www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  5  6  7  8  9  10  11  12  13  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Radekfichtlar ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čuste chci se zeptat jestli by mi někdo pomohl jak udělat podsvícení tachometru u jawy 50 nějaký fotonávod nebo weby fotonávod mi prosím odešlete na heczko439@gmail.com díky a dejte mi vědět do komentáře :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 20. července 2015 17:35
 
 
 
 
Jméno: Konny ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ty fotky jsou v tom druhém odkazu v DATECH...
 
 
Datum: 20. července 2015 17:35
 
 
 
 
Jméno: Konny ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Před několika lety jsem si podsvícení tachometru u pionýra dělal a nic složitýho to není. Potřebuješ na to 2x 5mm vysoce svítivou bílou diodu s plochým čelem (ploché čelo má velký svítící úhel, tušíám 120° nebo 160°), 1x odpor asi 200 ohm a nějakou destičku, na kterou ledky uchytíš (já jsem použil kousek vystřihnutý z PET lahve). Jelikož má pionýr střídavé napětí, tak stačí použít jeden odpor a ledky zapojit antiparalelně, tzn. paralelně, ale jednu ledku otočit, tím se dosáhne, že díky střídavému napětí vždy svítí jen jedna ledka (střídají se ve svícení), ale ve skutečnosti svítí obě ledky stále, protože se napětí střídá tak rychle, že i při volnoběhu lidské oko nepostřehne téměř žádné blikání (viz odkaz na video). Tady máš odkaz na video, co jsem kdysi natočil http://uloz.to/live/xqfQG5u/podsviceni-tachometru-3gp a tady jsou nějaký fotky a schéma zapojení http://www.jawamania.info/masters/frames/default.aspx?content=userdetail&userid=3174 . Pokud máš nějaké otázky, tak se ptej, pokud budu vědět, tak rád poradím ;-)
 
 
Datum: 20. července 2015 17:33
 
 
 
 
Jméno: GOGO20 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar draci, mám zase problém se Staďákem, zlobí mi zapalování, jiskra je slabá, nepravidelná. Čím to může být? Kondík nebo to je cívka? Díky za všechny rady. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. července 2015 17:23
 
 
 
 
Jméno: havis ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Cauves, mam dotaz na Panelkare. Daji se jeste nekde sehnat stare Pal 14-7 RZ? Ekvivalent k teto svici je Brisk N17C, jezdite ji nekdo? Prece jen je o chlup teplejsi nez N15C tu momentalne jezdim ale byl bych rad kdyby se mi podarilo ziskat puvodni palky nebo spravny ekvivalent ale mam takovy pocit ze ta 17 v tomhle pocasi bude zlobit co myslite? dikes za pripadne odpovedi zdurec :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. července 2015 12:29
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Dobrý den, mam dotaz. Mam problém s babettou 210. Jede v pořádku, jen když mám zaplé světla tak obtížně startuje. Když nastartuju bez světěl(s tím není problém) a zapnu je, tak babetta chcípne. Jakmile ovšem nastartuju, přidám plyn, držím ho, zapnu světla, pustim plyn, tak babetta už nechcípne. Nebo když už jedu se zaplými světly, tak se mi stává, že občas se vypne zapalování(prostě přestane házet jiskru) ale jakmile vypnu při jízdě světla tak okamžitě zapalování začne fungovat. Stačí je třeba jen vypnout a zapnout a už jede zase v pořádku. Snad se mezi vámi najde někdo kdo mi poradí :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. července 2015 23:30
 
 
 
 
Jméno: ondra      IP: uživatel13128    
Proč to tak je nedokážu říct, co vypnutí nebo zapnutí světel ovlivnujě na chodu motoru až takovým zpusobem ale je to tak. Tyristory kupuju takový jaký jsou ale většinou beru k tomu aj zapalovací cívku, není to až taková investice a ten tyristor se musel zničit přepětím a kde jinde by vznikl než na cívce ono se pak muže stát že nový tyristor odejde během krátké chvíle
 
 
Datum: 22. července 2015 23:30
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Zkusim to :-) A jaktože by to mohlo být tyristorem, když vypnutí světel pomůže? Mě to zajímá jak to funguje a proč to tak vůbec je. Jsem takovej zvídavej klučina :-D A ještě jak je to s těma tyristorama co nabízí sesa? Jsem slyšel, že ty maďarský stojí za prd, tak jestli to opravdu tak je? :-) Já jestli by nebylo lepší a hlavně levnější si ho vyrobit a hlavně jak? :-D Nejlíp kdyby šlo jen rozkuchat původní tyristor a dát do něho nový součástky :-D
 
 
Datum: 22. července 2015 22:41
 
 
 
 
Jméno: ondra      IP: uživatel13128    
Problém s ukostřením světel jsem ještě neměl, vždycky jak babeta ve vysokých blbnula a vypnutí světel pomohlo byl na vině tyristor ale zkus to ukostření třeba to bude zrovna ono.
 
 
Datum: 22. července 2015 22:29
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Tak jsem si četl pdf dokument od pana Ing. Pavla Majereskeho a podle toho co čtu tak by to mohlo být špatným ukostřením světel. Protože píše, že když babetta dosáhne vysokých otáček, chcípne a zase chytí při nízkých, tak je to tyristorem. Ale když mám vyplá světla, tak se toto neděje. Dále píše, že když motor při vypnutí/zapnutí světel chcípne, tak je na vině špatné ukostření. Pokud ne, tak magneto. Já mám právě ukostřený světla jen jedním drátkem z předního světla a konec drátku je upevněn na šroubku od tyristoru a kontakt není pořádně očištěn. Nemohlo by to být způsobené tím, že když motor dostanu do vysokých otáček, tak se začně vyrábět více proudu pro světla a ten drátek už dolik proudu do tý kostry nestačí odvést, tak začně bloudit tam kde by neměl? :-)
 
 
Datum: 22. července 2015 20:23
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Vymešlim, to že každej řiká něco jinýho čím by to mohlo být :-D
 
 
Datum: 22. července 2015 19:49
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18215    
Co vymejšlíš? Kluk kterej se v tom zřejmně vyzná ti radí ať vyměníš tyristor,tak nad čim furt spekuluješ?
 
 
Datum: 21. července 2015 17:10
 
 
 
 
Jméno: Míra      E-mail:      IP: uživatel18203    
Tak dneska po projíždce, jsem zjistil, že při maximálních otáčkách při jízdě z kopce chcípá a nepomůže vypnutí a zapnutí světel, to pomůže jen když otáčky klesnou, ale při těch maximálních prostě chcípne a to vypnutí světel nepomůže :-)
 
 
Datum: 20. července 2015 21:15
 
 
 
 
Jméno: ondra      IP: uživatel13128    
Babet sme už pár měl a spravuju je. Vymněn tyristor a bude jezdit zas.
 
 
Datum: 19. července 2015 22:36
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Tak jsem pročetl skoro celej google a asi to fakt bude tím magnetem :-D Nevíte o někom kdo dělá oživení(nabuzení) magneta někde poblíž Karlových Varů nebo někde v Karlovaským kraji? :-)
 
 
Datum: 19. července 2015 22:23
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
A co má tyristor společnýho se světelným okruhem? :-D Když fachá vše bez problému bez zaplých světel :-D
 
 
Datum: 19. července 2015 22:03
 
 
 
 
Jméno: ondra      IP: uživatel13128    
Odchází ti tyristor takže co nejdříve vymněnit.
 
 
Datum: 19. července 2015 20:17
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Já si právě myslim to samý co standa. Světelný a zapalovací okruh se nijak neovlivňuje. Jsou oddělený a když nezapnu světla tak se to neděje. Kdyby bylo slabý magneto, tak by to obtížně startovalo i s vyplými světly.
 
 
Datum: 19. července 2015 10:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18210    
Tomu nevěřim. To by to nejelo. Buď je něco blbě zapojené a nebo problém ve spínačce. Světla a zapalovací okruh se za normálního stavu nijak neovlivňují,jsou to dva různé okruhy.
 
 
Datum: 19. července 2015 6:18
 
 
 
 
Jméno: Jawa-50      IP: uživatel11670    
Prostě magneto je už slabý.Ale jako první bych dal slabší žarovky 6v a usměrnovač napětí 6v.Pokud' to nepomůže nechal bych dát zmagnetovat magneto http://btelectronic.sweb.cz/ctyrpol/vizitka.jpg ;-)
 
 
Datum: 18. července 2015 21:29
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
to je fakt jen kvůli magnetu? protože i když jedu z kopce maximální otáčky, tak vynechá a vypnutím zapnutím světel to zase jde. Hele já tam teď mam vzádu a vpředu 12V žárovky :-D Ale to mi neřikej, že to neutáhne magneto, když ten motor točí třeba 6000tis otáček za min. a při nízkých otáčkách to dělá stejně s tim chcípáním. Ale nejsem odborník :-D
 
 
Datum: 18. července 2015 17:38
 
 
 
 
Jméno: Jawa-50      IP: uživatel11670    
Tak to je jednoduchý.když jsou zapnutá světla,tak je větší odběr proudu z magneta.Nemáš tak nahodou už slabý magneto?Potom to nestíhá dávat požadovaní odběr proudu. ;-)
 
 
Datum: 18. července 2015 17:02
 
 
 
 
Jméno: Ruda      IP: uživatel17710    
Zdravím. Mám problém. Mám J559 a občas se mi stane, že motorku nastartuji (po tom co je zahřátá), po 3s chcipne a uplně spadne celej system elektriky, netroubí nesvítí ani kontrolky ani světla. po 2-3 min se to vzpamatuje a normálně naskočí. nepomohlo ani vyjmutí pojistky. nevím jestli to s tím něják souvisí ale OBČAS, když přepnu do polohy bez baterky tak jako bych motorku chcípnul. Díky za odpovědi. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. července 2015 12:28
 
 
 
 
Jméno: jawa@Dandy      IP: uživatel13743    
zdar prosímvás, mám motor z jawa dandy 125 ve svém rámu, a ted nějak řeším elektriku zatím jednoduchou abych to jenom nakopl.. tak sem to nějak z plánku udělal.. fajfka celkem kope když se šlápne ale jiskru to prostě nehodí i když šlapu jako blbec tak nic.. dráty jsem různě přehazoval ale nepomohlo.. zapalování je bezkontakt cdi - (to cdi je taky nové) jenom tam mám zapalovací cívku z motorky yuki 125 gy2 enduro a tu z dandyny tam nemám ale jsou to dá se říct shodné motory akorád ten z yuki je o 1kw slabší jinak se jedná taky o 4t a výfuk s karbecem + převodovka je to všechno shodné tak nevím jestliu to je tou cívkou nebo ne.. jinak předem moc díky za odpovědi a budu rád za každou radu :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. července 2015 23:34
 
 
 
 
Jméno: Míra      IP: uživatel18203    
Jakou patici světla má babetta 210? zadní a přední světlo odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. července 2015 22:47
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
b15
 
 
Datum: 14. července 2015 22:47
 
 
 
 
Jméno: kameraman      IP: uživatel16168    
Zdravím hoši, máte někdo zapalování z babetty ve větší jawě? 175,250 atd.(Nechci prosím slyšet že je tato úprava zbytečná , když elektroinstalace s baterií funguje.)Zajímá mě hlavně jestli jde potom motorka našlápnout na nakopávačku teplá i studená.Moc děkuji těm , kteří poradí. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. července 2015 23:24
 
 
 
 
Jméno: jawa,cz      IP: uživatel13743    
zdar, prej to jede ale špatně tyhle zapalování bylo dost obtížný to nakopnout takže se to muselo pořád roztláčet stejně jako u fichtláckýho zapálka.. ale když si seřídíš to origo tak mě 175 lapla hned na 3 šlápnutí ale ta baterka mě teda srala taky ;-) :-)
 
 
Datum: 15. července 2015 23:24
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Zdar hoši může být tímto http://www.fichtlkramek.cz/nahled/nosnik_statoru_cidlo.html zaviněno že mě babeta špatně startuje, nejde do otáček, dusí se atd.? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. září 2015 17:21
 
 
 
 
Jméno: Laik      IP: uživatel18329    
Já jsem měl podobný problém. nemohl jsem ji nastartovat. Svíčka jiskru házela, ale nechtěla chytit. Jako poslední pokus jsem zmenšil vzdálenost jiskřiště na svíčce na cca 0,5 mm a bylo po problému. Tak držím palec, ahoj.
 
 
Datum: 25. září 2015 17:21
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Tak problém je vyřešen. Vyměnil sem tyrystor GYT, zapalovaci pol,svicku,jiny karburator funkcni z druhe babetty a nejelo to.Jiskra šla pořád. Pak sem vyměnil ten snímač (nosník statoru) a jede to jak šlak. Byla totiž popraskaná jeho izolace.
 
 
Datum: 12. července 2015 9:10
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zkus svíčku, ta m řeší všechny pochybný závady. Snímač je buď funkční a máš jiskru, nebo nefunkční a nemáš jiskru..
 
 
Datum: 11. července 2015 22:46
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18192    
Vždyť to píšu. Jede nebo nejede.
 
 
Datum: 10. července 2015 12:17
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel14122    
kdyby nefungovalo tak motor ani neškytne....................kapišto??? začni u karbecu...... u mě to dělal tyristor
 
 
Datum: 10. července 2015 8:50
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
No mě to pravděpodobně nefunguje. Co ta babeta dělá když tady toto nefunguje?
 
 
Datum: 10. července 2015 8:20
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18192    
Ne. To je čidlo. To funguje a nebo nefunguje.
 
 
Datum: 10. července 2015 6:12
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel16168    
Zdravím hoši nevíte kde seženu tuhle podložku pod stator? http://www.motoservis-jakuba.cz/bezbateriove-a-bezkontaktni-zapalovani-misto-dynama/ odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. července 2015 17:08
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18188    
Sežeň si to zapalování z babety,oměř ho,oměř otvor v motoru a ať ti někdo vytočí mezikruží a to si doupravíš... žádná věda ... a nebo to holt kup od nich ... tywoe to je tu furt dokola,já si to snad oměřim a necham jich vyrobit serii a budu to prodávat (babeta,pio)... jediná věda je mít doma šupléru,papír a tužku ...
 
 
Datum: 08. července 2015 17:08
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel16530    
Sam ctes ze to je jejich vyrobek...toz tam napis zda ti tu sadu sprislusnym ziskem neprodaj....lacinejsi bude vit kuz zeleza pilniky a neco si spichnout\\r\\n
 
 
Datum: 07. července 2015 6:26
 
 
 
 
Jméno: vlasta      E-mail:      IP: uživatel1380    
mam dotaz nedělate někdo bezkontaktni zapalovani nebo teristorove nejsem vyučen v oboru takže mně to nejde diky moc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. července 2015 22:39
 
 
 
 
Jméno: vlasta      E-mail:      IP: uživatel1380    
umite někdo vyrobit teristorove zapalovani na jawa mustang a prodat mně ho dik odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. července 2015 22:37
 
 
 
 
Jméno: Raďas      IP: uživatel18172    
Malinko chytám nerva. Svíčka Brisk mi v ničem nevydrží. Dvě jízdy do práce na bábuše a další svíčka.. Denso je bez problémů.. Je to normální?? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. července 2015 22:50
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
A dnešní zajímavost,jen pokus.. Svíčka 19 co mi v 207 začal motor prskat střílet a nešel do otáček, vynechával, tak v 210 funguje. ;-)))
 
 
Datum: 11. července 2015 22:50
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čti pořádně, píšu že v babetě 207 jezdim na 19ku. Mám podobnou zkušenost jako ,,standa,, Servisujem čínský skůtry a nestalo se mi, že by ta jejich svíčka bez značky odešla.. Nechápu.. A dneska taky dobrý.. Udělal jsem si GO na 210. Samozřejmě nová Briska. Našlápnu, babetta si vesele brblá a po 15 minutách začaly padat otáčky. Přidal jsem plyn a do otáček už nešla. Kuckala střílela až zdechla. Už jsem ji nenahodil, svíčka mrtvá.. Asi tu máme divnej benzín, nebo nevim..
 
 
Datum: 08. července 2015 22:41
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
jestli jezdíš v Pionýru 19ky svíčky tak se nediv, že odcházejí :-D
 
 
Datum: 07. července 2015 10:59
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18181    
A ještě jeden. Nedávno jsem jel na opravu takového malého skútru 4T asi 80-100ccm - ne čína - takový to provedení s robustníma kolama na pláž atd ... že na tom jezděj děti na poli a v lese a že už na podzim mu to blbě chytalo a teď na jaře už to jen párkrát prdlo a konec. A děti že otravujou že chtěj jezdit. Po složitym oddeklení všeho jsem vyndal svíčku - bez jiskry - mrtvola -ale kopalo to do prstu fest - svíčka takovej hubenej atyp s malym závitem - tak že ji objednáme ... ale nedalo mi to,tak jsem ji ještě oškrábal malym šroubovákem,přiklep sem ji tak o desetinku,ohřál jsem ji zapalovačem a škrtnul startérem...a světe div se,plná jiskra,zašroubuju,jede to ... a jede to už 2 měsíce ok ...takže zkus ještě o desetinku přiklepnout,třeba je to celej problém ;-)
 
 
Datum: 06. července 2015 12:55
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18181    
Holt maj vyšší zmetkovitost no ... co naděláš ... pamatuju si,že před 10 lety bylo taky takový období,že jsem koupil novou svíčku a ona po chvíli odešla ... dokonce se pak zjistilo,že ty svíčky maj buď modrej a nebo černej nápis a snad ty s černym drželi,modrý zmetky (a nebo naopak) ... pak to utichlo,nepamatuju za poslední roky,že by byly problémy se svíčkama... asi někde vyhrabali starý krabice tech svíček co zlobili a zas je pustili do prodeje :-D zkus svíčky kupovat v jinym obchodě ... Jen dodam poznámku - mám na motorkách neodrušené fajfky,klasické červeně VN kabely s měděnym vodičem a svíčky používám bez vysunutého jiskřiště a bez eRka (N14C) - neodrušené. Dobře si pamatuju,že když jsme jako kluci jezdili motokárou,tak to lidem rušilo televize,tak jsme pak koupili dlouhou fajfku s odrušenim,svíčky s eRkem,uhlíkový kabely ze šáde a bylo ticho,lidi neřvali,ale při každym druhym problému jsem tam musel narvat komplet nazpátek neodrušený kabel,fajfku,svíčku aby to zas jelo a pak zkoušet jestli odešla svíčka nebo fajfka nebo špatnej kabel ... a furt se něco sralo ... hlavně ty svíčky s eRkem ...a ty fajfky taky nic moc ...
 
 
Datum: 06. července 2015 6:30
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak já fakt nevim. Dřív s tím problém nebyl, jezdili jsme na všechno možný, motor nastavenej vod voka a svíčky šly dokud se neudělala pecka.. Nepovedlo se vám někomu na tohle přijít??
 
 
Datum: 05. července 2015 23:01
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
s briskami je to zaujímavé, do Trabanta som kúpil a v jednom valci mi odišla po 5km... druhá vydržala až kým som ju preventívne nevymenil na pionieri som mal problém že sviečka vydržala pár km a potom nič, motorka chodila len s jednou historickou palkou... po prerobení na batériové zapaľovanie zrazu fungovali normálne aj tie "zlé" sviečky inak briska v porovnaní s inými je asi najodolnejšia voči zaliatiu
 
 
Datum: 05. července 2015 12:31
 
 
 
 
Jméno: Jezevec      IP: uživatel18178    
Čau na Jawe 350 jsem mel ten samy problém nova svicka Brisk jela tak 3km a prestalo to jet po vymene za staré vše ok vyřesil jsem to svíčkama do motrové pily a bez problemu. Jinak v Panelce a na fichtlu Brisk bez problému toš tak.
 
 
Datum: 05. července 2015 12:12
 
 
 
 
Jméno: Raďas      IP: uživatel18177    
Jo svíčka je taková cihlovka, chytý krásně, tahá pěkně. Odtrh svíčky je jedno, a´t jsem dal správnej nebo velkej, stejně se to stane. Dřív na starý svíčky jsem tohle neznal. Tak další možnosti??? Místo 19ky jezdim teď na 17ku a 30km drží. Ale je to znát na motoru..
 
 
Datum: 03. července 2015 23:07
 
 
 
 
Jméno: Jawa-50      IP: uživatel11670    
Musíš to mít pořadně seštelovaní.Karburátor,zapalování,odtrh svíčky (vzdálenost elektrody 0,4-0,5mm.Svíčka musí mít barvu světle hnědou,nesmí být mokrá nebo černá jak uhel. ;-)
 
 
Datum: 03. července 2015 12:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18176    
Tvé problémy budou spočívat nejspíš v nastavení karburátoru. Moje zkušenost je opačná. Je až neuvěřitelné co svíčky Brisk vydrží oproti dražším "značkovým" svíčkám za dvojnásobné ceny.
 
 
Datum: 03. července 2015 6:16
 
 
 
 
Jméno: Raďas      IP: uživatel18175    
A já na ní najel 40km .. Tak co s tim mám dělat?? U mustanga mi odešla jen po pár zkouškách na stojanku. párkrát do plnýho a konec.. Odešla mi i ve stadíku. Tak není to tím že nedávám klasiku M2T?? Nic jinýho mě nenapadá.. Dokonce jednou jsem dělal psí kusy se simsonem, nejel, špatná svíčka. Dal jsem novou , neskutečně zlobil, nechtělo to pořádně chodit. Udělal jsem všechno co šlo a stejně nic... Po útrapách jsem dal další novou svíčku a bylo vyrešeno..
 
 
Datum: 02. července 2015 23:14
 
 
 
 
Jméno: Jawa-50      IP: uživatel11670    
Já na svíčku brisk s jawou 50/21.Najezdíl 3500km bez problému a furt drží.
 
 
Datum: 02. července 2015 16:50
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Těžko říct, mám z brisků také špatný pocit. Před lety jsem vypozoroval že mi nezlobily svíčky s černým nápisem, ale spíš to byla náhoda. Odcházely mi svíčky hlavně proto že se mi hlava a válec přehříval...
 
 
Datum: 02. července 2015 6:58
 
 
 
 
Jméno: JV      IP: uživatel17577    
Ahoj, omlouvám se za další blbý dotaz, ale nejsem z návodů na zapojení VAPE chytrej. Musí tam zůstat původní velká indukční cívka, nebo se nahradí tou "krabičkou", co je v těch sadách označena jako zapalovací cívka. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. července 2015 20:21
 
 
 
 
Jméno: milan      IP: uživatel18234    
Ja jsem trochu nechápavej,na vape jsou dva žlutý dráty,na prospektu je psáno jeden žlutej na přední světlo a druhej žlutej na zadní světlo,no pán tady píše že by se mel při vyplích světlech žluty drát skratovat.tak mě to prosím vás ještě někdo objasněte.Děkuji moc.
 
 
Datum: 30. července 2015 20:21
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18162    
Pokud to není používané závodně tak to ničemu nevadí a nutné to není,mám to tak několik let,především kvůli klaksonu ;-) Když jsem to měl původně na motoru co točil 9500+ ot/min tak jsem samozřejmně světla ukostřil,jak z důvodu bezpečnosti,aby se vape nerozteklo,tak kvůli křivce předstihu,tak to má být,ale na seriovce co točí 6000-6500 ot/min (ve špičce) to není důležité,tam se to tolik nehřeje a změna předstihu je v tomto rozmezí tak zanedbatelná,že nemá význam se nad tím pozastavovat (o to tam jde) ... to jen okrajově ...
 
 
Datum: 26. června 2015 10:34
 
 
 
 
Jméno: fichtl      IP: uživatel18161    
Az na jednu drobnost - pri zhasnutych svetlech musi byt zlute zkratovany na kostru. Coz v zapojeni dle standy splneno neni a pri vypnuti svetel prepinacem na riditkach je to provozovano v rozporu s pozadavky vyrobce. To jen tak na okraj.
 
 
Datum: 25. června 2015 20:52
 
 
 
 
Jméno: standa      E-mail:      IP: uživatel18160    
Jasný,uděláme. Ozvi se na mail a domluvíme se.
 
 
Datum: 25. června 2015 15:00
 
 
 
 
Jméno: samek.filip      IP: uživatel14454    
Přesně jak říká Standa, ale bez něho bych to také nedal :-D PS: Stando můžu se ozvat na úpravu válce na seriovku?
 
 
Datum: 25. června 2015 11:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18159    
Je to lehký jak facka,vape musí zapojit i dobře vycvičená opice ;-) Zapalování do motoru,indučku na rám,červený kabely spojit,žlutý napojit na původní kabel světel,bíločernej napojit na původní kabel chcípání od indučky,kostru na kostru... fertig ... za 5 minut jedeš
 
 
Datum: 24. června 2015 10:16
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
nahradí
 
 
Datum: 24. června 2015 9:42
 
 
 
 
Jméno: JV      IP: uživatel17577    
Ahoj draci, asi blbý dotaz, ale šla by místo zapalovací cívky dát světelná? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 26. června 2015 10:44
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18162    
Jako jo,jde to,když je to straší světelná cívka ze starší verze zapalování,tak ta je vinutá užším drátem a řek bych že to má i víc závitů,dá se na polohu zapalovacího pólu a pak to většinou nějakou slabou jiskru dává,ale není to ono.... ovšem musím se přiznat,že v motokáře jsem to tam měl celé roky a ani jsem to nevěděl,vše fungovalo,jen se musela správně zapojit indučka (1,15) ... jiskra slabá ... ale fungovalo to ...
 
 
Datum: 26. června 2015 10:44
 
 
 
 
Jméno: Panel      IP: uživatel10693    
Jednou se učitel na elektro zmiňoval o fichtlu a prý na dojetí to jde a že když to vyhori tak se tam dá navinout jakej koliv drát tak to říkal ale jestli je to pravda to nevím toš tak
 
 
Datum: 25. června 2015 19:43
 
 
 
 
Jméno: JV      IP: uživatel17615    
Dík.
 
 
Datum: 23. června 2015 19:10
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ne nešla... respektive dát ji mužeš ale nebude to fungovat tak jak má ... pionýráka neřeš.. je to trouba ;-)
 
 
Datum: 23. června 2015 16:58
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Ano šla.
 
 
Datum: 22. června 2015 22:53
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zdar! chcel by som sa opýtať aké máte skúsenosti s vape na pioniera. Doteraz som mal 30w zapaľovanie prerobené na 12v + batéria, no pokazilo sa... Tak rozmýšľam či venujem znova kopu času ho spraviť nanovo alebo zainvestovať do vape, preto ma zaujíma najmä ako to svieti, viem že tých 15w nieje žiadna sláva no ak žiarovka svieti stále na plno tak by to mohlo byť zaujímavé. Takže otázka č.1 ako to svieti - teda kolíše intenzita svetla od otáčok alebo nie? Tí čo jazdia v noci, je to porovnateľné s pôvodným 30w zapaľovaním ktoré svietilo pri nižších otáčkach ako petrolejka? :-) otázka č.2 oproti dobre vyladenému zapaľovaniu (realnych 65kmh) je toto lepšie? lebo síce si mení predstih ale pri motore s objemom pol deci to ale veľký vplyv nemá... (štartovanie ma nezaujíma, s akumulatorom tiež chytá na drc.) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. července 2015 19:53
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ešte by ma zaujímalo z dlhodobého hľadiska používanie vape na 12v. koľko si natom nabehal? neprehrievajú sa cievky? nejaké medzizávitové skraty atd taktiež čo nato zmena predstihu keď to beží na 12v
 
 
Datum: 28. července 2015 19:53
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
standa, tak to asi teda skúsim, dnes začalo znova pôvodné dobíjanie štrajkovať. Vape som v ruke nikdy nemal ale pokiaľ je to tak ako som pochopil len čisto magnet a cievky, nemal by byť problém použiť ho do momentálneho zapojenia že mám usmernené cievky ktoré mi dobíjajú malú baterku a živia 12/25w v predu + 12/5w v zadu a trúbu
 
 
Datum: 22. července 2015 20:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18163    
Dnes jsem připravoval znovu pio na Stk a dával jsem žárovky aby svítil předek i zadek a nekecam,vepředu mam 12V/35W a vzadu 12V/5W a svítí to zabijácky a dokonce to ani neprasklo na zkušebním okruhu,kde jedu max na 3 rovina 70-75km/h a dvoják do jednoho kopce asi 50-55km/h... přijel jsem bez prasklýho vlákna,což je supr,protože předtim mi to praskalo,teď mam nějaký italský žárovky. Jen pro upřesnění - tyhle bezbateriový zapalování dávaj v otáčkách nějakej "proud" a na tobě je,jestli to osadíš ve 12V a nebo 6V. Pro představu 6V/22,5W odpovídá zhruba 12V/45W (v reálu je to něco okolo 42-43W)... takže si lze žárovkama vyhovět ... kdyby mi to praskalo,tak dam 12/35 a 6/5 a to je přesně 6V/22,5W (to dává Vape). Tak asi tak. Kdyžtak objasnim více.
 
 
Datum: 26. června 2015 18:16
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
standa, 12v a 40w na vape? to sa mi nezdá, ja som pôvodné cievky tiež naučil na 12v ale viac ako 35w nepotiahli...
 
 
Datum: 26. června 2015 16:52
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18152    
Jsem s Vape spokojenej,svítí sakra líp jak obě verze origo zapalování a slušně svítí i v nízkých otáčkách. Jen některé pálí žárovky,chce to vychytat správnou žárovku a nebo použít stabilizátor z babety. První žárovka co mi neshořela je 12V/40/45W...zatim se mi nechtělo to řešit ... starty úžas,údržba žádná ... jen prostě některý dávaj moc a kombinace 6V 15W + 5W v otáčkách shoří ... tak jsem zkoušel různý žárovky co jsem doma našel až jsem zkončil u tý co píšu,je tam už dva roky,svítí to bombově (v rámci toho co mužeš chtít od origo paraboly u j21)
 
 
Datum: 21. června 2015 11:05
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Intenzita světla je srovnatelná s 30 w. Chytá na drc. Odpadá seřizování předstihu. Jak tocim tak tocim. Jede to stejně.
 
 
Datum: 21. června 2015 9:23
 
 
 
 
Jméno: ct      IP: uživatel18140    
Zdar, jak zapojit regulátor ze Škodovky tak aby jen reguloval napětí na 14V ale nezapojovat buzení? Je to ten z obrázku níže. Díky http://www.autotypautodily.cz/_obchody/autotyp.shop5.cz/prilohy/3/regulator-dobijeni-skoda-105-120-orig-114-907040-0.jpg.big.jpg odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 20. června 2015 12:41
 
 
 
 
Jméno: ct      IP: uživatel17233    
ok díky moc. zkusím a dám vědět
 
 
Datum: 20. června 2015 12:41
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
No ale to jsi nenapsal že máš altík s permanentními magnety :-). No je-li tam skutečně výstupní stejnosměrné tepavé napětí zkus tohle http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif . Já to běžně bastlím na vrabčí hnízdo z toho co vyhrabu ze šuplíku. Samozřejmě se musí dioda D1 a tranzistor Q1 nadimenzovat na dostatečný proud.
 
 
Datum: 19. června 2015 8:50
 
 
 
 
Jméno: ct      IP: uživatel18146    
Protoze se jedna o altik s permanentnimi magnety. Podle osciloskopu to vypadá na tepavé napěti,ale když jsem před usměrňovač paralelně vřadil kondík tak mi pálilo pojistku...
 
 
Datum: 18. června 2015 7:29
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17603    
Hlavně napiš proč Ti tak vadí zapojovat budící vinutí alternátoru. Tedy předpokládám alternátor, protože dynamo měla naposledy škoda 100... ale taky škodovka :-). Zkrátka napiš proč nezapojíš alternátor s regulátorem jak se má... nějak mi unikají souvoslosti :-)
 
 
Datum: 18. června 2015 6:41
 
 
 
 
Jméno: ct      IP: uživatel18144    
na babetty jsou jen na 6V. Potrebuji tak 14V. Chongu slo by pouzit regler z Favorita? Nebo co by jsi doporucil? Diky
 
 
Datum: 17. června 2015 12:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18142    
Kup si 12V stabilizátor na babetu.
 
 
Datum: 17. června 2015 9:28
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Princip regulace (uvedeného rega) vychází z principu zpětnovazební regulace výstupního napětí buzením budícího vinutí alternátoru. Takže chceš-li po tomto regulátoru aby reguloval bez připojeného buzení je to jako bys chtěl někomu potřást rukou, rukou nemaje :-D. Řešením by bylo připojení budícího vinutí k aku (přes vypínač) a použít rego určené pro alternátory s buzením permanentními magnety.. ale to je úplně jiné rego než výše uvedené. Obvykle se jedná o ztrátovou regulaci.
 
 
Datum: 17. června 2015 6:49
 
 
 
 
Jméno: láďa      IP: uživatel17870    
čau draci, mám čezetu 250 na silnici a odešla mi baterka, slyšel jsem že v zapalování jde přepojit drátek a že by to mělo házet jiskru a jezdit i bez baterie ? vítě někdo co a jak to udělat ? díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. června 2015 7:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18152    
Podívej se do schéma třeba na péráka a nebo kejvačku se spínačkou na bandě,tam je jasně vyobrazený co a jak se v tý poloze klíčku propojí a pak po zamyšlení to zkusíš implementovat do zapojení spínačky tvojí čízy. Víc poradit neumim. A třeba to ani nejde. Já mam tuhle polohu spínačky u péráka a nikdy jsem ji nevyužil,s vybitou baterkou to musim stejnak roztlačit,nakopnout nejde ani tak ani jinak ... běžet a řadit dolu aspoň na dvojku ... a pak akrobatický číslo jak na to rychle naskočit a nebo vymáčknout spojku když se to po dosažení nějakých nejnižších otáček pro buzení chytí (1300-1400 ot/min?)... nic moc roztlačovat dvěpade ... to radši na zimu odpojuju baterku ... mimo to bych podpořil Chonga v tom,že nechápu proč nemužeš za 3stovky koupit nejlevnější čínskou baterku a odpustit si tyhle zbytečný alotrie ... mluvim z vlastních zkušeností ... když ta motorka má kompresi tak je to vcelku zabíračka roztlačit to ... buď běžíš sprint na trojku a snažíš se včas vymáčknout spojku a přidat plyn aby to hned nechcíplo a nebo jsi šikovnej,za běhu zařadíš z trojky dvojku,do toho přisedneš aby nešlo zadní kolo smykem a běžíš na dvojáka a jak blafne tak si rád že ti neujede ...
 
 
Datum: 21. června 2015 7:06
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17603    
No já tedy tak chytrej jsem že vím jak to zapojit, ale obávám se že Ty jsi tak chytrej že stejně nepochopíš jak a proč to zapojit :-). Přitom by stačilo bývalo nevyrušovat a poslouchat na základní škole o hodinách fyziky povídání pana učitele na téma derivační dynamo :-D . Ale to dneska už nedohoníš :-D Tak si raději kup baterku, ona jen tak za jízdy neodejde... když už, tak jí zničíš tím že se na ní přes zimu vykašleš a necháš jí sulfatovat.. na jaře pak je baterka KO...
 
 
Datum: 18. června 2015 6:46
 
 
 
 
Jméno: láďa      IP: uživatel17870    
Já jí stejně koupím páč na tom pojedu na technickou. Ale prej to jde jezdit i bez ní chci to jen odzkoušet kdyby náhodou někdy baterka kiksla. Když jseš tak chytrej tak mi radši pověz jak to přepojit aby to chodilo.
 
 
Datum: 17. června 2015 16:43
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Nevrtej se v něčem čemu nerozumíš a můžeš to ještě po..... To jsi tak chudej že si nemůžeš dovolit ani ten nejlevnější 6V akumulátor? Tak to mi pověz za co teda kupuješ benzín :-)
 
 
Datum: 17. června 2015 7:01
 
 
 
 
Jméno: Laďa      IP: uživatel17642    
Hele nejde ale vím že to existuje.
 
 
Datum: 16. června 2015 18:07
 
 
 
 
Jméno: Ruda      IP: uživatel17710    
Nejde třeba otočit klíček do "druhé" polohy? Co vím tak panelky to tak mají, tak proč ne ČZ?
 
 
Datum: 15. června 2015 23:16
 
 
 
 
Jméno: kraken33 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ahoj závodníci :-) mám čízu 180/487, originál elektrika, osazení žárovek, všechno, nedobíjí - je špatný regulátor. Jde mi o to že jsem tím naprosto odrovnal baterku, nejde ani nabít natož aby něco udržela :-) koupím nový regulátor ale jakožto student si nemůžu dovolit ihned další baterku a z uživatelského hlůediska když zvednu volnoběh tak při provozu není problém. Mohu tedy něco v soustavě zničit kdyz budu jezdit s takto zničenou baterií? ihned jak bude peníz tak jí pořídim ale teď potřebuju měsíc jezdit takhle, léto je krátký a prachy žádný :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. června 2015 21:55
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel10282    
Možná si budeš oddělávat žárovky, ale jinak si nejsem vědom ničeho, čemu by to mohlo vadit. Jinak pokud máš přístup k novýmu elektrolytu, zkus baterku několikrát vypláchnout vodou s troškou peroxidu vodíku (klidně trochu víc peroxidu, ale upozorňuju, že reakce je poněkud prudká i při nízké koncentraci) - vylít, vypláchnout destilkou a okamžitě nový elektrolyt(trochu hustší) a dát okamžitě nabíjet proudem o 1/10 kapacity po dobu cca 15 hodin(bude "vařit" ke konci). Nakonec dolít destilkou. Při troše fantazie se ti podaří baterku ještě oživit. Tento postup funguje skvěle u louhových baterií, a kyselých jsem oživil tak 70%
 
 
Datum: 06. června 2015 21:55
 
 
 
 
Jméno: J.N.      IP: uživatel18107    
Zdarec lidi. Vím, že už to tu bylo několikrát psaný, ale jsem už fakt zoufalý. Mám po dědovi Pionýra 20 a ten od začátku ultra málo svítí. Postupně jsem natahal komplet novou elektriku, zkoušel 15W i 20W žárovku, všechno poctivě uzemnil, výsledek je pořád stejný. Chci vytáhnout značky z depozitu a poslat ho zpět do provozu ale s takovou mi nedaj technickou. Za jakoukoliv radu předem děkuju. PS: Pincek chytá na první max druhý našlápnutí. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. června 2015 6:57
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17603    
Jooo, ten Urbánek. Velice špatná zkušenost... viděl jsem ho dělat několikrát na burze. Ten jeho budící přípravek živí z benzinového elektrického agregátu, kterej se mu regulerně dusí, protože není s to tím uživit buzení rotoru. Takže jsem se rozhodnul že na burze si od něj budit nagnety nebudu. Tak jsem mu zavolal a dost nepříjemně mě odbyl že o víkendu nebývá doma.. tak jsem se domluvil že mu zavolám kdy v týdnu. Přestal mi zvedat telefon, tedy říkám si napíšu a upozorním.. napsal jsem tedy SMS že budu volat... změna veškerá žádná. Zkusil jsem tedy i mail a dodnes a je to nějakej ten čtvrtrok nic... zkrátka jsem rád že ho nepotřebuju a že jsem si poradil jinak. Pán je ochota sama ale jen když jemu se chce.. socialistickej kapitalismus. Fakt miluju tyhle rádobypodnikatele :-D. Když od něj chtěl nabudit kamarád rotor na Jawu 90, tak se mohl přetrhnout, potřeboval totiž na výrobu přípravku zkušební rotor kterej neměl a zřejmě u rotorů J90 viděl "díru v trhu"... No tak mi ten rozpor jak s námi jednal tehdy před lety a jak se mnou jedná dnes přijde k zblití...
 
 
Datum: 03. června 2015 6:57
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Co vím tak Vape je na 20W, tj. 15W dopředu 5W dozadu... lepší je tedy 30W origo zapalko :-)
 
 
Datum: 02. června 2015 6:42
 
 
 
 
Jméno: Drn      IP: uživatel13436    
Vygoogli si urbanek velim.
 
 
Datum: 01. června 2015 20:36
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Na STK ti intenzitu světla kontrolovat nebudou. Hlavně ze svítí. Jde jen o to jestli budeš jezdit v noci. Pokud ano tak doporučují koupit a vyměnit za 30 w zapalování nebo vape.
 
 
Datum: 01. června 2015 14:21
 
 
 
 
Jméno: J.N.      IP: uživatel18107    
Moc díky za rady. Je to 20W stator, tak pro jistotu kouknu na zapojení k cívkám. Když jsem tu elektriku dělal novou, tak jsem to prostě pospojoval jak to bylo původně...Jinak s nabuzením magneta: Zkoušel jsem se poptat po městě (Kolín) a nikdo nevěděl, prý možná někde v Čáslavi. Nemáte někdo info, kde by se to dalo nabudit?
 
 
Datum: 01. června 2015 12:28
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18108    
Vyměnit nebo ještě lépe nabudit ... čirou náhodou,než začneš investovat,máš dobře zapojený světla?? Jestli je to 20w stator tak přední světlo svítí z velké světelné cívky 15W a zadní světlo z malinké světelné cívky 5W ... zažil jsem případy,že lidi měli na malou cívku nataženej klakson,z velký cívky přední i zadní světlo a prd to svítilo i troubilo - samozřejmně je to špatně ... musí to bejt jak jsem to popsal ... a kdyby se ti nechtělo budit,mužeš experimentovat s 12V žárovkama ... na vyšeptanej rotor bych dopředu zkusil 12V/25W - velmi špatně řečeno to odpovídá 6V/12,5W ... zadek neřeš ...
 
 
Datum: 01. června 2015 11:51
 
 
 
 
Jméno: MEKENZÍ      E-mail:      IP: uživatel7978    
Ahoj,magnet se prej dá nějak nabýt ale přesně nevím jak nejrozumější bude sehnat komplet zapalování modernizovanější 30wattů :-)
 
 
Datum: 01. června 2015 11:49
 
 
 
 
Jméno: J.N.      IP: uživatel18107    
Parabola je dobrá, takže spíš magnet. Dá se s tím něco dělat?
 
 
Datum: 01. června 2015 11:35
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel18104    
Slabej magnet ,zrezla parabola?
 
 
Datum: 01. června 2015 11:28
 
<  5  6  7  8  9  10  11  12  13  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 21.01.2018 23:15:36 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu