www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  3  4  5  6  7  8  9  10  11  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Miuda 555      IP: uživatel15391    
Čau :-) mam jawu 555 a musim udělat GO,ale nevim,kde koupit novou kliku.Pasuje tam klika z 20,21? A taky mi vypadává 3.kvalt a nevím čím to je.Buď řadící automat,kterej se dá koupit nebo ozubený kolečko,které jsem na netu nenašel. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 26. září 2015 21:54
 
 
 
 
Jméno: fk      E-mail:      IP: uživatel18330    
Ano, to můžu potvrdit, Standa má pravdu, jen o převrtání to opravdu není. Už jsem několik 70cm motorů dělal (u posledního jsem zvětšil zdvih o 6mm). U hliníkovejch válců to není až tak těžký, u pařezáckýho válce bych byl opatrnější - ale v podstatě by i pařez.válec na 70cm předělat šel.
 
 
Datum: 26. září 2015 21:54
 
 
 
 
Jméno: standa      E-mail:      IP: uživatel18328    
Hele napiš mi na mail a něco ti k tomu řeknu. Ono je tam dost detailů k řešení. Ale v podstatě to jde. Stejně jako 70ccm válec na pio mam i tenhle válec na pařeza zatim jen v hlavě,s tim,že by to mělo jít a nechci tady lidem zbytečně blbnout hlavu... ono to úplně jen o přebroušení neni ...
 
 
Datum: 24. září 2015 22:09
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel18115    
Stando, co obnáší úprava na vrtání 44mm? Jen zvětšení vrtání nebo je třeba i zásah do kanálů? Původní hlava to zvládne nebo je třeba použít novější? Delší dobu uvažuju o nějaké nenáročné úpravě 555, protože kombinace Jizerek, metráku živé váhy a ohromné díry mezi dvojkou a trojkou je smrtící:-) Resp. rád bych použil spodek z 05 a hlavu s válcem z 555, aby to vzhledově nerušilo...
 
 
Datum: 24. září 2015 19:19
 
 
 
 
Jméno: Miuda 555      IP: uživatel15391    
Moc děkuji za rady.V zimě se na to vrhnu.
 
 
Datum: 24. září 2015 18:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18328    
Trochu bych to uved na pravou míru. Novej řadící nekoupíš ani na j555 ani j20. Prodávaj se takové nejisté repasy (jen výměna pružin,jinak vše staré) za cenu zlata a to buď bude fungovat nebo ne. Dále - novou kliku nekoupíš,ALE daj se sehnat jak nový čepy(hřídele)-oba,to jde přelisovat, tak supr nová jehlová ojnice... v podstatě necháš kliku komplet repasovat,bude "nová" ... kliku z j21 použít lze,ALE musí se pak protočit hlouběji kužely v primárnim kolečku a v magnetu,je totiž širší. S kolečkama to bude horší. Sežeň motor na díly. Klidně z j05 - vše pasuje a dokonce novější modely už maj vícekolíkový západky a jsou "tvrdší". Ovšem řešil bych vše až po rozpůlení motoru. To uvidíš jestli je klika projetá i na hřídelích (nebývá) a nebo jen bezproblémovej repas ojnice. Taktéž u převodovky uvidíš,jestli jsou brutál axiální vakly ve futrech a nebo nažvejkaný 2 a 3r kolečko,nebo něco okolo automatu (automat pokud řadí dobře a nemá kulatý zuby nebývá špatnej)... taky záleží,jestli renovuješ a nebo repasuješ ... do halabala repasovanýho motoru bych se s tim moc nes*al... kliku j20,protočit zapalování a primár,rovnou spojku z j20 a střeva převodovky j05 a flák bych tam píst klidně 41mm(ev jiný futro a píst 44),masa je tam dost a když už to má pořádnou KLIKU tak ať to jede. Do renovace bych se držel původních a origo částí.
 
 
Datum: 24. září 2015 18:32
 
 
 
 
Jméno: Jawa      IP: uživatel18307    
Zdarec fichtlaři chtěl bych se zeptat ňákou kvalitní ale ne moc drahou svíčku na jawa pionýr chci koupit ngk ale nevim jestli je to zbytečný jestli nestačí brisk protože svíčka brisk kterou sem tam mel tak jednou hodi a jednou ne asi by mela hazet jednu jiskru za druhou dik:-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. září 2015 16:45
 
 
 
 
Jméno: Jawa      IP: uživatel18307    
Díky:-)
 
 
Datum: 24. září 2015 16:45
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18328    
Pokud ti za nějakou dobu motor zlikvidoval brisku,tak ngk zlikviduje 3x rychleji. Brisk je nejodolnější proti ulití ze všech současných svíček. Kup novou Brisk a seřiď si karburátor,eventuelně problémy v zapalování.
 
 
Datum: 24. září 2015 16:32
 
 
 
 
Jméno: Adam      IP: uživatel18323    
Zdarec fichtlaři chtěl bych se zeptat? Mám Jawu 50/20 pionýra a zvoní mi v motoru nevíte co by to mohlo být a jak to mám mpřípadně řešit.Díky za odpovědi. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. září 2015 7:31
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18324    
Nejčastěji je to velká vůle v bronzovym pouzdru pístního čepu nahoře v ojnici. To lze vyměnit a znova napřesno vystružit. Bývá však pravidlem,že je ojnice už vymlácená i dole na jehlách,takže repas a nebo výměna kliky ...
 
 
Datum: 21. září 2015 7:31
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Prosím o radu. Udělal jsem GO motoru na Bab 210. Udělaná klika, výbrus, ložiska atd. Babetta zvuk jak diesel, spíš nepravidelný od prvního startu. Najel jsem 5km a strašný. Chytil jsem za magneto a cejtim a slyšim vůli. Rozdělal jsem to a klika vypadala bez vůle i pístní čep.. Zjistil jsem, že jak má ojnice v pístu ax vůli, tak i vyjíždí ložisko a jak vyjede, tak se pidi vůle udělá. Řešili jste někdy nějaký podložky vymezovací?? Jetam vůle tak 2,8mm. A další věc, píst ve válci vůle přes 0.20 a pozor, kroužky v zámku 0.80 . Jaká jsou správný vůle?? Mám to z moto prodejny, ale podle mně to vozí z Ústí. Máte s tím někdo zkušenost?? Díky moc.. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. srpna 2015 22:52
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Je na ní napsáno Rocket . Ale asi tam fakt nemá být nic, ložisko si může cestovat..
 
 
Datum: 28. srpna 2015 22:52
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18282    
Ano,dole. Ale pokud máš nahoře 0,20 tak to dole bude dobrý ... jestli máš nějakou inovovanou ojnici alá CKR tak tam třeba podložky nemaj bejt ... to já nevim ...
 
 
Datum: 28. srpna 2015 6:50
 
 
 
 
Jméno: Radas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ty vymezovací podložky tam nejdou když tam je ložisko. Když byly jen jehly, tak k nim šly ty kroužky.. Tu vůli jsem naměřil v horní úvrati. Tak že to je tedy správně. A když se v tabulkách udává 0,05 tak kde je to měřeno?? Teda dole??
 
 
Datum: 27. srpna 2015 22:13
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18278    
Babeta má mít na pístním čepu vymezovací podložky - http://www.fichtlkramek.cz/nahled/celni_krouzek_pist_cep.html ... dále vůle pístu ve válci: je rozdíl,kde to měříš,protože v korunce pístu má být vůle skoro jeden výbrus - tj 0,20mm,to bylo ok,píst je jakoby do kuželu,ale pokud má ten píst takto velkou vůli dole,tak je to o výbrus menší píst,protože dole má mít píst ve válci vůli dle vůle výbrusu,tj. 0,03-0,05mm. Kroužky s vůlí 0,80 jsou taktéž o výbrus menší. Pokud je skutečně píst i kroužky o výbrus menší,tak jim to vrať ať ti to vymění.
 
 
Datum: 27. srpna 2015 10:20
 
 
 
 
Jméno: René Kolář      E-mail:      IP: uživatel6263    
zdravím mam dotaz ohledně gufera klikovky čz 477 v levé poloně(od spojky)jak má byt otočené správně jestli břitem směrem ke klice nebo rovnou plochou ke klice.čz brala olej a bylo otočené rovnou plochou směrem ke klice,ale mě to příjde jako blbost.na panelcej e opačně tak nevím díkec za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. srpna 2015 12:54
 
 
 
 
Jméno: mikys ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
plochou stranou ke klikovce :-)
 
 
Datum: 22. srpna 2015 12:54
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel17478    
Zdar draci jakou muže mít životnost jehlový ložisko na klice u jawy 250. Jde mi o to aby se mi nevysypaly jehly. Jinak motor má už najeto po go 20000. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. srpna 2015 10:22
 
 
 
 
Jméno: plihalpetr      IP: uživatel18259    
cus draci koupil jsem od sesi horni jehlove lozisko na kliku na fichtla ale mam problem jde tam nasadit ale nejde tam dat cep jako by bylo vetsi nevite co stim odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. srpna 2015 10:49
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
K WM ojnici mám taky něco: http://bakoun.rajce.idnes.cz/Ojnice_WM_Motor_po_pul_roce_pouzivani/ A nešlo o žádný extra vyšpičkovaný motor. Mazání 1:30.
 
 
Datum: 19. srpna 2015 10:49
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel5328    
Tak až to ojedeš,tak dej vědět. Vim od lidí,co jezděj závody,že Wm nevydrží nic,tak půl sezony a CKR vydrží i dvě sezony... a to je podstatnej rozdíl ... což mě pro porovnání stačí ...
 
 
Datum: 16. srpna 2015 21:46
 
 
 
 
Jméno: krtina ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Já zase WM ojnici nemůžu nějak hanit protože v mustangu jezdí už 6 let od výbrusu válec už má hranku oklo 20tis km a drží v pohodě, zato jsem zvědav co bude dělat ckr v 05 ale nemůžu porovnávat protože 05 od go ještě pomalu nic nenaběhala jestli 2000 km.
 
 
Datum: 16. srpna 2015 13:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18262    
Tak to je ten problém. Musíš sehnat jehlovou klec pro ojnici WM. Ojnice CKR maj jiný rozměry pro tu klec (širší). Tudíž se CKR klec v užším oku WM ojnice víc stahne (jehly víc u sebe) a ten čep tam nedáš. Zrovna z tohodle důvodu jsem s žádnejma levnějšíma ojnicema typu WM neexperimentoval,protože za prvý nevydržej to,co CKR a zadruhý nevim kde bych k tomu věčně sháněl klece. A to jsem slyšel,že zrovna u těch WM ojnic jsou tak mizerný jehlový klece,že ani 1000km neudělaj a zvoněj. A pozor,to nejhorší,jak ji hned nevyměníš tak se vysype během chvíle. Ojnice se dnes dá sice koupit i za 250,- ale nikdy bych do toho nešel.
 
 
Datum: 16. srpna 2015 11:01
 
 
 
 
Jméno: plihalpetr      IP: uživatel18259    
na klice je wm motor tak nevim
 
 
Datum: 16. srpna 2015 10:12
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
a máš CKR ojnici?
 
 
Datum: 15. srpna 2015 16:57
 
 
 
 
Jméno: plihalpetr      IP: uživatel18259    
no ale ja nevim tak co stim
 
 
Datum: 15. srpna 2015 7:10
 
 
 
 
Jméno: mustang 23      IP: uživatel15205    
:-D NO , víme ,
 
 
Datum: 14. srpna 2015 20:02
 
 
 
 
Jméno: jawa 50-20      E-mail:      IP: uživatel17552    
Zdravim, zajíždím motor po výbrusu u 20-tky. Kolik mám vyjet nádrží abych to co nejlíp zajel??? Díky za rady :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. srpna 2015 19:43
 
 
 
 
Jméno: jawa 50-20      E-mail:      IP: uživatel17552    
Díky.
 
 
Datum: 02. srpna 2015 19:43
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Aspoň 3
 
 
Datum: 02. srpna 2015 19:17
 
 
 
 
Jméno: Pepa      IP: uživatel17309    
Zdar draci potrebuju poradit ohledne ČZ 175 typ 477 delam GO motoru a mam klikovou hridel s ojnici od kamose ale bez horni jehlove klece, prumer pistniho čepu je 18 a ja nikde nemuzu sehnat jehlovou klec na moji ojnici kde to sezenu nebo jak to mam udelat diky za odpoved odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 31. července 2015 12:25
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Dej tam pouzdro
 
 
Datum: 31. července 2015 12:25
 
 
 
 
Jméno: mustang ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jak poznám dobrý kompres a čím ho přemněřím odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. července 2015 7:22
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18230    
Psal jsem ti,ať šahneš na kraj válce jestli je tam schod. A když seženeš tlakoměr s redukcí na pio závit svíčky tak beztak naměříš hodnotu,která ti neřekne absolutně nic ... takže píšu znova,sundej hlavu a šahni nehtem do válce - 4mm za okraj. Pokud ucejtíš schod tak to chce výbrus. Dokud to neuděláš tak to nezjistíš. Jedině zkusit ještě věšteckou kouli ...
 
 
Datum: 29. července 2015 7:22
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Jinak komprese se měří tlakoměrem
 
 
Datum: 29. července 2015 6:49
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Dobrý kompres neexistuje, co je to zas za slátaninu?? Když už tak možná dobrá komprese.
 
 
Datum: 29. července 2015 6:49
 
 
 
 
Jméno: mustang ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
čaute potřeboval by jsem poradit jak poznám že mam udělat na mustangovi na motoře vybrus děkuji za odpověď odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. července 2015 21:35
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
podľa toho aký odpor kladie pri pretočení so založenou sviečkou, napr skús rukou zatlačiť o nakopávačku ak ľahko prekopneš tak je kompresia slabá, ak musíš zatlačiť aby si prekonal odpor tak tam nejaká je...
 
 
Datum: 28. července 2015 21:35
 
 
 
 
Jméno: mustang ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jak poznám jestli je dobry kompres nebo jak to přemněřim
 
 
Datum: 28. července 2015 21:06
 
 
 
 
Jméno: grafi2 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
standa, odpíš mi na tom vlákne kde sme riešili 12v pre vape. dakujem :-D
 
 
Datum: 28. července 2015 20:49
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18230    
Motor mizerně jede,má mizernou kompresi a především znatelnej schod na kraji vložky válce (4mm pod hranou).
 
 
Datum: 28. července 2015 20:45
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar prosím nemáte někdo válec na simsona 70ccm. Nemusí to bejt žádnej krasavec potřebuji z něj pouze vložku. Diky za nabídky Pavel odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. července 2015 10:54
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18230    
No Marku máš pravdu,měl jsem ho vyhozenej na motoinzerci,ale známej mi ukecal,že tu 70ccm uděláme,že to nebude problém. Tak sem si ho nechal.Jenže jak je u mě zvykem,tak před sebou hrnu spoustu dalších důležitějších věcí,který nejde odložit,takže válec furt leží v šupliku,rozměřený a vymyšlený to mam,i lidi by byly,jen neni čas a takovýhle věci dělam rád v klidu,takže snad podzim/zima ... docela se na to těšim,protože na papíru mi to vychází zajímavě a hlavně to tam "jde" ... co jsem vyčet,tak simson v 70ccm v serii má snad 6 koní,velkej krouťák a vše v poměrně nízkejch otáčkách,,,, jen to časování sacího kanálu mi přijde u simsona dost mazec,tak jsem zvědavej co to bude dělat na dlouhý ojnici u fichtla ... strop je pro mě 6500-7000ot/min,víc nechci,chci to na serii,dam jen "malej" 19mm karbec a "nějakej" vejfuk... Pavle koukni po netu,dá se ten válec koupit okolo 1200,-,jen to nekupuj s pístní sadou 45,00 ale 45,25 protože se to po nalisovaní musí vybrousit o ten jeden výbrus.
 
 
Datum: 29. července 2015 10:54
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Pokud vím, tak Standa Hrbek měl jeden na prodej
 
 
Datum: 28. července 2015 7:18
 
 
 
 
Jméno: benda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar hoši, chci si dělat GO motoru u Mustanga a rád bych vyměnil staré futro na ojnici za jehličkové ložisko. Asi pravděpodobně nepasuje do staré ojnice že? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. července 2015 21:36
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18221    
Nene,musel bys dát celou jinou ojnici.
 
 
Datum: 24. července 2015 21:36
 
 
 
 
Jméno: Michal      E-mail:      IP: uživatel17693    
Čau draci mám problém, dělal jsem generálku motoru u pioníra, dal jsem nové ložiska a novou kliku a jak jsem to složil tak jsem zjistil že klikovka se točí strašně stuha.Nevíte čím to může být? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. července 2015 22:57
 
 
 
 
Jméno: tragos      IP: uživatel8528    
Musíš zjisti který ložisko ti šponuje a podle toho potukat trubkou na vnitřní kroužek ložiska, jinak předpokládám že jsi ani nevystředil kliku na střed až pak se řeší jaký ložisko šponuje a gufera tam dej až to budeš mít tak že to to půjde samovolně bez odporu a gufera tam musíš dát tak aby se ti neopírali o ložiska a zároven aby tam nebyli málo jinak je hned spálíš a nebudou těsnit.
 
 
Datum: 28. července 2015 22:57
 
 
 
 
Jméno: karlos. ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Urcitou jo, ale rozhodne ne strasnou. Za ojnici musi jit protocit. Jak jsi to montoval ? Nekdy se klika karterama sevre a pak chodi tezce - musi se povytahnout ven.
 
 
Datum: 11. července 2015 22:34
 
 
 
 
Jméno: havis ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak jestli tam mas gufera tak bud v klidku treni mezi cepy a brity gufer zpusobuje urcitou tuhost ;-) hodne nalitanejch kilaku zdur ;-)
 
 
Datum: 11. července 2015 19:32
 
 
 
 
Jméno: Michal      E-mail:      IP: uživatel17693    
Gufera jsem tam dal dřív než kliku.
 
 
Datum: 11. července 2015 14:36
 
 
 
 
Jméno: havis ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Cus jestli uz tam mas gufera, tak ztuha jde, ale jestli ji mas jen na loziskach bez namontovanych gufer tak to neni dobre. Co klika repasovana, vystredena, ojnice vyuhlovana? bloky parove? Musi se tocit krasne zvolna. Jinac jakym zpusobem si skladal motor?
 
 
Datum: 11. července 2015 13:45
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel18194    
čau lidi generálkuju motor na jawa 550 a já debil sem zalomil šroub do klikovky když sem přidělávál magnet. :-( nevíte jestli se s tím ještě dá něco dělat? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. července 2015 0:17
 
 
 
 
Jméno: Jawa-50      IP: uživatel11670    
Já to dělám,tak že do zalomeného šroubu vyvrtám díru.Pokuď zalomení šroub je m5 vyvrtám díru m3, udělám do zalomeného šroubu závit m4 vemu noví šroub s matkou zašroubují šroub do zalomeného zavitu,matku dotáhnu a povolím zalomený šroub. ;-)
 
 
Datum: 12. července 2015 0:17
 
 
 
 
Jméno: JV      IP: uživatel17615    
Nevím, jestli to vypadá jako u pionyra, ale když se mi to stalo, tak jsem tu kliku i s tim šroubem říznul rozbruskou a pak vytočil šroubovákem jako červíka.
 
 
Datum: 11. července 2015 18:08
 
 
 
 
Jméno: Ruda      IP: uživatel17710    
http://www.conrad.cz/sada-pro-vytaceni-zalomenych-sroubu-m3-m18-sada-5-ks.k802999?gclid=COCj35eq0sYCFSQHwwodSMcBfA#utm_source=google&utm_medium=agregator&utm_campaign=2015&utm_content=802999
 
 
Datum: 11. července 2015 7:21
 
 
 
 
Jméno: Rider21      IP: uživatel13868    
Draci mám problém u pio 20. já se v motoru tolik neorientuju takže nevím. motor jede a když přidám plyn tak klesnou otáčky ale jenom na sekundu až dvě a potom začně normálně přidávat. Za jízdy na dvojku malilililinko nepatrně cuká. Hladina dobrá a zápalko sem dnes poladil. Dík! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. července 2015 18:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18188    
Zkus dát předstih 1,9 - mohlo by se to částečně zlepšit. A ta hladina,jehla,odpor vzducháče - zkoušej ... ten jakoby záškub kterej popisuješ bejvá v přechodu z nízkých otáček do vyšších a je to právě bohatou volnoběžnou směsí (většinou vysoko hladina,rozrejpaná tryska volnoběhu,přicpanej vzdušnik) a druhý zahlcení muže bejt uškrcenym vzducháčem,velká tryska,vysoko jehla atd... všechno má souvislost se všim ... pio karbec je blbej karbec ...
 
 
Datum: 08. července 2015 18:39
 
 
 
 
Jméno: Rider21      IP: uživatel13868    
Ale to dělalo už i předtím, tím poladěním jsem to chtěl trošku vylepšit (bezvýsledně)
 
 
Datum: 08. července 2015 17:32
 
 
 
 
Jméno: Rider21      IP: uživatel13868    
Zapalování jsem udělal co bylo v mejch silách. normálně odtrh 0.4, předstih 1.6
 
 
Datum: 08. července 2015 17:09
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18188    
Klasika. Není vyladěna směs. Nejspíš vysoko hladina. Škubání muže být od zapalování. Napiš jak jsi poladil?
 
 
Datum: 08. července 2015 17:00
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
Zdravim, vadilo by hodně motoru z pionýra (nejvíce asi klice) kdybych v zapalovaní měl jenom jednu zapalovací cívku nebo dokonce žádnou i bez magneta? (byla by namáhána jenom jedna strana kliky) Myslíte si že by to jelo znatelně lépe? (S jenom jednou cívkou a žádnou) Pochopitelně zapalování a světla bych si natáhnul z nějaké lehčí baterie. Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. července 2015 15:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18188    
A že se k tomu vracim - proč sčítáte výkon motoru a výkon alternátoru? Vždyť jsou to jabka a hrušky ... K věci - pokud odděláš magneto,ztratíš závaží na klice (moment setrvačnosti) a tudíž se bude motor rychleji vytáčet (akcelerovat) a zároveň bude trochu ztrácet v kopci. Proč to píšu ? Protože už seriovka sama o sobě pokud není v top stavu tak v kopcích ztrácí,sám jsem si to vyzkoušel,měl jsem na klice jen hallovo čidlo,napájela to baterka,motor netočil víc jak 9000ot/min,spodek to ještě nějakej mělo,ale už tam bylo znát,že chybí závaží na klice,v kopcích jsem musel prospojkovávat,aby se motor dostal do otáček kde "jede" ... takový nic moc na normální ježdění - ber v úvahu i toto... jinak rozdíl v tom,jestli je v zapalování jen zapalovací cívka a nebo všechny tři je tak malej,že bych řek neznatelnej. Pokud hledáš výkon,tak napřed zbav motor a stroj celkově ztrát a pak lze opravit výrobní nedostatky ve válci,vše zarovnat,začistit,slícovat ... Mam takle udělanej motor,žádná úprava,jen opravenej válec (no nějakou desetinku jsem tam ubral),vrtání 41mm,vape,vše cajk ... s mými 90kg jede na 12/55 dokonce 75km/h (musim teda zalehnou) a předevčírem jsme s mojí skoro manželkou vyrazili do přírody za vodou a byl jsem tak překvapenej,co to s náma všechno vyjelo na dvojku,na rovině jsme točili trojku takřka doplna (i 70km/h)...do mírnejch kopců furt za 3 ... jedničku jsme jeli jen po lesní cestě mezi kořenama a v místech,kde to bylo už fakt moc do vrchu... a to je serioveej motor a ani neni nějak ve formě ... já 93kg,mladá od porodu 76kg,batoh max 2kg = 170kg na sedle ... vy furt hledáte někde výkon,ale on tam je a když se tomu trochu pomuže,tak je to střela jako blázen... pro mě samotnýho to bylo překvápko,protože jsme takle na pio jeli naposledy někdy před 10-12 lety na rozhašenym motoru a byl to děs :-( tak teď řešim podvozek,protože ve dvou to je extra děs :-(
 
 
Datum: 08. července 2015 15:24
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel10282    
Dynamo z kola má asi 10W nehledě o jeho jasných nevýhodách(zastavíš-nesvítíš a abys těch 10W dostal, ztratíš víc cestou od motoru ke kolům, dále jeho závislost na rychlosti...). To co hledáš je výměna magneta v motoru za něco, co má lepší účinnost(nebo jednoduše větší výkon)a/nebo nějaké světlo s vyšší svítivostí(Ledky, halogeny, xenony, výbojky....), což by ale mohlo zajímat policii jako nelegální úprava. Viděl jsem stator upravený pro čtyři cívky, které byly použity jako alternátor, usměrněny a následně použity pro dobíjení baterie přes jakousi regulaci(jejíž princip asi tuším, ale nebudu plácat odborné termíny a možné hovadiny). Možná by šlo staré magneto více nabudit popř. i převinout cívky silnějším drátem, ale to jsou výpočty pro inženýry a vůbec netuším cenu takového zákroku. Možná by šlo nabastlit dynamo z nějaké větší motorky, nebo si vlastní udělat. A pak je tu jedno dokonalé, avšak podle mého názoru trochu předražené, řešení, s názvem VAPE. Výkon na světla má větší(například pro mojí 350 je rozdíl mít 45W nebo ultimativních 160W, kdy zvažuji i možnost přídavných dálkových a autorádia) + CDI zapalování, které je v podstatě věčné(ale ne blbuvzdorné) a srovnatelné s bateriovým(plus mám dojem, že má i regulaci předstihu). Já se velice omlouvám za takovou nechutnou reklamu, ale nic lepšího a snažšího mě momentálně nenapadá. Jinak jako totální šílenost kterou jsem osobně zprovoznil, uvedu ELEKTRONKOVÉ zapalování na 250 včetně rotačního měniče napětí z vojenské radiostanice, nabastleného alternátoru z nějakého malého auta a louhovou baterií navrch... Není nad tři lampy v pružinovém závěsu :-)
 
 
Datum: 03. července 2015 22:35
 
 
 
 
Jméno: Pepe      IP: uživatel14157    
Mě ta učinost těch cívek přijde hrozně malá.. nebylo by lepší přidělat si tam nabijení dynamo z kola pohánění přímo plášěm?
 
 
Datum: 03. července 2015 14:57
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel10282    
Toť otázka..... ztratit 50W(cca, nevím ty výkony cívek) z těch 2.65 KW motoru, nebo ztratit X W taháním externí baterie vážící nějaké to kilo? Plus se otravovat tím, že po každé jízdě nabíjet baterii a mít tímto omezený dojezd... Když spočítám poměr výkonu ku hmotnosti u obou variant. Hmotnost bude i s jezdcem o 70kg celkem 135kg. Motor má 2.6kw. Poměr výkon-hmotnost s cívkama 0,0192. Přidáme 2kg(celkem 137kg) a 50W(celkem 2.65kw) - 0,0193. Výsledek? Neznatelný. Ale je pravda, že s bateriovým zapalováním to pojede lépe (bohužel nemám motorovou brzdu abych to zjistil přesně, ale vím z vlastní zkušenosti, že vylágrovaný motor z pionýra s bateriovým zapalováním jel sakra jinak než s klasickým).... Takže pokud jsi do toho fanda můžeš to zkusit, nicméně upozorňuju, že jawa 175/356 mi na 10Ah baterii ujela cca 20 km s kolabujícím dobíjením a jízdou na obrysovky a také, že pionýr háže jiskru častějí než 175, takže záleží spíše na způsobu použití onoho stroje. když už bych řešil výkon cestou zapalování, tak bych šel buďto do VAPE(nebo stvořil svoje vlastní CDI zapalování) nebo bateriové, ale zajistil dobíjení nějakým způsobem(použít původní cívky, nebo si udělal svůj alternátor, alezase vybije se baterie - nejedeš - vyhrává CDI ála VAPE). Variantu mít zapalko origo a světla z baterie bych zahodil rovnou, jednak nezískáš žádný extra výkon a taháš sebou váhu navíc... plus je spousta dalších cest(hlavně mechanických a palivových) jak z motoru vydolovat vyšší výkon(místy za cenu životnosti)
 
 
Datum: 03. července 2015 14:03
 
 
 
 
Jméno: Buvol      IP: uživatel13426    
Ahoj, neví prosím někdo, zda tahle matice: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/matice_vyfukoveho_kolena_634.html pasuje i na Čz 477, kde je vzhledově podobná matice mezi kolenem a tlumičem výfuku? Díky moc.:-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. července 2015 12:32
 
 
 
 
Jméno: Buvol      IP: uživatel13426    
Super. Díky moc. :-)
 
 
Datum: 02. července 2015 12:32
 
 
 
 
Jméno: Kulich175 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Matici se 6 zářezy, takovou jako je na fotce, mám mezi kolenem a tlumičem na 487, Stejně tak ji mají i 471 a 472. Buď byla verze se šlicem na o-kroužek nebo se závitem na tuto matici.
 
 
Datum: 01. července 2015 17:09
 
 
 
 
Jméno: Buvol      IP: uživatel13426    
Právě že 471 a 472 mají tyhle matice na válcích, kde se tím chytají kolena. To 477 to má jinak, ta má tuhle matici jen mezi kolenem a tlumičem. Ale asi máš pravdu, že rozměrově budou stejný. :-) Zmátlo mě totiž, že svý 477 mám na matici jen 4 zářezy, kdežto tady na foto je jich 6. Ale to už je detail.
 
 
Datum: 30. června 2015 11:27
 
 
 
 
Jméno: Kulich175 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Pokud to má Sesa dobře popsaný a matice je pro 471/472, pak je i pro 477, vzhledově to odpovídá.
 
 
Datum: 29. června 2015 18:16
 
 
 
 
Jméno: xxx      IP: uživatel17345    
Zdar draci,mam dotaz opravuji závit na svíčku,tak se chci zeptat jaké máte zkušenosti s vložkou na svíčku,nemůže náhodou ta svíčka i s vložkou vystřelit,drží to dobře v hlavě?dík odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. června 2015 0:09
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jestli se ejdná o PIO je lepší hlavu vyměnit za jinou...levnější,rychlejší, spolehlivější :-)
 
 
Datum: 30. června 2015 0:09
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel18166    
Po vyvlozkovani je tam treba zavrtat ze strany jeste 4 mm cecvika tak aby se vlozka neprotocila a vse zajistit lepiflem
 
 
Datum: 28. června 2015 23:54
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel18115    
Ahoj, řešíte při skládání motoru axiální vůli na klice (ne na pístním čepu, ale na hlavních čepech)? Resp. má smysl řešit to na sériovce? Přinese mi to něco? Na nějakým závoďáckým fóru jsem kdysi vyčetl hodnotu 0,4mm. Takže nejmenší šíře mezi vnitřními kroužky mínus šířka kliky mínus 0,4, výsledek vydělit dvěma a vymezit z obou stran? Předem díky za odpovědi... odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. června 2015 15:52
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Ta klika je jen příklad, že ta vůle tam reálně existuje. Říkal jsem si proč to neudělat lépe, když je možnost. Ale pokud to není nutné, nebudu to řešit. Možná lépe:-) Každopádně oběma díky za odpovědi...
 
 
Datum: 30. června 2015 15:52
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18168    
Odpovím jinak než bys čekal. Takovouto plující kliku vyhoď,dej zdravou a zdravá klika se v ložiskách nehne,tu jen usadíš na střed motoru a tak,aby se nepnuli ložiska proti sobě... víc neni potřeba řešit ... ale to kdybys měl závodní motor s upravenou klikou,tak to je jiná ... tam se axiální vůle řeší,ale z trochu jiný příčiny/důvodu ... u serie k tomu není důvod ... u seriovky to prostě nesmí bejt mimo normál jak psal kolega níže ...
 
 
Datum: 29. června 2015 15:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel18165    
Mám na mysli vůli kliky vůči karterům. Moje úvaha je taková, že velikost vůle je závislá jak šířce kliky a karterech samotných, tak i na vloženém těsnění mezi kartery. U hodně vyběhaných motorů lze často klikou hýbat v ložiscích - pak cestuje primární kolečko vůči spojkovému koši a vačka s rotorem. Pokud by vačka neměla všude stejný profil, může rozhazovat předstih. Stejně tak primární kolečko vůči spojkovému koši by mělo mít nějakou pozici - aby neničilo primární řetěz. Otázkou je, jaká má být vůle, jak ji měřit a jestli to má u pincka smysl (natož u sériovky)?
 
 
Datum: 28. června 2015 2:59
 
 
 
 
Jméno: Martin      E-mail:      IP: uživatel10282    
Abych řekl pravdu, pokud jde o motory JAWA a jim podobné - myslíš vůli kliky vůči karterům, nebo ojnice vůči klice? Vůle kliky vůči karterům jsem neřešil, pokud nebyly zjevně mimo mísu(např. vysypaná ložiska, pokud se nemýlím, tato vůle by měla být ve své podstatě nulová, vzhledem k naraženým ložiskům jak na klice tak v karterech). Vůle ojnice vůči klice - nějaká vůle tam být musí(poloha válce, pístu, čepu v něm atd... ojnice si musí najít správné místo), a při troše fantazie větší vůle znamená lepší mazání ale zase menší místo pro přefuky do válce(šířka setrvačníků atd...). Je to celé taková alchymie, že pokud něco není opravdu mimo, tak bych to neřešil.
 
 
Datum: 26. června 2015 17:20
 
<  3  4  5  6  7  8  9  10  11  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 20.05.2019 15:33:38 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu