www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: ondra14 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zdar draci mám otázku mam jawu 21 a přestala my fungovat spojka prosím o rady co by to mohlo být. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. února 2021 12:29
 
 
 
 
Jméno: Oski      E-mail:      IP: uživatel19620    
Ahoj ondro14! Skoro týdeň a nigdo se nesnaží poradit? Nejni to taky tým, že nevíme, co si představit pod pojmem přestala fungovat? Spojka má spojovat. Taky ale rozpojovat. A co se stalo Tobě, zatím nevíme? Nebo funguje špatně? To je tech možností ešče viec! Buď upřesni co vlastně dělá, nebo máš smolu! Dúfám, že to objasníš! Toš tak. Oski
 
 
Datum: 27. února 2021 12:29
 
 
 
 
Jméno: Romel      IP: uživatel16106    
Draci, prosím od radu nebo vaši zkušenost - před mnoha lety jsem zakoupil na Jawku 50/23 dvojici lamel - nic zlého netuše . Po nějaké době jsem byl nucen opět rozdělat motor a co nevidím - ozubení lamel bylo vyhlodáno do směru otáčení. Mizerný materiál lamel- kdoví odkud. lamely byly vystlány korkem. Zakoupil jsem opět - v jiném e-shopu (samozřejmě Fichtl krámek) - a tentokrát to bylo v pořádku. Po čase bylo třeba korky vyměnit - čirou náhodou jsem získal " Sadu korkových vložek" bratru za 14,50 Kčs . Obvyklým postupem jsem korky zapravil do lamel a s úspěchem opět jezdil. A jak roky plynuly - korky se pomalu ojely. Bylo třeba opět dát nové obložení . Akorát ta kouzelná krabička už nebyla. Protože obě lamely jsou stále s ozubením ve formě jako za mlada - chtěl bych je znovu dát do oběhu, ale nemám ten korek. Koukal jsem na stránky, kde jej sehnat - napadají mne špunty - ovšem je to většinou korková drť - ta nepřichází do úvahy. Pak jsou tu ještě zátky na demižóny rozměrů tl. 24- průměr 70/65 - jedná se o korek přírodní - bělený. Z jedné zátky uvedených rozměrů (á - 40 Kč) se dá vykřesat cca 14 kousků . Na dvě lamely potřebuji celkem 32 malých lichoběžníků. Tedy 3 zátky cca 120 Kč a poštovné. Akorát nevím jak se tenhle korek bude chovat jako součást spojky. Ferodu moc nevěřím - dával jsem dohromady spojku na 555 a prokluzovala . A tak raději jedině korek. Máte zkušenost s použitím korkových zátek z přírodního korku? Prosím dejte vědět. Tom/Romel ročník 1948 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. února 2021 19:13
 
 
 
 
Jméno: JAWA751      E-mail:      IP: uživatel19620    
Ahoj Tome! Nesceš mě napsat na meil? Budu moc rád a určitě Tě nenaštvu! Toš tak. Oski
 
 
Datum: 18. února 2021 19:13
 
 
 
 
Jméno: Konny ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Mám s ferodo lamelami z Fichtl krámku najeto už spoustu kilometrů a fungují perfektně. Korek už bych nechtěl, už jen proto, že má ferodo větší výdrž než korek.
 
 
Datum: 16. ledna 2021 21:47
 
 
 
 
Jméno: Oski      E-mail:      IP: uživatel19620    
Přesně tak! Před šedesáti a míň rokama enom špunty! Toš tak. Oski
 
 
Datum: 08. ledna 2021 20:46
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel19680    
korek ze špuntů funguje
 
 
Datum: 07. ledna 2021 21:25
 
 
 
 
Jméno: Honza      IP: uživatel19661    
Zdar, na mustangovi, kterého jsem nedávno koupil jsem mimojiné měnil gufero 25-42-7 pod řetězovým kolečkem, po tom starém tam zbyly jen rozervané zbytky, dotyčný jezdil asi dlouho bez toho a je vidět, že je karter na pár místech po obvodu (kde má být gufero) vydřený (asi od kolečka. nebo řetězu)... dal jsem tam nové a celkem to i navzdory těm vydřeným místům na kartéru pěkně těsnilo..., ale teď se stalo asi cca po ujetí 100km, že se nové gufero vydřelo (obrousilo na okrajích - jako kdyby se za jízdy točilo dokola) a přestalo úplně těsnit... nevím čím to..... mám za to, že se gufero při jízdě nesmí samo otáčet...Měl jsem to vždy pořádně dotažené... co může být špatně? nebo něco chybí? nemůže být špatná ta vyzmezovací rozpěrka? že by to pak po dotažení tlačilo až moc přímo na gufero ..... jinak mám to tam zleva takto: gufero - rozpěrka - kolečko - zajištovací podložka - matice Dík za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. srpna 2020 11:43
 
 
 
 
Jméno: Honza23      E-mail:      IP: uživatel18681    
zdar, no a co ložisko? to je ok? může tam být už vůle, nebo ta rozpěrka může být KO, taky záleží jak tam to gufero šlo dát. pokut šlo hodně zlehka tak je to špatné, pak jedině ho tam zalepit
 
 
Datum: 13. srpna 2020 11:43
 
 
 
 
Jméno: Majkl-30      IP: uživatel19660    
Zdravím všechny. chci se zeptat,budu si tu kupovat rozetu na Mustanga ale nevím jaké ložisko do toho mám objednat https://www.fichtlkramek.cz/nahled/rozetam_pionyr.html dík za pomoc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. srpna 2020 15:43
 
 
 
 
Jméno: Říkajú mě Oski      E-mail:      IP: uživatel19620    
Ahoj Makle! Šak vezni starú rozertu nebo ložisko z ní a zajdi do obchodu s ložiskama, že sceš takový ložisko! Dúfám, že to trochu očistíš neš tam pújdeš! Předpokládám, že na fichtlkramku ví, jaký ložisko tam patří! Nebo napiš na meil! Toš tak. Oski.
 
 
Datum: 08. srpna 2020 15:43
 
 
 
 
Jméno: Pavel      E-mail:      IP: uživatel19638    
Ahoj. Potřebuji koupit na Jawu Mustang nevím přesně jak se to jmenuje ale asi převodník řazení. Je to od táhla řadičky ta věc co vede do motoru, drží to dva šrouby a v motoru je ozubené zařízení které působí na stromeček. Poraďte prosím kde to sehnat. Rozhýbal jsem to ale nějak to nefunguje. Děkuju odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. srpna 2020 11:33
 
 
 
 
Jméno: Patrik Rejl      E-mail:      IP: uživatel19659    
Ahoj, té věci se říká řadící automat. Ten musíš koupit OD NĚKOHO jiný, protože nové se nedělají. Nebo tu je druhá možnost - repas. Ten je ovšem hrozně náročný. Většinou to bývá tak, že to člověk rozloží, ale už nesloží... Při repasi se mění pružiny a pružinky a v případě potřeby i ozubení.
 
 
Datum: 04. srpna 2020 11:33
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel19628    
Řadící automat, zkus ho opravit.
 
 
Datum: 11. května 2020 20:24
 
 
 
 
Jméno: futureteam ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdravím všechny pinckaře. Moc rád bych poprosil o radu lidičky kteří mají zkušenost s přestavbou pionýra na cross. Stavím pro syna a dostal jsem se k sekundárnímu převodu a nevím (nemám s tím žádnou zkušenost) jaké kolečko a rozetu použít aby se z fechtla stala terénní bestie. Moc děkuji za rady. Přeji hezký den.\r\n odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. září 2020 12:14
 
 
 
 
Jméno: JAWA751      E-mail:      IP: uživatel19620    
No nakonec sem se nedozvěděl nic! Ani k tej púvodní radě 60 zubú, ani k mojej radě 75! Na meilu sem taky nenašel žádnú odezvu! Jak tatínek pokračuje, či to synáčka mezi tema radama přešlo? Prostě nic! No Franky nebo Stando, řekni, nejni lepčí jit na pivo nebo dělat neco užitečnějšího, neš tadyk radit? Ešče, že se toťkaj přes meil podařilo klukom pomoct! Jak to tadyk má fungovat, gdyž nigdo neporadí a gdyž ano, toš se stejně nezjistí eslik to k nečemu bylo! Pokáď budu vědět a budú odezvy, rád poradím nebo přispěju vlastníma ověřenýma skušenosťama! Šak se dá aj meilem, aby se člověk nestyděl optat! Gdo se neptá nic se nedozví!!! Hlavně se dycky fšecí vraťte v pořádku dom!!! Třeba aj s pomocú iných ale v pořádku!!! To Vám fšeckým přeje Oski!
 
 
Datum: 06. září 2020 12:14
 
 
 
 
Jméno: Říkajú mě Oski      E-mail:      IP: uživatel19620    
Ahoj!Aani nefím , jak oslovit, ale to nefadí! Toťkaj sem si spoměl, že gdysik dávno se negdo ptal na rozetu na Pionýra pro cros! A nemohl sem to najit! On se uš negdo přihlásil! 60 zubú prospěje, ale žádná bestie se s teho ešče nestane! Já bych doporučil 75 zubú a potom experimentovat s kolečkem na motoru! 11, 12, 13, zubú podle trati! Vlastní skušenost! V minulosti sem totok radil a s úspěchem! Více možem rozebrat na meilu! Možná najdu aj fotky gde co sehnat! HI!HI! Toš tak. Oski
 
 
Datum: 08. srpna 2020 15:58
 
 
 
 
Jméno: Jmenujesejawa ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak třeba dejte 60tizubovou rozetu dozadu a dopředu 11z sekundáro
 
 
Datum: 27. července 2020 14:14
 
 
 
 
Jméno: Jan      IP: uživatel19634    
Dobrý den, je potřeba tyto pouzdra https://www.fichtlkramek.cz/nahled/pouzdro_uzavrene_125_175222.html , https://www.fichtlkramek.cz/nahled/pouzdro_otevrene_125_17522.html ještě nějak vystružovat ? nebo je možne jen nasadit a složit motor ? kdyby jste mi poslal jen přesné rozměry pro porovnání se starými byl byl bychrád děkuji Zedník odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 16. února 2020 18:20
 
 
 
 
Jméno: Vašek.      IP: uživatel19635    
Zdar. Tyhle pouzdra jsou už dělané na míru takže hned k použití
 
 
Datum: 16. února 2020 18:20
 
 
 
 
Jméno: Zdeněk      E-mail:      IP: uživatel19633    
Zdravím. Neviíe někdo kolik zubů má orig. sekundární řetězové kolečko na Jawa 350 Tramp nebo Styl? Díky moc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. února 2020 23:38
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
katalog pravy 17z
 
 
Datum: 06. února 2020 23:38
 
 
 
 
Jméno: Botas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdravím Možná to tu bylo tisíckrát ale tak v mládi mně tyhle stroje minuly a ted pro oddech od práce jsem si pořídil pio 21 a tak nějak se snažím o celkovou generálu Co mně trápí udělal jsem motor všechno co šlo ložiska gufra klika ojnice píst válec od stejskyho atd .. Vše se točí krásne volne vše sedí ale začala se mi zadrhávat nakopávačka respektive nejde sešlápnout.Tedy rukou motor zatím na stole. Dával se novej startovací segment plus pružina je možný že špatně dosedaj zuby jak jsem někde čet? a tedy znovu půlit motor což se mi vůbec nechce a co dál? zkontrolovat dosedání zubu? někdo tvrdil první zub pryč? díky za radu . Je fakt když dam kvalt a pohl sem s tím přes šroub magneta a vyřadil tak to pak chvilku šlo párkrát prošlápnout ale pak se to zas hryzlo . odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. prosince 2019 9:50
 
 
 
 
Jméno: Botas ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak mně to nedalo a s nechutí to rozebral porovnal pořádně segment origo s novo výrobou a byly tam nepatrné rozdíly nabrousil jsem lehké zkosení na boční hrany a trochu upravil náběh prvního zubu pač to tam bylo takový lomený a výsledek je o hodně lepší uvidíme jak se to bude chovat ve stroji.
 
 
Datum: 05. prosince 2019 9:50
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel19615    
Zdar, jestli to dělá jen občas tak bych to neřešil, setkal jsem se s tím skoro u každého pionýra, prostě zuby nezapadnou do sebe ale stačí pohnout motorem přes kvalt a zase to jde. Dělá mi to taky, není to nic neobvyklého.
 
 
Datum: 01. prosince 2019 17:41
 
 
 
 
Jméno: thomas21      IP: uživatel19607    
Zdar bando, dělám go motoru a mam problem s převodovkou. Když dam první kvalt tak tam nemuzu nasadit automat a když dam za 2 tak ho tam krásně dám ale jednicku nezařadim a když dám z dvojky trojku tak se mi vyletí horní kolečka. Nevíte co je tam za problém? Utomat vypadá ze je v pohodě odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2019 20:36
 
 
 
 
Jméno: Josef64      E-mail:      IP: uživatel19610    
Asi otočená řadící vidlička.
 
 
Datum: 09. listopadu 2019 20:36
 
 
 
 
Jméno: thomas21      E-mail:      IP: uživatel19606    
tak vypadá že rádi dobře :-) děkuji za odpověď a přejiZdar bando, dělám go motoru a mam problem s převodovkou. Když dam první kvalt tak tam nemuzu nasadit automat a když dam za 2 tak ho tam krásně dám ale jednicku nezařadim a když dám z dvojky trojku tak se mi vyletí horní kolečka. Nevíte co je tam špatně automatu vypada v pohode když mam v ruce samotný automat hezký den. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. září 2019 18:24
 
 
 
 
Jméno: thomas21      E-mail:      IP: uživatel19607    
Zdar bando, dělám go motoru a mam problem s převodovkou. Když dam první kvalt tak tam nemuzu nasadit automat a když dam za 2 tak ho tam krásně dám ale jednicku nezařadim a když dám z dvojky trojku tak se mi vyletí horní kolečka. Nevíte co je tam za problém? Utomat vypadá ze je v pohodě
 
 
Datum: 23. září 2019 18:24
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel19576    
Čau chci se zeptat mám problém s parezem 555 se spojkou.Někdy zabere,ale někdy to zase klouže při startování. Někde jsem se do četl že tam jde dát spojka z pionýra. Koš ten si myslím že bude pasovat, ale kolečko na klice nevím zda li tam z pionýra bude pasovat a nebo se tam musí nechat z pařeza. Díky za radu.Martin odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. června 2019 17:58
 
 
 
 
Jméno: homolka      IP: uživatel13386    
Spojka 555 má jenom tři pružiny, pionýr 5 a je tam pákový převod. Možná jsou olítané korky nebo unavené pružiny. primární řetěz 555 je jednořadý, pionýr dvouřadý. Zkusil bych nové pružiny, případně korky. Primární kolečko by pasovat teoreticky mohlo.
 
 
Datum: 27. června 2019 17:58
 
 
 
 
Jméno: Kul ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Sesu rozeta na 21-ku je lepší česká od TKM nebo Tchaivan? Potřebuji kvalitu a co nejvěrnější kopie originálu. Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. března 2019 15:45
 
 
 
 
Jméno: JK      IP: uživatel19553    
Hoď si korunou protože obě jsou gut hlavně že jsou k dostání
 
 
Datum: 12. března 2019 15:45
 
 
 
 
Jméno: Kul ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Dívám se na to a opravdu Taiwan má zezadu navíc osazení.....je to tam k něčemu? Dám to na 21čku sport? Nebo je to jen výrobní detail který nemám řešit?
 
 
Datum: 04. března 2019 7:51
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
taiwan je super,, domakana do posledniho detailu,, ale tkmotot a taiwan ma s druhe strany k rozete odlisny spodek
 
 
Datum: 25. února 2019 20:56
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel10988    
Čau chlapi budu dělat pařeza a koukam ze nabízejí klasické šedé těsnění mezi kartery a nebo žluté prešpanové ale to má tloušťku 3 mm, máte s tím naky zkušenosti. Díky za radu. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. ledna 2019 10:46
 
 
 
 
Jméno: Vašek.      IP: uživatel19533    
Asi to tak bude, máš pravda dělaj se dvoje jedny ty černý kvalitnější a druhý papírový-madarský.
 
 
Datum: 27. ledna 2019 10:46
 
 
 
 
Jméno: Standa      IP: uživatel19532    
Asi se splet. To bude 0,3mm. Klasika je 0,2mm. Nevidím v tom problém.
 
 
Datum: 27. ledna 2019 8:18
 
 
 
 
Jméno: Vašek.      IP: uživatel19531    
Jo a další věc coby tomu říkala klikovka a těžko bys nasazoval válec na štefty rozšířený o 3 mm.
 
 
Datum: 25. ledna 2019 9:20
 
 
 
 
Jméno: Vašekl      IP: uživatel19531    
Zdar. Těsnění tlusté 3 mm je fatální blbost to by ti vyskakovali kvalty, pokud by to vůbec řadilo.
 
 
Datum: 25. ledna 2019 9:17
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19504    
Fakt má 3mm?
 
 
Datum: 23. ledna 2019 17:30
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19526    
Čau draci, poraďte prosim kdo víte .Co je lepší?Mít na primáru převod 14-34 a na sekundáru 11-55, nebo primár 12-34 a sekundár 13-55, jde o fichtla na terénní závody. Díky...... odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 01. února 2019 9:31
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel19537    
Tohle by mi dávalo za pravdu: https://motorky.bazos.cz/inzerat/100141164/Jawa-50-spojkove-lamely-34z36z37z38z.php
 
 
Datum: 01. února 2019 9:31
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel19537    
Mám za to, že s 11/36 řetěz vychází bez půlspojek a s originál řetízkem. Ale musel bych shodit dekl, abych to oveřil na 100 %.
 
 
Datum: 01. února 2019 9:29
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19534    
Takže 12/34 nejde?
 
 
Datum: 28. ledna 2019 16:32
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
ale na 11/34 i 12/37 musí být řetěz s půlčánkem
 
 
Datum: 28. ledna 2019 16:11
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
na 12z sedí lamely 37, což je to samé jako 11/34
 
 
Datum: 28. ledna 2019 16:09
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19528    
Na internetu jsem našel výrobce, který dělá i 12 zubů......,každopádně díky.....
 
 
Datum: 21. ledna 2019 11:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19527    
Neznám 12/34 primár. Buď se dělá 9/34 a nebo 11/34. Pak jsou race varinaty s vyššími lamelami (36,37z) a kolečky 11 a 9z. To že máš ferodo lamely je nicneříkající informace. Pokud ti to na 9z nebo 11z klouže tak zvětši přítlak na pružinách. Buď se tam přidávaj podložky,nebo se dávaj delší pružiny a nebo se taky dá sehnat silnější mezilamela. Zjišťuj a pátrej. Na fcb je skupina pro řešení těchto věcí.
 
 
Datum: 21. ledna 2019 10:00
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19526    
Spojku mám ferodo.....,takže myslíš že 12 zubů na primáru je blbost a raději ještě míň zubů?
 
 
Datum: 20. ledna 2019 20:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel15830    
Ad1) zvýšit přítlak spojky Ad2) pokud se dostaneš na tak ostrej level,že už bude motor tak výkoný,že spojka výkon nepřenese tak se potom prodávájí speciální lamely gumokorek atd....
 
 
Datum: 20. ledna 2019 20:09
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19526    
Něco jsem asi blbě namačkal, pořád to nejde, ale i tak díky.....
 
 
Datum: 20. ledna 2019 19:31
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19526    
Zase se mi nezobrazuje,mě z toho jebne....Šlo by to prosím poslat v sms na číslo 603906195.Díky moc.....
 
 
Datum: 20. ledna 2019 19:00
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19526    
Druhá odpověď se mi nezobrazuje, mohl bys ji zopakovat?Díky.....
 
 
Datum: 20. ledna 2019 18:53
 
 
 
 
Jméno: Bohun      IP: uživatel19526    
9 zubů na primáru jsem měl a klouzala mi spojka, myslel jsem že 12 zubů na primáru by spojka už udržela a že bych pak řešil jen sekundární kolečko....Co si o tom myslíš?
 
 
Datum: 20. ledna 2019 18:40
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel15830    
Na primár 11/34 a nebo 9/34 a sekundár dle trati. Ono celkově je to dle trati. Na to nejde obecně odpovědět.
 
 
Datum: 20. ledna 2019 18:28
 
 
 
 
Jméno: kozel ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar draci, potřebuju helfnout s jawou 250 559 - ročník 1964 - Panelka. Mám motor a převodovku komplet po generáce. Dával jsem nové hřídele, nová ozubená kolečka (2.a3. rychlost), vidličky a převodovka mi krásně řadila, když jsem to měl rozpůlený. Vůle na řadících vidličkách v kolech na všech stupních, aby nedrhly. Mám nový startovací segment, novou hřídel s kalhotami pro řazení a novou hřídelku na startpáku. Zatím jsem ještě nestartoval, ale sednu na ní a řadím, k tomu se popostrukuju nohou, aby se mi točilo zadní kolo. Problém mám s prvním rychlostním stupněm. zařadím nahoru a skočí tam, cítím ho, jak zabírá zadní kolo, ale jakmile pustím řadící páku, tak to vyskočí. prostě tam nezůstane. Jednička mi zůstala jen 1x z 10 pokusů zařazená. Potom 2,3,4 už mi normálně krásně řadí a kvalty zůstávají. Kde může být problém?? Díky za tipy odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. prosince 2018 8:09
 
 
 
 
Jméno: Kozel      IP: uživatel19505    
Joo super nápad Martine, přesně tyhle pružiny jsem mělnil, tak na to taky mrknu.
 
 
Datum: 13. prosince 2018 8:09
 
 
 
 
Jméno: Martin Miarka      IP: uživatel13882    
Zdravím všechny, zvažte toto: určitě jsi použil nové pružiny aretace řazení (jsou dvě zastrčené do řadící kulisy); nové pružiny jsou vinuty z drátu o 0,1 mm silnějšího než originální, pružina má 10 závitů = zmáčknutá pružina je vyšší o 1 mm, k řadícím kolíkům je od středu otáčení 2x dále než k pružinám = zdvih u řadících kolíčků je menší o 2 mm a kolíček kulisu nedomáčkne (nedotočí) až na úplný doraz tak, aby kulisa zacvakla kuličkou do vybrání. Brousím pružiny tak, aby po složení šla domáčknout (dotočit) hřídel řazení (kalhoty) až ke kulise - plechu do kterého je to zasazené. S nezabroušenými pružinami je problém se špatným řazením téměř vždy. Tož tak.
 
 
Datum: 12. prosince 2018 19:31
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19504    
Dvoupáka nevadí, vždyť do kejvačky montovali obojí. Převodovka od Sesy by měla jít vyměnit kus za kus. Lze přestavět i převodovku z 634 nebo 638, ale je tam pár komplikací... Ještě doporučím pod dynamo válečkové ložisko NJ305 (C3) namísto 6305 C3. Má vyjímatelný vnitřní kroužek, který se nalisuje na čep kliky, vnější kroužek se nalisuje do karteru. Motor zaklopíš krásně i za studena, případnou opravu převodovky to dost zjednodušuje...
 
 
Datum: 12. prosince 2018 15:10
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19507    
Děkuju za dobrou radu ;-) Bude to pasovat celý do péráka,kde se jednou hřídelí startuje a druhou řadí? Řešit to budu samozřejmně až to bude aktuální a dle míry poškození převodovky jako celku. O motor bylo v minulosti pečováno. Myslím že to bude spíš nějaká vůle v přesuvníkách a nebo ve vedení vidliček.
 
 
Datum: 12. prosince 2018 13:39
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19504    
Proč vypadává jednička, to netuším, nejspíš součet všech možných vůlí:-) U těchto motorů je běžné, že vyskakuje 2 . a 3. rychlost, protože kolečka drží jen za kousek drážkované hřídele. Jednička může vypadávat v propojení jedničkového 24z kola (18) na předloze s dvojkovým (7), viz http://www.sesa-moto.cz/obrazky/minulost3/jawa_250_typ_353/katalog/14.gif . Je tam šest čepů, pokud by byly dost omačkané, mohlo by to mít snahu vypadnout. Nebo vyběhaná kulisa, uložení tyčky, uvolněné čepy na vidličkách (bacha na vlasové praskliny vidliček). Těžko říct, je to jako s fichtlem, z venku to vypadá funkčně, ale ve výsledku to funguje spíš zázrakem;-) V případě většího poškození se přimlouvám za tuhle převodovku https://www.fichtlkramek.cz/nahled/komplet_predovodka_panel.html Je to sice ranec, ale bude to nesmrtelný. Není to tak citlivý na vymezení vůlí, hýbe se jen se dvěma koly místo čtyř, lepší vidličky... Plus vyměnit původní kulisu za kulisu s jedničkou dole jako u normální motorky (u fichtla je to vlastně normální i s jedničkou nahoru;-) )
 
 
Datum: 12. prosince 2018 8:34
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19506    
V tomhle oboru jsem úplnej laik a první půlení a oprava motoru mi čeká do budoucna. Chci se zeptat (asi Jirky) na občas vyskakující jedničku u motoru Jawa 250 pérák. Zařadim normálně jedničku,rozjedu se v pohodě. Ale problém je třeba u opakovaného rozjíždění třeba ve městě. Zařadím jedničku,popojedu,vymáčknu spojku,chci znova popojet a jednička vyskočí. Prostě jak se člověk někde rozjíždí na vícekrát,tak je problém a vyskakuje. Čím to je? Jinak motor funguje skvěle. Klika mlátí,spojka klouže,primár chrastí,ale furt to jede a nic nenasvědčuje tomu,že by ten motor někdo zastavil :-) Díky za rady .... byl bych rád,kdybych byl trochu připravenej na to,co čekat ......
 
 
Datum: 11. prosince 2018 22:51
 
 
 
 
Jméno: kozel      IP: uživatel19505    
Díky za tipy Jirko
 
 
Datum: 11. prosince 2018 17:04
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19504    
Sundávat spojku není nutné, ale bude tam líp vidět a můžeš točit převodovkou jen za vnitřní koš....
 
 
Datum: 11. prosince 2018 16:19
 
 
 
 
Jméno: Kozel      IP: uživatel19505    
včem mi pomůže sundat spojku? Přes svátky na to vlítnu, vypustim olej a prověřim pohyb řadící vidličky, jestli nedrhne nějak v koncové poloze. ,, co čertíci? tam jsme dával akorát nové pružiny
 
 
Datum: 11. prosince 2018 14:21
 
 
 
 
Jméno: Kozel      IP: uživatel19505    
Měl jsem na motoru nalítáno cca 53000 km, při cestě z Chorvatska mi na Pálavě odešlo spodní ložisko na klice. Takže jsem celý motor rozebral a zjistil, co vše je už opotřebené a ty díly jsem vyměnil za nové. Hřídel s kalhotami byla omačkaná v místě podepření - otlačení cca 0,5mm - u výstupu na vačku u řadícího automatu.
 
 
Datum: 11. prosince 2018 14:18
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19504    
Sundal bych spojku a uvidíš co a jak. Na předloze drží kolo 24z za čepy, tam by snad neměl být problém. Proč jsi měnil kalhotky?
 
 
Datum: 11. prosince 2018 13:31
 
 
 
 
Jméno: kozel ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kulisu jsem neměnil, díky
 
 
Datum: 11. prosince 2018 10:26
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19504    
Neměnil jsi i kulisu? Pokud se dává kulisa s jedničkou dolů, tak se často plech kulisy opírá o karter a pak to nedořazuje. Nedávno jsem někde zachytil info o špatné várce kulis. Mrkni se, zda čep vidličky dojíždí až do konce drážky v kulise...
 
 
Datum: 11. prosince 2018 10:12
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel10988    
Ahoj chtěl bych se zeptat budu dělat pařeza motor a koukam na ložiska do motoru, na klice klasika s c3 ale do převodovky jestli dát taky c3 či ne. Koukal jsem na různý obchody a někde to prodávají s c3 a někde ne.Dík za radu. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. listopadu 2018 13:35
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19496    
Osobně bych dal bych všechny v C3. U 550/555 se vůle nikde neuvádí, ale dvacítka má v C3 všechna ložiska.
 
 
Datum: 29. listopadu 2018 13:35
 
 
 
 
Jméno: Matouš_KH      IP: uživatel19495    
Ahoj, mám na rámu utržené držáky na motor, dají se někde sehnat plechy které by se na rám navařili a nahradili původní držáky? Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. listopadu 2018 13:26
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19496    
Držáky horní nebo spodní? Horní držáky s prolisem jsou občas nabízeny na Aukru, držáky bez prolisu jsem se dají udělat z kusu plechu podle papírové šablony.
 
 
Datum: 29. listopadu 2018 13:26
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Ahoj, měl bych pár otázek ohledně skládání motoru. Budu rád za každý postřeh! 1) Co způsobuje, že se na jedničkovém kole s cvrčkem uvolní ocelové pouzdro cvrčka? Malá axiální vůle na předloze? 2) Jaká je správná radiální vůle bronzového pouzdra na předloze? Hřídel se musí volně točit bez znatelné vůle nebo tam může být nějaký vakl? 3) V případě velké axiální vůle předlohy - stačí dát vymezovací podložku mezi hřídel a pouzdro nebo je nutné dát podložku mezi pouzdro a karter? 4) Čepy na klice mají vůči ložisku přesah. Pokud ohřívám karter s ložiskem, tak než stihnu nasměrovat všechny hřídele do správných otvorů, tak se mi to obvykle sekne na klice. Lze pak kliku vtahovat za vnitřní závit na straně zapalování nebo je lepší vtahovat přes stranu primáru? Jak moc hrozí, že tímto postupem rozhodím kliku? Předem díky! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. října 2018 19:18
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Cvrček - nové kolo je jasné. Ale zrovna v tomhle motoru je vše jak nové, až na pouzdro cvrčka. Kdyby byla převodovka celkově bídná, tak neřeknu, ale tohle mě překvapilo. O víkendu jsem zkusil cvičně natáhnout starší kliku s těsným čepem za vnitřní závit a šlo to překvapivě dobře. Kus závitovky, vypodložit za vnitřní kroužek a bylo to. A já to pořád zkoušel nahřívat a zaklapnout jak u velký Jawy... Uvidíme, jak to půjde naostro s novým ložiskem:-) Teď ještě doladit převodovku...
 
 
Datum: 15. října 2018 19:18
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19489    
Hele dělam to takle. Do spodního karteru strčim zmrzlou kliku. To jde vždy ok. Pak naskládam převodovku atd a horní karter natahnu přs závit kliky na primár. Jde to fajn a nestrhneš ho. Natahuješ na čep kliky,takže nerozhodíš nic. Vakl na předloze si žádá nová bronzová futra. Vakl tam má být minimální. Kovový futro na cvrčku by nemělo vyjíždět. Kup to kolo celé nové. To musí držet,jinak bude vyskakovat jednička.
 
 
Datum: 14. října 2018 10:41
 
 
 
 
Jméno: kalca ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čau draci, potřeboval bych radu, dostala se mi do ruky stará 207 babetta po dědovi, dal jsem ji pomalu celou dohromady, jen nasadit řetězy, v příručce od výrobce jsem se dočetl že jako sekundární řetěz bych měl použít 92 článkový, ale nikde takový nemohu sehnat a 82 článkový je hodně krátký, někdo nějaký typ jak to vyřešit? Díky. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. srpna 2021 22:19
 
 
 
 
Jméno: Dannys ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Mateza má v metráži
 
 
Datum: 02. srpna 2021 22:19
 
 
 
 
Jméno: Pavel      IP: uživatel19487    
Kup si 2 ks 82 článků a 1 z nich si nastav o 10, to snad není takový problém ne...
 
 
Datum: 10. října 2018 18:53
 
 
 
 
Jméno: kalca ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Děkuju za reakci, přidal jsem pár článků ze starýho a je to v cajku =)
 
 
Datum: 18. září 2018 23:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19481    
Nevim kterýmu řetězu se u babety říká sekundární,ale podle tech 82 zubů jsem si odvodil že je to ten šlapací. V nabídce FK je šlapací řetěz 82z a pak 87z. Ten 87z je taky krátký? Asi bych zašel do cyklosportu a koupil tam co nejvíc podobnej řetěz. A nebo bych pokouk na netu jaký řetězy se daj koupit na jiný mopedy (korado,piagio ciao aj... ) ... a popravdě bych doma prolez kůlnu a garáž,půdu jestli se tam neválí nějakej řetěz z kola,kterej by tam třeba s drobnou úpravou šel... ten řetěz tam má minimální funkci tak bych se s tim moc nezabejval jestli je starej nebo novej ;-)
 
 
Datum: 18. září 2018 19:50
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 20.04.2024 2:13:10 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu