video
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Posl.aktualizace: 19. listopadu 2016 19:15
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ty stránky jsou dobrej masakr...
Datum: 19. listopadu 2016 19:15
Jméno: FK
IP: uživatel18330
 Mimochodem, ty stránky jsou plné zajímavých informací. Třeba v sekci technycké údaje je uvedeno "Mazání směs 30 : 1"
aby o několik řádků níže bylo napsáno "Spotřeba oleje 1 : 25". No, a v sekci závady se píše:
"Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33)." To už jsou 4 různé hodnoty.
Datum: 19. listopadu 2016 15:33
Jméno: FK
IP: uživatel18330
 První a druhé schéma jsou zajímavé. Autor zřejmě správně pochopil zákon, že motorky mají povinost ve dne svítit. A aby nezapoměl rozsvítit zadní světlo, tak ho připojil tak,
aby svítilo trvale /ihned po nastartování motoru/ a nešlo vypnout.
Druhé schéma má (asi jako bonus) poněkud nestandartní počet drátů vedoucích z alternátoru.
Datum: 19. listopadu 2016 14:27
Jméno: standa
IP: uživatel18901
 Jojo,podle toho spodního. Zadní žárovku vytahneš z vláken přední žárovky a nebude ti praskat,bude to ok a nebo lze vytahnout přímo ze svorky 56,ale pak ti při přepínání světel bude praskat zadní žárovka. To jen takový doplnění informací.
Datum: 14. listopadu 2016 17:19
 Zdar, dávám dohromady Pionýra 21, koupil jsem k tomu renovovany motor a řeším problém s elektrikou. Na všech návodech jsou u magneta tři cívky, jedna na zapalování, druhá na zadní světlo a třetí na přední světlo s bzučákem (tak jsem to vydedukoval podle spínací skříňky). Problém je v tom, že u toho mého motoru jsou tři cívky, ale ta druhá a třetí (to je na světla a bzučák) jsou spojený drátem. Nevím, jestli jakoby do série nebo paralelně, v každým případě mi to přijde divný. Vyřešil jsem to tak, že jsem veškeré napájení světel i bzučáku napojil na tu prostřední cívku, protože je tam alespoň konektor. Z té třetí cívky vede jenom drát do té třetí a na ten vývod bych to musel připájet. Teď mi to ale vrtá hlavou, abych něco nezkazil a fungovalo to.
Předem díky za radu, kdyžtak jsem to vyfotil a můžu někam umístit. Díky Petr
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2016 13:13
 Díky za radu, už mi to funguje
Datum: 22. listopadu 2016 13:13
Jméno: standa
IP: uživatel18901
 Je to 30W verze zapalování. Najdi si schema pro mustanga. V podstatě je vše tažené z té jedné sdružené světelné cívky.
Datum: 14. listopadu 2016 6:10
 Ahoj všichni, potřebuji radu. Nevíte, co by mohlo být na mé 150 Kývačce příčinou neházející jiskry ? Všem již předem děkuji za odpovědi  .
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 21:56
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 Nohl by být problém v fajfka, přechodka mezy karterama(civkana napěťový kabel)kladívka kondik nebozapalcívka
Datum: 14. listopadu 2016 21:56
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nemá náhodou stopadesátka zapalování typu stadion? Jestli jo, tak bych po vyloučení základních věcí jako je ukepanej drát, či KO kladívko, tipoval vadnou zapalovací cívku,,,
Datum: 09. listopadu 2016 20:14
 mužou bejt i zaoxidovane kontakty mezi kladivkama
Datum: 06. listopadu 2016 21:09
Jméno: filip
IP: uživatel18895
 špatný dráty u kladívka.
Datum: 06. listopadu 2016 19:12
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, mám doma zapalování asi z pařeza? Možná to je 05. Má menší magneto a stator je vpodstatě vinutí. Slyšel sem, že je na pio lepší. Je to pravda? Včem? K tomuto zapalování patří 6V nebo 8V indukční cívka? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2016 20:55
Jméno: tony
IP: uživatel18898
 Ta tlumivka tam není kvůli regulaci (je to "regulovaný" zatížením) ale jako ochrana pro případ že se jedna ze žárovek přepálí, má to pak zamezit přepálení tý druhý. Patří tam 6V cívka. Jinej tvar vačky je danej počtem vinutí a pólových dvojic rotoru (má 2 , u novějšího zápalka jsou 3). Dle mého není v ničem, krom menší hmoty rotoru, lepší než novější typ (jiskra +- stejná, výkon do světel taky, spolehlivost je daná věkem a údržbou = +-stejná).
Datum: 09. listopadu 2016 20:55
Jméno: standa
IP: uživatel18897
 Je a neni. Ke svýmu stáří bejvaj v příslušnym stavu,jsou náchylný na mezizávitový zkraty a musí se správně trefit poloha destičky proti statoru aby v době jiskry již vinutí "dávalo"... jinak má toto zapalování lehčí a menší rotor,světelný okruh dáva jen 20W ale dává tech 20W skoro od volnoběhu a ve špičce musí být "regulováno" tlumivkou. Navíc úplně jiná vačka. Nevím zda má více plusů než "blbuvzdorné" zapalování z j21. Mě se to vždy s odpuštěním akorát sralo,hořely kladívky,střílelo to do karbecu a do vejfuku... byl jsem rád když jsem jel 50 a "rána" z karbecu mi nezahodila celý sání ... no ale já mam asi doma všechny už přejetý
Datum: 09. listopadu 2016 17:54
Jméno: parnik
IP: uživatel18086
 Mustang hází slabou jiskru . Co s tím ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:03
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 nebo máš špatnou idukční cívku jestly je zapalování ok.
Datum: 14. listopadu 2016 22:03
Jméno: standa
IP: uživatel18894
 A když ani to nepomuže tak nech nabudit magneto,nějakej chlap na burzách to dělá,ale co tu slýcham,tak je to s tim chlapem docela oser ...mě origo zapalování nikdy neházelo žádnou extra velkou jiskru takže jsem měl furt skleplou svíčku na 0,2-0,3mm a ještě jsem si povšimnul že jiskru zeslabovaly svíčky s R v označení (odrušené) , kupř NR15C . Naopak nejlíp fungovali starý PAL. Ale jelo to furt a dobře. Někdy se to ulilo,občas se tam udělala pecka. Z mýho pohledu je pio se silnou jiskrou spíš vyjímka. To je nekonečnej boj fichtla...
Datum: 04. listopadu 2016 20:13
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Je rotor se statorem kompatibilní ? Jestli ano, změř mezeru mezi rotorem a polovými nástavci statoru ( 0,3 mm ).
Datum: 04. listopadu 2016 16:07
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2016 8:13
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 něvěřim, že to bude kloudně svítit právě kvůli bodovýmu světlu, který ta parabola nedokáže usmětnit tak, jako žárovku,,, za mě nebrat a radši natáhnout novou el. s eliminací přechodovejch odporů, nechat na 150 Kč napařit parabolu a když necháš i nabudit magneto, tak svítíš jako blázen,,,,
Datum: 13. listopadu 2016 8:13
 Musel by sis ideálně překopat celou elektroinstalaci na baterii, udělat dobíjení (usměrnit, stabilizovat a přidat regulátor dobíjení), a kdybys lad LED i zadní světlo, tak by byla koncová spotřeba cca 5w, což je krásná hodnota a měl bys tam v pohodě rezervu třeba na blinkry, brzdové, osvětlení tacho apod .. jinak jak píše standa, je to silně závislé na parabole, zde se nabízí spíš řešení dát výkonovou bodovou LED, někdo to měl tuším na babettě, místo paraboly tam byl hliníkový odlitek kvůli chlazení a svítilo to pěkně, jen by si to pak chtělo vyhrát s tím tak, aby to neoslňovalo .. almůže být problém na STK. Jinak já mám na cawě 10w blinkry, a svítí líp jak Simsonácké 21W, protože mají leštenou parabolku a žárovka není šikmo  ale nejjednodušší je sehnat asi 30w zapalování a dát dopředu 25w origo tesla žárovku a to na fichtlí rychlost stačí..
Datum: 12. listopadu 2016 22:57
Jméno: standa
IP: uživatel18894
Datum: 04. listopadu 2016 20:28
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 prosím o radu, už fakt nevím jak dál.. mám na jawě 250 dobíjení aev kroměříž všechno zapojené jak má být i ulíky mám nové ale kontrolka prostě nezhasne při jízdě pořád svítí takže to asi nedobíjí, nemůže to být tím že nové uhlíky jsou rovné a nekopírují přesně plochu komutátoru? dnes jsem tam přidal ke každému uhlíku ještě pérko z propisky aby se to rychleji ojelo.. jinak už fakt nevím.. nesetkal jste se s tím už někdo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. října 2016 12:07
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ono je hlavně potřeba v první řadě zkontrolovat stator a hlavně rotor,,, najdi si v dočkalovi jak na to a zkontroluj to! Jaké napětí máš na uhlíkách?
Datum: 22. října 2016 12:07
Jméno: standa
IP: uživatel18876
 Že by multimetrem? Pokud dobijí tak dává tušim 7,2V ... jako laik bych zkontroloval toto,,,,zda na volnoběh neklesá napětí pod 6,8V (pokud je pod 6V tak to nedobijí vůbec) zda se při přidání plynu napětí zvýší a když přidáš hodně plynu tak jestli tam nelezou nějaký hausnumera nad 7,5V to by značilo že to přebijí a nereguluje. Měřil bych to na baterce. V podstatě stejně to měříme u aut jen ve 12V. Uhliky by možná chtěli ubrousit dle komutátoru,ale musí to fungovat i s rovnejma,jen ty hodnoty napětí budou třeba o 0,2-0,3V nižší. Ovšem už tento rozdíl muže způsobit to,že žárovka na volnoběh svítí. Když tomu ale dáš kouř tak musí ve vysokých zhasnout. Pokud ne,tak máš někde chybu.
Datum: 22. října 2016 11:53
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 jak se to dá změřit? četl jsem to na jedné stránce ale už ji nemůžu najít..
Datum: 20. října 2016 17:22
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 zkus to ještě zapilovat.to se bude ojíždět ještě hodně dlouho.no a změř to a hned uvidíš.44
Datum: 19. října 2016 19:25
 tak to změř jestli to dobíjí...  mě to taky občas svítí v noci, respektive kontrolka mžourá neustále ale v noci to jde vidět velice dobře... nicméně mi to dobíjí takže to neřeším...respektive jsem se doslech že přes to elektronický relátko stále proudí slabý napětí na žárovku, který stačí aby to nažhavilo vlákno, tak proto to neřeším
Datum: 19. října 2016 18:54
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 no takhle to mam
Datum: 19. října 2016 18:42
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš ten elektronický regulátor , tak jde vodič ze svorkovnice 61 na dynamu na svorku D/61 ( 61) a od žárovičky pod šroubek D (D/61) .Druhý vývod od kontrolky na 54.
Datum: 19. října 2016 18:40
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 myslíš zapojení kontrolky? ze zapalování (61) mám vedený do žárovky a druhý vývod z žárovky jde do spínačky na 54
Datum: 19. října 2016 15:38
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jak to máš řešené na spínací skříňce ( 61) svorka ?
Datum: 19. října 2016 6:37
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 zdar mám 250/353 a kupoval jsem tam nové dobíjení od aev + nové uhlíky, vše jsem správně zapojil normálně prostě po zacvaknutí klíčku kontrolka svítila ale když sem nakopl motor a rozjel se tak kontrolka pořád svítila.. (tohle mi dělalo i u 175/450 taky jsem kupoval stejné dobíjení a uhlíky a stejný problém ale zhruba tak po měsíci každodeního ježdení se to zničeho nic po cestě zhaslo a pak to fungovalo jak mělo) ale u 250 jsem jezdil asi 3 dny ale baterka se mi zdála pořád nabitá takže to asi nějakým způsobem možná dobíjí. no a já sem se pak podíval na uhlíky a když jsou uplně nové tak tu plochu (ke komutátoru) mají zcela rovnou tak mě napadá jestli ten uhlík nemá být "ošmajdaný" aby si přesně sednul na ten komutátor a pak by se to možná vzpamatovalo a zhasínalo to.. setkal jste se stím už někdo? jak jste to řešily vy? předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2016 21:56
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 no tak může to být jeden z důvodů a asi zásadní,protože to z dynama neodebírá tolik proudu kolik by mělo.
Datum: 13. října 2016 21:56
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 takže to je důvod že to nechce zhasínat?
Datum: 13. října 2016 20:12
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 No ty uhlíky by měly být každopádně upravený aby dosedaly alespoň 3/4 plochy na komutátor.
Datum: 13. října 2016 18:25
Jméno: Radek
IP: uživatel18855
 Babetta 210 De luxe EL. schéme. Nemůžu to nikde najít. Nemáte prosím vás někdo? Krabičky jen se 3 konektory.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. října 2016 15:37
Jméno: Radek
IP: uživatel18855
 Nikdo netuší kde sehnat schéma? :-/(
Datum: 25. října 2016 15:37
 Zdarte chlapy, nemáte někdo výkres na držák statoru Pio do vetší jawy? Řezat původní zápalko nechci a přes strejdu gůgla se mi to nedaří najít :-/ Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. září 2016 13:10
Jméno: standa
IP: uživatel18850
 Překlep,to byla 12V. Ale to je fuk,za pár stovek koupíš baterku. Zkus GES či GM a podobný obchody.
Datum: 27. září 2016 13:10
Jméno: standa
IP: uživatel18850
 To je z elektroniky na různý udělátka. Malou 6V 1,3Ah jsem měl k CDI zapalování.
Datum: 27. září 2016 13:09
 tak to čumím že dělají takové prcky  netušíš na co je to původně zamýšleno? skočím do krámu se zeptat jestli to dokáží sehnat
Datum: 26. září 2016 22:04
Jméno: standa
IP: uživatel18850
 Pokud chceš baterku jen na buzení ,tak koupíš i slabou 1-2AH 6V baterku (černá placka) ,kterou pak mužeš dobít...
Datum: 26. září 2016 21:31
 no mě šlo právě o tu výšku, když tam nasadím pio rotor, na to tak nějak přiložím stator tak to tak nějak asi půjde odhadnout no... já totiž kdysi viděl na jawamanii výkres... ale řekl bych že odkaz co jsem tam teď našel je už nefunčkní... nicméně možná budu používat 4,5V baterku na buzení... kéž bych nebyl tak nerozhodnej vocas
Datum: 26. září 2016 21:01
Jméno: standa
IP: uživatel18849
 Dam ti jednu radu. Prostě si to oměř,nakresli,a nech vyrobit. To nebude žádná věda. Vnější průměr je průměr zapalování z kejvačky,vnitřní průměr je průměr zápalka z fichtla,vejšku kroužku odměříš tak abys měl prostě zapalování tam kde potřebuješ...
Datum: 26. září 2016 15:42
 Ahoj draci. Potřebuji poradit. Nesvítí mi světla na pionýru 21, jak by měla. Mám nataženou novou elektriku, žárovky maji hodnotu jakou mají mít, mám to zapojeny podle návodu, zapalování mám VAPE i když jsem tam měl normální zapalování, tak to svítilo na prd, proto to VAPE a stejně to svítí málo. Mám jít na technickou, tak mám obavy, aby jsem kvůli tomu prošel. Díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. září 2016 15:25
Jméno: standa
IP: uživatel18847
 Nevidím jediný důvod,proč by vape mělo dělat problémy na stk. Je to novodobá replika zapalování pro daný typ motocyklu. Žádnej bastl ani samodomo úprava. Vlastním Vape a jsem s ním spokojený. Jen ty světla by mohli svítit víc. Soudruzi v Kroměříži tomu mohli dát víc lásky.....
Datum: 23. září 2016 15:25
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 To dřív neprojdeš kvůli tomu vape než by si neprošel z důvodu, že to málo svítí. Jestli si tam původně měl 20W zapalování tak je úplně normální, že to SKORO nesvítí. Dej tam to co tam má bejt a to jim musí stačit, ty přece nemůžeš za to, že to je takto navržený a moc to nesvítí. Na to, že tam máš přesně to co tam má bejt, to pak musíš uhrát. Vždyť by úprava mohla protijedoucí vozidla oslňovat.
Datum: 22. září 2016 15:14
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel18846
 nebo na piču žárovka z dálného východu
Datum: 20. září 2016 20:42
Jméno: standa
IP: uživatel18845
 Mě vape pálilo žárovky. Máš to dobře zapojený? Žlutý kabely spojený a napojený na kabel co šel od světelných cívek (svorka 55 nebo 56) do přepínače v masce ? Zadní světlo vytažený z vláken předního? Nebo to máš jinak? Žárovky 6V/15W a 6V/5W ? Když dáš jen přední žárovku tak musí shořet ...
Datum: 20. září 2016 14:30
Posl.aktualizace: 30. září 2016 21:10
 to combus : Mám ho nastavenej na 7,2 V. Musím říct, že je to paráda mít baterku...v noci svítí parádně...a nevím co je prasklá žárovka...
Datum: 30. září 2016 21:10
Jméno: combust
IP: uživatel18858
 to Jenda: Zkus nastavit ten regler na 7,2 V. 6,8 má mít ta baterka po nabití v klidu, při dobíjení má mít těch 7,2V (2,4 V na článek je začátek plynování, ostatně jestli si dobře vzpomínám tak při tomhle napětí se měří výkon 6V žárovek).
Datum: 30. září 2016 11:56
 Zdar zde jsem dělal na svého fichtla baterku...http://jawa23.mablog.eu/viewpage.php?page_id=25 Snad jsem to vše dobře popsal. Jen v tom schématu je chyba. Regulátor musí být odpojen po vypnutí motoru jinak dojde k vytřískání baterie, protože regulátor v tu chvíly jak je zhasnutej motor funguje jako spotřebič...
Datum: 30. září 2016 11:27
Jméno: standa
IP: uživatel18845
 Nekoupíš nic. Musíš si to vyrobit. Proto tam máš to schéma. Možná by šlo použít dobíjecí monstrum (tlumivka,dioda) na simsona,ale při jeho ceně bych do toho nešel. Sežeň si někoho kdo umí plošňáky a vyrobí ti to (třeba v práci). Bude to za zlomek ceny.
Datum: 20. září 2016 8:53
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 A proč vlastně chceš na fichtla baterku? Pokud elektrice a elektronice nehovíš, nepouštěj se do toho. Hotové dobíjení pro fichtla - pokud vím - nekoupíš. Navíc každé zařízení navíc ti odebere výkon z již tak malého výkonu magneta...
Datum: 20. září 2016 8:29
 A jaký by byl teda vhodný regulátor ? Který by se dal normálně koupit.
Datum: 19. září 2016 22:30
Jméno: combust
IP: uživatel18844
 Ne, je to pro úplně jinej regler, leda by sis nabastlil do pionýra dynamo, pak by to bylo vhodný.
Nevím o tom že by někdo nabízel to co hledáš (ostatně proto to jsou ty návody na výrobu na tom webu).
Datum: 19. září 2016 21:27
Datum: 19. září 2016 20:02
 No, já to skládám poprvé a chtěl bych vědět co za usměrňovač a regulátor koupit třeba přidat i stránku kde se to dá koupit a hlavně aby to bylo jednoduché.
Datum: 19. září 2016 15:07
Jméno: combust
IP: uživatel18843
 Hodnoty a označení součástek stabilizátoru jsou ve schématu. Můstky třeba rovnou komplet B250C4000, nebo můžeš být preciznější a poskládat to z diskrétních (např. schottky SB560 nebo SB5100).
Datum: 19. září 2016 14:17
 No mě by stačilo vědět přesný typ usměrňovače a regulatoru, abych věděl co mám koupit.
Datum: 18. září 2016 21:43
Jméno: combust
IP: uživatel18841
 Oba typy popsané na stránkách fungují +- stejně. Druhý popsaný ("lepší"  má stabilnější parametry co se změny teploty týče. Pro použití na moto doporučuju použít trimr jen pro nastavení a po zjištění hodnot ho vyměnit za pevný odpory.
Datum: 18. září 2016 13:12
 Jo to jo, ale potřeboval bych vědět přesný typ.
Datum: 18. září 2016 12:47
Jméno: combust
IP: uživatel18841
 Vždyť to máš na těch stránkách hned pod tím schématem (stabilizátor napětí).
Datum: 18. září 2016 11:49
 ahoj draci mam dotaz.můžu dát na babetu 210 6sti voltovou cívku
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2016 13:25
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Nedoporučuji. Babeta má tyristorové bezkontaktní zapalování .Když ji tam dáš, tak si "užiješ,,.
Datum: 14. září 2016 13:25
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Zdravim, proč mi fichtl za tepla nejde zhasnoust? Za studena de zhasnout normálně, elektrika je zapojená dobře. Může to dělat víc oleje (záběh) tsf, nebo nějak moc snížená hlava?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 17:57
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Víc snížená - tvrdší kompresní poměr - tvrdá hlava
Datum: 12. září 2016 17:57
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Co znamená tvrdá hlava?
Datum: 12. září 2016 17:35
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Zdarec. Už jsem se s tim setkal. Tvrdá hlava,chudší směs,velkej předstih a hlavně studená svíčka a teplý to už nešlo chcípnout - detonační hoření. Stačilo dát svíčku N14C a ubrat dvě desetiny na předstihu.
Datum: 12. září 2016 17:20
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš sníženou hlavu ,budeš potřebovat svíčku s jinou tepelnou hodnotou. Jde o samozápaly z přehřátého motoru. Příčinou může být i velký předstih, vysoká hladina v plovákové komoře i chudá směs. Též tvoření karbonu v hlavě válce (větší množství oleje).
Datum: 12. září 2016 17:17
Jméno: Panel
IP: uživatel18295
 Ahoj kluci mám otázku ohledně zapalka z fichtla neví někdo nebo měřil někdo kolik dává startovací cívka napětí nebo kolik je potřeba voltů aby to chytlo diky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. listopadu 2016 17:57
 Oprava k tý zapalovací cívce je to +- 8V.
Datum: 21. listopadu 2016 17:57
 Zdar, napětí na startovací cívce sem neměřil ale bude to taky tak nějak těch +- 6V (taky jde o to jak je cívka daleko od magnet měla by být cca 0,25mm +0,10/-0,05 podle mého zkoušení byla jiskra a seřízení nejlepší) a na to aby ti to hodilo jiskru a nastartovals tak u magnetových zapalování se napětí pohybuje od 18kV do 25kV. Záleží na tom v jakým stavu je zapalování (magneto, zapalovací cívka a indukční cívka) a pak v jakým stavu je VN kabel a typ svíčky a jestli popřípadě není svíčka znečištěná. K těm svíčkám i záleží zda je odrušená či ne páč už se neodrušený fajfky moc nepoužívají a jsou už s odporem a svíčka se dá taky sehnat s odporem nebo bez něho takže stačí když bude odrušená fajfka nebo svíčka ale obě dvě odrušené věci ti taky ubírají na kvalitě jiskry takže buť odrušená fajfka nebo svíčka. K tomu znečištění je myšleno znečištění karbonem na elektrodách ale to by muselo žrát olej. V reálu jiskra záleží i na kompresi a tlakách ve válci ale to už odbočuji od tématu.
Datum: 21. listopadu 2016 17:54
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 čau draci, poskládal jsem si pionyra, ale mam problém s elektrikou. Zapojil jsem to přesně takhle http://media0.wgz.cz/images/media0:50ffd05f4aeee.png/2.gif a normálně nastartuji a svítí přední světlo i dalkove jdou přepínat. Ale bohužel nesvítí zadní světlo a nejde mi doleva na spínačce chcipnout motor, v pravo mi svítí a uprostřed se přední světlo vypne. Když zmáčknu klakson, tak se jen hodně zeslabí světlo, které skoro ani nejde vidět a klakson neslyším. Nevíte prosím co by s tím mohlo být ? přemýšlím jestli by bylo možné že je spínačka KO, ale přijde mi v pohodě. Předem díky moc za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. září 2016 21:23
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 To chodíš do 7. třídy ?? že si se ptal na takovou píčovinu ???
Datum: 11. září 2016 21:23
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ahoj i tak díky, zase jsem se dozvěděl něco nového
Datum: 06. září 2016 21:17
Jméno: standa
IP: uživatel18828
 No vida. Než jsem ten muj román dopsal tak se to vyřešilo samo.
Datum: 06. září 2016 15:02
Jméno: standa
IP: uživatel18828
 Chlapci vyvedu vás z omylu. Klakson tam nehraje roli. A to že při rozsvícenejch světlech netroubí a zároveň pohasínají světla je v pořádku a je to dáno konstrukcí. Tvůj problém bude ve spínačce. Resp tam mužeš mít spínačku z novějšího provedení a tam chybí proklemovaní na zkratování zadního světla kostrou aby nesvítilo v prostřední poloze a nejspíš budeš mít odpadlou kostru z kontaktu,přes který se chcípe motor - jsou spolu proklemovaný. Popíšu to takto - poloha pro chcípnutí - propojí se kostra s kontaktem č.1 od indučky - to je bod kostry kterej v tom schématu vůbec nemáte. V poloze jízda bez světel neni spojený nic s ničim,jen svorka 58 je uzemněná přes bod vedle ní,kterej jje propojenej touu klemo na kostru,která ve schématu neni. A v poloze se světly je spojená svorka 55 a 56 a svorka 58 je neukostřená,takže zadní světlo svítí. Hodně lidí to má doku*vený a tak se prostě zadní světlo vytahne rovnou z cívky,svítí furt a vystříhá se ze spínačky a tam se na vhodnej kontakt doletuje ta upadlá kostra. V podstatě se to dá opravit úplně,ale to bys musel vidět jak to tam má bejt a nesmí ti tam ta jedna packa chybět.
Datum: 06. září 2016 14:58
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 jinak děkuji za pomoc
Datum: 06. září 2016 14:41
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ahoj už to chcípá i svítí zadní světlo, byla špatná spinačka, tak jsem ji rozdělal a vyčistil kontakty a už je to OK, jen to netroubí ale to už asi je špatný bzučak podle mě
Datum: 06. září 2016 14:22
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Když dáš spínačku do polohy vypnout , propojí to 1 s uzeměním nad 58 ?
Datum: 05. září 2016 18:19
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 pořád stejné beze změny
Datum: 05. září 2016 16:45
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Odpoj tu žárovičku co máš na kostře mezi 55 a 1 a zkus vypnout motor.
Datum: 05. září 2016 6:55
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 prehodil jsem ty vodiče na bzučáku a pořád stejné
Datum: 04. září 2016 19:20
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Při vypnutí se propojují 1 s 58 a kostrou. Tak to typuji na ten bzučák (přehozené vodiče).
Datum: 04. září 2016 15:24
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Tak si prohlížím spínací skříňku a při zapnutí světel se propojuje 55 s 56 ,to znamená ,že bzučák i světla jsou napájeny z cívky 55 a zadní světlo má svoji cívku 58.
Datum: 04. září 2016 15:17
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 U té sulfitky dej pozor , aby nezkratovala na živé patici.
Datum: 04. září 2016 14:53
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Bzučák má svoji cívku ,tak jestli nemáš přehozené vodiče přímo na bzučáku.
Datum: 04. září 2016 14:50
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ano a je normálně funkční. ještě mě napada jestlí cívka není špatná, ale zaráží mě že to ani nechce chcipnout :/
Datum: 04. září 2016 14:48
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš v zadním světle sulfitku ?
Datum: 04. září 2016 14:37
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
Datum: 04. září 2016 13:56
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Na tom schématu je chyba. Svorka 55 není zem ,ale má tam být vodič z cívky 55 na magnetu a dále na bzučák
Datum: 04. září 2016 13:35
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, v pionýra mám nataženou elektriku podle 30 W zapalování, chci tam dát ale motor, ke kterému nějak nemůžu sehnat 30W rotor. Vadilo by něčemu, kdybych tam dal normálně 20 W rotor a 30W samotný zapalování? Zapalovací cívku bych samozřejmě přešrouboval na místo, jako to má 20W
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2016 17:25
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Tak když jí dám do místa, jako to má 20W zápalko tak snad jo. Nebo ty držáky cívek s nápiskem 20W a 30W jsou rozdílné? I kdyby to trošičku bylo,l tak to přece nemůže vadit, protože se to stejnak sune opotřebovanou vačkou a aktuálně nastaveným předstihem
Datum: 01. září 2016 17:25
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Slabou jiskru budeš mít i když použiješ stator 20-6120 a rotor 056170. Nebude tam synchronizace mezi elektrickým a magnetickým odtrhem.
Datum: 01. září 2016 11:22
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Jak poznám že už chce nabudit? Slabá jiskra?
Datum: 31. srpna 2016 18:01
Jméno: standa
IP: uživatel16349
 No pokud zůstanou světelný cívky za sebou ve stejný vzdálenosti,aby byly ve fázi,tak by to neměl bejt problém. Pokud budou světelný cívky dál a nebo blíž od sebe mohlo by to snížit jejich výsledný výkon (amplituda se naplno sčítá jen ve fázi). Ale zas takový scifi to neni,v nejhoršim to bude míň svítit. A teda bacha na 20W magneto,tim že jsou starší (výroba od r65?) tak bejvaj vyšeptaný ...aby nechtělo už "nabudit"
Datum: 30. srpna 2016 20:07
Jméno: Tomáš
IP: uživatel18821
 Zdar muže mi prosím někdo vysvětlit proč má babeta 207 dva světelné poly č2 a babeta 210 dva světelné poly č1 a zda se dá použít zapalování s cívkami z 207 na 210,je to zapalovaní 6V 20W v obou případech.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2016 10:52
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Zapalování můžeš použít. Na první 210 se používalo. Záleží na potřebě výkonu (světla, houkačka,blinkry). Osazení bylo jeden p. č.I a dva p.č. II. S narůstající potřebou elektrického výkonu se dávaly jiné světelné poly.
Datum: 04. září 2016 10:52
Jméno: Pionýr 21
IP: uživatel18819
 Zdar draci, už si nevím rady, mám krásně cihlovou svíčku, perfektní předstih. čistý vzduchový i palivový filtr. Startuje na první šup, jde vytočit do otáček a drží i volnoběh. Ale po několika minutách jízdy, začně vždy vynechávát a nakonec nejede vůbec, když zastavím tak jde normálně znova nastartovat, ale nejede. Už si fakt nevím rady, zkoušel jsem i kondenzátor, očistit kladívka, nic nepomáhá.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. prosince 2016 21:26
Jméno: petr
IP: uživatel18947
 Čau první věc kterou bych zkusil je vyhodit palivový filtr
Datum: 26. prosince 2016 21:26
Jméno: erino123456789
IP: uživatel18822
 bud karbec alebo nasteluj spojku
Datum: 01. září 2016 15:21
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Ano, pokud jsi dal těsnění pod víčko je to hned náchylnější na uchlastávání. Nemusí to být jen z důvodu špatného nastavení, originální karbec má tendence se sám přeplavovat následkem vibrací motoru a teď to díky těsnění teče vše do sání. Další věc je ,že jsi vlastně hladinu o těsnění zvedl, je to sice kousek, ale i ten může udělá své. Nicméně podle popisu závady bych to spíš viděl na nedostatek benzínu než přebytek. Zkus hned jak to začne pocukávat vymačknout spojku, jestli ti stoupnou otáčky je tam málo, jestli to zdechne tak spíš moc. Pak jedině rychle svíčku ven a mrknout jestli je mokrá.
Datum: 29. srpna 2016 14:35
Jméno: Pionýr 21
IP: uživatel18789
 To s tím přicpaným víčkem u nádrže mě nenapadlo.. Svíčka je na 1000% dobrá, zkoušel jsem jich totiž více a bez výsledku, ale teď mě napadlo, jak píšete v souvislosti s hladinou v karbecu, dával jsem těsnění kolem víčka v plovákovce, je možné že se to předtím při přeplavení samo odtékalo, kdež to teď jak je to přetěsněné, tak se to právě přechlastává? Jinak výfuk je taky čistý. Indučky jsem taky měnil a kdyby byla fajfka nebo indučka špatná, tak by to přece nešlo ani nastartovat.
Datum: 26. srpna 2016 21:50
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 spíš bych tipoval že to bude až moc přechlastany -sešteluj si karbec ,skuz snížit hladinu jestli to pujde
Datum: 26. srpna 2016 21:15
Jméno: standa
IP: uživatel18818
 A nebo ucpanej vejfuk
Datum: 26. srpna 2016 20:15
Jméno: standa
IP: uživatel18818
 Poloupadlej káblik ? Horší VN kabel ? Fajfka ? Svíčka? Víčko od bandy není ucpané a nebo se nedusí přisedlou sedačkou (j21) ? To že to chvíli jede a pak to najednou začne škubat a chcípne je většinou tim že tam nejde benzin,třeba kvůli tomu,že do bandy nejde vzduch. Pak třeba indučka,fajfka atd ale to by spíš nechytalo vůbec až po vychladnutí ...
Datum: 26. srpna 2016 20:15
Jméno: Pionýr 21
IP: uživatel18819
 Teče, jsem to zkoušel samozřejmě.
Datum: 26. srpna 2016 17:57
Jméno: standa
IP: uživatel18818
 A že by tam netek benzin?
Datum: 26. srpna 2016 17:33
Jméno: Martin
IP: uživatel12689
 Ahoj, poradí někdo proč se mi na pio vždy po 200 km porouchá svíčka ?? Jezdím Brisk 15 ... ostatní na ně najdou mnohem více.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2016 7:13
Jméno: Martin
IP: uživatel12689
 Né, byla to špatná indukčka.
Datum: 27. srpna 2016 7:13
Jméno: standa
IP: uživatel18818
 Jakou barvu má mrtvá svíčka? Pokud je černá tak je to bohatý a nebo to žere převoďák,jestli je cihlová tak si koupil vadnej kus. To že ti hladina lícuje neznamená nic,to je orientační výchozí nastavení.
Datum: 26. srpna 2016 13:32
Jméno: Martin
IP: uživatel12689
 Díky, ale hladina mi lícuje s plovákem, tak jak je to to na jawa50.
Datum: 26. srpna 2016 9:08
Jméno: standa
IP: uživatel18816
 Protože to budeš mít bohatý.
Datum: 25. srpna 2016 16:58
|
|