www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: benzín      IP: uživatel10520    
ahoj draci nevyzkoumali jste nekdo co udelat za upravy nebo jak postelovat motory u naky jawy, aby to jelo na lihobenzin (E85). A na technycak to jede solidne ten vykon je neptrne menci, akorat by me zajimalo okolik vydrzi min valec? Stim lihacem jsem neco malo skousel vym akorat ze to nanej jezdi se snizenou palici u fichtla, a nesmi bejt starej jinak je zvodnatelej a nejedeto. Je to benzin na leto odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. dubna 2011 18:15
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Viktor Kolar      E-mail:      IP: uživatel6263    
No Dnes můžu říci co a jak.Včera jsem nalil do moto E85 a Valvoline pro jistotu jsem tam dal oleje v poměru 1:50 a pak navtch dvě malé štamprlky navíc. Na natankovaných 15l.Motoru trvá asi déle než se zahřeje, a mám větší problém se startem musím víc uchlastávat,ale od středních otáček se má 350/638 dostává do jiné dimenze,Nevím jestli jde o chudou směs,ale motorka jako by měla nějaký ten rajský plyn a jede jak pila utržená z řetězu.Mám karburátor s prořízlou clonkou a trysku 72,zapalko vape.Jediné čeho se bojim je,že by mi moto mohla rezivět zevnitř.Ale když budu jezdit pořád tak se to nezvládne zkorodovat.Na zimu radši vyjedu dvě nádrže nebo jednu benzinem a zaolejuju pořádně motor jak se má.
 
 
Datum: 24. dubna 2011 18:15
 
 
 
 
Jméno: Tadeáš      IP: uživatel11413    
Já mám 350 a vzhledem k její velký spotřebě jsem šel do risku. Nic jsem neupravoval a prostě tam E85 šplouchnul. Bez ůprav to 1) nekouří 2) jede hůř v malých otáčkách 3) za zimy nechce startovat a musí se pořádně zahřát než jede. Zatím sem ujel 110km ve dvou a bylo to celkem ok mám ale ještě problém se zapalováním (byl už před tím) ve vysokých otáčkách nejede a na chvilku vysadí. Takže jsme se přes 115 nedostaly. Spotřebu nevím- doplním až budu mít dlouhodobější test. Táda
 
 
Datum: 28. března 2011 16:20
 
 
 
 
Jméno: ySimiP ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ethanol 85 (E85, bioethanol) je směs skládající se z 85 procent z bioethanolu a z 15 procent z Naturalu 95. Pro provoz na E85 je zapotřebí některých úprav, zejména kvůli chemickým reakcím mezi ethanolem a součástkami z hořčíku, hliníku a gumy. Rozdíl je také v tom, že E85 je elektricky vodivý. Bohužel také váže vodu, čímž způsobuje vyšší náchylnost motoru ke korozi. Možná ekonomická výhodnost tohoto paliva je tímto pro běžný benzínový motor zcela přebita. Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak to za chvilku poškodí gufera.
 
 
Datum: 05. března 2011 9:12
 
 
 
 
Jméno: michal9 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
já sem pdal jednomu pánovi na Motorkářích který to lil do Jawa 350. M§j dotaz : Ahoj, ty liješ do Jawy E85 ? Chci to zkusit do Mustanga ale bojím se. Používím olej mogul 1l za 160Kč(typ z hlavy neřeknu). Prosím o něaké zkušenosti. Děkuju odpověď: čau, jojo v létě sem na to pár nádrží odjezdil, nebyl to úplně čistej E85, vždycky byl s trochou benzínu, olej používám taky bud mogul TSF, nebo shell sx asi za stovku a nebyl problém, mě to na to jezdilo normálně, ale chce to skusit, každopádně tím snad ani není co zkazit...
 
 
Datum: 04. března 2011 20:36
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Cau! ja som neprecital vsetky rady ale rikám ze oktanové cislo vyjadruje odolnost voci detonovanim,, takze! cim menej oktanu tym lepsie ide :-) a ne naopak!,,, a preto ja verim ze fichtl isjel pred 40 let ovela lepsie lebo bol staveny na 84 oktanovy benzin,,, a preto delajú teraz benal s vysokym oktanovym cislom lebo nové motory majú vyssy kompresny pomer a s nizkooktanovym benalom by klepalo, buchalo jak prasa...
 
 
Datum: 04. března 2011 20:13
 
 
 
 
Jméno: fermez      IP: uživatel1506    
uz jsem skousel E 85 s naturalem 1:1 a jedeto mizerne jedeto jen ve vyssich otackach. Taky me vty dobe zacinal foukat benzin takto bylo mozna i tim.
 
 
Datum: 04. března 2011 17:54
 
 
 
 
Jméno: ySimiP ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jen pro upřesnění. To s tou mnou 3*větší spotřebou platí pro provoz na čistý líh a ne na E85. To co jsem napsal platí pro provoz na líh. A nikde jsem si to nevymyslel,ale přečetl. Jináč s matoušem souhlasím,až na tu otázku aš. Když pominu,že máš staré auto, tak dnešní auta mají v sobě počítač a ten řídí předstih v závislosti na použitém palivu. Klidně můžeš tankovat 91. Stoupne mírně spotřeba a klesne mírně výkon. Můžeš si to třeba přečíst v manuálu ke škodě Octavia, tam to zmiňujou.
 
 
Datum: 04. března 2011 16:36
 
 
 
 
Jméno: Matouš_KH      IP: uživatel7314    
Čistě teoreticky...Kamarád lil čistej Ethanol do feldy, měl ale tuším sníženou palici, jelo líp jak s benzínem. Druhej kamarád leje do Fáčka E85, bez problému, jen když to s tím prej prvně natočil tak mu šli z vejfuku plameny - ale je to kecka tak nevim:-D S tou 3krát větší spotřebou je to kec, auto si veme víc, ale tak o 10 procent...já bych se toho nebál, asi to bude chtít větší předstih. Dvě možnosti: 1) nastavit předstih pro E85 a nelejt tam nic jinýho. Nastavit předstich pro N95, nepojede asi tak dobře když tomu pak dáš E85ku, ale zas budeš moct nabrat natural když nebudeš mít poblíž benzínku s E85. Když dáš víc oktanů než na co máš nastavenej předstih tak to motoru neuškodí, jen bude žravější a línější, kdybys dal míň než na co máš nastaveno, tak budeš kurvit kliku. S tím, že čím víc oktanů, tím větší potřebuješ předstih, je to pravda. Dokonce sem měl u konstrukčních závěreček v AŠ otázku, když budu mít auto co má předepsanejch 95 oktan, a na benzínce budou mít jen 91,98 a 100 oktan, co tam naleju.Řekl sem mu, že 98, protože s 91 by to zapalovalo hodně před HÚ. Dal mi zapravdu a měl sem to:-)
 
 
Datum: 04. března 2011 16:14
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel11267    
Já mám blbou a zavrhovanou skušenost,že čim mene oktanu,tim vic to jede...tzn.Speciál 91 je raketový palivo a 100 oktan je brzda největší.....mělo by to být opačně.....tzn benzin 100 oktanů,větší komprese a větší síla....ale při použití 100 oktanu do polozávodního motoru jsem akorát zaznamenal větší hrátí,větší vadnutí a tupost motoru......nemluvím o úplném "rozmrdání" nastavené ideální směsi včetně vyladěného odporu sání na filtrboxu....Jinak k tématu: S Etanolem 85 nemám absolutně žádnou zkušenost,od Petra Adamce jsem kdysi zaslech,že to lil čistý do feldy aby ušetřil a furt to škubalo a blbě to jelo...svůj názor a zkušenost nemám,protože u nás se to moc neprodává.....ale samozřejmě jako vše to brzo vyzkouším,ovšem jako od závodního paliva jsem už byl od toho odrazován,že to není dobré+milion důvodů.....
 
 
Datum: 04. března 2011 12:35
 
 
 
 
Jméno: Lori      IP: uživatel10944    
Diskuze na stejskyho webu
 
 
Datum: 04. března 2011 10:48
 
 
 
 
Jméno: Lori      IP: uživatel10944    
Hlmut Zdar, mam dotak ohledne paliv s vyssim oktan. cislem, je pravda, ze pri pouziti paliva s vyssim oktan. cislem e ma predstih zvetsovat, ma mit udajne delsi dobu horeni, je to pravda, nebo je to jeden z mytu? Milan reaguje:22.2.2011 (08:19)X Jeden z mýtu. Honza73 reaguje:22.2.2011 (15:30)X Opravdu to jsem nevěděl. Ale v některé literatuře píšou že to tak je, avšak není nad zkušenosti. Michal reaguje:22.2.2011 (16:09)X Není to žádný mýtus ,ale fakt . Palivo s vyšším oktan. číslem má právě sílu v tom ,že pomaleji ale zato déle hoří a tím je efektivnější na rozdíl od nižších oktanů které sice rychleji vyhoří s menším užitkem. Nevím jestli jsem to napsal srozumitelně . Standa reaguje:22.2.2011 (17:12)X Jeden jezdec závodu stadionů mi jako palivo (pomineme li jedovaté sloučeniny) doporučil Speciál 91 právě proto,že rychle hoří a ty naše kompresní poměry na fichtlech nejsou žádná sláva(bez výfukového kanálu ani ne 7:1)....nemá cenu tam cpát nějaký stooktany....ba naopak benzin s nižším oktanovým číslem by měl být výkonnější hlmut reaguje:22.2.2011 (18:40)X Zajimave, osobne jsem rozdil napr. mezi Shell V power racingem a obyc. 95-kou nepoznal, schvalne zkusim 91 special, jestli poznam rozdil. Komresi (realnou) nemam o moc vetai nez seriak, ktery je staven na "horsi" palivo. Standa reaguje:22.2.2011 (20:33)X Právě že seriák je stavěnej na benzín s oktanovým číslem 80 hlmut reaguje:22.2.2011 (20:51)X Standa: dyt to presne rikam... Jamajka reaguje:22.2.2011 (21:30)X Meně je vice Milan reaguje:23.2.2011 (09:30)X Ako som povedal , jeden z mýtu. hlmut reaguje:23.2.2011 (10:29)X Dobre vedet, dik... Michal reaguje:23.2.2011 (14:38)X chytrýmu napověz ........ stejsky reaguje:2.3.2011 (23:56)X Když už někdo v motoru používá podobné palivo, tak asi ví proč, tzn, se všemi důsledky (i na předstih).
 
 
Datum: 04. března 2011 10:47
 
 
 
 
Jméno: ySimiP ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak pokavaď se nemýlím, tak je v tom alkohol. A alkohol má jiný směšovací poměr než benzín. To znamená,že na alkohol potřebuješ 3krát větší trysku, musíš zateplit sání a taky se při provozu na alkohol používají speciální drahé oleje. Výhodou alokoholu je vysoké oktanové číslo 120. Tak to by byly základní podmínky pro provoz na alkohol. Jednou jsem dostal šílený nápad, že bych to do fíka lil, ale když jsem zjistil, jak by to bylo finančně náročné, tak jsem od toho upustil. Jinak na alkohol jezdívají nějaké závodní speciály. Ty tam samozřejmě čistý alkohol nemáš. Takže bych trysku zvětšil, hlavu snížil a zateplil sání takovou tou obalovou hmotou na trubky. Už jsem to na fichtlcupu viděl. A hlavně si nemysli že ušetříš. V alkoholu je méně energie a proto je s ním trojnásobná spotřeba. Takže až se vás bude snažit někdo uchlácholit jak to teď dělaj, že z důvodu ekologie se do natural95 musí zvýšit podíl alkoholu, tak o těch pár procent vám ukradnou energii z benzínu a o to se vám spotřeba zvýší. Ovšem míchat to půl na půl je zajímavý řešení, které mě nenapadlo. Byl bych rád, kdyby tady někdo na toto téma udělal dlouhodobý test s výsledky.
 
 
Datum: 04. března 2011 8:54
 
 
 
 
Jméno: Lori      IP: uživatel10944    
Vybodni se nato, zas tu budes tejden spamovat ze ti to nejede
 
 
Datum: 03. března 2011 23:06
 
 
 
 
Jméno: fermez      IP: uživatel10520    
ok skusim menci trysku nakou tam mam
 
 
Datum: 03. března 2011 21:03
 
 
 
 
Jméno: Michal9 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
namíchej E85+N95 v pomeru 50:50 ale nevim kolik oleje, kolik dáváš do čistý směsi?. A určitě dej menší trysku, bioethanol je řidčí než benzín
 
 
Datum: 03. března 2011 20:56
 
 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 29.03.2024 10:23:14 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu