video
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Luděk
IP: uživatel19784
Ahoj. Dokázali byste mi poradit? Pořídil jsem si stroboskopickou lampu YATO YT-7310 na přesné změření předstihu. U Simsona S51 měří parádně a u Jawa 20 ani ťuk. Vůbec se nerozsvítí. V pionýru mám VAPE 6V, v Simsonu bezkontakt taky 6V. Nikde na netu jsem žádné informace nedohledal. Předem dík za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. září 2023 14:27
Ahoj, není to úplně místní moto ale nevím kde jinde se zeptat. Dovezl sem si moped Verhovina s podobným motorem jako má Stadion jen zapalovací cívka je mimo dynamo. Motorka dává jiskru i benzín jde ale nechytá. Zkoušel jsem seřídit předstih ( našel jsem na netu 3mm ) ale nepomohlo to, zda se mi že na svíčce je až moc jisker za sebou. Jiskra je pěkná ale četnost mi přijde nepřiměřená... Díky za cenné rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2021 8:05
u stadionu byl problem ze rotor mel ustrizeny klinek na klice a pak jiskra hazela vsude mozne, dobry je taky kouknout za tmy zda nahodu nekde nehaze uvnitr jiskra diky zkratu
Datum: 21. září 2021 8:05
Potřebuji pomoc, nemůžu nastavit předstih, s 0.4 odtrhem předstih nastavím pouze pokud je odtrh mezi kladívko na max a ještě k tomu je předstih špatně. Mohu zaslat fotografie. Když je odtrh 0.4, tak kladívko visí na druhej dorazu kladivka a vůbec se nedotýká vacky kromě HU.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. listopadu 2019 19:53
jednou jsem tohle viděl, když byl rotor z 20W a stator z 30W zapalování a jednou to měl kamarád když dal jinej válec a pak zjistil že je z J05, kde je jinak časování, ovšem pokud to nemáš v po GO tak to může být mnoho věcí, např. ubroušený pertinax na kladívku
Datum: 26. listopadu 2019 19:53
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
Tak smradi........ a zítra vám to zase začne !!!...
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. listopadu 2019 10:58
presne pred 30 lety to zacalo 17,listopadu 1989 .-)
Datum: 17. listopadu 2019 10:58
Ahoj poraďte prosím. Mám nastavený předstih 1,9 a když jedu můj testovací kopec se studeným motorem, tak ho vyjedu bez problémů za 2, ale když je zahřátej po cca 10. km jízdy tak ani náhodou. svíčku používám N15C kontakty nastaveny z výroby, výbrus a ložiska C3 staré cca 10 let. Oproti klukům z gangu mi jede parádně, jen mě trápí ta myšlenka, že umí jet i líp, Letos jsem si pořídil tyristorové zapalování ale je to stejné jen na dvojku vyjedu výš.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2019 18:25
tak jsem tam dal trysku 70 a 32 volnoběžnou a je po problému díky
Datum: 27. prosince 2019 18:25
Jméno: Matouš_KH
IP: uživatel19564
Tohle mi dělalo když to foukalo mezi valcem a motorem - vyřešilo to utěsnit vazelínou aby to nesálo falešnej vzduch jak se ty 4 dlouhý šrouby roztáhnou
Datum: 29. července 2019 19:45
Trysky jsou normálně tady v krámku... https://www.fichtlkramek.cz/nahled/2082.html a https://www.fichtlkramek.cz/nahled/20722.html
Datum: 24. července 2019 18:10
Díky za rady. O víkendu jsem se vrátil z dovolený na fichtlech a problém s výkonem zahřátého motoru jsem vyřešil hlavní tryskou 71. S tyristorem táhne mnohem líp i v nízkých otáčkách, na trojku jsem vyjel mnohem dál než kluci s vape ( oni měli vyšší celkové otáčky tak byli rychlejší pokud jsme jeli oba za dva nebo na jedničku). kde koupím volnoběžnou trysku 32 a 35 ? zatím jsem nic nenašel.
Datum: 08. července 2019 9:38
Je to přesně jak píše standa. Měl jsem taky bohatou směs, nepomohla ani nová volnoběžná tryska, koupil jsem tedy trysky 32 a 35 a nakonec to jede nejlépe s tou 32. Za studena musím motor asi tu půl minutu turovat, jinak zdechne, ale pak už jede jak má, ale hlavně i když je po jízdě rozpálený, tak startuje na jedno našlápnutí, okamžitě reaguje na plyn a motor i líp jede!!
Datum: 06. července 2019 21:42
Jméno: standa
IP: uživatel19584
Vysoká hladina v plovákové komoře. Možná už moc rozrýpaná volnoběžná tryska. Každopadně má bohatý volnoběh,chce ochudit,takže hladinu níž a pokud to nebude stačit,menší volnoběžku (35 či 32). Pak pojede parádně. Dobře seřízený pio v podstatě nedrží volnoběh a prvních cca 20-30 sekund ho musíš pobrnkávat aby nezdech,po ohřátí již vše funguje,drží teplý volnoběh,nezdechá,nezahlcuje se horký v kopcích. Ať se daří. Standa
Datum: 28. června 2019 9:13
Ještě jsem zapoměl, že teplej nedrží volnoběh.
Datum: 26. června 2019 14:57
Jméno: Tomaš
IP: uživatel19547
Dobrý den chci se zeptat mam problém fichtl mi nechce nastartovat když ho tlačím tak občas chytne a hned zdechne, mam funkční svíčku hází jiskru, palivo je čisté , předstih a odtrh jsem nastavil sice poprvé tak snad dobře nevíte co by tomu mohlo byt?
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2019 16:44
Jméno: Tomáš
IP: uživatel19416
Měl jsem stejný problém stačilo jen koupit porádnou svíčku (champion), pokud ti svíčka hází venku, ve válci házet nemusí
Datum: 26. února 2019 16:44
Jméno: matěj
IP: uživatel19547
Dobry den chci se zeptat jak nastavit předstih?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. června 2019 14:27
ahoj fichtl nejede v nízkých otáčkách ale ve vysokých jo na kterou stranu natočit stator zapalování?
Datum: 15. června 2019 14:27
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
Datum: 01. března 2019 16:21
Jméno: Martinpio
IP: uživatel19491
Ahoj koupil jsem nepojízdného pionýra 20tku vyčistil komplet nádrž, kohout, karburátor, benzín je teďka ok. Problém je s jiskrou vůbec ji nehází je tam 30W zapalování zkoušel jsem vyměnit cívku, fajfku, kabel, kondenzátor, nastavovat předstih i odtrh (ten jsem nastavoval poprvé tak doufám že dobře) každopádně vůbec nic žádná jiskra. Může mi někdo poradit kde co mám změřit abych se dostal někam dál? už fakt nevím co by to mohlo být. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. října 2018 7:39
Jméno: standa
IP: uživatel19494
Perfektní práce. Bordel okolo kladívka často způsobuje problémy. Tak ať se daří.
Datum: 30. října 2018 7:39
Jméno: Martinpio
IP: uživatel19491
Tak po tvé radě jsem zapojil nakrátko jen kladívko s indučkou a bohužel bez změny tak jsem pátral dál sundal jsem si celé zapalování a zkoumal jestli někde není upadlý drát a nic tak jsem to celé očistil a všiml si že mi normálně na kladívku jak je plastová distanc čepu prorezla malá dírka a kladívko bylo ve zkratu takže očistit odmastit a vesele zpět na pio a pomohlo. Přikládám vám foto aby jste věděli jak stačí malo a pio nejede (vypadá to jak špinavé ale byla to mikro dírka) http://www.nahrejto.cz/pics/dc08e9c923521b631b0dcae0824a3849.jpg
Datum: 29. října 2018 21:12
Jméno: standa
IP: uživatel19493
Bzučák je zapojenej na úplně jiný cívce,nemuže ovlivňovat jiskru. To máš něco blbě zapojený. A právě proto píšu,vše odpoj a zapoj jen nakrátko kladívko-indučka. Tím zjistíš jestli je chyba dole v zapalování a nebo nahoře v kabelech. Lidi v tom zapojení eletriky hledaj složitosti a kolikrát je to tak nakopaný,že to bys nevymyslel
Datum: 29. října 2018 7:43
Jméno: Martinpio
IP: uživatel19491
Díky ten bzučák vyzkouším, je pravda že je hodně orezlý tak by to teoreticky také mohlo být ono.
Datum: 28. října 2018 15:02
Jméno: vašík
IP: uživatel19418
Jen můj problém: Neházel jiskru problém-zkrat na bzučáku. po odpojení OK.
Datum: 28. října 2018 14:48
Jméno: standa
IP: uživatel19492
Vyloučil bych chybu v kabelech a napojil bych kabel z kladívka přímo na indučku na svorku č.1. Svorka 4.15 z indučky na kostru. Pak bych teprve bádal dál.
Datum: 28. října 2018 9:48
Ahoj, navážu na předchozí příspěvek. Jawa 555 a hodnota předstihu. Po chvíli hledání jsem našel hodnoty 0,4 odtrh a 2,8-3,1 před HU. Máte s tím někdo zkušenosti a opravdu to tak je?
Je teda určující pro stanovení předstihu hlava a následný kompres poměr. Tzn 05ka 2,3-2,6 a 20,21,23 (hlava s ledvinkou) 1,6
a pak k samotnému nastavení. Hýbu s celým statorem ne s destičkou na které je kladívo? Na tu v žádném případě nesahat, je nastavena z fabriky? takle jsem se to dočetl. Co když do ní už někdo rýpal? nastavit zhruba doprostřed drážek a jít od toho?
Díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2018 6:09
Jméno: standa
IP: uživatel19437
Já to většinou moc neměřim,protože všechny tyhle měření jsou tak nepřesný,že nemaj moc význam,spíš jsou orientační. Řídím se tím,jestli je tam nějaká hodnota předstihu v mezích a pak to už dle chování motoru došteluju. Dúležitá je poloha kladívku na vačce.
Datum: 14. června 2018 6:09
Díky díky
ještě k tomu měření vzdálenosti před HU. Bavíme se o kolmý vzdálenosti? Sundaváš hlavu nebo hodinky místo svíčky, nebo posuvka? Protože když měřím '' pod úhlem svíčky tak musím tak 2desetiny přidat ne?
Datum: 13. června 2018 20:03
Jméno: standa
IP: uživatel19435
Zapoměl jsem dodat,že hýbeš/nastavuješ celym statorem.
Datum: 11. června 2018 20:12
Jméno: standa
IP: uživatel19435
Ano,předstih se odviji od kompresního poměru. A kompresní poměr se odvijí od vrtání válce,výšky sacího kanálu a objemu hlavy. Pro představu napíšu kombinace válec/hlava/předstih : 21/21/1,9mm , 05/21/1,6mm. 05/05/2,6mm, 555/555/3,1mm ,555/21/max 1,5mm ,555/05/trochu přes 2mm. Rozsahy předstihů ber orientačně. Obecně ti na válci s nultym výbrusem pojede ten vyšší předstih a s narůstajícím vrtáním vrtáním válce půjde předstih dolu. Kupříkladu já mám 60ccm válec j21,ani ne o milimetr slízlou a rozšířenou hlavu z j05 a předstih jedu asi 2,5mm,mam měkkou kompresi,proto relativně velkej předstih. To s tou destičkou a statorem ti neporadim,taky bych to dal doprostřed. Je to tak,že polohou desky ladíš kvalitu jiskry. Já to vždy nějak zkusmo trefil. I předstih zkusmo. Podle chování motoru přidam/uberu. Pozor,v zapalování z j550/555 musí být vačka z j550/555 (ne j21).
Datum: 11. června 2018 20:08
Jméno: Petr
IP: uživatel19339
Ahoj, měl bych dotaz k seřízení Jawy 555. Dočetl sem se, že předstih má být 2,8 - 3,1mm a odtrh 0,45mm. Přijde mi to ale takový tupý. Má někdo zkušenost, že by pro tento model byly lepší jiný hodnoty? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. února 2018 12:41
Jméno: standa
IP: uživatel19341
Dám ti klasickou radu. Přidej předstih,projeď. Uber předstih,,projeď. Porovnej. Nastav to,co ti bude vyhovovat. Nemá význam se striktně držet nějaké pevné hodnoty. Čirou náhodou,pokud bys měl motor osazen například válcem a hlavou z j20-21 tak se předstih nastavuje pro j21. Stejně tak při použití hlavy z j21 na litinový válec. Tam razantně naroste kompresní poměr as předstihem bych se držel i dost pod 1,5mm před HU.
Datum: 02. února 2018 12:41
Jméno: Petr
IP: uživatel19339
Ještě doplním - jehla karburátoru je na třetím zářezu. Když ji dám na druhý, motor se dusí. Karburátor, tryska, kohoutek, vše čistý.
Datum: 01. února 2018 7:40
Jméno: michal
IP: uživatel19219
poloha statora-zdar mam rotor 05 stator k tomu osadeny cievkami teda na 20w zapalovanie ako ma byt vsetko ok,no mam aj rotor 20 cize na 30w zapalovanie aj cievky ,chcel som ho tam dat kvoli lepsiemu svieteniu no ak ho ulozim tak isto ako 20w tak sa mi ramienko otvara aj pol centimetra po pretoceni a nejde nastavit odtrh predstih -ako ma byt otoceny stator na 30w???tak ako na 20w????
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2017 8:19
Jméno: standa
IP: uživatel19250
Já to tam dostal. Musel jsem opatrně upravit jednu pertinaxovou podložku na vinutí cívky. Někdo podbrušuje karter. Problematický to je,s tim souhlasim.
Datum: 21. září 2017 8:19
Jméno: JK
IP: uživatel19249
Ono to tam ani 30w nepude protože se tam nevejdou cívky měl jsem s tím problém i 20ky co nemá výlisek na cívku nahoře na karteru
Datum: 20. září 2017 16:15
Jméno: standa
IP: uživatel19238
Tak buď máš všechno na stejnym místě a všechno ti sedí a nebo máš něco jinak. Víc variant neni. Hledej kam se vloudila chybka... statory jsou stejný,vačky jsou stejný,magneto je stejný jak pro 20W tak pro 30 W.
Datum: 08. září 2017 21:10
Jméno: michal
IP: uživatel19219
ale ja som myslel rotor 05 cize na 20w-ten tam mam teraz no dam rotor 20 na 30w stator ten isty z 20w samozrejme zap cievku vlavo hore a vacku tu istu z 20w zapalovania ,jedine zeby ta vacka bola nejaka ina.alebo otazka je aky typ motora mam to neviem bo to mam ako pises kolicek na kluke ktory sa tam nasadza potom rotor a na rotore je vycnelok na aretaciu vacky......
Datum: 08. září 2017 17:39
Jméno: standa
IP: uživatel19236
Aha,tak tady bude ten problém.... Mezi vačkou ze staré j05 a j21 je podstatný rozdíl. Klika má kolíček na aretaci polohy magneta na klice a rotor má zub pro aretaci vačky.
Datum: 07. září 2017 19:48
Jméno: michal
IP: uživatel19219
davam ho tak isto ako ten 05 na 20w a tam mi vsetko funguje vacku som kupoval original na jawa 50 no je medzi tymi vackami nejaky rozdiel na 05/20/21???a presazeny ako myslis???
Datum: 07. září 2017 17:35
Jméno: standa
IP: uživatel18754
Tak ho asi dáváš jinak. Je to tvarově stejnej rotor a odlitek statoru je totožný. Vačka je totožná. Magneto máš na kolíčku? Vačku v zářezu? Vše musí být stejné. Pokud ne,máš to přesazený a nebo tam máš jinou vačku.
Datum: 07. září 2017 14:43
Posl.aktualizace: 19. července 2017 10:23
Jméno: Jencek
IP: uživatel16502
Nechápu proč by vape 6v bylo k hovno asi je to byla nějáká slabší chvilka, jinak držím skladem kladívková zapalování skladem aby se to dalo přestavět na origo a dělal bych to je tehdy že by musely být silný sluneční erupce jinak asi ne
Datum: 19. července 2017 10:23
Já mám tedy žárovky 6V 15w a vzadu 5w a k tomu stabilizátor a svítí to perfektně a bez problémů. Ono totiž do starého typu paraboly je uplně jedno co tam člověk nacpe za světelný výkon, stejně to svítí na ho.... Mustangová parabola je o něčem jiném.
Datum: 19. července 2017 8:25
Jméno: standa
IP: uživatel19182
Pokud jde o slabý světla,tak já to vyřešil po svym. Mám osazeny 12V žárovky a je to vcelku supr. Kdysi kvůli tomu jeden týpek dokonce psal do Vape a prý to není problém. Údajně mi to má svítit trochu hůř v nízkých otáčkách,ale já oproti 6V žárovce nezaznamenal zhoršení,ba naopak. Vepředu 12V 40/45W BA20D ze škodovky a vzadu 12V 5W. Nic nepraská. Zadní světlo niní svítí jen na potkávačky. S novýma kladivama zkušenost nemám.
Datum: 18. července 2017 12:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
Trochu nechápu, proč by mělo být normální vape k hovnu
Datum: 18. července 2017 8:23
Čau Draci. Mám ČZ 175/470. Motorka je po kompletní rekonstrukci a když jsem vyšteloval předstih na 3,8 motor krásně naskočil ale přerušovač je dost hlučný. Může to být vačkou? Je už starší. Říkám si ale , že před go to nedělalo. No a jak se rozjedu motor škube když držím otáčky. Prosím o nějaké názory. Všem ochotným dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. srpna 2017 20:49
Jméno: Pavel
IP: uživatel19177
Čau Draci. Chci se pochlubit.Motorka už jezdí a v pondělí jedu na STK. Jak jsem tehdy psal že přerušovač je hlučný tak to tím nebylo. Problém byl volný Labyrint který cvakal mezi ložisky. Taková blbost ale bylo to hodně slyšet. Do nádrže jsem přidal trochu čistého benzínu. Přehnal jsem to před tím z olejem. Svíčka je pěkně vypálená. Bez podezření na olej bych se dlouho rozmýšlel jestli mám motor rozdělat. Děkuji že jste měli chuť semnou problém řešit. V zimě se chystám rozjet Mustafa. Ten už taky hezkou dobu nejel. Tak se budu zase obracet s prozbou. Zatím čau.
Datum: 01. srpna 2017 20:49
Jméno: Pavel
IP: uživatel19177
Tak jsem se pustil do motoru. Udělám si jistotu. Olej do klikovky nešel. Tím to nebylo. Ještě odstranit to cvakání. Myslím si že to budou pístní kroužky. Někde jsem četl že když jsou okraje ostré může to přes kanálky vydávat zvuky. Kroužky jsou jak žiletky. Řetěz a spojkový koš jsou ok.
Datum: 24. července 2017 20:56
Jméno: standa
IP: uživatel19186
Než něco kupovat tak zkus o číslo dvě menší trysku....
Datum: 23. července 2017 20:01
Jméno: Pavel
IP: uživatel19177
Pravda je taková že motor jsem skládal před 20 roky a pak to dlouho čekalo na dodělání. Tehdy jsem to lepil na takovou růžovou po zaschnutí gumovou věc. Nevím jak se to už jmenuje. Ten kouř se vyvalí ze začátku a pak bych řekl že je to v normě. Myslíš že by se to projevovalo až od poloviny plinu nahoru? Rozjezd a do poloviny plinu paráda ale pak to nemá ten zvuk. Koupím tu svíčku a kabel a když to nezabere tak cvičné rozeberu motor.
Datum: 23. července 2017 12:43
Jméno: standa
IP: uživatel19186
Bílej kouř = únik převodového oleje do klikové skříně
Datum: 23. července 2017 9:20
Jméno: Pavel
IP: uživatel19177
Včera jsem to nakopl a v garáži to vypadalo že hoří. Kouř bílej. Dnes jsem si našel tabulku svíček od brisk. Píše se že tam patří N15C nebo NR15S . Já tam dal N14C na kterou to jelo hůř. Měl jsem doma starou NR 15C . Ta hází jiskru do červena a tak to být prý nemá ale jelo to líp. Tak vyměním svíčku. Ten karburátor je taky malá záhada. Výrobce píše pro zajetí jehla 4 zářez od hora. Směs 1:20.a bohatost v článcích někdo píše nadoraz a .1/4 otáčky povolit . Někdo zase o 3/4 otáčky. Skoušel jsem obě varianty ale bez výsledku. Nemůžu si pomoct ale také se přikláním k oleji v benzínu. Začal vytékat kolem válce a kolena. Povoloval jsem kontrolu oleje a ten je pořád stejný. Odtrh seřízen na originál měrku kolejnička uprostřed a svíčka černá po ujetí cca1,5 km. Uvidíme jak koupím svíčku.
Datum: 22. července 2017 18:27
Jméno: standa
IP: uživatel19184
Souhlas. To je karbec. Sám mam péráka a mužu ti říct že to jede bez škubání ať je tam cokoliv za předstih (za předpokladu odtrhu 0,4mm na kladívku). To bych to musel nakroutit do krajních poloh aby to začlo škubat. Pokud je deska někde ololo středu kolejniček a na kladívku je něco okolo 0,4mm tak to musí normálně jet. Fakt bych šel po bohatý směsi,velká tryska,vysoko jehla a tak. Vadný kladívko,kabel,fajfka či svíčka by vynechávali i na volnoběh. Dva a půl deci oleje na 5L neni nijak dramatický,akorát pro záběh.
Datum: 21. července 2017 18:18
Jméno: lk
IP: uživatel5732
podle toho co píšeš, tak bych hledal chybu ve směsi než v elektrice...
Datum: 20. července 2017 21:09
Jméno: Pavel
IP: uživatel19177
Hrabal jsem se v tom a zdá se mi že to bude možná svíčka koupil jsem brisk n 14 c super mám na ní 25 km . Jiskru to hází jednou z boku jednou mezi kontakty. Když jsem to prohodil za starou nrc15 tak to bylo lepší ale po půl km to zacukalo a zdechlo . Sundal jsem ji a byla dost černá. Nejsem schopen dosáhnout pěkně vypálené svíčky . Možná jsem podělal benzín na 5l jsem dal 0,25l T2 . Dost to kouří a pak ta černá svíčka. Z nádrže to teče.
Datum: 19. července 2017 19:22
Jméno: lk
IP: uživatel5732
teče do karburátoru dost benzínu (tzn. neni přicpanej kohout)? jak máš otryskovanej a nastavenej karburátor?
Datum: 19. července 2017 19:00
Máš pravdu . Tak abych to upřesnil. Svíčka má černou barvu když to rozjedu na čtvrt plinu držím otáčky motor škube a zvoní klikovka Dnes jsem sundal rotor očistil aby pěkně dosedl na kliku a vačka seděla jak má. Zvuk od kladivek se částečně stratil ale svíčka má pořád černou barvu zítra vyskoušim výměnu indučky ještě jsem překopal odtrh na 3,8 ale pořád stejný svíčka černá a to je nová. Koho něco napadne dejte vědět. Dík
Datum: 18. července 2017 20:22
Jméno: lk
IP: uživatel5732
to je napssaný tak, že to může dělat cokoliv,, chce to trochu specifikovat jak se to při jakejch otáčkách chová,,, jinak tím hlučným přerušovačem myslíš pískající kladívko nebo co? Máš namazanou tu plsť u vačky?
Datum: 17. července 2017 21:39
Jméno: martin
IP: uživatel10282
Zdar chlapi, nedokázal by někdo z vás mi prozradit vnitřní průměr magneta čz125/351 nebo lépe prozradit jestli je cívka zapalování z tohoto motocyklu shodná s cívkou z jednoosého traktoru tj 5? Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. března 2017 10:43
Čau Fichtl-maniaci! Chtěl bych se zeptat na volnoběh. Utáhnul jsem šroubek volnoběhu, ale nijak to nepomohlo. Pořád to chcípá. Asi 20let se na něm nic nedělalo. Co mám udělat aby fungoval? dík mám 5021sport
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. března 2017 17:12
Jméno: péro
IP: uživatel18805
zkontroluj šoupátko, jestli není otlačené od šroubku , kterým se seřizuje volnoběh
Datum: 11. března 2017 17:12
Jméno: standa
IP: uživatel19035
Vyčistit karbec. Někde na sesa-moto je celá příručka. Doporučuji přečíst a stahnout. Najdeš tam víceméně odpověď na vše.
Datum: 06. března 2017 6:25
Ahoj, mám dotaz k zapojení VAPE. V návodu je napsáno, že při nezapojených světlech se mění časování, chápu při použití v závodních strojích, ale jak to je když chci mít možnost vypínat světla při jízdě? To znamená že všichni,co máte VAPE máte zapojeno tak, že vám svítí fichtl pořád, pokud máte nastartováno? Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2017 20:49
Jméno: standa
IP: uživatel17342
V poloze bez světel ty vodiče ukostřené nemám,abych mohl případně zatroubit. Jinak z 99% jezdím se světly (vyhláška si to žádá) a tam není co řešit.
Datum: 30. ledna 2017 20:49
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
Tak změna je tak malá, že to nemá smysl řešit.
Datum: 30. ledna 2017 18:03
Zdarec, sháním příchytky(držáky) statoru zapalování Vape na pionýra. Lze to někde koupit samostatně? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. srpna 2016 0:02
Jméno: Mates
IP: uživatel18799
Psal jsem jim již email, ale dosud žádná odpověď. Zkusím zavolat. Dík za radu.
Datum: 19. srpna 2016 0:02
Jméno: čz
IP: uživatel18677
Zeptej se na Vape. s.r.o. (Kroměříž)
Datum: 18. srpna 2016 11:33
Jméno: Honza
IP: uživatel9157
Zdravím, \r\n\r\nnastavoval jsem a nastavoval, až mi od pusy začala lítat slova sprostá, jak kdybych dlažbu pokládal... \r\nNakonec jsem byl schopen nastavit vzdálenost kontaktu kladívka na tloušťku cigaretového papírku pro předstih od HÚ 1,6 mm +-0,1mm\r\nAvšak za cenu, že odtrh je jen 0,2mm zhruba.\r\n\r\nProto se Vás, co už jste se pronadávali ke zdárným výsledkům ptám, zdali více vadí špatně nastavený předstih (třeba 4mm od HÚ) - předpokládám, že dřívější příchod jiskry pro větší spal. prostor -- menší tlak, změnší "sílu na kole", nebo jestli více vadí špatný odtrh - kvůli kontaktům(si myslím) ???????????\r\n\r\n\r\n----------------------\r\nJak jsme postupoval:\r\n----------------------\r\nJawa 50/20 1967 \r\n\r\nPůvodní postup - než jsem začal cheatovat s kladívkem..\r\n\r\n1. Píst do HU, nastavení 0,45mm - kladívko..\r\n\r\n2. Šuplerou 1,6mm od HU\r\n3. Povolení statoru a otáčení s ním hlava nehlava.. 0,05mm se mu při odtrhu 0,4mm nechtělo však.\r\n\r\nZa rady a typy Vám budu moc moc vděčný, nerad bych se pronadával do pekla \r\n\r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. srpna 2016 8:32
Docela se divim že Standa a čz je ochotnej ten tvuj výblitek číst a dešifrovat a ještě se namáhat ti radit. PROBOHA!!!!! PIŠTE JAKO LIDI.....
Datum: 05. srpna 2016 8:32
Jméno: standa
IP: uživatel18762
Důležitý je,kdy se začne kladívko otvírat - tzn.předstih. Odtrh určí,kdy se kladívko zas zavře. Pro tebe je podstatný aby kladívko začlo otvírat (0.05mm) asi 1,6-1,9mm před HU (používam hodnoty k 1,9mm) a aby bylo otevřený do HU. Dál tě to nezajímá... 0,2mm na kladívku je dost málo,bude jiskřit. Buď ti něco šmajdá,máš sjetou vačku a nebo pertinax na kladívku či blbě usazený zapalování. A nebo to děláš nějak blbě. Já kladívkáče nastavuju oko vidí a vždy to je v mezích.
Datum: 28. července 2016 6:59
Jméno: čz
IP: uživatel18677
Postup ,vyjedeš s pístem do horní úvrati . Na kladívkách nastavíš, pomocí měrky velikosti 0,4, odtrh. Nyní otáčíš rotorem proti směru hodinových ručiček ,dokud píst nesestoupí na vzdálenost 1,6 mm. V tomto okamžiku by mělo dojít k rozepnutí kladívek. Pokud k tomu nedošlo, povolíš dva šroubky statoru a statorem pootočíš vlevo. Jestli došlo k rozepnutí kladívek dříve, pootočíš statorem vpravo. Pokud se ti nepodaří nastavit předstih ,může být opotřebená vačka a nebo křivé kontakty přerušovače. Také mohou hrát roli špatná ližiska na klikovém hřídeli.
Datum: 28. července 2016 6:57
|
|