www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
Zdravím,rnrnTaké jsem si koupil Jawu 50/21, s tím že na ní letos budu jezdit a pak rozeberu do šroubku a zrenovuju.rnrnAle mám dotaz ohledně oleje. Do benzinu budu dávat Motul 510 2T ( chci mu dopřát trošku lepší olej a zas nenajedu tolik aby mě to bolelo na peníze:-). Ale ještě váhám nad převodovým, protože tam jsem z toho značení fakt zmatenej.rnDoporučený je PP 80 nebo PP 90 ( drtivá většina lidí používá PP90 )rnAle i tady bych mu chtěl dopřát. Přemýšlel jsem o Motul Transoil ( ale ten se značí 10W30 nebo 10W40 ) Třicítka odpovídě SAE 80 a čtyřicítka i SAE 90. rnTeď jaký je mezi PP 80 - 90 a tím Motulem 10W30 - 40 rozdíl ? Pochopil jsem, že specifikaci mají stejnou API - GL4. Ale SAE už se značí jinak. Motul má SAE 80 nebo SAE 90 a PP 90 má označení SAE 80W - 90. Chápu to dobře že ta hodnota viskozity je stejná i když je né na chlup stejně značná a důležitý je to číslo 80 nebo 90 ?rnPokud ano, jakou viskozitu spíše doporučíte do pionýra ? 80 nebo 90 ?rnrndíky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2013 8:21
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
123 + 2 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Petr      IP: uživatel15187    
V jakém poměru ředíte Mogul TSF ?
 
 
Datum: 04. března 2013 8:21
 
 
 
 
Jméno: Johnny15 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no ten volvoline je minerál a skoro vubec to nekouří ale i když je to minerál zdá se mi že rozpouští karbon takže.Než jsem ho začal používat udělal jsem dekarbonizaci hlavy(spal prostoru),pístu -drážek pro pístní kroužky, nic víc najeto na ten olej něco přes tisíc KM a vše OK
 
 
Datum: 03. března 2013 10:57
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel15183    
hele jestli máš motor před renovaci tak do benzínu syntetiku nedávej, je velká pravděpodobnost že to zadřeš na klice kvůli uvolněnýmu karbonu, když budeš používat TSF tak to ti to taky časem vyčistí, ale ne takovím šokem jako plná syntetika. Takhle zadřených motorů už jsem dělal několik a bohužel v mnohých šířcedag byl motor na vyhození
 
 
Datum: 03. března 2013 7:32
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
mrkni na firmu olejspol a přečti si tam o olejích co hrdlo ráčí od odborníků, nebo vyhledej mýty a fakta o olejích - rovněž zcela vyčerpávající
 
 
Datum: 02. března 2013 19:55
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15179    
Johny 15, jsem na tom uplne stejne jako ty, taky flasku za rok, cena cca 200, takze me to nejak netrapi... Ale diky za tip na prevodakrn
 
 
Datum: 02. března 2013 13:10
 
 
 
 
Jméno: Johnny15 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
http://maziva.heureka.cz/paramo-gyrol-80w-90-1l/ tohle tam dávám já do převodovky..myslím že to bohatě stačí Co se týče oleje do benzínu dávám tam volvoline motorcycle 2T 1litr 200kč ale za sezonu vyjedu jednu flašku takže mě to nijak nebolí.. Takže do převodovky stačí to co jsem sem hodil já a do benzínu záleží na tobě. Jsou to tvoje peníze...(ted jen doufám že se tady nerozjede klasická debata o olejích :-P )
 
 
Datum: 02. března 2013 12:02
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
Jawo46, ale ty jsi mi na nic neodpověděl v tvém prvním příspěvku. Já se ptal na značení převodových olejů, jejich viskozitu a jestli doporučíte 80 nebo 90. Ty jsi ale z větší části měl potřebu řešit proč do toho chci dávat kvalitnější olej do benzinu, ale na ten já se vůbec neptal a opravdu jsem to tady nechtěl řešit. Pouze jsem se ptal na převodový olej, TEČKA
 
 
Datum: 02. března 2013 9:23
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
Děkuji moc Ondro za odpověď, na toto jsem se přesně ptal.
 
 
Datum: 02. března 2013 9:11
 
 
 
 
Jméno: Ondra      IP: uživatel11813    
Pro Rypicong hele ja své motorce taky dopřávám lepšího oleje než je Mogul ale kupuju si oleje například s označením 80W-90 GL4 který odpovídá oleji PP90 nebo olej 80W který odpovídá PP 80 ale ja kupuju tu 90tku a chodí mě na něj převodovka i spojka krásně dle mého názoru oleje s označením 10W30-40 jsou moc řídké a bude ti na něj klouzat spojka ale třeba ne nemam to vyzkoušené ale vyhnul bych se označení GL5 je určené pro hypoidní rozvodky a někde jsem četl že naleptává bronzová pouzdra, jinak do benzínu si kupuju olej z huskvarny a po 5tisích km nemam ve výfuku ani kousek karbonu a to i ve hlavě.
 
 
Datum: 01. března 2013 22:30
 
 
 
 
Jméno: míra      IP: uživatel14122    
ale,ale oskare,vždyť se jenom dotazuje-motory se točí dál
 
 
Datum: 01. března 2013 21:39
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Rypicong nepříjde ti divný že se tu na něco zeptáš a když ti někdo odpoví tak se do něj navážíš že ty to víš nejlíp?.. Když to víš tak tady zbytečně nekydej! Oskar2. souhlas
 
 
Datum: 01. března 2013 21:27
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ty blbče já pšu spisovně akorát po našem!!!A vúbec nás nebude mrzet dyž už tady nebudeš!!!To víš, že si to tady užijem!!!
 
 
Datum: 01. března 2013 20:01
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
Oskare, chtěl jsem se pouze ujistit co se týče značení převodových olejů a jednoznačně zeptat, jaká viskozita olejů je vhodnější. PS: prosím nemluv nic o základní škole, od člověka který ve dvou větách naseká tolik chyb, je to 2x smutný. Ale co, kašlu na tento web. Člověk se tu na něco zeptá a polovina lidí akorát trolluje a naváží se úplně mimo téma... Užijte si to tady!
 
 
Datum: 01. března 2013 19:55
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj kluci!Dyť ten tazatel vúbec nechtěl poradit, ale se pocamrat, že cosi ví!A neví ani tolí co ste věděli uš v základní škole!Toš tak!
 
 
Datum: 01. března 2013 19:45
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
jsem toho názoru, že ty extra řídký syntetický sračky určený pro vysokootáčkový motory jsou pro pomalotočky i horší, než kvalitní minerál... ale máš pravud, ať si každej jezdí na to, co uzná za vhodný... kor při tvojí spotřebě... ono když pak vylítáš flašku za měsíc, tak si levnějšim olejem v klidu ušetříš na výbrus (byť budeš mít téměř stejnej nájezd jako s olejem o kilčo dražším) :-)
 
 
Datum: 01. března 2013 18:43
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
A kde já píši, že tam chci syntetiku za 400 dávat ? Pokud to mělo být od tebe myšleno jako ironický příklad, tak bohužel by jsi musel jinak formulovat větu. Místo: tím že do toho naliješ.... Jsi měl napsat: i kdyby jsi do toho nalil... :-) ale peace, necháme toho :-) Každej ať maže po svém... :-)
 
 
Datum: 01. března 2013 18:28
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Kde jsi prosímtě vzal že jsem psal, že motul 510 stojí 400? :-D o ničem se nehádám.. Ok do svého si naleju projistotu kachní sádlo to je dražší! Pak mi originál pojede 200 za hodinu a budu mít vymydlenej spalovák jak dětskou prdelku :-D
 
 
Datum: 01. března 2013 18:17
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
jawo46, jelikož ani nevíš co stojí Motul 510 2T, tak se nemám dál s tebou o čem bavit. Víš on rozdíl v ceně oproti Mogulu TSF koupenýho na benzince kde ho kupuje skoro každý a mojí možností koupit Motul 510 2T je asi takový, že si za to nekoupíš ani krabičku cigár. Ale i tak průměrná cena Motulu je cca 200. Žádný 400 jak píšeš. A hlavně netuším proč máš potřebu neustále řešit co chci do toho lejt. Lej si do svého psí sádlo a můj neřeš, OK ? :-)
 
 
Datum: 01. března 2013 18:08
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
díky Konny, dám tam od Mogulu PP 80
 
 
Datum: 01. března 2013 18:01
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
TSF ti je snad málo do originálu? :-D nezlob se na mě ale tím že do toho naleješ syntetiku za 400 tak to bude pořád pekáč kterej jede 60.. nechápu co od toho čekáš a když toho najedeš tak málo a pak budeš dělat GO tak mi to fakt nejde na rozum :-D
 
 
Datum: 01. března 2013 17:59
 
 
 
 
Jméno: Konny ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Lepší olej do benzínu schvaluju, ale převodovku moc neřeš. Jde o to, že když použiješ špatnej olej (špatná specifikace), tak ti může klouzat spojka (velká pravděpodobnost) a pak budeš muset koupit zase jinej olej, takže do převodovky kup normální Mogul Trans 80 a budeš mít jistotu, je bude spojka fungovat dobře :-)
 
 
Datum: 01. března 2013 17:53
 
 
 
 
Jméno: Rypicong      IP: uživatel15175    
Ach jo, bohužel to za co mohu utratit svoje peníze jsem se neptal. U převodovky souhlasím že je to asi jedno, ale kvalitnější olej do benzinu prostě je znát. Ať už kouřivost, usazování bordelu apod. Tu litrovku oleje se svým nájezdem budu mít na rok, takže mě opravdu ta stovka navíc nevytrhne. A hlavně jsem se ptal na značení převodových olejů, né co tam mám konkrétně nalít za olej - značku a kvalitu...
 
 
Datum: 01. března 2013 17:33
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Přesně pokud budeš dělat GO tak bych to teda neřešil, do motoru pokud je origo tak M2T nebo TSF to je úplně dostačující a do převodovky klasika PP 90 nebo 80 ;-)
 
 
Datum: 01. března 2013 17:32
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
nechápu, proč utrácíš prachy za oleje, když to stejně budeš renovovat?? muj názor je motor mazat klidně nejlevnějšim minerálem s API-TC a to klidně i po tý renovaci... a nějakym extra olejem si u převodovky z fichtla stejně nepomůžeš! tam jde hlavně o to, aby ti dobře fungovala spojka, zbytek se taky v pohodě umaže nejlevnějšim převodovým olejem...
 
 
Datum: 01. března 2013 17:21
 
 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 19.04.2024 13:41:43 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu