cívka zadního světla zkratovaná a cívka předního světla je ve spínačce přerušená..... při zapnutí světel dojde k odpojení cívky zadního světla od kostry a napájení předního světla se propojí dál do přepínače světel,,,
 
 
Datum: 06. ledna 2017 19:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18954    
Nemají být spojené.
 
 
Datum: 06. ledna 2017 7:55
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
zdar ako zaxojit el aby naraz svietilo zadne aj yredne teraz sa mi zayne v yolohe rovno zadne a ak gam doyrava syinacku tak aj zadne odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. ledna 2017 18:56
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to bude více písmenek, teď jsou všude slevy, doporučuji zakoupit novou ;-)
 
 
Datum: 03. ledna 2017 18:56
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18951    
dik moc vyskusam uvidim nejde mi na klavesnici jedno ismenko uz oznas ake xixi je to inak jawa 50/21 20W
 
 
Datum: 03. ledna 2017 17:34
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
píšeš jak já po 12ti pivech a ještě nenapíšeš u čeho,,, když budu předpokládat, že jde o fichtla, tak to stačí zapojit tak, jak je to uvedený ve schématech, kterejch je plnej net,,, jen tě upozorním, že musíš rozeznat 20ti a 30ti wattovou verzi alternátoru, ale o tom už tu bylo napsáno taky tisíc příspěvků...
 
 
Datum: 31. prosince 2016 22:08
 
 
 
 
Jméno: Jawa50      IP: uživatel18840    
Ahoj,seso.Budou ještě zde svíčky bosch W7AC?Dík moc. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. prosince 2016 11:22
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak za tyden bude zas
 
 
Datum: 30. prosince 2016 11:22
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
draku ja na ty zahranicni prdim pokud brisk vydrzi prvnych 10 km,, tak je defakto nesmrtelna,, drazsi svycy denso a champion a bosch jsou tehani penez s kapec
 
 
Datum: 28. prosince 2016 0:57
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel18929    
čau draci, už si nevím rady. stavim panelku 250 od zakladu ale mam problém s dobíjením. všechno elektro je zapojené. je pojízdná ale za boha nechce dobíjet. vyměnil jsem uhlíky ale pořád nic. na schématu není napsané zda je "+" kostra nebo je kostra "-". logicky jsem dal červený dát na plus.. napište nejaky tipy co s tim.. díky!! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. prosince 2016 7:54
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18949    
Zdar. Jseš hodnej. Mě se to tam válí v dílně snad 3 roky. Možná to někdy ještě využiju. V současný době mam vždy jeden kompletní motor a na něm vape. Mě se to na tom kostitřasu furt rozpadalo,každej druhej tejden Zděnek řešil co tomu je,ale to už jsem ti kdysi říkal ... šťastnej novej rok a hodně úspěchů ! Standa
 
 
Datum: 28. prosince 2016 7:54
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18935    
Hele a víš že Stando jsem si na Tebe náhodou včera vzpomněl :-) . Jak jsi vždycky v opozici proti mýmu CDI a že zrovna budu jedno dělat , tak jsem přemejšlel jestli nevyseknu i jedno pro Tebe :-) . Super svátky, Chong
 
 
Datum: 23. prosince 2016 6:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18936    
Hele to origo rele neni zas taková tragedie. Chce to cit a trpělivost a stahni si příručku od Dočkala. Pak vše pochopíš. Jako elektrojelito jsem musel dát dohromady novej stator a do něj postavit jedno schopný rego ze tří,kde každý mělo nějakou vadu. Přečet jsem si letmo Dočkala a po pár prvotních neúspěšných pokusech jsem to dal. Pérák od tý doby dobijí jak víno. Až budu dělat GO motoru,tak samozřejmně počítám s rele AEV a asi seženu aspoň 55W dynamo,ale mechanika prozatím slouží. Spíš mi vadí její proudová "nenažranost"....
 
 
Datum: 21. prosince 2016 13:25
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18935    
Mechanické rego není až tak snadné bez specifického vybavení opravit i nastavit. Nehledě na to že provozní podmínky regulace, které předvádí tato technologie není žádná hitparáda a odpovídá době vzniku. Nikdy nic neřeším a ve všech případech kdy zůstává dynamo ho nahrazuji výrobky společnosti AEV. A to i v případech, kdy rego reguluje správně. Protože relátková regulace způsobuje zákmity a špičky v regulační smyčce, tak se to projeví i na výstupu dynama. Pokud chci používat další elektroniku (bezkontaktní snímání, CDI, LED osvětlení), tak to na relátkovém regu ani s ohledem na životnost provozovat nemůžu. Tedy za mě.. ani nezkoumej jestli rego je OK a rovnou si kup potřebné rego od AEV. Tam máme vyzkoušeny tisíce kilometrů bez závady. Vybereš si typ podle výkonu rotoru (!), polarity, tedy jestli budeš provozovat akumulátor s kostrou na + nebo - a doporučuji model s proudovou ochranou. Ušetříš si pak zničení rotoru při zkratu, nebo přetížení elektoinstalace. Sice to tak či tak nebude dobíjet, ale aspoň se ti nepromění rotor v rotující uhel...
 
 
Datum: 21. prosince 2016 10:29
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel18929    
ok.. dik za rady.. zitra se na to vrhnu.. a kdybych to nabudil bez toho regulatoru a zjistil ze je v haji.. cim ho muzu nahradit?? nebo muze byt na nem neco haji? da se na nem neco znicit???
 
 
Datum: 18. prosince 2016 20:57
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
Chong napsal vyčerpávající odpověď (za což mu díky), která ve zkratce znamená: nabuď dynamo :-) ... a pokud jsi jeho odpověď správně pochopil, tak už víš, že ho můžeš nabudit právě tak, jak chceš ty! To znamená podle toho, co ty chceš mít ukostřený! Třeba já si dávám na kostru to, co měl danej stroj origo.
 
 
Datum: 16. prosince 2016 21:57
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel18930    
Ok.. zkusím to takhle.. Ale ještě poslední věc.. jakou kostru mám dát.. Jestli + nebo - na kostru
 
 
Datum: 16. prosince 2016 20:23
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
No vidím že tady soudruzi udělili dost dobrých, ale poněkud hraběcích rad... tedy.. doufám že nejsi úplný elektrojelito. Jde o to, že dynamo je za určitých podmínek schopné samo udržet napětí i bez baterky. To je ideální stav pro otestování případné závady na rotoru, nebo statoru. Pokud napětí udrží je všechno gut a následně může být maximálně chyba rega nebo jeho zapojení. Ale jako základ dělám tento test a nabuzení: Odpojím rego od dynama. Zůstanou dva čouhající dráty z dynama. Ty dva dráty spojím do jednoho a ještě k nim připojím žárovku 12V/55W (ano halogenka z auta), kterou druhým koncem ukostřím. Batrku zapojím tak, jak chci mít kostru (pro chytrolíny, je fuk co je napsané na štítku statoru) a odpojím pojisku. Řekněme že chci mít na kostře minus... nastartuju motor, vezmu drát, kterým tak 10 vteřin spojím s plusem baterky to místo kde jsou spojeny ty dva dráty z dynama se žárovkou.. ta se pochopitelně rozsvítí, protože jí v tu chvíli živí baterka, kouzlo ale je v tom, že v tu chvíli zároveň nabudím dynamo a pokud je vše OK, tak po odpojení pomocného drátu musí žárovka zůstat svítit... lehce vezmu za plyn a musí svit kolísat podle otáček, ale musí vždy zůstat svítit, ikdyby jen žhnulo vlákno. Tím je jasný že stator a rotor je OK. Odpojím tu šaškárnu, připojím zpět rego.. no většinou na relátkové kašlu, protože AEV je daleko lepší, hodím zpět pojistku a pokud není elektroinstalace přetížena, nebo nemá zkraty, tak to prostě musí dobíjet...
 
 
Datum: 16. prosince 2016 20:17
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
kašli na štítek na statoru a přepóluj/nabuď dynamo tak, jak chceš aby to bylo! ... to je jediný 100% řešení...
 
 
Datum: 16. prosince 2016 18:41
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kašli na schéma, koukni se na stator jakou má polaritu :-)
 
 
Datum: 15. prosince 2016 21:34
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel18929    
jen podotýkam že po změření napetí ma baterie okolo 5V a ve vyšších otačkach i míň
 
 
Datum: 15. prosince 2016 21:14
 
 
 
 
Jméno: michal      E-mail:      IP: uživatel18925    
zdar ako zapojit elektriku 21 sport aby sa mi zadne zapinalo rovnako ako predne cize naraz???dakujem odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. prosince 2016 18:53
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel18951    
teoroticky to tak nieje retoze ked dam sinacku ulne dorava zaone sa oredne malo by sa aj zane no ono sa zaona hnej v olohe rovno.....tak ako to zaojit aby sa zaoli v olohe uolne voavoobe aj zagne aj oredne
 
 
Datum: 30. prosince 2016 18:53
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18923    
Když to zapojíš podle schematu tak se ti budou normálně světla zapínat spolu. Schemata jsou třeba na : sesa-moto.cz sekce Minulost,tam najdeš Pionýr a 20W nebo 30W zapalování.
 
 
Datum: 11. prosince 2016 19:52
 
 
 
 
Jméno: Ondřej      E-mail:      IP: uživatel18917    
Čau draci, nevíte někdo jestli se dá někde koupit klínek starteru na Tatrana 125? pište díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. prosince 2016 11:17
 
 
 
 
Jméno: Petr      E-mail:      IP: uživatel18900    
Jo vycházel jsem z tohodle schématu - http://www.mojejawa.estranky.cz/clanky/zapojeni-elektriky.html . Ale ono je to všude stejné ... Díky P. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. listopadu 2016 19:15
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
ty stránky jsou dobrej masakr...
 
 
Datum: 19. listopadu 2016 19:15
 
 
 
 
Jméno: FK      IP: uživatel18330    
Mimochodem, ty stránky jsou plné zajímavých informací. Třeba v sekci technycké údaje je uvedeno "Mazání směs 30 : 1" aby o několik řádků níže bylo napsáno "Spotřeba oleje 1 : 25". No, a v sekci závady se píše: "Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33)." To už jsou 4 různé hodnoty.
 
 
Datum: 19. listopadu 2016 15:33
 
 
 
 
Jméno: FK      IP: uživatel18330    
První a druhé schéma jsou zajímavé. Autor zřejmě správně pochopil zákon, že motorky mají povinost ve dne svítit. A aby nezapoměl rozsvítit zadní světlo, tak ho připojil tak, aby svítilo trvale /ihned po nastartování motoru/ a nešlo vypnout. Druhé schéma má (asi jako bonus) poněkud nestandartní počet drátů vedoucích z alternátoru.
 
 
Datum: 19. listopadu 2016 14:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18901    
Jojo,podle toho spodního. Zadní žárovku vytahneš z vláken přední žárovky a nebude ti praskat,bude to ok a nebo lze vytahnout přímo ze svorky 56,ale pak ti při přepínání světel bude praskat zadní žárovka. To jen takový doplnění informací.
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 17:19
 
 
 
 
Jméno: Petr      E-mail:      IP: uživatel18900    
Zdar, dávám dohromady Pionýra 21, koupil jsem k tomu renovovany motor a řeším problém s elektrikou. Na všech návodech jsou u magneta tři cívky, jedna na zapalování, druhá na zadní světlo a třetí na přední světlo s bzučákem (tak jsem to vydedukoval podle spínací skříňky). Problém je v tom, že u toho mého motoru jsou tři cívky, ale ta druhá a třetí (to je na světla a bzučák) jsou spojený drátem. Nevím, jestli jakoby do série nebo paralelně, v každým případě mi to přijde divný. Vyřešil jsem to tak, že jsem veškeré napájení světel i bzučáku napojil na tu prostřední cívku, protože je tam alespoň konektor. Z té třetí cívky vede jenom drát do té třetí a na ten vývod bych to musel připájet. Teď mi to ale vrtá hlavou, abych něco nezkazil a fungovalo to. Předem díky za radu, kdyžtak jsem to vyfotil a můžu někam umístit. Díky Petr odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2016 13:13
 
 
 
 
Jméno: Petr      E-mail:      IP: uživatel18912    
Díky za radu, už mi to funguje :-)
 
 
Datum: 22. listopadu 2016 13:13
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18901    
Je to 30W verze zapalování. Najdi si schema pro mustanga. V podstatě je vše tažené z té jedné sdružené světelné cívky.
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 6:10
 
 
 
 
Jméno: Matt7 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj všichni, potřebuji radu. Nevíte, co by mohlo být na mé 150 Kývačce příčinou neházející jiskry ? Všem již předem děkuji za odpovědi :-). odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: bimbo66      IP: uživatel18902    
Nohl by být problém v fajfka, přechodka mezy karterama(civkana napěťový kabel)kladívka kondik nebozapalcívka
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
nemá náhodou stopadesátka zapalování typu stadion? Jestli jo, tak bych po vyloučení základních věcí jako je ukepanej drát, či KO kladívko, tipoval vadnou zapalovací cívku,,,
 
 
Datum: 09. listopadu 2016 20:14
 
 
 
 
Jméno: paja444 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
mužou bejt i zaoxidovane kontakty mezi kladivkama
 
 
Datum: 06. listopadu 2016 21:09
 
 
 
 
Jméno: filip      IP: uživatel18895    
špatný dráty u kladívka.
 
 
Datum: 06. listopadu 2016 19:12
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, mám doma zapalování asi z pařeza? Možná to je 05. Má menší magneto a stator je vpodstatě vinutí. Slyšel sem, že je na pio lepší. Je to pravda? Včem? K tomuto zapalování patří 6V nebo 8V indukční cívka? Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2016 20:55
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel18898    
Ta tlumivka tam není kvůli regulaci (je to "regulovaný" zatížením) ale jako ochrana pro případ že se jedna ze žárovek přepálí, má to pak zamezit přepálení tý druhý. Patří tam 6V cívka. Jinej tvar vačky je danej počtem vinutí a pólových dvojic rotoru (má 2 , u novějšího zápalka jsou 3). Dle mého není v ničem, krom menší hmoty rotoru, lepší než novější typ (jiskra +- stejná, výkon do světel taky, spolehlivost je daná věkem a údržbou = +-stejná).
 
 
Datum: 09. listopadu 2016 20:55
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18897    
Je a neni. Ke svýmu stáří bejvaj v příslušnym stavu,jsou náchylný na mezizávitový zkraty a musí se správně trefit poloha destičky proti statoru aby v době jiskry již vinutí "dávalo"... jinak má toto zapalování lehčí a menší rotor,světelný okruh dáva jen 20W ale dává tech 20W skoro od volnoběhu a ve špičce musí být "regulováno" tlumivkou. Navíc úplně jiná vačka. Nevím zda má více plusů než "blbuvzdorné" zapalování z j21. Mě se to vždy s odpuštěním akorát sralo,hořely kladívky,střílelo to do karbecu a do vejfuku... byl jsem rád když jsem jel 50 a "rána" z karbecu mi nezahodila celý sání ... no ale já mam asi doma všechny už přejetý :-D
 
 
Datum: 09. listopadu 2016 17:54
 
 
 
 
Jméno: parnik      IP: uživatel18086    
Mustang hází slabou jiskru . Co s tím ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:03
 
 
 
 
Jméno: bimbo66      IP: uživatel18902    
nebo máš špatnou idukční cívku jestly je zapalování ok.
 
 
Datum: 14. listopadu 2016 22:03
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18894    
A když ani to nepomuže tak nech nabudit magneto,nějakej chlap na burzách to dělá,ale co tu slýcham,tak je to s tim chlapem docela oser ...mě origo zapalování nikdy neházelo žádnou extra velkou jiskru takže jsem měl furt skleplou svíčku na 0,2-0,3mm a ještě jsem si povšimnul že jiskru zeslabovaly svíčky s R v označení (odrušené) , kupř NR15C . Naopak nejlíp fungovali starý PAL. Ale jelo to furt a dobře. Někdy se to ulilo,občas se tam udělala pecka. Z mýho pohledu je pio se silnou jiskrou spíš vyjímka. To je nekonečnej boj fichtla...
 
 
Datum: 04. listopadu 2016 20:13
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Je rotor se statorem kompatibilní ? Jestli ano, změř mezeru mezi rotorem a polovými nástavci statoru ( 0,3 mm ).
 
 
Datum: 04. listopadu 2016 16:07
 
 
 
 
Jméno: František Sladký      E-mail:      IP: uživatel18548    
Co si myslíte o téhle žárovce http://www.retroraj.cz/shop/?zbozi=1301 šla by dát na pionýra ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2016 8:13
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
něvěřim, že to bude kloudně svítit právě kvůli bodovýmu světlu, který ta parabola nedokáže usmětnit tak, jako žárovku,,, za mě nebrat a radši natáhnout novou el. s eliminací přechodovejch odporů, nechat na 150 Kč napařit parabolu a když necháš i nabudit magneto, tak svítíš jako blázen,,,,
 
 
Datum: 13. listopadu 2016 8:13
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Musel by sis ideálně překopat celou elektroinstalaci na baterii, udělat dobíjení (usměrnit, stabilizovat a přidat regulátor dobíjení), a kdybys lad LED i zadní světlo, tak by byla koncová spotřeba cca 5w, což je krásná hodnota a měl bys tam v pohodě rezervu třeba na blinkry, brzdové, osvětlení tacho apod .. jinak jak píše standa, je to silně závislé na parabole, zde se nabízí spíš řešení dát výkonovou bodovou LED, někdo to měl tuším na babettě, místo paraboly tam byl hliníkový odlitek kvůli chlazení a svítilo to pěkně, jen by si to pak chtělo vyhrát s tím tak, aby to neoslňovalo .. almůže být problém na STK. Jinak já mám na cawě 10w blinkry, a svítí líp jak Simsonácké 21W, protože mají leštenou parabolku a žárovka není šikmo :-D ale nejjednodušší je sehnat asi 30w zapalování a dát dopředu 25w origo tesla žárovku a to na fichtlí rychlost stačí..
 
 
Datum: 12. listopadu 2016 22:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18894    
Leda že by si měl nějakou regulaci a nebo rovnou i baterku. Světelnej okruh zapalování dává 20W resp. 30W a neptá se jakou máš vepředu a vzadu žárovku. Jinak se mi ta žárovka moc líbí. Tyhle čipový SMD LED žárovky moc hezky svítěj. Otázkou je,jak kvalitní světelnej kužel z toho vytvoří pio parabola. U mustanga by to bylo velmi nadějný,pio je takovej spíš rozptylovač světla do všech stran jen ne na cestu před moto :-D i když jsem svítil 35W halogenem tak to na cestu svítilo relativně málo,zato po škarpách bylo nádherně vidět. Naopak když vzpomenu na muj bejvalej moped Ciao kterej měl jen nějakou 10W bludičku tak s tim se v noci jezdilo nádherně,protože to prostě svítilo na cestu před motorku. Na pio bych si nikdy nedovolil jet naplech přes pole a les z kalby domu,na Ciau jsme vyjimečně přijeli i dva :-D :-D
 
 
Datum: 04. listopadu 2016 20:28
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
prosím o radu, už fakt nevím jak dál.. mám na jawě 250 dobíjení aev kroměříž všechno zapojené jak má být i ulíky mám nové ale kontrolka prostě nezhasne při jízdě pořád svítí takže to asi nedobíjí, nemůže to být tím že nové uhlíky jsou rovné a nekopírují přesně plochu komutátoru? dnes jsem tam přidal ke každému uhlíku ještě pérko z propisky aby se to rychleji ojelo.. jinak už fakt nevím.. nesetkal jste se s tím už někdo? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. října 2016 12:07
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
ono je hlavně potřeba v první řadě zkontrolovat stator a hlavně rotor,,, najdi si v dočkalovi jak na to a zkontroluj to! Jaké napětí máš na uhlíkách?
 
 
Datum: 22. října 2016 12:07
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18876    
Že by multimetrem? Pokud dobijí tak dává tušim 7,2V ... jako laik bych zkontroloval toto,,,,zda na volnoběh neklesá napětí pod 6,8V (pokud je pod 6V tak to nedobijí vůbec) zda se při přidání plynu napětí zvýší a když přidáš hodně plynu tak jestli tam nelezou nějaký hausnumera nad 7,5V to by značilo že to přebijí a nereguluje. Měřil bych to na baterce. V podstatě stejně to měříme u aut jen ve 12V. Uhliky by možná chtěli ubrousit dle komutátoru,ale musí to fungovat i s rovnejma,jen ty hodnoty napětí budou třeba o 0,2-0,3V nižší. Ovšem už tento rozdíl muže způsobit to,že žárovka na volnoběh svítí. Když tomu ale dáš kouř tak musí ve vysokých zhasnout. Pokud ne,tak máš někde chybu.
 
 
Datum: 22. října 2016 11:53
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
jak se to dá změřit? četl jsem to na jedné stránce ale už ji nemůžu najít..
 
 
Datum: 20. října 2016 17:22
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel18861    
zkus to ještě zapilovat.to se bude ojíždět ještě hodně dlouho.no a změř to a hned uvidíš.44
 
 
Datum: 19. října 2016 19:25
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak to změř jestli to dobíjí... :-) mě to taky občas svítí v noci, respektive kontrolka mžourá neustále ale v noci to jde vidět velice dobře... nicméně mi to dobíjí takže to neřeším...respektive jsem se doslech že přes to elektronický relátko stále proudí slabý napětí na žárovku, který stačí aby to nažhavilo vlákno, tak proto to neřeším :-D
 
 
Datum: 19. října 2016 18:54
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
no takhle to mam
 
 
Datum: 19. října 2016 18:42
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Jestli máš ten elektronický regulátor , tak jde vodič ze svorkovnice 61 na dynamu na svorku D/61 ( 61) a od žárovičky pod šroubek D (D/61) .Druhý vývod od kontrolky na 54.
 
 
Datum: 19. října 2016 18:40
 
 
 
 
Jméno: jawa250      IP: uživatel13743    
myslíš zapojení kontrolky? ze zapalování (61) mám vedený do žárovky a druhý vývod z žárovky jde do spínačky na 54
 
 
Datum: 19. října 2016 15:38
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Jak to máš řešené na spínací skříňce ( 61) svorka ?
 
 
Datum: 19. října 2016 6:37
 
 
 
 
Jméno: jakub      IP: uživatel13743    
zdar mám 250/353 a kupoval jsem tam nové dobíjení od aev + nové uhlíky, vše jsem správně zapojil normálně prostě po zacvaknutí klíčku kontrolka svítila ale když sem nakopl motor a rozjel se tak kontrolka pořád svítila.. (tohle mi dělalo i u 175/450 taky jsem kupoval stejné dobíjení a uhlíky a stejný problém ale zhruba tak po měsíci každodeního ježdení se to zničeho nic po cestě zhaslo a pak to fungovalo jak mělo) ale u 250 jsem jezdil asi 3 dny ale baterka se mi zdála pořád nabitá takže to asi nějakým způsobem možná dobíjí. no a já sem se pak podíval na uhlíky a když jsou uplně nové tak tu plochu (ke komutátoru) mají zcela rovnou tak mě napadá jestli ten uhlík nemá být "ošmajdaný" aby si přesně sednul na ten komutátor a pak by se to možná vzpamatovalo a zhasínalo to.. setkal jste se stím už někdo? jak jste to řešily vy? předem díky. :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. října 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel18861    
no tak může to být jeden z důvodů a asi zásadní,protože to z dynama neodebírá tolik proudu kolik by mělo.
 
 
Datum: 13. října 2016 21:56
 
 
 
 
Jméno: jakub      IP: uživatel13743    
takže to je důvod že to nechce zhasínat?
 
 
Datum: 13. října 2016 20:12
 
 
 
 
Jméno: vitafiser      IP: uživatel18861    
No ty uhlíky by měly být každopádně upravený aby dosedaly alespoň 3/4 plochy na komutátor.
 
 
Datum: 13. října 2016 18:25
 
 
 
 
Jméno: Radek      IP: uživatel18855    
Babetta 210 De luxe EL. schéme. Nemůžu to nikde najít. Nemáte prosím vás někdo? Krabičky jen se 3 konektory. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. října 2016 15:37
 
 
 
 
Jméno: Radek      IP: uživatel18855    
Nikdo netuší kde sehnat schéma? :-/(
 
 
Datum: 25. října 2016 15:37
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdarte chlapy, nemáte někdo výkres na držák statoru Pio do vetší jawy? Řezat původní zápalko nechci a přes strejdu gůgla se mi to nedaří najít :-/ Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. září 2016 13:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18850    
Překlep,to byla 12V. Ale to je fuk,za pár stovek koupíš baterku. Zkus GES či GM a podobný obchody.
 
 
Datum: 27. září 2016 13:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18850    
To je z elektroniky na různý udělátka. Malou 6V 1,3Ah jsem měl k CDI zapalování.
 
 
Datum: 27. září 2016 13:09
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak to čumím že dělají takové prcky :-) netušíš na co je to původně zamýšleno? skočím do krámu se zeptat jestli to dokáží sehnat :-D
 
 
Datum: 26. září 2016 22:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18850    
Pokud chceš baterku jen na buzení ,tak koupíš i slabou 1-2AH 6V baterku (černá placka) ,kterou pak mužeš dobít...
 
 
Datum: 26. září 2016 21:31
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no mě šlo právě o tu výšku, když tam nasadím pio rotor, na to tak nějak přiložím stator tak to tak nějak asi půjde odhadnout no... já totiž kdysi viděl na jawamanii výkres... ale řekl bych že odkaz co jsem tam teď našel je už nefunčkní... nicméně možná budu používat 4,5V baterku na buzení... kéž bych nebyl tak nerozhodnej vocas :-D
 
 
Datum: 26. září 2016 21:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18849    
Dam ti jednu radu. Prostě si to oměř,nakresli,a nech vyrobit. To nebude žádná věda. Vnější průměr je průměr zapalování z kejvačky,vnitřní průměr je průměr zápalka z fichtla,vejšku kroužku odměříš tak abys měl prostě zapalování tam kde potřebuješ...
 
 
Datum: 26. září 2016 15:42
 
 
 
 
Jméno: Jawa 22      E-mail:      IP: uživatel18388    
Ahoj draci. Potřebuji poradit. Nesvítí mi světla na pionýru 21, jak by měla. Mám nataženou novou elektriku, žárovky maji hodnotu jakou mají mít, mám to zapojeny podle návodu, zapalování mám VAPE i když jsem tam měl normální zapalování, tak to svítilo na prd, proto to VAPE a stejně to svítí málo. Mám jít na technickou, tak mám obavy, aby jsem kvůli tomu prošel. Díky za rady. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. září 2016 15:25
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18847    
Nevidím jediný důvod,proč by vape mělo dělat problémy na stk. Je to novodobá replika zapalování pro daný typ motocyklu. Žádnej bastl ani samodomo úprava. Vlastním Vape a jsem s ním spokojený. Jen ty světla by mohli svítit víc. Soudruzi v Kroměříži tomu mohli dát víc lásky.....
 
 
Datum: 23. září 2016 15:25
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
To dřív neprojdeš kvůli tomu vape než by si neprošel z důvodu, že to málo svítí. Jestli si tam původně měl 20W zapalování tak je úplně normální, že to SKORO nesvítí. Dej tam to co tam má bejt a to jim musí stačit, ty přece nemůžeš za to, že to je takto navržený a moc to nesvítí. Na to, že tam máš přesně to co tam má bejt, to pak musíš uhrát. Vždyť by úprava mohla protijedoucí vozidla oslňovat.
 
 
Datum: 22. září 2016 15:14
 
 
 
 
Jméno: dwein dibly      IP: uživatel18846    
nebo na piču žárovka z dálného východu
 
 
Datum: 20. září 2016 20:42
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18845    
Mě vape pálilo žárovky. Máš to dobře zapojený? Žlutý kabely spojený a napojený na kabel co šel od světelných cívek (svorka 55 nebo 56) do přepínače v masce ? Zadní světlo vytažený z vláken předního? Nebo to máš jinak? Žárovky 6V/15W a 6V/5W ? Když dáš jen přední žárovku tak musí shořet ...
 
 
Datum: 20. září 2016 14:30
 
 
 
 
Jméno: František Sladký      E-mail:      IP: uživatel18548    
Čus fichtlaři, chtěl bych se zeptat jaký je vhodný usměrňovač a regulátor na tohle zapojení s baterkou http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-elektrika-s-baterii-baterkou.html na jawa 50 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. září 2016 21:10
 
 
 
 
Jméno: Jenda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to combus : Mám ho nastavenej na 7,2 V. Musím říct, že je to paráda mít baterku...v noci svítí parádně...a nevím co je prasklá žárovka...
 
 
Datum: 30. září 2016 21:10
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18858    
to Jenda: Zkus nastavit ten regler na 7,2 V. 6,8 má mít ta baterka po nabití v klidu, při dobíjení má mít těch 7,2V (2,4 V na článek je začátek plynování, ostatně jestli si dobře vzpomínám tak při tomhle napětí se měří výkon 6V žárovek).
 
 
Datum: 30. září 2016 11:56
 
 
 
 
Jméno: Jenda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar zde jsem dělal na svého fichtla baterku...http://jawa23.mablog.eu/viewpage.php?page_id=25 Snad jsem to vše dobře popsal. Jen v tom schématu je chyba. Regulátor musí být odpojen po vypnutí motoru jinak dojde k vytřískání baterie, protože regulátor v tu chvíly jak je zhasnutej motor funguje jako spotřebič...
 
 
Datum: 30. září 2016 11:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18845    
Nekoupíš nic. Musíš si to vyrobit. Proto tam máš to schéma. Možná by šlo použít dobíjecí monstrum (tlumivka,dioda) na simsona,ale při jeho ceně bych do toho nešel. Sežeň si někoho kdo umí plošňáky a vyrobí ti to (třeba v práci). Bude to za zlomek ceny.
 
 
Datum: 20. září 2016 8:53
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
A proč vlastně chceš na fichtla baterku? Pokud elektrice a elektronice nehovíš, nepouštěj se do toho. Hotové dobíjení pro fichtla - pokud vím - nekoupíš. Navíc každé zařízení navíc ti odebere výkon z již tak malého výkonu magneta...
 
 
Datum: 20. září 2016 8:29
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
A jaký by byl teda vhodný regulátor ? Který by se dal normálně koupit.
 
 
Datum: 19. září 2016 22:30
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18844    
Ne, je to pro úplně jinej regler, leda by sis nabastlil do pionýra dynamo, pak by to bylo vhodný. Nevím o tom že by někdo nabízel to co hledáš (ostatně proto to jsou ty návody na výrobu na tom webu).
 
 
Datum: 19. září 2016 21:27
 
 
 
 
Jméno: František Sladký      E-mail:      IP: uživatel18548    
Jo a ještě bych se chtěl zeptat zda bude stačit tenhle regulátor http://www.automotokonicek.cz/zbozi/regultor-6v-45w-pol-prk-kvaka-panelka-cz
 
 
Datum: 19. září 2016 20:02
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
No, já to skládám poprvé a chtěl bych vědět co za usměrňovač a regulátor koupit třeba přidat i stránku kde se to dá koupit a hlavně aby to bylo jednoduché.
 
 
Datum: 19. září 2016 15:07
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18843    
Hodnoty a označení součástek stabilizátoru jsou ve schématu. Můstky třeba rovnou komplet B250C4000, nebo můžeš být preciznější a poskládat to z diskrétních (např. schottky SB560 nebo SB5100).
 
 
Datum: 19. září 2016 14:17
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
No mě by stačilo vědět přesný typ usměrňovače a regulatoru, abych věděl co mám koupit.
 
 
Datum: 18. září 2016 21:43
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18841    
Oba typy popsané na stránkách fungují +- stejně. Druhý popsaný ("lepší";-) má stabilnější parametry co se změny teploty týče. Pro použití na moto doporučuju použít trimr jen pro nastavení a po zjištění hodnot ho vyměnit za pevný odpory.
 
 
Datum: 18. září 2016 13:12
 
 
 
 
Jméno: František      E-mail:      IP: uživatel18548    
Jo to jo, ale potřeboval bych vědět přesný typ.
 
 
Datum: 18. září 2016 12:47
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel18841    
Vždyť to máš na těch stránkách hned pod tím schématem (stabilizátor napětí).
 
 
Datum: 18. září 2016 11:49
 
 
 
 
Jméno: zden ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ahoj draci mam dotaz.můžu dát na babetu 210 6sti voltovou cívku odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. září 2016 13:25
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Nedoporučuji. Babeta má tyristorové bezkontaktní zapalování .Když ji tam dáš, tak si "užiješ,,.
 
 
Datum: 14. září 2016 13:25
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
Zdravim, proč mi fichtl za tepla nejde zhasnoust? Za studena de zhasnout normálně, elektrika je zapojená dobře. Může to dělat víc oleje (záběh) tsf, nebo nějak moc snížená hlava? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. září 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18833    
Víc snížená - tvrdší kompresní poměr - tvrdá hlava
 
 
Datum: 12. září 2016 17:57
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
Co znamená tvrdá hlava?
 
 
Datum: 12. září 2016 17:35
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18833    
Zdarec. Už jsem se s tim setkal. Tvrdá hlava,chudší směs,velkej předstih a hlavně studená svíčka a teplý to už nešlo chcípnout - detonační hoření. Stačilo dát svíčku N14C a ubrat dvě desetiny na předstihu.
 
 
Datum: 12. září 2016 17:20
 
 
 
 
Jméno: čz      IP: uživatel18677    
Jestli máš sníženou hlavu ,budeš potřebovat svíčku s jinou tepelnou hodnotou. Jde o samozápaly z přehřátého motoru. Příčinou může být i velký předstih, vysoká hladina v plovákové komoře i chudá směs. Též tvoření karbonu v hlavě válce (větší množství oleje).
 
 
Datum: 12. září 2016 17:17
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 24.06.2018 16:33:55 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu