www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  25  26  27  28  29  30  31  32  33  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, když si doma si zapojím indukčku a svíčku na droj 5V zdroj DC. Proud do indukční cívky pouštím přes výkonový NPN tranzistor, takže pustím proud do báze, takže zároveň do indukční cívky (+ na 1 a - na 15) ale nic se neděje, jiskra přeskočí až v momentě když přeruším proud do báze tranzistoru. Jak je to možné? Přece fichtl jako takovej, se řiká, že hází jiskru v momentě, když se začne otevírat kladívko = do indukčky začne téct proud. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. února 2017 16:11
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky :-)
 
 
Datum: 28. února 2017 16:11
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel19024    
Ono je to krapet složitější. Zápalko z 550, 555 a ze starších 05 (tam kde se uvádí 6V cívka) funguje jako klasický bateriový indukční zapalování. Tzn.že kladívko když je kladívko sepnutý takmagneto ve skutečnosti spíše alternátor) generuje napětí, to vyvolá proud v obvodu "magneto-primár indukčky(1-15)-kladívko". V momentě rozpojení kladívka dojde k přerušení toku el.proudu a indukování vysokého napětí v indukční cívce(na VN vinutí se tak generuje potřebné napětí pro jiskru). V případě novějších typů pionýrů je kladívkem uzavřen obvod "zapalovací pól-kladívko". Zbytek procesu je obdobný s tím že při přerušení obvodu (rozpojení kladívka) dojde ke generování napěťové špičky na zapalovacím pólu a ta je přes indukční cívku (která tu funguje jako transformátor) transformována na 50 násobek. Takže, pokud připojíš skokově na primár transformátoru 5V, dostaneš na výstupu max. 250V (to na přeskok na svíčce fakt nestačí). Pochopitelně po dobu co máš sepnutej tranzistor dochází k nárůstu proudu primárem cívky. V momentě kdy to ukončíš a tranzistor zavřeš dojde k ukončení průchodu proudu (jako bys rozpojil kladívko) a prudkýmu nárůstu napětí na cívce (a úměrně tomu na sekundáru) . Voila, vyrobil jsi klasický indukční (bateriový) zápalko.
 
 
Datum: 27. února 2017 22:59
 
 
 
 
Jméno: Moucha      IP: uživatel19023    
Indukčka je vlastně transformátor. Má dvě cívky. Pro indukci napětí v sekundární cívce potřebuju změnu magnetického pole od primární. Ke změně mag. pole dochází při připojení nebo při odpojení proudu k primární cívce. Fichtl hází jiskru, když se kladívko rozepne a od indukčky odpojí proud. Ale teoreticky by se mělo něco naindukovat i při připojení.
 
 
Datum: 27. února 2017 18:53
 
 
 
 
Jméno: Pukasinek      IP: uživatel19020    
Zdar draci, nevíte co by se dalo použít narychlo místo tohoto klínku ? https://www.skutry-levne.cz/nahradni-a-originalni-dily/154480-klinek-spojky-minibike-polini.html Díky ! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. února 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
podložka odpovídající tloušťky a průměru a doopracovat (ne pérovka)
 
 
Datum: 24. února 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
FICHTLkramku se podarilo po tolika letech spracovat jednoho vele draka co vydava kazdy rok ty nejhezci motokalendare Jawa, jak na vlikost,tak na kvalitu, Tak aby uz konencen udela kalendar s fichtlama a ze on jo :-) lebo mu dosla uz fantazie co tam ma dat za jawy kdyz uz to dela uz kazdy rokem uz 20 let. http://www.sesa-moto.cz/galerie/fichtlkalendar2018/ takze kdo ma zejem bez naroku na cokoliv jen s tou moznosti kdyz to bude extra,,tak bude mocct usilovat o jednu stranku v kalendari :-) pro zejemce, ulozte 4 fotky max velkosti 1000x 800 z ruznich uhlu, na peknem pozadi (zed, zahrada, atd)) vyplnte meil pro pripadnou kominikaci(tento meil uvidi jen administrator) a kdyz neuspejete, budete mit fika v te nejvetsi FOTOGALIRI NA FIKY NA SVETE :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. února 2017 12:25
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
fuha draci fichtlkramek prejde s lozisek SKF, ktere se vyraberji dle rozmeru, bulharsku, italii atd na Japonske loziska co jsou fakt s japanu a to znacky NACHI,,, jedna se o levnejsi loziska uplne stejne kvality,,, takze kdyz to nabastlite vse do motoru,tak to nebude takova raketa jako s SKF ale kazdopadne kdo dobre slozi, vymezi patricne vule a dobre maze,tak ZVL slovenske ho prezijou :-) jaky je vas nazor? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. února 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19018    
Nene,se to blbě sešlo,to bylo k přízpěvku níž...
 
 
Datum: 23. února 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel19019    
Vždyť ty víš či to byl motor... Tam kliku nedělal žádný amatér a navíc nebyl to jediný případ....
 
 
Datum: 23. února 2017 18:05
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19018    
To muže způsobovat i nevhodně zvolená vůle dole mezi setrvákama. On je repas a repas ... kliku na seriovku dam udělat komukoliv,kdo ji dokáže správně přelisovat a vycentrovat v patřičnejch mezích,kliku do rychlýho motoru ne...ta si žádá svoje ... to už je jiná kapitola... stačí ... mlčeti zlato ... podzim ukáže ...
 
 
Datum: 23. února 2017 17:52
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel19019    
https://m.facebook.com/groups/936051573097289?view=permalink&id=1264155170286926
 
 
Datum: 23. února 2017 17:52
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
u me jeden zakaznik zas vzal dve rocekty,, ze mu ckr poradsipe dole na kleci,,takze nevim rovnez
 
 
Datum: 23. února 2017 16:26
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
No tak u nás měli s Rocketem kluci zrovna problémy.Věčně vysypaný klece a nebylo to jen na jednom motoru. Tak těžko říct.
 
 
Datum: 23. února 2017 15:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19018    
Bohužel do doby než 10 lidí řekne,že Rocket je kvalitní držák a vydržela mu dvě sezony tak já musim brát CKR,to lidi znají,je ověřená a žádaná. Rocket nikdo nezná. Už mam trochu rozhozený sítě a po sezoně budu sondovat komu se dole vytahla či vylágrovala. CKR je ověřená. Pokud to neni speciál co točí 13000 tak u CKR jen preventivně měníš horní klec,spodek vydrží neskutečný věci... a tuhle informaci potřebujeme potvrdit i pro Rocket... ta cena není zas tak zajímavá ... a když lehne klika muže lehnout i motor za desetitisíce... proto je každej opatrnej .
 
 
Datum: 23. února 2017 14:42
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
prave ze rocet ojnice se paci jencovy,, je o 10g lachci a dava si to do sveho specilau a tak jsem zvedavej,jinak zatim nic spatneho mi nikdo nepsal o rocketu,, jinak eviduji ze ojnice CKR se dela tam kde se dalji i ojnice YOKO,GING rood, DUELLS ale roket se dela va sva fabrice kde se dala jen rocket
 
 
Datum: 23. února 2017 9:04
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel19017    
Rocker bych zrovna nezmiňoval... Ani to s tou kvalitou zrovna nevyšlo
 
 
Datum: 23. února 2017 7:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19015    
JJ,to je muj testovací model,TP i STK,pojízdný je,teď je v něm 70ccm motor,kterej budu na jaře předělávat a poputuje tam nazpět "seriovej" motor s 3K "seriovym" válcem ;-) takže vlastně trvale nepojízdnej :-D
 
 
Datum: 22. února 2017 22:34
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
u lozisek u kteryxh je madi in bulgarie a italie lidi uz vahaji,, pekny fik, je na technicky?pojjizdny?
 
 
Datum: 22. února 2017 20:07
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19015    
Bohužel pro mě je to stejnej případ jako Rocket. Neznam. Pro lidi budu muset brát to co znaj,takže CKR a ZVL nebo SKF.
 
 
Datum: 22. února 2017 19:25
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Seso to víš že když bude kvalita za rozumný peníz tak není co řešit.
 
 
Datum: 22. února 2017 15:32
 
 
 
 
Jméno: Tomáš      IP: uživatel19009    
Zdravim mam dotaz jak dlouhy zavit je pro vedeni lanka a jak je dlouha pružinka šoupatka karburatoru u babety 210 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 9:36
 
 
 
 
Jméno: Daniel Höfer      IP: uživatel19008    
Zdravím všechny milovníky Jaw a babett... Chci zeptat vlastním babettu 210 a při zařazení 2 stupně co docela rapidně cukne a při zastavení občas ta dvojka nevypne jen tehdy když popojedu vpřed a zpět tak potom vypne jinak ne. Byly všechny spojky vyčištění tech.benzínem a bubny vyčištění (vybroušený) smirglem. Spojky fungujou ale prostě to cukne při řazení dvojky... Děkuji za každou radu jak to řešit a vaše názory rád přijmu děkuji Daniel Höfer odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 19:01
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
volnoběžka v háji
 
 
Datum: 21. února 2017 19:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19010    
Mě u jednoho motoru doslova bouchaly těžký lamely když se motor rozmejšlel,jestli dvojku dá a nebo vrátí,poté co jsem odladil rozběhový buben + předstih + bohatost směsi tak tento problém úplně vymizel. Řazení nahoru i dolu proběhlo hladkým "prospojkováním" a najednou frčela dvojka v plný síle - jako volný přechod bez ran. Skoro jak skůtr. Zkontroloval bych,zda nějaký ten unašeč či rozpěrný kus nemá nějakou nevhodnou hranku a nebo zda není něco nepatrně přiohlé. Nevim jestli to neovlivňuje to volnoběžné samosvorné kolečko v převodovce. Na to by to taky sedělo.
 
 
Datum: 21. února 2017 17:18
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
zdarec lidi mám takový dotaz co se nejdená uplně fichtla ale někdo třeba tyto motorky má/měl doma.. no mám doma přidřený motor z cagiva 125 elefant ale když jsem se podíval do válce byly tam ještě místy stopy po výbrusu( každý asi ví jak vypadá válec po výbrusu) no ale jedná se o vysokootáčkový dvoutakt tak nevím jestli se dělá výbrus nebo nikasil(ani nevím co to vlasně nikasil je) takže kdyby někdo náhodou něco o tom věděl nebo věděl o někom kdo by to věděl či kam to poslat tak prosím napiště budu rád za každou radu odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. února 2017 22:36
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19015    
Brácha to posílal taky někam do Strakonic. Pokud by bylo potřeba,mužu se poptat,známej má větší motoservis.
 
 
Datum: 22. února 2017 22:36
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
O těch nikasilech u nás jsem taky slyšel. Údajně je dělá někdo kolem Strakonic nebo se válce posílají do Rakouska. Ale možná byc hradši zkusil sehant jetý válce s pístem na inzerci. Těch motorek bylo dřív relativně dost a díly na to stály pár šupáků.
 
 
Datum: 22. února 2017 17:06
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jojo je tam nicasil. Někdo mi říkal, že nicasily v CZ nedělá nikdo pořádně, takže nejkvalitnější (ale asi i nejdražší) bude sehnat v CZ firmu, která to pak vozí do zahraničí .. písty na hodně Cagiv dělá myslím že Wiseco, případně mrknout na německý ebay, nebo zkus ještě napsat do motorobert - jsou schopni na Cagivu sehnat běžnější spotřební díly jako světla, blínkry, páčky, zrcátka ještě i v origo obalech, pístní sady by tam možná taky mohli splašit ..
 
 
Datum: 22. února 2017 16:32
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Tuhle Cagivu jsem kdysi měl. Je tam nikasil. Podle prospektů "gilnisil". Píst se sháněl blbě. Nakonec jsem tam napasoval z Yamahy TZ 125. Nikasily dělal třeba Oulehla.
 
 
Datum: 21. února 2017 20:43
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
díky za radu válec je celohliníkovej, takže mě čeká nikasil
 
 
Datum: 21. února 2017 16:58
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19007    
Ad1) je tam litinová vložka? Pokud je tam vložka tak to není nicasil. Na litinový vložce se udělá výbrus. Pokud je to celohlinikovej válec tak novej nicasil. Určitě ti to zajistí nějaká nejbližší moto firma - opravna - servis. Bežně se to dělá,písty jsou. Nicasil je dražší,výbrus je za pakatel.
 
 
Datum: 21. února 2017 6:52
 
 
 
 
Jméno: Vencaa      IP: uživatel19006    
Ahoj draci prosim o radu ohledne stadika s 11 nastartovat jde v pohode krasne ale kdyz chci pridat plyn chcipne. Pokud drzim zmackle cupovatko bezi spolehlive cim to muze byt??? Uz nevim plovacek jsem pretesnil jehla tesni a do plovaku netece. Diky za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 6:54
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19007    
Nejspíš tam bude v karbecu trochu bordelu. Rozebrat do šroubku a vyčistit.
 
 
Datum: 21. února 2017 6:54
 
 
 
 
Jméno: Filip      E-mail:      IP: uživatel19003    
Zdarec ogaři, chtěl bych se zeptat dělal nekdo z vás dobijeni telefonu na origu zapalku na fichtlu (23) ať tam feli 5V a min 1A nejlip 2.1A.Nejlip kdyby mel nekdo schema odskouseneho. Moc tomu nerozumim. Dik za kazdou odpovad. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2017 14:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Jinak si neumim moc představit,jak donutim zástrčku nabiječky aby otřesy nevypadávala z mobilu/tabletu ... podvozek pio je tak "vymakanej" že bys ten mobil měl mít k držáku přitaženej aspoň dvěma zdrcpáskama. Když fichtla vyvinuly,jezdili ještě lidi do neznáma s papírovejma mapama... často si pokládám otázku,v čem všem je ten podstatnej konstrukční rozdíl mezi fichtlem a simsonem... na simsona sednu a o nějakejch vibracích nevim,na volnoběh a při rozjezdu jentak zašimrá a jak se točí tak je klid,nevíš že máš pod rámem motor. Podvozek žehlí standartní český tankodrom. To musí bejt díra,že bys do ní dal nohu po kotnik aby drcli vidle... Tam bych si dal mezi řidítka i notebook. A nebál bych se že to zlikviduju. U fichtla ne...
 
 
Datum: 25. února 2017 14:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Supr. Dík moc. Zjistim jakej drát tu máme a asi dokonce i tenhle,myslim že si ho kolegyně brávala na věnce. Necham to udělat na nějakou mrtvou cívku. Díky.
 
 
Datum: 25. února 2017 13:20
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Ahoj Stando, musel jsem pohrabat v archivu... mám tam přepočet z 6ti na 12V. Výsledek je CuL 0.6mm 33 závitů na řadu v 7ti vrstvách. Tedy 231závitů.
 
 
Datum: 25. února 2017 12:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Dopředu dáš žárovku 15W,dozadu ledku (prodává se toho mraky) eventuelně se prodávaj velmi zajímavý diodový žárovky s paticí Ba20d dokonce pro 6V a pak honíš pro změnu,kde ty watty utopit aby to nehořelo a zůstává ti možnost volné druhé cívky (a tu si tam mužeš dát libovolnou). S druhou volnou cívkou si mužeš dělat co chceš... mimojiné dotaz na tebe Chongu - uměl bys říct kolik závitů jakým drátem aby se ze solo světelný cívky dalo dostat víc? klidně ve 12V. Předpokládam slabšim drátem víc závitů. Mám možnost si ji nechat převinout v práci. Dík za případný info.
 
 
Datum: 25. února 2017 8:49
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Zapalko Pionýra není perpetum mobile, takže pokud si z něj někde vezmeš 5 až 10W, někde Ti to bude chybět.. no někde.. je jasný že na světlech. Takže pokud nechceš dráždit policajty tím že nesvítíš, ale hlavně že se ti dobíjí mobil, tak si dej na přední kolo dynamo ze šlapacího kola, za to flákni graetz a stabilizátor LM7805, podepřené kapacitama s pořádným chladičem a máš v tu ránu 5V/1.5A k dispozici...
 
 
Datum: 25. února 2017 7:22
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
Jen pár výhrad: když už usměrňovat, tak dvoucestně (graetzovým můstkem), jedna dioda zbytečně zahodí každou druhou půlvlnu napětí generovanou magnetem.. pak moc nechápu tu 12V baterku a souvislost s 5W (údajně 6V 0,83A), protože buď je ta cívka nezatížená a těch 12V v otáčkách ve špičkách dá, nebo je zatížená zadním světlem, který jí spolehlivě ořízne napětí na něco kolem 6V a baterka se bude jen vybijet.. V tomhle případě bych teda doporučil zadní světlo (ať už LED nebo žárovku) připojit k přednímu a vyčlenit jednu cívku jen pro dobíjení té 12V baterky, pak je šance, že nějakou enerigii do baterky dostane, a mobil připojit přes ideálně spínanej stabilizátor k baterce. Na závěr bych dodal, že já bych si připojit drahej mobil k elektrický síti fichtla netroufnul, kvůli množství rušení a napěťových špiček, šířených jak přímo po drátu, tak i kapacitní vazbou při souběhu drátů. Baterka sice možná něco vyfiltruje, ale telefon v hodnotě několika (občas i desítek) tisíc bych proti tomu určitě nevsadil (jako nejbezpečnější se tak jeví powerbanka nebo jinej akumulátor střídavě nabíjející se ze sítě a poté napájející mobil).
 
 
Datum: 21. února 2017 20:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19002    
Taky tomu moc nerozumim,ale napadlo mi tohle - malá světelná cívka z prvních j20/21 dává 5W při 6V což je asi 0,83A - to bych usměrnil jednou diodou a připojil to na co nejmenší olověnou 12V baterku odkud bych vytáh klasickej kabel na mobil co je do zapalovače do auta. Dozadu do světla bych si dal ledku s odběrem pár desítek miliampérů. Mělo by to cca vycházet. Na nabiječce na samsunga mam 5V a 0,7A ... a tohle by mělo dávat 6V 0,83A ... reálný to je, někdo znalej ti snad poradí přesný součástky. Rozhodně bych to udělal nějak co nejjednodušeji,nepřekopával bych zbytečně celý pio na baterku... takle když ti odejde tahle blbost tak mužeš jet dál,jen nebudeš dobijet mobil...
 
 
Datum: 19. února 2017 21:16
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, jaké napětí dává originální zapalovací cívka na fichtlu (30W) při nakopávání a jakou zátěž snese? Nevíte někdo kde by šel najít průběh napětí na této cívce v závislosti na otáčkách popřípadně zátěži? Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky za odpověď ale ještě bych potřeboval něco vysvětlit. Doma si zapojím indukčku a svíčku. Zdroj 5V. Proud do indukční cívky pouštím přes výkonový NPN tranzistor, takže pustím proud do báze, takže zároveň do indukční cívky (+ na 1 a - na 15) ale nic se neděje, jiskra přeskočí až v momentě když přeruším proud do báze tranzistoru. Jak je to možné? Přece fichtl jako takovej, se řiká, že hází jiskru v momentě, když se začne otevírat kladívko = do indukčky začne téct proud.
 
 
Datum: 25. února 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel19021    
Asi by se mělo nejdříve ujasnit co je zapalovací cívka protože podle všeho je na pincku zapalovací pól a pak indukční cívka.\r\nPokud se tu jedná o pól tak je to náramě jednoduchý. Průběh napětí je takovej že během sepnutýho kladívka je blízko nule (tak trochu daný tím že to kladívko tu cívku zkratuje, překvapivě). V momentě rozpojení dochází k prudkému nárůstu napětí,ovšem v případě 30W zápalka záporné polarity. Dosahovaná hodnota je v podstatě daná hodnotou přeskokového napětí na svíčce děleného cca 50 (čili zhruba 80 - 250V). Po skončení doby trvání jiskry a během dalšího otáčení je po dobu rozpojení kladívka generováno cca pilové napětí, během nakopávání v řádu jednotek, v otáčkách už si nevzpomínám ale bylo to tam možná kolem 15V (měřil jsem to asi před rokem).\r\nVýkon jednoho pólu je 15W, 30W dávaj dva ve světelným okruhu (ostatně pro jiskru je u neupraveného motoru v max.otáčkách potřeba cca 7W).\r\nDo šlusu u kladívka se počítá zhruba 2-3A a od toho se dá odvozovat dimenzování vinutí pólu.\r\nJinak platí co psal hh.\r\nNo a pokud je dotaz na indukční cívku (což je vlastně špatný název protože v tomto případě je tato cívka použita jako transformátor) tak na primáru je napětí stejně jako v předchozím případě a na sekundáru je to krát 50 víc s tím že v momentě kdy hoří jiskra to spadne na napětí daný poměrama pro hoření oblouku (což je teplota, míra ionizace..... a asi x dalších faktorů), takže to lítá podle toho od desítek V do jednotek kV.
 
 
Datum: 24. února 2017 21:43
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
To záleží na stavu rotoru (nabuzení magnetů). Nevim že by to někdo měřil, ale neni to zas tak těžký, takže ti v tom nikdo nebrání, neni to zas tak složitý. Maximální zátěž určuje oteplení vinutí, vzhledem k provozní teplotě (cívka je ohřívána od motoru) to o moc víc než jmenovitých 30W nebude, ke zvýšení by pomohlo převinutí vodičem s nějakou vysokoteplotní izolací... Průběh závislosti výkonu cívky na otáčkách je vzhledem k velké reaktanci cívky přibližně konstantní (s rostoucíma otáčkama sice roste napětí, ale i reaktance, takže proud skoro neroste)...
 
 
Datum: 21. února 2017 20:08
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, prosím o radu, jak z fichtla dostat zhruba 6V DC aby to bylo stabilní i při 3A zátěži (stačí ty 3A při plnejch otáčkách) a bylo by to schopný vytvořit těch 6V i při nakopávání. Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 20:10
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
usměrněných 6V za běhu zas neni takovej problém, ale při nakopávání z toho těžko nějaký rozumný napětí dostaneš, leda převinout nějakou cívku na víc závitů..
 
 
Datum: 21. února 2017 20:10
 
 
 
 
Jméno: Dew      IP: uživatel18999    
Zdravím , vedel by mi niekto surne zmerat na pionieri vzdialenosť od spodku hrubšej ( nosnej ) trubky prednej vidlice po začiatok úchytu ( spodnú časť uchytky ) blatníka ? Kúpil som druhú vidlicu a nemám tam tie úchyty na predny blatník a potrebujem rozmer aby som vedel kam to mám prizvárať ... odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. února 2017 10:58
 
 
 
 
Jméno: Dew      IP: uživatel19025    
Dakujem :-) prepac ze tak neskoro odpisujem ale bol som na dovolenke tak az teraz sa ozyvam. Velmi si mi pomohol lebo nemal som to vtedy kde zmerat a potreboval som to surne prizvarat lebo som daval vsetky diely do lakovne .
 
 
Datum: 28. února 2017 10:58
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Tak sory nedošlo mi že mám pionýra pod plachtou v kulně. Ta vzdálenost je od spodku vidlice ke spodku uchytu 105 mm.
 
 
Datum: 18. února 2017 17:29
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Zdar Když vydržíš do zítra tak ti to změřím a dopoledne ti dam vědět. Mám to v dílně a dnes už tam nepojedu tak jestli někdo nebude rychlejší máš to u mě.
 
 
Datum: 18. února 2017 17:25
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Zdar pánové a dámy. Řeší se tady předražené kartery z polska to jen tak okrajově. Teď jsem byl na bazoši a co tam člověk vidí to žasne. Chápu ceny za slušný pionýry ač bez papíru ale hromady nepoužitelnýho rezu za 3až5 tisíc to je pecka. To by mně zajímalo za kolik bych prodal mustanga po renovaci včetně kompletní GO motoru a platnýma papírama a STK. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 17:43
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Kombinace 20/6 a 18/3, resp. 20/6 a 18/6 jsou v motorech 05 běžné. Kola 19/6 a 20/3 jsem sehnal zvlášť a nevím, kam je zařadit. Spíše jsem je tipoval na konec výroby 555 nebo začátek 05. Je to podobné jako brzdové štíty - z hladkých vnitřních se přešlo na hladké vnější a poté na vroubkované vnější. Ale občas jsou vidět i vroubkové vnitřní. Asi objevování slepých uliček nebo nebo tak něco:-)
 
 
Datum: 21. února 2017 17:43
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19010    
Ono otázkou je taky to,co tam od výroby bylo dáno a co se v tom motoru nakonec zachovalo. Starý předlohový hřídele (ouzkej motor) trpěli na ulamování dvou zubů,vyjímkou nebylo ulamování zubu až dvou na řazených kolečkách dvojky. O okousanejch kolíkách a hřídelích nemluvim,ale to už je spíš prostě opotřebování... Takže věřim,že v těch motorech vznikaly zajímavý mišmaše převodovek :-D Věřim,že každej tam napasoval to co sehnal a co tam šlo.
 
 
Datum: 21. února 2017 17:09
 
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ona zas tak úžasná není. Dlouhodobým výzkumem jsem zjistil jak to šlo pěkně popořádku :-) Převodovky 20 6ti kolík v kombinaci 18 tříkolík je klasika v podstatě po celou dobu výroby. Jen v průběhu výroby se objevila serie s převodovkou 19/19 s šesti kolíky a v posledních kusech 18/20 s šesti kolíky na obou kolech.
 
 
Datum: 21. února 2017 15:57
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19007    
Vim o tom. Ta j05 je úžasná.
 
 
Datum: 21. února 2017 7:01
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Dvacítkový plech se šroubem vepředu bych pochopil. Ale podle pozadí na fotce to není první prodej na Aukru, takže je to na 99% na kšeft a to se detaily moc neřeší. A taky ne každý to chce řešit. J05 jsou všechny zajímavý, protože se neustále něco měnilo. Oproti tomu jsou 555 i 20 vcelku nuda. Až dvacítky se vyráběly déle než 4 roky, takže zřejmě do té doby měli v Povážských snahu něco měnit k lepšímu, pak už šlo více o počty a levnější výrobu. Alespoň takový mám z toho pocit. Jinak šestikolíková kola byla i 19/19, mám takovou převodovku i se štítky z Mototechny, ale stejné číslo mají kupodivu i kola v katalogu 20/18. A naopak existují i kola 20/18 se třemi kolíky, stejně jako různé segmenty nebo kola s nábojem s 23 nebo 24 zuby (proto není stejná předlohová hřídel pro 55x a 05).
 
 
Datum: 20. února 2017 16:28
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19005    
Byl bych opatrnej. Tenhle plech už jsem viděl na nejednom kousku z roku 1966 a všechny vypadali že jsou origo (původní zašlej lak,zašlý linky,nápisy....no klasika) .... možná víko už bylo s nalejvacim šroubem vepředu. Oni ty poslední j05 z roku 1966 už byly víceméně j20 v ouzkých blokách,už to mělo šestikolíková kola s počtem zubů jako j20,klika byla již bytelná plná s bytelnou ojnicí,jen hřídele(čepy) to mělo ouzký z j05 a víc podobných "detailů" banda se špuntem (měla ještě odvzdušnovák) a tak,jinak prostě j20.... ve svý podstatě poslední modely jsou skoro stejně vzácný jako modely z r 1962 akorát to málo kdo pozná a ocení a v podstatě o trochu míň cenný jsou přechodný modely z r65... samozřejmně nejcennější je model 1962 protože je tam spousta atyp prvků,které byly jen v tomto modelu....ten rok 66 je plný tuctových dílů z j20.... bylo by to asi na delší vypravění .... rozhodně typově ani luxusní renovací to hodnotu 60000,- NEMÁ ani v dílech.... myslí si že na tom tři pětky trhne :-D
 
 
Datum: 20. února 2017 15:12
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no hlavně ten zadní plech razí do očí a ty křížový šrouby taky... :-D
 
 
Datum: 20. února 2017 14:35
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zacinaji se sem slejzat samej odbornik na fichtl,,tak to ma byt :-)
 
 
Datum: 20. února 2017 9:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel18115    
Zadní plech je z dvacítky a na zadních stupačkách jsou šrouby a matičky:-)
 
 
Datum: 19. února 2017 21:59
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel18115    
Počkám 2-3 roky a pak tu svoji hromadu šrotu vyměním za chaloupku v Jizerkách:-) Ta 05 je tak hezká, že už se na silnici určitě nepodívá. Za 60 litrů mohli dát na motor správný šrouby, ne křížový. Jak asi vypadá zbytek motorky...
 
 
Datum: 19. února 2017 21:53
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ze by mi rikal min :-)kdyz koupis vse nove v chromu vcetne riditek a vypletu kol tak jsi vtom za 10 tis, odneses to lakyrovy ten si rekne 15 tis s linkama, motor za 4 tis, pneusky s dusenam aza 2 tis, sedlo za litr, drobne dily za 4 tis a jsi v tom tak jsi v tom teprve za 35,, domu za 20tis,,jsi v tom za 55 tis ,,tak ja uz nevim kolik rikal :-) ale vim ze jsem sel do kolen
 
 
Datum: 19. února 2017 20:55
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19002    
Nesmysl. Když to přeženu,tak ho to vyšlo na 30 tisíc. Za 50 uděláš TOP péráka a to jsem taky nadsadil.... to by ten fichtl musel bejt ze zlata ... doma se mi válí mraky rozebranýho bordelu,na jaře začnu skládat jednotlivé motory,nafotim plechy,kostry,vejfuky,řidítka a pojede to všechno na inzerci za ranec. A na j555 opravim cvakající dvojku,udělam výbrus,zapojim eletriku,napasuju jí prsíčka a pujde za 20 :-D když se šroty prodávaj za 5,pološroty za 10 tak nevěřim že ten muj pelech za 15 neodjede :-D holka na tom asi jezdit nebude a já taky ne...
 
 
Datum: 19. února 2017 19:21
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
az fuha ten za 70tis je pekny a uz by by ltop,, kdyb si koupil klinek na str paku SVD aby to zajelo jak odo mamy,, lebovky kolem kohoutku a cupaku a hlavne dorazi prsicek po obou stranach,, proste plnej chrom a vse nove,, je proste 70 az 90 tis,, profik co dela motorku za motorku fakt genitalne si rekne 90 papiru a ani se nestidi
 
 
Datum: 19. února 2017 18:02
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Ono ty kartery jsou drahý jak pro koho já měl kliku a dostal jsem jedny za darmo od kolegy z práce, ten to našel na pudě v baráku kterej koupil v bedně ještě s válcem a hlavou, vše nepoužitý, A ty šroty myslím tím totálky jako například, kostra a plechy totálně rezavý a cena 2000 to je fakt dost. Mám hodně věcí na pio včetně koster a plechu ale určitě bych byl soudnější kdybych to prodával. A nebo když vemete inzerát kterej zní-pionýr uprava na kros a je to dobitá kostra s omlaceným motorem a rezavejma kolama za cenu 4000 tak to asi ne.
 
 
Datum: 19. února 2017 9:33
 
 
 
 
Jméno: Marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Nemyslím si, že by ty kartery byly předražené
 
 
Datum: 19. února 2017 9:13
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel5732    
otázkou je, jestli to za ty prachy taky tak chodí,,, protože jestli jo, tak jsou tyhle šroty líp uložený peníze, než třeba v zlatejch cihlách :-D
 
 
Datum: 19. února 2017 7:22
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
dám ti příklad, jak nemá ta cenovka vypadat v závislosti na stavu :-D http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=6719094999
 
 
Datum: 18. února 2017 22:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19000    
Aktuálně za 20-25 tisíc je to na inzercích. Odfláklý 17-18.
 
 
Datum: 18. února 2017 21:10
 
 
 
 
Jméno: michalmnichCZ ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jsou nebo budou na Fichtlkrámku nějaký věci na Betku nebo na New Pionýra? Sorry možná za špatnou kategorii odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. února 2017 23:06
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
neeee ja sem o tom moc kdysi uvazoval,, lebo se to da bastlit dily na fichtla,, ale upustil sem od toho,, male uz prostor
 
 
Datum: 17. února 2017 23:06
 
 
 
 
Jméno: dachl-20 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zdar, dělám Go motoru jawa 20, bloky motoru jsou celé v pořádku i jsou k sobě. Jediná vada co jsem si na nich všiml že jak jsou přepuštěcí kanálky na válci a ty pak pokračují do těch na blocích, tak na obou bolcích jsou v těchto kanálkách rýhy zřejmě od zlomených pístních kroužků, tak se ptám jak moc tam ty rýhy vadí, jestli olivní výkon, spotřebu...: Případně jak by se dali opravit jediné co mě napadlo tam navařit trošku hlinínku a pak to vybrousit, ale to by se asi tak přesně nepodařilo. díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. února 2017 13:08
 
 
 
 
Jméno: dachl-20 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
podle mě to musí ovlivnovat výkon a spotřebu, když těmi kanálky přece proudí směs, která se samozřejmě přes ty rýhy jakoby zbrzdí, nebo rozpráší. Máš to jako odzkoušené že jsi někdy něco takového měl a nechal jsi to a pak stím nebyl problém? Nechal by jsi to i do motoru na kterém by ti fakt záleželo aby byl TOP?
 
 
Datum: 24. února 2017 13:08
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18996    
Vyčistit,zabrousit,neřešit.
 
 
Datum: 17. února 2017 21:46
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
fuha draci byl by o to zajem ? vyrobce me oslovil jestli bych to nechtel prodavat,, ale podle me se najde jen par drak co v tok hodne kleci :-) http://www.ebay.co.uk/itm/262592518740?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. února 2017 18:57
 
 
 
 
Jméno: milanje      IP: uživatel18994    
 
 
Posl.aktualizace: 18. února 2017 8:38
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Jinak Marku EVO 2 vypadá na dost dobrou práci.
 
 
Datum: 18. února 2017 8:38
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Já je měl chvili v pionýru a jeli pak přišla vojna a pionýr se zrušil, motor mi zustal a klidně bych je nechal za 1000 mám je 2x a oboje neolámaný ale to jen takaby řeč nestála. Tady není inzerce.
 
 
Datum: 18. února 2017 8:36
 
 
 
 
Jméno: Marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
 
 
Datum: 18. února 2017 8:20
 
 
 
 
Jméno: Marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jedou, tohle je z těch samých. :-)
 
 
Datum: 18. února 2017 8:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18996    
Já je mam taky a necham je klidně za 2000,- - "nejedou"
 
 
Datum: 17. února 2017 21:43
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Taky mám jedny párový doma za komanču stály okolo 400 korun.
 
 
Datum: 17. února 2017 19:17
 
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Mám ty samý uloženky... za 5.000,- je nechám :-D
 
 
Datum: 17. února 2017 16:18
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
To jsou uloženky...pochybuji, že by se takhle levně daly vyrobit kartery...
 
 
Datum: 15. února 2017 18:47
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Z popisu pod obrázkem to chápu jako uloženky, ne repliky. To snad raději shánět celý motor - když už:-)
 
 
Datum: 15. února 2017 14:23
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18993    
No to je slušná rána. V přepočtu je to něco přes 5500,- a to neberu v úvahu dopravný do CZ. Ale hustý. To se časem podá. Jen jaká bude kvalita? Zatím z PL produkce všechny repliky nicmoc... kdyby aspoň na ten PL motor pasoval PL válec :-)
 
 
Datum: 15. února 2017 12:16
 
 
 
 
Jméno: filip      IP: uživatel18987    
zdar jakouzsilouje treba dotahnout sruby napruzinach na spojhke ? jawa 350/639 dik odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. března 2017 22:02
 
 
 
 
Jméno: Filip      IP: uživatel19046    
Treba je dotahnout uplne ty priziny ci nejak danou silou cca..
 
 
Datum: 12. března 2017 22:02
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no tan na to pozor,,,utahnou normalne,, ono se to diky stlacene pruzince stejne nepovolo, pac na tu hlavu tlaci strasna sila ALE POZOR KAZDE SMUDLA DA MEZI KOLIKY SROUBOVAK ABY SI KOS ZAPREL PROTI OTACENI A PAK SE URVE KOLIK,TAKZE POUZIVAT ZARAZAENY STUPEN A SVICKY VE VALCI A NEBO NEJLEPE K TOMU URCENY ARETACNI KLIC
 
 
Datum: 12. února 2017 10:45
 
 
 
 
Jméno: stefan      IP: uživatel18951    
kde je napisane to cislo karburatoru 2917?su tam cisla v plavakovej komore nejake na kolienku a vicku supatka ale to 2917psb som nenasiel dakujem za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. února 2017 15:34
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18986    
Je to na hlavičce trysky,buď vedle drážky pro šroubovák a nebo přez ní. Někdy je to z boku. Často ty čísla jsou špatně vidět. Pokud jsou trysky klasicky rozžvejkaný od šroubováku tak to ani nehledej. Seriově jsou tam HT68 a VT38 (či 35).
 
 
Datum: 09. února 2017 15:34
 
 
 
 
Jméno: dweindibly      IP: uživatel18985    
není tam
 
 
Datum: 09. února 2017 15:34
 
 
 
 
Jméno: mikys ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdarec, mám takovej hloupej dotaz. Motor u pio po Celkový generálce, válec byl na výbrusu. Když na píst tlačím radiálně ozývá se takový cinkání a píst tam je docela volně. viz. video: https://youtu.be/taaeg_JXRIc Není možný že je to špatně vybroušený ? díky za odpovědi :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 7:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19007    
No vidíš. Záhada vyřešena.
 
 
Datum: 21. února 2017 7:04
 
 
 
 
Jméno: mikys ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak to nakonec bylo zpusobeno tím že mi omylem prodaly menší kroužky :-)
 
 
Datum: 20. února 2017 22:22
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18992    
A ten píst je ok nebo je menší? měřil jsi to ?
 
 
Datum: 14. února 2017 15:12
 
 
 
 
Jméno: mikys ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Do pístu sem ho klasicky lisoval, a je tam jehličkový ložisko, takže vule jak má být
 
 
Datum: 13. února 2017 19:08
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18990    
A čep tam šel na fest nebo spíš skoro volně? Moh si omylem dostat čep na babetu....
 
 
Datum: 12. února 2017 21:30
 
 
 
 
Jméno: mikys ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
vakl ve futru není, je tam nová ojka, až bude čas shodím válec a změřím to, díky :-)
 
 
Datum: 12. února 2017 21:11
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18989    
Zdar. Video jsem si pouštěl,ale nějak nevim,co tam mam vidět. Jestli to má vůli nahoru dolu tak je vakl ve futru čepu a nebo dole na klice. To jestli je volnej píst ve válci poznáš už když ho tam dáváš,pokud ne,proměř ho šuplerou,ve spodní části by měl být užší než válec o vůli výbrusu (0,03 či 0,05mm). Špatně vybroušený to asi ani nemuže bejt,maximálně ti mohli dát omylem menší píst o výbrus. Napiš kolik má válec vrtání a jekej je naměřenej průměr pístu dole u sání.
 
 
Datum: 11. února 2017 14:08
 
<  25  26  27  28  29  30  31  32  33  >

 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 12.02.2025 15:54:37 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu