www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: David      IP: uživatel17970    
Zdravím Draci, je možné aby se mi karter u Pionýra nějak ''zkroutil'' po vyvaření? Nechal jsem si totiž vyvařit vymlácenou přepážku k zapalování (od řetězu) a 1) Nešlo mi tam vůbec dát nové ložisko (na náboji) 2) Po složení motoru se mi klika otáčí dost ztuha (a přitom montáž klasika - ložisko do mražáku a karter nahřátý horkovzduškou, karter naklepávaný dřevěnou paličkou). odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. dubna 2015 15:18
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: jc3      IP: uživatel16863    
Kontrola kliky je samozřejmost, dole jsem se asi vyjádřil nepřesně. Pobírání nepřesností ložisky patřilo ještě k debatě o křížení hřídelí. Nicméně, nemáte tip na šikovnýho klikaře v okolí Liberce (+100km)? V Ahře jsem nebyl spokojen s cenou a Červený Kostelec je už trochu z ruky. A posílání opravený kliky poštou řešit nechci.
 
 
Datum: 02. dubna 2015 15:18
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
No nedramatizoval, ale těch pár korun co dám za kontrolu se vyplatí. Zase je fakt, že mám udělaných klikovek skoro pořád plnou skříň tak je vždycky kam sáhnout :-D. Zrovna dneska zas pojede plná bedna na repas
 
 
Datum: 02. dubna 2015 12:14
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17973    
Pro seriovku bych to tolik nedramatizoval. A tu kliku bych taky tolik nedramatizoval. Vše se prostě musí točit volně. A Marek má ty videa hezký. Při centrování kliky po výměně ojnice snad každej normální člověk,kterej to dělá a umí,tak snad vidí,jestli ta klika kope a nebo ne... další věc je,že různí lidi k tomu přistupují různě ... takže když budu chtít udělat kliku do "závodního" motoru tak se obrátim na někoho úplně jinýho,než kde nechávam dělat (repasovat) kliky do obyčejnejch seriovek.... sranda je,že mi nejvíc jede klika,kterou jsem náhodně koupil asi před 10-12 lety na burze,zjevně toho moc nenajela,hned šla tenkrát do seriovky,vypadala pěkně,bez vaklu,dnes bych takovou kliku do motoru už nedal... ale holt náhoda je náhoda... spíš štěstí ...
 
 
Datum: 02. dubna 2015 12:09
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Ložiska musí běžet ideálně a ne vychytávat vůle. Jak už jsem tu jednou říkal.... chceš funkční klikovku?? Tak rozlisovat, minimálně zkontrolovat slisovat a vycentrovat, ideální ovšem je jí celou řádně zrepasovat. Dávat do motoru kliku která běhala bůh ví jak dlouho a bůh ví v jakých podmínkách to nemá cenu. A to že někdo vezme kliku do ruky a od oka řekne ta je dobrá je ta největší hovadina. Já si třeba nechávám kontrolovat i kliky, který jsem dělal před rokem a vím, že jezdily na plnou syntetiku.
 
 
Datum: 02. dubna 2015 9:35
 
 
 
 
Jméno: jc3      IP: uživatel16863    
Jo, takže pokud chci dobře jedoucí motor, tak nezbývá než pokusně skládat spodky motoru s ložisky, s klikou a s hřídelema tak dlouho, až trefím na jeden OK? Zkurvenou klikou se myslí klika bez repase nebo je tam taky nějaký podobný háček? Myslel jsem si, že tyhle nepřesnosti poberou ložiska...
 
 
Datum: 02. dubna 2015 8:49
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Tady ještě jedno video i s převodovkou :-) https://www.youtube.com/watch?v=yjkx0kuSzLs
 
 
Datum: 02. dubna 2015 8:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17971    
Zkurvený a nepárový kartery a zkurvená klika jedou víceméně vždy hůř. Nejhorší je,že se to na seriovce špatně poznává. On ten problém může být v okolí 6000-7000ot/min a třeba do 60km/h nic zvláštního nepociťuješ,jen možná že to v otáčkách trochu vibruje,ale na druhou stranu málokdo drtí pio na jedničku a na dvojku do maxima,to všichni ženem až trojku...a na tý se to pozná ...ale zas ne vždy... jak motor nechce přes 6000ot/min a jede stěží 60 po rovině je špatnej spodek motoru (když pominu chyby nastavení a jiné možné odpory)...často je to spojené s líným rozjezdem (nemá to moc snahu tahnout). Problém graduje když takovejhle blbej motor osadíš válcem,kterej trochu jede ... pak to najednou v porovnání se seriovkou dole vůbec nejede a nechce to ani za nic lezt přes 6500-7000ot/min - no jak když tam máš omezovač - přitom mužeš mít motor po GO,jen je buď blbě složenej,nepárovej a nebo už nakoplej. Blbý je,že na tý seriovce se to nějak uvolní a +/- si to nějak "sedne" ,ale je tam ten problém furt,jen se tolik neprojevuje - je to třeba trochu línější,ale jinak gut - v extrémech jede třeba jen 55km/h,je hrozně línej,netahne do kopců... v reálu ztrácíš i víc jak třetinu výkonu motoru v odporech zkříženejch hřídelí ... a pokud se to zkroutilo,že tam nedáš ložisko tak to dál už ani neskládej,to nemá význam.
 
 
Datum: 01. dubna 2015 15:39
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Je třeba halda speciálních přípravků a hodně zručný mechanik..... troufnu si říct jeden z absolutně nejlepších co se pionýrů týká. V domácích podmínkách na to zapoměň. Jinak to, že se klika po montáži netočí je hodně špatně a ne že je to normální. Mrkni jak se má po montáži točit. https://www.youtube.com/watch?v=KVE1bouh2z0
 
 
Datum: 01. dubna 2015 14:48
 
 
 
 
Jméno: David      IP: uživatel17972    
Ok. Uvidí se jak to pojede... No a jakým způsobem se to pak většinou rovná?
 
 
Datum: 01. dubna 2015 10:51
 
 
 
 
Jméno: Josef      IP: uživatel14645    
Ja bych to zas tak špatně neviděl, zaleži na tom kdo to vyřil a jak moc, zkus a uvidíš, třeba to pojede ještě líp.. to že se klika po složení motoru točí ztuha je normální, protože od sebe roztahneš vnitřní kroužky ložisek..
 
 
Datum: 01. dubna 2015 10:35
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
přesně, většinou je z toho po jakémkoliv neodborném zásahu takové malé vlnobití :-D
 
 
Datum: 01. dubna 2015 7:16
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
osobně si myslím že se to pokroutí naprosto celé, ne jen dosedací plocha :-)
 
 
Datum: 01. dubna 2015 7:13
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Ano přesně tohle se děje, s kartery u pionýra je všeobecně problém. Jsou v některých místech velmi tenké a stačí nešetrně rozpůlit motor nebo vyndat ložiska kladivem a jsou pokroucené tak, že z nich dobře funkční motor nikdo nesloží. Jedině, že by kartery následně absolvovali docela složitou léčebnou kůru. To jsou pak ty věčné dotazy proč lidem po GO pionýr nejede jak má. To samé je z klikovkou. Každý ji vyndá palicí následně jí prohlásí za ještě dobrou a nacpe zpět do motoru. Přitom no skutečné posouzení klikovky je třeba jí rozlisovat. Bez rozlisování je možné tak maximálně zhodnotit, zda bude ještě klika repasovatelná nebo je už do šrotu.
 
 
Datum: 01. dubna 2015 7:12
 
 
 
 
Jméno: jc3      IP: uživatel16863    
Marquee: Můžeš to prosím trochu rozvinout, pokud to není tajné? Zkroutí se dosedací plocha a následkem toho nejsou ložiska kliky v ose?
 
 
Datum: 31. března 2015 18:50
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Jo pokroutí se na 100%, na první pohled si toho možná ani nevšimneš ale na výkonu motoru to pak poznáš, spousta lidí ti bude tvrdit, že to tak není, ale je :-D. Zrovna teď o víkendu jsem si přivezl kartery na kterých se vařilo, naštěstí to dělal člověk, který ví co dělá, tak je rovnou srovnal. Teď jsou na tom lépe než byly s fabriky :-)
 
 
Datum: 31. března 2015 12:56
 
 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 19.04.2024 4:27:45 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu