video
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Ahoj, potřeboval bych poradit jak docílit při namontování palivového kohoutu do nádrže směřovala páčka směrem do otvoru v zadním blatníku. Když ho teď dotáhnu tak kohout směřuje o 90 stupňů doprava. Moto Jawa 21.\r\n\r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. ledna 2019 20:41
Jméno: Pavel111
IP: uživatel779
 Nakonec jsem použil měděné podložky různé tloušťky.
Datum: 17. ledna 2019 20:41
Jméno: lk
IP: uživatel19312
 existujou rúzný tloušťky fibrových těsnění, takže toho docílíš použitím vhodné tloušťky, případně kombinací více kusů
Datum: 17. ledna 2019 13:11
Jméno: Pavel11
IP: uživatel779
 To jsem zkusil a jde to, ale jiný způsob není?
Datum: 15. ledna 2019 17:52
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel11737
 dej podložky
Datum: 14. ledna 2019 12:47
Jméno: Vašek
IP: uživatel19520
 Zdar. Otázka pro sesu. Ten válec s vrtáním 40 máš s tím lepším provedením přefuku nebo to je ten hroznej?
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. ledna 2019 21:29
Jméno: standa
IP: uživatel19535
 Vašek: Šlaby do stadiona.Po malym osoustružění. Vložky a nebo válce. Tam je myslim vložka 44mm.
Datum: 28. ledna 2019 21:29
Jméno: milanxx
IP: uživatel18477
 skus vložku udělat z kvalitní kuličkové litiny 500 -800 nirezist
Datum: 10. ledna 2019 19:52
Jméno: Vašek
IP: uživatel19523
 No já jsem vložku z poláka dostal tak že jsem hliník zlehka naříznul z boku a zbytek prasknul. Chtěl jsem vložku napasovat do českýho válce ale ona je o 3 desitky milimetru menší takže byla ve válci volná. Tak to leží na ponku a je dokonáno. Ono tam je víc menších rozdílů ale to by se dalo vyřešit, ale takhle kulový leda by existovalo řešení jak vložku ve válci utěsnit. Napadaly mi nesmysly jako žáryvzdorný lepidla a podobný hovadiny ale tudy cesta nevede.
Datum: 09. ledna 2019 17:51
Jméno: standa
IP: uživatel19522
 To jsem ho ještě nezkusil ohřát já  Mám spolehlivé donucovací metody
Datum: 09. ledna 2019 9:44
 fuha porad to stejne delaji polaci ale fakt to facha skvele .-) jen tu vlozku nikdo bez pozkozeni nedostal ven .-)
Datum: 09. ledna 2019 7:39
 Čau borci. Prosím o radu. Vyženil jsem Manet Korado a co mě zlobí je rezavá nádrž. Pro ty co neznají nádrž je součástí rámu. Je jiný způsob než to nechat vytryskat.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2019 11:12
 Zdravím,
použít kyselinu citrónovou, na tu nádrž stačí jeden pytlík, koupený v potravinách.
Mělo by se to dělat zatepla - čím teplejší roztok, tím to jde líp. Já jsem udržoval jakous takous teplotu horkovzdušnou pistolí.
Je ale celkem obtížné nádrž zcela naplnit, takže je potřeba s celým mopedem sem tam zahrkat, změnit jeho polohu, nahřívat (tu nádrž-rám jsem měl co nejpečlivěju obalenou izolací - starou dekou).
Celá tato procedura trvá minimálně 24 hodin a poté je potřeba nádrž dokonale vypláchnout (odstranit uvolněný bordel), vysušit a...používat.
Je to práce pro vrahy, ale jedině tak se dá moped úspěšně provozovat. Páč když se trysky neustále zasírají, nedá se s tím nikam jet.
Strejdovi to Korado opravoval kdekdo, ale závada byla právě v té nádrži...a po vyčištění jezdí bez problémů.
No a pokud budeš dělat údržbu, vyměň i olej ve spojce - je tam omastek do automatických převodovek Dexron, pár deci.
Oplatí se to udělat každý rok po sezóně, velmi se tím prodlouží živitnost spojky. Litrová pixla vystačí na několik let...
Datum: 26. února 2019 11:12
Jméno: Pajka
IP: uživatel19529
Datum: 22. ledna 2019 19:02
 Zdravím draci, renovuji pionýra a řeším jaký rozměr ráfků a pneumatik má být? Mám pionýra rok 1971 papírově, typ20, ještě starší verze s hliník lišty. Papíry vydané nové spackané, nevěřím údajům. V papírech pneu obě 2,75 a ráfky oba 1,5!!! Je to tak správně? Nevím zda objednat ráfek 1,5, nebo 1,6. Děkuji za odpovědi, možná máte někdo stejný typ a normální papíry a né spackané jako ty moje. Podívej te se prosím.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. ledna 2019 8:09
Jméno: FICB
IP: uživatel19530
 Podle mě jsou lepší 1,5 dával jsem i 1.6 ale když to porovnám tak ty 1,5 jsou ok
Datum: 24. ledna 2019 8:09
Jméno: jc3
IP: uživatel19504
 Ráfek 1,5x16 je normální, později se přešlo na 1,6x16, ale rozhodně ne hned po přechodu na pneu 2,75. Pohledej v návodech a v katalozích ND, tohle se tam uvádí...
Datum: 08. ledna 2019 8:22
Jméno: sovisko
IP: uživatel19449
 Ahoj, dotaz nejlépe na Standu.
Prosím Tě, u Mustanga , píst v HÚ, by měla být hrana pístu zároveň s hranou vložky válce (a oblý vršek pístu přečuhovat), anebo vršek pístu zároveň s hranou válce ( a hrana pístu končit před hranou vložky) ?
Snažím se to formulovat správně, tak mě nebijte....
Děkuji, Petr.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. ledna 2019 10:44
Jméno: sovisko
IP: uživatel19519
 Díky moc. Petr
Datum: 05. ledna 2019 10:44
Jméno: standa
IP: uživatel19518
 Ano,hrana pístu má lícovat s hranou válce,rozhodně ne přečuhovat. Dsetina sem,desetina tam,to je šumák,ale nesmí čumět ven půl milimetru. Pokud vyčuhuje,tak válec podložit. Krátké (zatlučené) válce vždy popisuji fixou informací,o kolik je válec krátký,případně informaci typu 2 těsnění,3 těsnění.
Datum: 04. ledna 2019 21:16
Jméno: fikus
IP: uživatel19517
 Draku, co si vybavuji, tak u všech pionýů chodí píst takto, okraj pístu až na konec vložky válce. Je tam nepatrná mezera, nevím bohužel kolik, ale pokud nebude, je ryziko nárazu. Střed pístu musí zasahovat do spalovacího prostoru hlavy, proto to má vybrání v hlavě. Je zapotřebí co největší komprese, tudiš narvat píst co nejvíc kupředu, ale tak aby nenarážel píst
Datum: 04. ledna 2019 19:59
Jméno: Karlos
IP: uživatel19515
 Čau, tak všechno nejlepší do dalšího roku a co nejmíň poruch. Až se někdk dá do použitelnýho stavu, můžete mi napsat jestli má tramp stejný podsedlový plasty jako klasická 640 ? A jak je to s nádrží, je jiná, nebo je na nádrž za 640 nasazenej jenom nějakej plast ? Díkec
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. ledna 2019 8:24
Jméno: jc3
IP: uživatel19504
 http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_350_typ_640_5/katalog/trampik porovnej s klasickou 640...
Datum: 08. ledna 2019 8:24
Jméno: rdtfzguh
IP: uživatel19513
 Dobrý deň, chcel by som sa spýtať ohľadom smeroviek na ČZ 175 / 487 či sa montovali na všetky motocykle alebo boli iba za príplatok alebo ako to bolo ďakujem za odpovede.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2019 10:11
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Všechny 487. Povinnost mít na „velkých“ motocyklech blinkry platí od poloviny 70. let.
Datum: 01. února 2019 10:11
Jméno: Biglges
IP: uživatel19524
 Mám ji doma Pokud vím tak se montovaly blikače na všech.
Proto měli 75w dynamo a na řiditkách přepínač.
Datum: 27. ledna 2019 11:26
 Ahoj lidi, splasil jsem motor co měl fungovat. Zkusil jsem ho nakopnout, nešel, po několikátym pokusu o našlapnuti se nakopávačka sekla a nejde proslapnout poradne. Co by to mohlo bejt? Spatnej valec/krouzek? Netusim. Diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2018 7:59
Jméno: standa
IP: uživatel19514
 Z popisu neni zřejmé,zda se zasekla nakopávačka (což se stává) a nebo se "zasekla" klika a neotáčí se. Pokud se klika točí tak nakopávačku "odsekni" a roztlač to...
Datum: 31. prosince 2018 7:59
Jméno: Mojmir
IP: uživatel19512
 Tk pocitam s tim ze to je motor z pincka ... a tam kdyz se sekne nakopavacka to je normalni normalne ji potahni zpatky .... pri nejhorsim na to vem kladivo pak protoc prevodovkou a melo by to zas jit
Datum: 29. prosince 2018 11:46
 Zdarec mám jen dotaz jak zjistím jestli mám dobrou indučku. Jaké kontakty (4,15,1) mezi sebou proměřit a jaké odpory dám mají být. Inducka je na fichtla 6v díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2018 7:56
Jméno: standa
IP: uživatel19514
 Propípej znamená propípej,tam nic neměříš,tam zkoušíš jestli protisobě pípá jen to co má,tzv je propojené. Odhaluje se tak průraz či skrat. Já bych to projiskřil tou baterkou,tam neni co řešit. Dává nebo nedává. Víc možností neni.
Datum: 31. prosince 2018 7:56
 No a jaký hodnoty bych měl naměřit??? Děkuji
Datum: 29. prosince 2018 21:29
Jméno: Mojmir
IP: uživatel19512
 No vem multimetr a propipni ji 1 s 15 a pak 1 s 4 a pak 15 s 4 !pipat to musi jen u 1 s 15!
Datum: 29. prosince 2018 11:49
Jméno: standa
IP: uživatel19509
 Asi nejjednodušší by bylo vzít 6V baterku. Mínus zapojit na č.15 indučky a na závit svíčky. Plusem baterky škrtneš o svorku č.1 na indučce. Na svíčce přeskočí jiskra. Pokud nepřeskočí je indučka vadná. Předpokladem úspěšnosti je dobrá svíčka,fajfka a vn kabel.
Datum: 26. prosince 2018 12:17
Jméno: Tomáš
IP: uživatel19508
 Ahoj potřeboval bych poradit,začínám s úpravou motoru na mustoše chtěl bych zkusit nějak upravit válec.Něco ve stylu 2k nebo 3k nebo něco lehčího na začátek.Mám přístup na frézy.Tak vás chci poprosit jestli mi neporadíte jak začít popřípadně nějaký plánek podle jakého bych si válec sám upravil.Děkuji.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2019 11:29
 No tak přežitek...to bych neřekl...
Nicméně dřív, než začneš do motoru vrtat, je dobré si v literatuře nastudovat, jak vlastně dvoutakt pracuje, co je to časování rozvodu, proč mají kanály takové vyústění do válce, proč má výfukový kanál zrovna takový tvar a profil...
Až ti tohle bude jasné, můžeš se pustit do úprav.
Ale nejlepší (a nejlacinší) je - nechat si to udělat u někoho, kdo to umí a kdo to má vyzkoušené.
No ale kdybys chtěl mermomocí do toho vrtnout, tak celkem bezpečné je posunout horní hranu výfuku o milimetr k hlavě válce.
Ve stejném profilu, jaký to "okno" má, jen ho posunout nahoru...a uvidíš...nejaký koník navíc z válce opravdu vyskočí.
Jen při zkušební jízdě se musíš přesvědčit, jestli bude sedět otryskování (hlavní tryska) karburátoru.
Datum: 26. února 2019 11:29
Jméno: fikus
IP: uživatel19517
 Poradím ti, vykašli se na to!! Raději si to vyšperkuj jako veterána!!! Úpravy se dělali, když nebyli jiné motorky k mání!! Je to přežitek.
Datum: 04. ledna 2019 20:03
 Zdar draci,
potřebuju helfnout s jawou 250 559 - ročník 1964 - Panelka.
Mám motor a převodovku komplet po generáce. Dával jsem nové hřídele, nová ozubená kolečka (2.a3. rychlost), vidličky a převodovka mi krásně řadila, když jsem to měl rozpůlený. Vůle na řadících vidličkách v kolech na všech stupních, aby nedrhly. Mám nový startovací segment, novou hřídel s kalhotami pro řazení a novou hřídelku na startpáku.
Zatím jsem ještě nestartoval, ale sednu na ní a řadím, k tomu se popostrukuju nohou, aby se mi točilo zadní kolo.
Problém mám s prvním rychlostním stupněm. zařadím nahoru a skočí tam, cítím ho, jak zabírá zadní kolo, ale jakmile pustím řadící páku, tak to vyskočí. prostě tam nezůstane. Jednička mi zůstala jen 1x z 10 pokusů zařazená. Potom 2,3,4 už mi normálně krásně řadí a kvalty zůstávají.
Kde může být problém??
Díky za tipy
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. prosince 2018 8:09
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 Joo super nápad Martine, přesně tyhle pružiny jsem mělnil, tak na to taky mrknu.
Datum: 13. prosince 2018 8:09
Jméno: Martin Miarka
IP: uživatel13882
 Zdravím všechny, zvažte toto: určitě jsi použil nové pružiny aretace řazení (jsou dvě zastrčené do řadící kulisy); nové pružiny jsou vinuty z drátu o 0,1 mm silnějšího než originální, pružina má 10 závitů = zmáčknutá pružina je vyšší o 1 mm, k řadícím kolíkům je od středu otáčení 2x dále než k pružinám = zdvih u řadících kolíčků je menší o 2 mm a kolíček kulisu nedomáčkne (nedotočí) až na úplný doraz tak, aby kulisa zacvakla kuličkou do vybrání. Brousím pružiny tak, aby po složení šla domáčknout (dotočit) hřídel řazení (kalhoty) až ke kulise - plechu do kterého je to zasazené. S nezabroušenými pružinami je problém se špatným řazením téměř vždy. Tož tak.
Datum: 12. prosince 2018 19:31
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Dvoupáka nevadí, vždyť do kejvačky montovali obojí. Převodovka od Sesy by měla jít vyměnit kus za kus. Lze přestavět i převodovku z 634 nebo 638, ale je tam pár komplikací... Ještě doporučím pod dynamo válečkové ložisko NJ305 (C3) namísto 6305 C3. Má vyjímatelný vnitřní kroužek, který se nalisuje na čep kliky, vnější kroužek se nalisuje do karteru. Motor zaklopíš krásně i za studena, případnou opravu převodovky to dost zjednodušuje...
Datum: 12. prosince 2018 15:10
Jméno: standa
IP: uživatel19507
 Děkuju za dobrou radu  Bude to pasovat celý do péráka,kde se jednou hřídelí startuje a druhou řadí? Řešit to budu samozřejmně až to bude aktuální a dle míry poškození převodovky jako celku. O motor bylo v minulosti pečováno. Myslím že to bude spíš nějaká vůle v přesuvníkách a nebo ve vedení vidliček.
Datum: 12. prosince 2018 13:39
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Proč vypadává jednička, to netuším, nejspíš součet všech možných vůlí  U těchto motorů je běžné, že vyskakuje 2 . a 3. rychlost, protože kolečka drží jen za kousek drážkované hřídele. Jednička může vypadávat v propojení jedničkového 24z kola (18) na předloze s dvojkovým (7), viz http://www.sesa-moto.cz/obrazky/minulost3/jawa_250_typ_353/katalog/14.gif . Je tam šest čepů, pokud by byly dost omačkané, mohlo by to mít snahu vypadnout. Nebo vyběhaná kulisa, uložení tyčky, uvolněné čepy na vidličkách (bacha na vlasové praskliny vidliček). Těžko říct, je to jako s fichtlem, z venku to vypadá funkčně, ale ve výsledku to funguje spíš zázrakem  V případě většího poškození se přimlouvám za tuhle převodovku https://www.fichtlkramek.cz/nahled/komplet_predovodka_panel.html Je to sice ranec, ale bude to nesmrtelný. Není to tak citlivý na vymezení vůlí, hýbe se jen se dvěma koly místo čtyř, lepší vidličky... Plus vyměnit původní kulisu za kulisu s jedničkou dole jako u normální motorky (u fichtla je to vlastně normální i s jedničkou nahoru  )
Datum: 12. prosince 2018 8:34
Jméno: standa
IP: uživatel19506
 V tomhle oboru jsem úplnej laik a první půlení a oprava motoru mi čeká do budoucna. Chci se zeptat (asi Jirky) na občas vyskakující jedničku u motoru Jawa 250 pérák. Zařadim normálně jedničku,rozjedu se v pohodě. Ale problém je třeba u opakovaného rozjíždění třeba ve městě. Zařadím jedničku,popojedu,vymáčknu spojku,chci znova popojet a jednička vyskočí. Prostě jak se člověk někde rozjíždí na vícekrát,tak je problém a vyskakuje. Čím to je? Jinak motor funguje skvěle. Klika mlátí,spojka klouže,primár chrastí,ale furt to jede a nic nenasvědčuje tomu,že by ten motor někdo zastavil  Díky za rady .... byl bych rád,kdybych byl trochu připravenej na to,co čekat ......
Datum: 11. prosince 2018 22:51
Jméno: kozel
IP: uživatel19505
 Díky za tipy Jirko
Datum: 11. prosince 2018 17:04
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Sundávat spojku není nutné, ale bude tam líp vidět a můžeš točit převodovkou jen za vnitřní koš....
Datum: 11. prosince 2018 16:19
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 včem mi pomůže sundat spojku? Přes svátky na to vlítnu, vypustim olej a prověřim pohyb řadící vidličky, jestli nedrhne nějak v koncové poloze. ,, co čertíci? tam jsme dával akorát nové pružiny
Datum: 11. prosince 2018 14:21
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 Měl jsem na motoru nalítáno cca 53000 km, při cestě z Chorvatska mi na Pálavě odešlo spodní ložisko na klice. Takže jsem celý motor rozebral a zjistil, co vše je už opotřebené a ty díly jsem vyměnil za nové. Hřídel s kalhotami byla omačkaná v místě podepření - otlačení cca 0,5mm - u výstupu na vačku u řadícího automatu.
Datum: 11. prosince 2018 14:18
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Sundal bych spojku a uvidíš co a jak. Na předloze drží kolo 24z za čepy, tam by snad neměl být problém. Proč jsi měnil kalhotky?
Datum: 11. prosince 2018 13:31
 kulisu jsem neměnil, díky
Datum: 11. prosince 2018 10:26
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Neměnil jsi i kulisu? Pokud se dává kulisa s jedničkou dolů, tak se často plech kulisy opírá o karter a pak to nedořazuje. Nedávno jsem někde zachytil info o špatné várce kulis. Mrkni se, zda čep vidličky dojíždí až do konce drážky v kulise...
Datum: 11. prosince 2018 10:12
 Zdar Draci měl bych dotaz včera když jsem pracoval na své jawě 23 mustang tak nevím jak ale povedl se mi zlomit šroub který drží rotor u zapalování , tak čtvrtina závitu tam zůstala a nevím jak ho mám dostat ven neporadil by někdo jak na to?
iky
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2018 9:33
Jméno: sovisko
IP: uživatel19449
 Ahoj, proč to zkoušíš startovat vrtačkou? Nenapadá mě jediný důvod. Petr.
Datum: 31. prosince 2018 9:33
Jméno: Jan
IP: uživatel19502
 No dobře možná jsem to zkoušel startovat vrtačkou tak tedy zkusím jak mi radíte odvrat nebo zkusit nějak vytočit
Datum: 10. prosince 2018 20:57
 no nikdy jsem ho neviděl jinak urvanej, než tím že to někdo zkoušel startovat vrtačkou, takže s pravdou ven  odvrtat jak píše standa, nebo zkusit malej vytahovák, případně jestli trochu trčí tak zkusit bodnout matku svářečkou
Datum: 10. prosince 2018 18:57
Jméno: standa
IP: uživatel19503
 Vyndat kliku,pevně a přesně upnout a přesně odvrtat na stojanový vrtačce a nebo frézou. Jak do toho skočíš obyč vrtačkou tak naděláš paseku v závitu a stejně to nevyndáš.
Datum: 10. prosince 2018 6:35
 Nemáte prosím někdo seznam origo barev na pionýry? Chystám se renovovat pionýra, je přestříkaný na modro, ale původní barva pod ní je zeleno modrá!! Spíš zvláštně zelenkavá, nějak si tuhle barvu na pionýrech nevybavuji. Potřebuju číslo barvy. Mohu poslat fotku plechu, kde to není přestříkaný na kousku. Děkuji draci
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. prosince 2018 8:11
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Klikni na Monografiii...
Datum: 10. prosince 2018 8:11
Jméno: fikus
IP: uživatel16418
 Po otevření odkazu tam mam obrázky pionýra s údaji, ale čísla barvy nikde!! Bud to tam není nebo jsem tak slepý. Vidím pouze vzorník barev pod obárzky.
Datum: 09. prosince 2018 9:58
Jméno: standa
IP: uživatel19500
 To si tydýt a nebo co si ? Máš tam to číslo barvy napsaný ! Tyrkys ČSN 4335 a bílá ČSN 1089
Datum: 09. prosince 2018 9:40
Jméno: fikus
IP: uživatel19501
 Jo, to je ona. Moc děkuji. Už jen najít číslo barvy.
Datum: 08. prosince 2018 20:00
Jméno: standa
IP: uživatel19500
Datum: 08. prosince 2018 16:16
Jméno: fikus
IP: uživatel19499
 zde je vidět ve starém filmu ta barva co mám na mysli https://www.youtube.com/watch?v=_5sn2SmYMDc
Datum: 07. prosince 2018 17:28
Jméno: Tom
IP: uživatel16106
 Draku, s potěšením jsem zjistil, že ve Tvých skladech je nabízeno šoupátko karburátoru ( originál) pod číslem 8F0331 -75 Kč - ovšem když jsem do seznamu naběhl o pár dnů později již zde nabylo - mám oroginál karbutátor a tak nemám zájem o repliku. Dále nemohu najít na mého Mustanga sekundární řetěz ( zřejmě 112 článků). Co s tím ? Rád bych si objednal více věcí , ale zatím visím na těchto součástkách - ovšem zima bude dlouhá a tak je zatím čas. Hoj Tom 449
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. prosince 2018 20:53
 draku retez normal tu https://www.fichtlkramek.cz/nahled/retez_112cl_1_2x5_2_spojka.html soupatko original nebyl original a le bylo to delani pro oginal karbeci,, jinak matros nic moc, replikovej je drzak a je takovej jaky ma byt,, jen nekdy je o malicko prumerove vetsi,,takze do nove komory je treba ho protahnout smirglem a do vybehane komory je super,, necekj na orig a kup replik a pak dej vedet
Datum: 02. prosince 2018 20:53
Jméno: Martin
IP: uživatel10988
 Ahoj chtěl bych se zeptat budu dělat pařeza motor a koukam na ložiska do motoru, na klice klasika s c3 ale do převodovky jestli dát taky c3 či ne. Koukal jsem na různý obchody a někde to prodávají s c3 a někde ne.Dík za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. listopadu 2018 13:35
Jméno: jirka
IP: uživatel19496
 Osobně bych dal bych všechny v C3. U 550/555 se vůle nikde neuvádí, ale dvacítka má v C3 všechna ložiska.
Datum: 29. listopadu 2018 13:35
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Ahoj Draci, tohle je spíš dotaz přímo na Sesu, ale třeba bude někdo vědět. V sekci MOSQUITO ja na fichtlkrámku tahle sada misek řízení. Je skutečně stejná s třindou? Potřebuji jí právě na komára. https://www.fichtlkramek.cz/nahled/sada_misek_rizeni_cr_634_638_639_640.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. listopadu 2018 10:02
 draku na tutuy je to ok,, s trindy se to davalo na komara
Datum: 30. listopadu 2018 10:02
Jméno: Matouš_KH
IP: uživatel19495
 Ahoj, mám na rámu utržené držáky na motor, dají se někde sehnat plechy které by se na rám navařili a nahradili původní držáky? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. listopadu 2018 13:26
Jméno: jirka
IP: uživatel19496
 Držáky horní nebo spodní? Horní držáky s prolisem jsou občas nabízeny na Aukru, držáky bez prolisu jsem se dají udělat z kusu plechu podle papírové šablony.
Datum: 29. listopadu 2018 13:26
Jméno: Martinpio
IP: uživatel19491
 Ahoj koupil jsem nepojízdného pionýra 20tku vyčistil komplet nádrž, kohout, karburátor, benzín je teďka ok. Problém je s jiskrou vůbec ji nehází je tam 30W zapalování zkoušel jsem vyměnit cívku, fajfku, kabel, kondenzátor, nastavovat předstih i odtrh (ten jsem nastavoval poprvé tak doufám že dobře) každopádně vůbec nic žádná jiskra. Může mi někdo poradit kde co mám změřit abych se dostal někam dál? už fakt nevím co by to mohlo být. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. října 2018 7:39
Jméno: standa
IP: uživatel19494
 Perfektní práce. Bordel okolo kladívka často způsobuje problémy. Tak ať se daří.
Datum: 30. října 2018 7:39
Jméno: Martinpio
IP: uživatel19491
 Tak po tvé radě jsem zapojil nakrátko jen kladívko s indučkou a bohužel bez změny tak jsem pátral dál sundal jsem si celé zapalování a zkoumal jestli někde není upadlý drát a nic tak jsem to celé očistil a všiml si že mi normálně na kladívku jak je plastová distanc čepu prorezla malá dírka a kladívko bylo ve zkratu takže očistit odmastit a vesele zpět na pio a pomohlo. Přikládám vám foto aby jste věděli jak stačí malo a pio nejede  (vypadá to jak špinavé ale byla to mikro dírka) http://www.nahrejto.cz/pics/dc08e9c923521b631b0dcae0824a3849.jpg
Datum: 29. října 2018 21:12
Jméno: standa
IP: uživatel19493
 Bzučák je zapojenej na úplně jiný cívce,nemuže ovlivňovat jiskru. To máš něco blbě zapojený. A právě proto píšu,vše odpoj a zapoj jen nakrátko kladívko-indučka. Tím zjistíš jestli je chyba dole v zapalování a nebo nahoře v kabelech. Lidi v tom zapojení eletriky hledaj složitosti a kolikrát je to tak nakopaný,že to bys nevymyslel
Datum: 29. října 2018 7:43
Jméno: Martinpio
IP: uživatel19491
 Díky ten bzučák vyzkouším, je pravda že je hodně orezlý tak by to teoreticky také mohlo být ono.
Datum: 28. října 2018 15:02
Jméno: vašík
IP: uživatel19418
 Jen můj problém: Neházel jiskru problém-zkrat na bzučáku. po odpojení OK.
Datum: 28. října 2018 14:48
Jméno: standa
IP: uživatel19492
 Vyloučil bych chybu v kabelech a napojil bych kabel z kladívka přímo na indučku na svorku č.1. Svorka 4.15 z indučky na kostru. Pak bych teprve bádal dál.
Datum: 28. října 2018 9:48
 Čau borci. Dneska jsem se rozhodl provětrat pekáče i přes teplotu 2°C. Normálně jsem ho nakopl, ale když jsem nepřidával plyn tak chcípl. Po tom co jsem ho rozjezdil normálně volnoběh držel. Chci se zeptat jestli je to normální že se nejdřívě musí rozehřát aby volnoběh fungoval. Dík (BTW.: nevědel jsem do jaké katogerie to dát tak promintě jestli sjem to dal špatně.)
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. října 2018 18:17
Jméno: standa
IP: uživatel5880
 Je to víceméně normální. Kdyby to bylo opačně,tak by to bylo špatně.
Datum: 23. října 2018 18:17
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Ahoj, měl bych pár otázek ohledně skládání motoru. Budu rád za každý postřeh!
1) Co způsobuje, že se na jedničkovém kole s cvrčkem uvolní ocelové pouzdro cvrčka? Malá axiální vůle na předloze?
2) Jaká je správná radiální vůle bronzového pouzdra na předloze? Hřídel se musí volně točit bez znatelné vůle nebo tam může být nějaký vakl?
3) V případě velké axiální vůle předlohy - stačí dát vymezovací podložku mezi hřídel a pouzdro nebo je nutné dát podložku mezi pouzdro a karter?
4) Čepy na klice mají vůči ložisku přesah. Pokud ohřívám karter s ložiskem, tak než stihnu nasměrovat všechny hřídele do správných otvorů, tak se mi to obvykle sekne na klice. Lze pak kliku vtahovat za vnitřní závit na straně zapalování nebo je lepší vtahovat přes stranu primáru? Jak moc hrozí, že tímto postupem rozhodím kliku?
Předem díky!
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. října 2018 19:18
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Cvrček - nové kolo je jasné. Ale zrovna v tomhle motoru je vše jak nové, až na pouzdro cvrčka. Kdyby byla převodovka celkově bídná, tak neřeknu, ale tohle mě překvapilo. O víkendu jsem zkusil cvičně natáhnout starší kliku s těsným čepem za vnitřní závit a šlo to překvapivě dobře. Kus závitovky, vypodložit za vnitřní kroužek a bylo to. A já to pořád zkoušel nahřívat a zaklapnout jak u velký Jawy... Uvidíme, jak to půjde naostro s novým ložiskem  Teď ještě doladit převodovku...
Datum: 15. října 2018 19:18
Jméno: standa
IP: uživatel19489
 Hele dělam to takle. Do spodního karteru strčim zmrzlou kliku. To jde vždy ok. Pak naskládam převodovku atd a horní karter natahnu přs závit kliky na primár. Jde to fajn a nestrhneš ho. Natahuješ na čep kliky,takže nerozhodíš nic. Vakl na předloze si žádá nová bronzová futra. Vakl tam má být minimální. Kovový futro na cvrčku by nemělo vyjíždět. Kup to kolo celé nové. To musí držet,jinak bude vyskakovat jednička.
Datum: 14. října 2018 10:41
|
|