www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  5  6  7  8  9  10  11  12  13  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel17981    
Zdar, mam po menší renovaci motoru (opotřebené za nové) a po nastartování a zahřáti motoru mě de výkon znatelně dolů, musim to pořát držet na važších otáčkách a z dvojky na trojku jenom když je motor vytočenej na vyžší otáčky. Napadá mě udělat znovu předstih a nebo zbrousit hlavu s válcem (možná se po zahřátí zmenší komprese -netěsnost- ) popřípadě novej výbrus. Děkuji za radu. Martin odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. dubna 2015 22:12
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel17981    
Nová spojka, nové pístní kroužky (jeden byl našťíplí) nový plovák, a výbrus. Problém jsem již vyřešil, bylo to moc bohatý a pozdní jiskra.
 
 
Datum: 06. dubna 2015 22:12
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Otázka zní co je menší renovace. Nový píst?(bez výbrusu?) Nový válec? Je potřeba bližší specifikace, pak se dá radit
 
 
Datum: 06. dubna 2015 19:14
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17982    
Je to bohatý,možná přidej na předstihu,ale každopádně je to bohatý.....
 
 
Datum: 03. dubna 2015 23:37
 
 
 
 
Jméno: jawak210      IP: uživatel12231    
Ahoj mám dotaz ohledně fichtla Motor po Go klika zapalko kladívka svíčka stará PAL ale chodí Válec originál výbrus dvoukroužek horší kroužky ale nic hrozního Hlava 05 snížená Táhne krásně :-) to vše ale když jedu a třeba pustim plyn u zařazení 3 nebo 2 a nechám ho jakoby jen tak blafat když si třeba přibrzduju motorem tak jakoby jak to popsat zaprská nebo jakoby chvilinku má nepravidelnej chod opravdu chvilinku dělá to jak z přidám plny tak jakoby zaprská zadusí malinko ale hned se to rozjede je to chvilinka ale mustang mně to nedělá ví někdo co by to mohlo bejt díky moc všem :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. dubna 2015 23:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17982    
Je to ulitý,seřiď karburátor do výchozího nastavení viz příručka
 
 
Datum: 03. dubna 2015 23:39
 
 
 
 
Jméno: jawa210      IP: uživatel12231    
ješte dělá to jen když přidám jinak hezky blafe ale jak přidám plyn z jakoby volnoběhu tak se jakoby zaprská zadusí :-) dík za odpovědi
 
 
Datum: 03. dubna 2015 22:06
 
 
 
 
Jméno: Ondra      E-mail:      IP: uživatel13313    
Čus draci, nevíte někdo jestli je někde na internetu přesný návod jak udělat výbrus? jako celej postup napsanej. Odepište díky :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. března 2015 20:26
 
 
 
 
Jméno: stefan ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
výbrus uděláš sám ale nemusí se to povést sám jsem dělal před 30ti lety a poved se jezdilo to perfektně ale nelíbila se mi ta spotřeba tenkrát na úplné rovině 3l/100 byl to 3 tí výbrus
 
 
Datum: 28. března 2015 20:26
 
 
 
 
Jméno: postul ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
přesný návod?demontuju válec,koupím větší píst a odnesu do brusírny.Ten odkaz níže je zaprvé pokus o výbrus,zadrudé maximálně se ti podaří šišatý válec o 0,25mm zvětšit.
 
 
Datum: 28. března 2015 18:59
 
 
 
 
Jméno: Jawař      IP: uživatel16773    
Ondou tady máš "návod". :-D https://www.youtube.com/watch?v=C0QDvhg_jFs
 
 
Datum: 28. března 2015 11:44
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17964    
No asi začneš tím,že si koupíš honovačku s příslušenstvim ... tím bych řek že je to uzavřený,protože tu si nekoupíš ...
 
 
Datum: 27. března 2015 20:09
 
 
 
 
Jméno: filip      IP: uživatel17962    
Delali se taky 250 policejni ? A dalsi otazka bili taky nejaky 5 rychlostni ci uz 250 nebo 350.. Dik odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. března 2015 2:06
 
 
 
 
Jméno: jc3      IP: uživatel17821    
Jsou to krásný kousky, mě se líbí ta 627, klasický vzhled, šoupě, výkon 26k nebo 630 ve výkonnější variantě s 48k. Otázkou zůstává, jaké jízdní vlastnosti by od Jawy dostaly do vínku, na RD350 jsem se svezl a byl jsem nadšen z hladkého průběhu motoru bez citelných vibrací. Dokázala by to takhle zmáknout i Jawa? Technicky je 640 bída, ale na druhou stranu je její design nadčasový, mě ani po více než 20 letech neuráží a motor 638 je svým způsobem rarita - vyrábí se přes 30 let víceméně beze změny. To překonává i všechny kulaté motory od péráka po Californii, které se 30-ti leté výroby nedočkaly. Pro rozvojové země perfektní řešení. Náhrada 640 přišla celkem brzo v podobě 593, ale od té doby Jawa prostě nemá zájem prodávat cokoliv normálního a to trvá to dodnes - viz čekání na litr, náhradní díly, servisní síť. A na režim se dnes Jawa nevymluví...
 
 
Datum: 28. března 2015 2:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17964    
Moc pěkný. Ta dvoukarburátorová mi dostala. Hned jsem si ji přirovnal k japonské yamaze RD 250. Škoda že to bylo odpískaný,zrovna modelová řada přicházející po panelkách a kalifovi není ničím zajímavá... tohle mohli bejt motorky co by jawu posunuli dál,ale bohužel.... a nástupnický model 640 je zoufalost... prostě export do rozvojových zemí...
 
 
Datum: 27. března 2015 6:39
 
 
 
 
Jméno: jc3      IP: uživatel17821    
 
 
Datum: 26. března 2015 1:45
 
 
 
 
Jméno: jc3      IP: uživatel17821    
Pětirychlostní motory byly, ale jen v rámci prototypů (např. celkem známé prototypy 627/637/630). Tady je 5ti-kvalt v 640 http://jenikovo.wz.cz/zajimavosti/tipy_jawa_11.htm. Výjimka je 250/593, tam je 5 rychlostí v sérii. Ještě mě napadá Jawa 500R s motorem Rotax, u nás využívané ministerstvem vnitra a československou televizí. Pokud míříš k policejním pětikvaltům a k zaplombovaným pětkám, tak to jsou jen pohádky. Jediný "policejní" pětikvalt je právě ten Rotax.
 
 
Datum: 26. března 2015 1:43
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
nevím o tom, že by je někdy někdo bil, ale možný je všechno..
 
 
Datum: 25. března 2015 18:04
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel16073    
Cece rek bych ze posledni 250 ve sluzbach statu byl perak od prichodu kyvacek kupovali vzdy 350...a 5 kvalt mely jen 2 prototypy 634 ...takze taky nic proste krom nanuka seriove 350 a kalif s jinymi svetlomety
 
 
Datum: 25. března 2015 10:20
 
 
 
 
Jméno: juraj      IP: uživatel13128    
zdarec mám doma čtyřkolku 250 a potřeboval bych poradit na jaký moment se dotahuje hlavy díky :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. března 2015 16:52
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17946    
Rek bych ze spis nez na velikosti zalezi na stejnomernosti takze protahni zavity a matice dej nejakych 30 kilo a po nejakem najezdu znovu pretahni a serid ventyli..takhle je to vodnik ci vzduchac?
 
 
Datum: 17. března 2015 16:52
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16943    
ahoj lidi. mám takovej "trapnej" dotaz. když mám 5. výbrus takže vrtání 39,25 tak jaký mám obsah motoru? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. března 2015 17:24
 
 
 
 
Jméno: klikař      IP: uživatel14954    
kolik ti je? nebo se to dnes na základce neučí??
 
 
Datum: 12. března 2015 17:24
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Dal jsi mu to moc lacino, takhle se ani trošku namáhat nemusel. .)
 
 
Datum: 10. března 2015 17:20
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17932    
Je to něco přes 52ccm
 
 
Datum: 10. března 2015 14:48
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel16758    
Najdi si vzorec pro vypocet objemu. 39,25mm je prumer, zdvih mas 44mm.
 
 
Datum: 09. března 2015 22:37
 
 
 
 
Jméno: domoslavik      IP: uživatel17297    
Zdravím, vím že tento dotaz už tu musel padnout několikrát, ale v nejbližších komentářích jsem ho nenašel, a proto se ptám zda je dobrá volba koupit si ten Polskej válec s 8. výbrusem na mustanga co tu prodává Sesa? Docílím tím nějakého zvýšení výkonu, není to "šmejd"? Budu rád za kteroukoliv radu, díky. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. března 2015 19:04
 
 
 
 
Jméno: domoslavik      IP: uživatel17297    
Díky všem za rady, tak to vidím tak že nechám vybrousit starý originál :-)
 
 
Datum: 09. března 2015 19:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17929    
Přesně tak. Je to takovej polotovar. Když koupíš kus,kterej má dobře odlitý šachty přefuků a tudíž i přefuky pasujou na motor,tak se pak dá snadno doopravit sací a výfukovej kanál a jede to pak dobře - no jako j20-23 - tak jak to má jet... dokonce jen lehkou úpravičkou se z toho dá udělat fajnovej válec... základ je dobrej odlitek
 
 
Datum: 09. března 2015 9:19
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Mohu potvrdit, když máš kliku tak se z poslského válce dá udělat pěkný funkční válec. Naopak když budeš mít smůlu tak s tím neuděláš prakticky nic, nějak to pojede, ale nebude to nikdy ono. Jsou tam hodně velký rozdíly v kvalitě jednotlivých kusů a nikdy nevíš jaký se ti dostane do ruky.
 
 
Datum: 09. března 2015 6:30
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17928    
Je to druhovýroba,takže to není úplně ono. Vyšší výkon v tom nehledej. Je to prostě replika,nějak to jede,ale seriovka jede víc.
 
 
Datum: 09. března 2015 6:06
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Ahoj nemáte někdo upravenej motor Stadion od p.Stejskala na 70 ccm.Potřeboval bych pár informací ohledně karterů,hlav a válců. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. března 2015 9:26
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Prosím můžeš se mi ozvat na email. Díky
 
 
Datum: 10. března 2015 9:26
 
 
 
 
Jméno: standa      E-mail:      IP: uživatel17928    
Ahoj. Od Stejskyho sice motor nemam,ale poradit ti mužu,vše je vcelku jasné a logickě.
 
 
Datum: 09. března 2015 9:14
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, jaký máte zkušenosti s ,,volnějším výbrusem" na pionýra? Pak se to prý nemusí tolik zajíždět což potřebuji protože to dlouhý zajíždění by mě asi nebavilo ale nechci aby to bylo za cenu, že to pak znatelně bude znát na výkonu (jak to je volnější tak to nejspíš pojede hůř) nebo to je jenom nepatrný a jede to skoro stejně? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. března 2015 6:09
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17928    
5 stovek je volnější výbrus a dnes se tak brousí skoro standartně,už nejsou písty A,B,C ... každopádně 250km bych zajížděl
 
 
Datum: 09. března 2015 6:09
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky, a těch 5 stovek je teda standart, nebo to už je ,,volnější" výbrus?
 
 
Datum: 08. března 2015 20:53
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17926    
Nemusí se to zajíždět tak dlouho,ale stejně se to musí zajíždět. Je to hlavně pro lehce upravené válce,píst má větší vůli ve válci a nezakousává se to v otáčkách. Ovšem na 5 stovek se brousí dnes takřka všude standartně. Tlaky to bude mít normální.
 
 
Datum: 08. března 2015 20:28
 
 
 
 
Jméno: dachl-20 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zdravím, chci se zeptat jak se pozná válec z jawy 05 od válce z 20? díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. března 2015 16:27
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17923    
Jj 05 ma znatelne mensi kanaly a Tudis i udavany vykon o pul kone mensi
 
 
Datum: 07. března 2015 16:27
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Typ 05 má menší přefukový okýnka a taky takovej pupek v sání.
 
 
Datum: 05. března 2015 18:36
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj poraďte dá se někde koupit ojnice na origo klikovku na Stadiona s průměrem čepu 12mm za rozumnou cenu odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. března 2015 22:55
 
 
 
 
Jméno: Tom      IP: uživatel13350    
http://www.oulehla.cz/ojnice-sachs-2-3-speed-4620/ a použít píst na simsona s51 a pasuje to, jen se musí na origo ramenech- na každým udělat 1mm vybrání. protože tato ojnice je na dolním oku širší a musí se udělat novej osazenej čep takže to taky není jen tak....
 
 
Datum: 05. března 2015 22:55
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17916    
No myslim že ze Simsona. Nevim teda jestli je stejnej spodní čep. Možná se musí klika jako taková trochu předělat. Délka ojnice stadion - 88mm,délka ojnice ze simsona - 90mm. Dělá se to u 70ccm válců,navíc to přesně pasuje,protože píst ze simsona S70 je nad čepem o 2mm kratší a ojnice ze simsona je přesně o 2mm delší než Stadion. Předpokládam,že to řešíš právě z tohoto důvodu.
 
 
Datum: 05. března 2015 10:11
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj poraďte dá se někde koupit ojnice na origo klikovku s průměrem čepu 12mm za rozumnou cenu.Díky za info. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. března 2015 0:25
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Omlouvám se nenapsal jsem že je to na kliku na stadiona.
 
 
Datum: 05. března 2015 0:25
 
 
 
 
Jméno: dwein dibly      IP: uživatel17918    
píst simson? nebude lepší vyrobit pouzdro?
 
 
Datum: 04. března 2015 23:25
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdravím pánové, chtěl bych se zeptat jak se má správně dát tento labyrint mezi ložiska v motoru Jawa 250-559 ? První dvě fotky jsou nový labyrint a třetí, čtvrtá fotka je ten co jsem tam měl. Pak bych chtěl vědět jestli je nutná ta výseč osazení které nový kus nemá. http://jirizimola.rajce.idnes.cz/Labyrint_Jawa_250-559/ odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2015 21:48
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Zdar draci ! Jaká mám použít co možná nejkvalitnější ložiska do motoru 50/21 ??? Hodlám v sezoně dost cestovat, vrtání válce mám 40,75, klika nová,jehla. Mám strach z plagiátů z Číny ... Bud vezmu SKF z fichtlkramku nebo poradte jaká ... ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2015 18:02
 
 
 
 
Jméno: MIlan      IP: uživatel11232    
Tak na kliku půjdou SKF od tud a ZVL na zbytek .... díky :-)
 
 
Datum: 04. března 2015 18:02
 
 
 
 
Jméno: Jawař      IP: uživatel16313    
Používám nejlevnější slovenský Kinex a nikdy žádný problém (ani s životností). :-)
 
 
Datum: 04. března 2015 13:26
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Do seriového nebo lehce upraveného motoru ZVL. V těch víc upravených používám jinou značku, ale jediný důvod je, že ZVL nevyrábí specifikaci, kterou používám. Další výhoda je, že zatím nevím o čínských plagiátech ZVL, tak že jistota
 
 
Datum: 04. března 2015 6:40
 
 
 
 
Jméno: mustang 23      IP: uživatel17914    
Používám ZVL ložiska a nemám s nima problém , par valcu uz sem znicil , ale loziska v celym motoru sou OK. Mám je v motoru uz tri roky. Naposledy sem snima jel 300 km za dva dny , furt plnej a bez problemu. De o to jak si sednou. Ale z dnesni presnosti to vydrzi opravdu bomby a zavadu zpusobi fakt jenom vyobni vada, ktera se i nemusi projevit pac na fichtlovi to nijak brutalne nezatezujes.
 
 
Datum: 03. března 2015 22:03
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17913    
Pokud netočíš přes 7500 ot/min tam dej klasiku ZVL,nic tim nezkazíš... jinak SKF koupená zde je TOP - žádná čína
 
 
Datum: 03. března 2015 20:53
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
jo, já používám japonská cx a ještě mi žádné neodešlo
 
 
Datum: 03. března 2015 19:43
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
i od skf se dělají plagiáty, ložisko se mi vysypalo po 14 dnech chodu
 
 
Datum: 03. března 2015 19:42
 
 
 
 
Jméno: Jakub      IP: uživatel17877    
Ahoj, zvažuji koupi nové klikové hřídele.Kupovat ji budu samozdřejmě z fichtlkramku a tak bych se chtěl optat zda mám zvolit verzi s jehlovým ložiskem či s bronzovým futrem ? Jaká je Vaše zkušenost ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2015 13:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17916    
No jehly mám v obou motorech a na serii pod 1:40 nejdu... je pravda že jehly se nemusej moc mazat,ale ten motor určo chce mazat normál ... neřikam že je nutný mazat 1:33 , to ne,ale zas ne 1:50 ... mě přijde mezní těch 1:40...
 
 
Datum: 04. března 2015 13:57
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Přesně, jehly. Mají i další výhodu. Pionýr se maže 1:33 právě kvuli futru. Když dáš jehly, dovolí ti to pro běžné ježdění mazat méně.
 
 
Datum: 04. března 2015 6:37
 
 
 
 
Jméno: dwein dibly      IP: uživatel17915    
má recht tuten standa :-)
 
 
Datum: 03. března 2015 22:18
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17913    
Boha tak vem tu jehlu,sice je o kilčo dražší,ale vydrží o mnoho víc a navíc už nikdy nebudeš řešit výstružník. Těm kecum o vylítanejch jehlách nevěř. To a samý jsou blafy o nutnosti vymezování klece - zase kec - klec musí plavat! Jinak se vzpříčí a muže prasknout. Ty plky o jehlách píšou lidi,který absolutně netuší,která bije... věř mi!
 
 
Datum: 03. března 2015 20:49
 
 
 
 
Jméno: Jakub      IP: uživatel17877    
Děkuji všem za rady a postřehy,zvolím tedy bronzové futro. Ale vrtá mi hlavou to vysoustružení futra,protože stavitelný výstružník nevlastním. Neméte někdo typ kde ho na netu zakoupit ? Díky
 
 
Datum: 03. března 2015 17:40
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jehly kliky sevezou s taiwanu,budou za 7az 14 dni
 
 
Datum: 03. března 2015 4:21
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Určitě bronz.
 
 
Datum: 03. března 2015 1:46
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel5643    
Na serii patří bronz,do závoďáku CKR jehla,je šílený co to vydrží... to je ojnice (jehla) co jezdí v motorech co točí i sakra víc jak 10 000 ot/min... prostě jehlová klec....navíc je pecka,že ji mužeš prostě vzít a vyhodit,když už má vakl (jentak se nevysype) a dáš jinou... NEVYMEZUJE SE !!!!
 
 
Datum: 02. března 2015 21:45
 
 
 
 
Jméno: jikar      IP: uživatel15063    
Ruda: jsem také zastáncem bronzu, už jen proto, že je to napevno, klec se mi může po čepu pohybovat, když ji nevymezím nějakými podložkami, kdyby klec byla uložena ve futru napevno a nejezdila po čepu, rozhodně bych ji tam dával :-)
 
 
Datum: 02. března 2015 21:22
 
 
 
 
Jméno: Ruda      E-mail:      IP: uživatel17710    
Já osobně mám na pionýrovi jehlu ale to záleží na tom jak často na tom jezdíš, jak moc to ženeš a točíš. Jestliže dáš jehlu, může se stát že ti po určité době povolí klec, vyskáčou jehličky a máš válec na výbrus. Když dáš bronz měl by si ho vystružit a jednou za 2-3 roky vyměnit. Takže pokud to netočíš a neženeš jak dement tak je lepší jehla. Ale počítám s tím že se zde najde plno zastánců starého dobrého bronzu.
 
 
Datum: 02. března 2015 20:57
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16943    
šau lidi. Jak mám upravit válec abych tam mohl dát klapku? popřípadě jakou, skušenosti a td. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. února 2015 10:20
 
 
 
 
Jméno: standa      E-mail:      IP: uživatel17902    
Klapku si pověs na řidítka. Udělam ti takovej seriovej válec,že zapomeneš na to,že něco jako klapka existuje :-D Klapka je kravina pokud nebudeš otvírat sání jak na Moto GP ....
 
 
Datum: 28. února 2015 10:20
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Pionýra není potřeba vylepšovat a ani to nemá cenu. Je nejlepší ho ponechat v originálním stavu a povyměňovat nové originální díly které jsou potřeba vyměnit.
 
 
Datum: 27. února 2015 22:34
 
 
 
 
Jméno: Pablos      IP: uživatel16977    
No jestli tu příjde standa tak ti určitě řekne že nejlepší bude tu klapku pověsit na řidítka :-D :-D a já s ním plně souhlasím. Pokud nevíš co a jak je zbytečné přemýšlet o klapce. :-D. Jsou jiné způsoby jak vylepšit motor :-).
 
 
Datum: 27. února 2015 14:16
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel17901    
Mohu se zeptat, z jakého důvodu chceš dávat klapku?
 
 
Datum: 27. února 2015 13:47
 
 
 
 
Jméno: OndroAK47 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Dobrý večer! Viem, že to môže byť mimo tému (v prípade potreby kľudne zmažte)... ale našiel som pri upratovaní skrine v dieľni tento kľukový hriadeľ a netuším, z čoho môže byť. Snáď bude niekto vedieť poradiť... priemer je cca 10cm, dĺžka osiek približne 4,5cm. Fotografie sú tu: http://sk.fotoalbum.eu/OndroAK47/a839324 (ak budú problémy so zobrazením, kľudne ich presuniem inam). Vopred ďakujem za rady a želám všetko dobré! S pozdravom Ondrej :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. února 2015 9:24
 
 
 
 
Jméno: OndroAK47      IP: uživatel17892    
Dobrý deň, zatiaľ pekne ďakujem! Zatiaľ to vyzerá teda na Pařeza. Ešte raz vďaka!
 
 
Datum: 24. února 2015 9:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17894    
Průměr pístního čepu 10mm má jen pařez. 100mm setrváky to potvrzují.
 
 
Datum: 24. února 2015 6:20
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel17673    
možná 555? ale jistě nevim, už je to chvíle co sem to měl rozhozený...
 
 
Datum: 23. února 2015 22:33
 
 
 
 
Jméno: Šíma      IP: uživatel17891    
Zdravim, chtěl bych se zeptat zda jde dát kliková hřídel z motoru čz 175/477 do motoru čz 175/487, sesa ji tu prodává a píše 477/487 ale co čtu jinde na diskuzích tak že nepasu je rozdílná, tak jsem zmaten, rozsuďte to někdo či osvětlete prosim, dík. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. února 2017 11:44
 
 
 
 
Jméno: Pavel      IP: uživatel18988    
Do 175/477 bych se nepokoušel nacpat kliku z 487 - přijdeš o rozříznutý levý čep jako pohon pro čerpadlo. (alespoň věštšina 477 čerpadlo měla a je škoda se oněj do budoucna připravit) Jak říká Pepa - zrepasovat kliku starou a použít z 487 jen ojniční sadu (na 16 mm pístní čep) vršek na jehlách. Ortodoxní veteránisty asi nepotěším, ale žádná velká čuňárna to snad není. Samozřejmě, starý píst s 18 mm pístním čepem můžež zahodit a pořídit nový i svýbrusem. Jo, a nemysli si, že ten zrepasovaný motor bude nějak tichý ... :-))
 
 
Datum: 10. února 2017 11:44
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17895    
Proste za ty prachy nechej zrepasovat staro kliku
 
 
Datum: 24. února 2015 18:12
 
 
 
 
Jméno: Veteranista ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Neda, protoze 487 ma jeste na klice krouzky na gufera, koukni na jawamanii tam se to zrovna o vikendu resilo
 
 
Datum: 23. února 2015 21:47
 
 
 
 
Jméno: pavel      IP: uživatel17888    
zdarec, skládám motor z 21čky a když sem zrepasovanou klikovku dával do pravého karteru tak sem ji schladil a karter nahřál, samozřejmě že tam vklouzla jak po másle. ale když sem složil převodovku a na dosedací plochy nandal silikon tak sem chtěl přiklopit levou polovinu motoru ale šlo mi to vélice ztěžka. vubec nechtěla klikovka vlést do ložiska, musel sem tomu pomáhat kladivem a rovnoměrně dotahovat šroubky, nakonec sem to tam dostal a šroubky dorval. ale jen tak ze srandy sem zkoušel pootočit klikou a nechtěla se točit o 360° ale otočila se jen o cca 270° a vždy se to tak jakoby přidřelo (kov o kov). tak sem počkal až zaschne silikon a začal sem s rozebíráním ale zase se tomu vubec nechtělo se rozpůlit, nechtěla klika vylézt z ložiska, (nemám stahovák ani nic takového) potom sem změřil tu hřídel kliovky a vnitřní pruměr ložiska a zjistil sem že ložisko je o 0,05mm menší než hřídel. tak se chci zeptat jestli je to tak všechno v pořádku a jestli není něco špatně že ta klika po složení dřela a že to ložisko tak malé odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2015 14:19
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
(y)
 
 
Datum: 25. února 2015 14:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17898    
Mě to pak taky docvaklo,že prapůvodní mustr byl uzkej motor z j05 ....
 
 
Datum: 25. února 2015 14:08
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
JJ já vím o čem mluvíš. Kliky z 05 se používají i u strých karterů Kreibych pro 4q převodovku ;-)
 
 
Datum: 25. února 2015 12:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17898    
Marku já myslel něco jinýho. Před lety se ozval chlápek,že chce udělat válec a nechat přelisnout kliku,klasika,no problem,že jo... Jenže přišla klika z j05 a k ní CKR ojnice. Spodní čepy byly stejný,tak sem si řikal ok,ale ono ejhle...ojnice tam nešla,setrváky j05 jsou vybrané jinak jak j21,asi i ta ojnice je krapet jiná,takže se musel prostor okolo čepu v setrvákách vyfrézovat a stejně to nebylo ono,klika nabyla na šíři cca 1mm - což nebyl až takovej průser,kdyby pak šel spasovat motor...chybělo asi půl mm ... tak to po 4 desetinách odsrali kroužky ložisek a vše přesně sedlo i s vůlí... docela oser ... ale funguje ... chudák chlápek v brusírně se z toho střílel do hlavy ... dvakrát složil kliku a dvakrát drhla ojnice ... až napotřetí ...
 
 
Datum: 25. února 2015 12:52
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Stando nejezdí to jen FC ale i v Jawa50GP. Jinak co se týká nových klik. Jejich problém je, že co se mi zatím dostaly do ruky tak všechny byly mimo toleranci, než kterou bych byl schopný akceptovat. To znamená nechat kliku přecentrovat. Osobně si raději vždy seženu dobrou originální kliku a nechám do ní dát CKR ojnici. Pro svoje motory si něchávám kliky dělat ještě trochu jinak, ale to know-how o které se uplně nechci veřejně dělit.
 
 
Datum: 25. února 2015 12:34
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17898    
Speciálně do j05 bych dal nějakou levnou ojnici,která nebude mít tak macatý tělo,usnadníte si tim spoustu problémů...
 
 
Datum: 25. února 2015 12:21
 
 
 
 
Jméno: jarmil      IP: uživatel17897    
Jj, dražší a to o dost :-D Já to momentálně nepotřebuju, ale mám doma tři motory 05, ale všechny KO klikovku, tak jsem se na to právě chtěl zeptat jak to je až to budu chtít řešit. Jinak díky za radu, právě tu CKR ojnici tam chci.
 
 
Datum: 25. února 2015 12:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17898    
Hele schopnej klikař si s tim poradí. Užjsme to jednou na 05 řešili,museli se trochu upravit setrváky a trochu přibrousit vnitřní kroužky ložisek,aby se mezi ně vešla macatá ckr ojnice - dost prasárna,ale jezdí to už 2 sezony FC. Nevim který provedení kliky to bylo,ale spíš to mladší. Vyhledal bych na tvym místě schopnýho klikaře a nechal ho to udělat sic to asi bude dražší - j05 je v tomhle směru atyp no
 
 
Datum: 25. února 2015 11:44
 
 
 
 
Jméno: jarmil      IP: uživatel17897    
Díky za doplnění, zase jsem o něco chytřejší. A ty tedy používáš nové kliky s novými čepy které jsou součástí nových setrvačníků nebo necháváš staré čepy na starých setrvačnících? :-D Nevíš náhodou, jak je to u těch 05 s tima ojnicema, jsou dva tipy jedna hubená a druhá mě přijde jako z 21 obě pístní čep 14.1, jen bych chtěl vědět jestli nevíš zda u té kliky co mi přijde, že má ojnici jako 21 se dá použít ojnice z 21, mě bylo právě řečeno, že to nelze prý spodní čep není stejný.
 
 
Datum: 25. února 2015 10:29
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Nikdo se ti nesměje, čepy jdou měnit jen na klikách 550, 555 a 05 kde jsou výměnné, na novějších klikách je čep součástí setrvačníku. Čepy jde podbrousit a převložkovat. Udělat to jde ale není to ideální řešení.
 
 
Datum: 25. února 2015 9:46
 
 
 
 
Jméno: jarmil      IP: uživatel17897    
Nevím nejsem klikař, ale původně jsem si chtěl nechat udělat starou kliku a bylo mi řečeno, že čepy jsou už jetý a že GO kliky jedine komplet ojnice i s čepy za 2500Kč, tak ať si koupím raději novou, že mě to vyjde levněji. Ale děkuji za odpovědi, je vidět, že tady se člověk nedočká ničeho jen posměchu! A na jednoduchou otázku asi neexistuje jednoduchá odpověď.
 
 
Datum: 25. února 2015 8:34
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Jak chceš na klice u 21ky měnit čepy :-D
 
 
Datum: 25. února 2015 5:21
 
 
 
 
Jméno: jarmil      IP: uživatel17896    
Já jsem vocas, díky už asi vím chybu. Jen ještě pro ujištění ty necháváš origo čepi, nebo nový. Takhle, používáš origo kliku nebo novou, jen pro ujištění, abych mohl vyloučit čepy nové kliky a uřízmout si hlavu :-D
 
 
Datum: 24. února 2015 22:35
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel13276    
Základ je mít dobré párové kartery na které nikdo nebral kladivo. Pak mít dobře udělanou kliku. Kliky které používám mají házivost pod 0.01mm. No a dobrý ložiska. Pek už jen trochu tepla a oleje. A hlavně rozum do hrsti.
 
 
Datum: 24. února 2015 21:30
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Chtěl jsem napsat rosí, ale mobil byl proti :-D
 
 
Datum: 24. února 2015 21:23
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Mám v dílně troubu, nic nelisuju vše vkládám bez násilí. Ani mrazit není třeba, pak se to akorát říši a následně rezne.
 
 
Datum: 24. února 2015 21:22
 
 
 
 
Jméno: jarmil      IP: uživatel17896    
Marquee a hejňa, skvělá práce. Už dlouho se tady na foru chci na podobnou otázku zeptat, jak dostat kliku správně do karterů, aby nedošlo k případnému rozcentrování. Když jsem používal staré kliky tak problém nenastal, ale u těch nových klik (CKR ojnice) už je to horší. Klika mrazák, ložisko nahřáté, jednu stranu klikovky dostanu do ložiska v pohodě, ale jak přikládám druhý karter samozdřejmě s nahřátým ložiskem, jsem v koncích čep mi do toho ložiska nechce vlíst nakonec ho tam dostanu, ale o takovémhle točení nemůže být mluva. Dříve jsem v tom neviděl problém, vše šlo jako po másle, ale teď si nevím už rady a to chci dělat stadiona a tam ta ojnice je prý ještě horší. Tak kdyby byla třebas rada nebo fígl jak správně na to bylo by to super.
 
 
Datum: 24. února 2015 21:18
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
https://www.youtube.com/watch?v=KVE1bouh2z0 takhle se má točit v sériáku
 
 
Datum: 24. února 2015 20:29
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Takhle se to má točit normálně. Na zavoďáku se musí točit na fouknutí. Musí se to umět a ne to tam cpát kladivem
 
 
Datum: 23. února 2015 19:38
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel17888    
hajňa prosimtě jak to děláš že se ti točí tak zlehka? dáváš mezi kartery silikon nebo papír? já dávám právě silikon a trochu silikonu se dostane aj na klikovku a ta se potom otáčí trošku ztuha
 
 
Datum: 23. února 2015 19:11
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
jestli jsi na to vral kladivo, tak ložiska i kartery můžeš vyhodit a kliku když budeš mít štěstí šikovný mechanik zachrání. Jsi prostě prase co k tomu říct
 
 
Datum: 23. února 2015 6:02
 
 
 
 
Jméno: hejňa      IP: uživatel11766    
https://www.youtube.com/watch?v=gasomoXdTIo takhle nějak se mi točí klikovka když dělám GO na závodních motorech
 
 
Datum: 22. února 2015 21:36
 
 
 
 
Jméno: pevel      IP: uživatel17888    
díky vyzkouším
 
 
Datum: 21. února 2015 20:00
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Vždyť tam píšeš žes tomu pomahal kladivem. Klikovka se dává vyvážit aby neházela a byla vystředěná. Ty ložiska to asi přežijou ale chce to nahřát i to ložisko v karteru co tam dáváš(levé). Tak to skuz zopakovat a místo silikonu skuz použít papírový těsnění. Vyťukni taky nejdříve ty dva válečky(vodící) na krajích až to budeš mít skoro dotažený tak je tam doťukni
 
 
Datum: 21. února 2015 19:40
 
 
 
 
Jméno: Veteranista ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Píšeš pomáhal kladivem, ale taky, žes nebouhal. Bez stahováku jsi logicky musel kartery odpáčit od sebe, mohl jsi zničit kluku nebo i bloky, možná už při původním rozdělávání vzaly za své. Chce to nechat zkontrolovat klikovku, možná jsi ji dospal po repasy už špatnou, i mistr tesař se utne, nebo možná cestou někomu spadla.Nemusíš ji ji hned posílat ke klikaři, pro začátek stačí hroty(soustruh) a hodinky a proměřit čepy i setrváky.
 
 
Datum: 21. února 2015 19:36
 
 
 
 
Jméno: pavel      IP: uživatel17888    
čím bych jako mohl zničit tu klikovku nebo ložiska? zacházel sem s tím jak se má nebouchal sem s tím ani nic
 
 
Datum: 21. února 2015 19:10
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
No tak po návodu montáže si raději dej motor někomu kdo by ho složil. Nic ve zlém ale už máš třeba rozhozenou klikovku což je dost špatně o zničených ložiskách ani nemluvě
 
 
Datum: 21. února 2015 18:47
 
 
 
 
Jméno: LikiCZ ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Dobrý den, zakoupil jsem nové kroužky ale teď mi hrozně cinká od motoru. Čím to je? Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 20. února 2015 12:08
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17885    
Nedal si tam obráceně píst? Jinak některý nový písty cinkaj protože maj železný zámky. Potom nic nenaděláš.
 
 
Datum: 20. února 2015 12:08
 
 
 
 
Jméno: Konny ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Sraz hrany na kroužcích a když to bude cinkat pořád, tak je to načatá klika
 
 
Datum: 20. února 2015 11:24
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Tak ti muzou cinkat prave ty krouzky. Sraz jim hrany a uvidis.
 
 
Datum: 20. února 2015 9:23
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Jak říká Jirka pokud si nevyměnil ložiska v ojnici klidně může zvonit klika díky navýšení tlaků ve válci. Udělat ložiska na klice je jedna věc a nechat udělat repas kliky věc druhá. Bohužel si tu hodně lidí plete pojmy s dojmy. To jsou ty GO, pak člověk zjistí že nový je akorát silikon napatlaný na karterech :-D
 
 
Datum: 20. února 2015 7:31
 
 
 
 
Jméno: Tragos      IP: uživatel17883    
Možná si je při montáži lehce ohnul to by potom cinkalo
 
 
Datum: 20. února 2015 7:07
 
 
 
 
Jméno: LikiCZ ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Nesrážel
 
 
Datum: 20. února 2015 5:48
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel16758    
Srážel jsi hrany těm kroužkům?
 
 
Datum: 20. února 2015 0:49
 
 
 
 
Jméno: LikiCZ ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jde o to že když jsem tam měl staré kroužky tak to necinkalo a když jsem tam dal nové kroužky tak to začlo jakoby křupat a cinkat.
 
 
Datum: 19. února 2015 21:01
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Jaké ti tam dával ložiska? Na klice jsou tedy 4. Dvě v karterech a 2 jak jsem psal na ojnici. To by musel dát klikovku rozlisovat a vyvážit. A nenaráží ti píst do hlavy? Pod válec nový těsnění.
 
 
Datum: 19. února 2015 20:48
 
 
 
 
Jméno: LikiCZ ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
No ložiskama to nebude protože jsem dával celý motor generálkovat a dával mi tam kamarád nové ližiska. A je zajímavé že když jsem tam měl staré kroužky které měl děda schované tak to nedělalo a teď když jsem tam dal nové tak to jakoby cinká prostě takový divný jakoby praskací zvuk.
 
 
Datum: 19. února 2015 19:55
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Asi to kroužkama nebude-tím jsi zvýšil kompresy tak nejspíš ojniční ložisko(na pístu) a nebo ložisko na klice
 
 
Datum: 19. února 2015 19:40
 
<  5  6  7  8  9  10  11  12  13  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 21.01.2018 7:46:59 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu