video
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 čus draci, dostal se mi do ruk motor z mustanga na kterým vyskakovaly kvalty 2,3, a chystám se ho opravit, když ho mam rozdělany a vložim do něj celou převodovku a nasadim automat a zkouším řadit, tak všechny kvalty jdou a nevidím duvod proč by to vypadavalo, tak bych chtěl poradit na co mrknout a třeba vyměnit ? nechci pulit pořád motor :/
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:28
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 koukni jestli je převodovka správně vymezená v pouzdrech a jestli nejsou projetá při velké vůli pak vyskakuje
Datum: 14. listopadu 2016 22:28
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 díky kluci zkusím to omrknout
Datum: 19. září 2016 20:23
 byl dotáhlej automat ? co uložení předlohy, nemá to moc velkej vakl? opotřebení koleček jako takových většinou nemá v origo pincku na svědomí vyskakování kvaltů, spíš ta pružina automatu a občas se stane že se uvolní i ten její čep
Datum: 18. září 2016 21:54
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 podívej se na kolečka - přesněji jak jsou na ních ty kolíky tak se na ně pořádně podívej protože konce bývají zkosené nebo ohlodané to samé kolečka s dírama např. náboj řetězového kolečka pokud jsou v dírách náběhy tak už je to špatně, taky se podívej na automat jak je tam taková packa s pružinou která je zaseklá v 5 špičatých drážkách (každá drážka kvalt 1N2N3) ta pružína býva většinou unavená tak ji zkus taky vyměnit myslím že stojí 30kč. at to jezdí
Datum: 18. září 2016 20:46
Posl.aktualizace: 30. září 2016 21:10
 to combus : Mám ho nastavenej na 7,2 V. Musím říct, že je to paráda mít baterku...v noci svítí parádně...a nevím co je prasklá žárovka...
Datum: 30. září 2016 21:10
Jméno: combust
IP: uživatel18858
 to Jenda: Zkus nastavit ten regler na 7,2 V. 6,8 má mít ta baterka po nabití v klidu, při dobíjení má mít těch 7,2V (2,4 V na článek je začátek plynování, ostatně jestli si dobře vzpomínám tak při tomhle napětí se měří výkon 6V žárovek).
Datum: 30. září 2016 11:56
 Zdar zde jsem dělal na svého fichtla baterku...http://jawa23.mablog.eu/viewpage.php?page_id=25 Snad jsem to vše dobře popsal. Jen v tom schématu je chyba. Regulátor musí být odpojen po vypnutí motoru jinak dojde k vytřískání baterie, protože regulátor v tu chvíly jak je zhasnutej motor funguje jako spotřebič...
Datum: 30. září 2016 11:27
Jméno: standa
IP: uživatel18845
 Nekoupíš nic. Musíš si to vyrobit. Proto tam máš to schéma. Možná by šlo použít dobíjecí monstrum (tlumivka,dioda) na simsona,ale při jeho ceně bych do toho nešel. Sežeň si někoho kdo umí plošňáky a vyrobí ti to (třeba v práci). Bude to za zlomek ceny.
Datum: 20. září 2016 8:53
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 A proč vlastně chceš na fichtla baterku? Pokud elektrice a elektronice nehovíš, nepouštěj se do toho. Hotové dobíjení pro fichtla - pokud vím - nekoupíš. Navíc každé zařízení navíc ti odebere výkon z již tak malého výkonu magneta...
Datum: 20. září 2016 8:29
 A jaký by byl teda vhodný regulátor ? Který by se dal normálně koupit.
Datum: 19. září 2016 22:30
Jméno: combust
IP: uživatel18844
 Ne, je to pro úplně jinej regler, leda by sis nabastlil do pionýra dynamo, pak by to bylo vhodný.
Nevím o tom že by někdo nabízel to co hledáš (ostatně proto to jsou ty návody na výrobu na tom webu).
Datum: 19. září 2016 21:27
Datum: 19. září 2016 20:02
 No, já to skládám poprvé a chtěl bych vědět co za usměrňovač a regulátor koupit třeba přidat i stránku kde se to dá koupit a hlavně aby to bylo jednoduché.
Datum: 19. září 2016 15:07
Jméno: combust
IP: uživatel18843
 Hodnoty a označení součástek stabilizátoru jsou ve schématu. Můstky třeba rovnou komplet B250C4000, nebo můžeš být preciznější a poskládat to z diskrétních (např. schottky SB560 nebo SB5100).
Datum: 19. září 2016 14:17
 No mě by stačilo vědět přesný typ usměrňovače a regulatoru, abych věděl co mám koupit.
Datum: 18. září 2016 21:43
Jméno: combust
IP: uživatel18841
 Oba typy popsané na stránkách fungují +- stejně. Druhý popsaný ("lepší"  má stabilnější parametry co se změny teploty týče. Pro použití na moto doporučuju použít trimr jen pro nastavení a po zjištění hodnot ho vyměnit za pevný odpory.
Datum: 18. září 2016 13:12
 Jo to jo, ale potřeboval bych vědět přesný typ.
Datum: 18. září 2016 12:47
Jméno: combust
IP: uživatel18841
 Vždyť to máš na těch stránkách hned pod tím schématem (stabilizátor napětí).
Datum: 18. září 2016 11:49
Jméno: jakubs
IP: uživatel13743
 Zdravím, koupil jsem si motor jawa 250/353 a dostal jsem k němu karburátor Jikov 2924SBD-17b a mě zajímá jestli je tento karburátor originální a jaká tam patří hlavní tryska protože tam chybí. díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2016 18:04
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 tak nakonec sem sehnal karbec 2926 SBD13b podle tabulky je na kulatou třiapůlu snad to nebude vadit
Datum: 19. září 2016 18:04
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Pak bych dal 2926. Jinak i pětiúhelník se dělal ve 12k.
Datum: 19. září 2016 8:44
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 motor mám na 12k tzn že válec s hlavou mají kulatý tvar na utěsnení (9k verce má 5 uhelnik)
Datum: 18. září 2016 21:10
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Karburátorů se na 353 dávala celá řada. SBD se montovalo sériově od 61. roku, starší motory mají tento typ doporučen jako náhradu (2924, 2926). Nejde jen o typ 03, ale jaký tam máš válec a hlavu? V Dočkalovi je celá tabulka náhrad i s otryskováním, volnoběžná tryska je 50, pro 2924 je hlavní tryska 92, pro 2926 je hlavní tryska 93 nebo 96.
Datum: 18. září 2016 21:05
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 nakonec teda asi seženu tu 26ku. takže když tam dám trysky na verzi 03 (mám k tomu "přímej" plechovej filtr, prostě ten co se nasadí na karbec a otevírá/zavírá sání) ??
Datum: 18. září 2016 20:52
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 standardně se na 353 dává monoblok 2926 otryskovaný dle sání (otevřené, či airbox)... navíc ty tabulkové hodnoty nejsou dogma, takže je stejně nejlepší to odladit dle chování motoru... v tvém případě bych sháněl 2926
Datum: 18. září 2016 18:15
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 ale to byly typy co měly 9K ten můj má 12K takže jestli jsem správně hledal tak hlavní tryska 100? je to tak?
Datum: 18. září 2016 12:25
Jméno: lk
IP: uživatel1217
Datum: 18. září 2016 8:28
Jméno: standa
IP: uživatel18839
 Zdar. První typy 353 byly motory z péráka - dvoupákový - a ty měli ještě 24mm karburátor. Trysku najdeš na sesa- moto v sekci minulost a tam si najdeš buď 250 /11 a nebo 250/353 .
Datum: 17. září 2016 18:00
Jméno: klikovka2
IP: uživatel16049
 Seso kde mas zadni ten bilej nosic na pio ta kopie originalu ??
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2016 10:33
Jméno: klikovka 2
IP: uživatel18838
 tam kde ma pio ten uchyt bily ,prodaval si tu taky nosic bo na mustanga tu mas
Datum: 17. září 2016 10:33
 draku ktery myslis?ja zadnou kopii orig nemam,, vzdy jsem to strihnul dle me uvahy,
Datum: 15. září 2016 20:55
 Zdar draci, mám jeden neobvyklí dotaz a ten že se mi lepí spojka. Když je olej studený tak to chápu ale když už má provozní teplotu a spojka se stále lepí tak už to není v pořádku. Projevuje se to tak že se prostě lepí když jsou lamely déle k sobě přitlačený. Když nastartuji tak to nechám zahřát tak aby se s tím dalo jet pak musím hodněkrát zmáčknout spojku a pak zkusit zařadit no a když i po tomto jsou slepený tak to de přes zuby, dříve to nedělalo a když jo tak to bylo len takový že se hned odlepily olej sem tam dřív dával Paramo GYROL SAE 90 a cca před rokem a půl jsem začal dávat Mogul TRANS SAE 90 co jsem tak vyčet že je jako náhrada za Paramo. Až když sem začal lit Mogula tak se to začalo projevovat, měl bych se vrátit k Paramu???. Předem děkuji za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. září 2016 14:21
Jméno: standa
IP: uživatel18845
 Já mam ferodový lamely v jednom motoru,ty jsem opracoval dle spojkovýho koše aby chodily volně,protože je to motor zkušební tak je každou chvíli rozebranej. Olej do toho leju takovej,jakej najdu,měl jsem tam pp80,pp90,pak i slitý zbytky pp80,pp90 a naposledy jsem tam nalil 10W40 primárně určený do motoru kamionu či bagru protože ho mam doma hafo a vše chodí hladce. Na ten motorák je spojka citlivější na přesný nastavení,resp nesmí bejt moc utažená. V druhym motoru mam ještě korkový lamely a ty musej mít pp80,pp90,na motorák klouže fest... když osadim na zkušební motor nějakou ostřejší kombinaci a motor víc peče tak musim dát motorák ...jinak jde do hajzlu řetěz a zuby ... asi tak ... za normálních okolností musí vše fungovat na pp80 i 90,jinak je někde něco trochu "špatně" ... teď jsem dal motorák i trochu proto,že nevim jak moc se bude hřát 70ccm motor...
Datum: 20. září 2016 14:21
Jméno: Jawapioner50
IP: uživatel18840
 Mě se taky lepila spojka.Vyzkoušel jsem olej pp80 nebo pp90 a furt se lepila.Potom jsem se naštval a šel jsem koupit,kvalitní olej http://www.oleje.cz/p/valvoline-durablend-4t-10w-40-1-l--19623 .Tento olej je pro mokré spojky.Oleje pp80-90 se hodí do převodovky u automobil.Jo jinak mám spojku lamele mám ferodo.Spojka chodí jak po másle.
Datum: 18. září 2016 0:44
 Tak jsem byl dnes na projížďce a lamely slepený nebyly ale pak sem přijel nechal jsem to zchladnout a zase se přilepily ale stačilo jen párkrát zmáčknout spojku a už to bylo zase OK tak nevím co a jak přes zimu to rozdělám a překontroluju. A lamele tam mám klasik korkový ale na to že to začalo dělat cca před rokem a půl tak to bude zřejmě něco ve spojce.
Datum: 17. září 2016 23:31
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 jezdím na olej mogul 80-90 za studeného motoru to dělá jak píšeš. ale jestli si četl příručku tak tam píšou že při dlouhým stání motocyklu je dobré před startem zařadit 1 rychlost, smáčknout spojku a pohybovat s motocyklem dopředu a dozadu dokud se lamely nerozlepí. pokud to bude dělat i tak tak máš asi špatnou celou spojku, projdi od páčky, po lanko až k samotnému koši a prohlídni to třeba na korkových lamelách mi to nikdy nedělalo tak jestli tam máš jiný jestli to nebude náhodou tím?
Datum: 17. září 2016 17:12
 souhlas se standou
Datum: 16. září 2016 17:52
 Toš jo, přes zimu se na to podívám a dám do pořádku.
Datum: 15. září 2016 10:09
Jméno: standa
IP: uživatel18835
 Jezdil jsem na pp90,pp80 (mogul) a nepoznal jsem rozdíl. Problém bude jinde - málo přitažená spojka,festový lamely na koši atd ... spíš bych to viděl v mechanický stránce
Datum: 15. září 2016 6:05
 Jojo je to do Jawy 23 Mustanga to jsem zapomněl napsat. OK před zimou budu měnit olej na jaro tak tam dám už pp80, ale zajímalo by mě proč to s olejem od Parama nelepilo to tam byl taky pp90 a teť tam mám Mogula pp90 a s tím to lepí.
Datum: 14. září 2016 23:06
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 jestli je to do pionýra tak se dával pp80, do 350 jawy pp90. lepí to protože olej je pro daný motor nevhodný
Datum: 14. září 2016 22:09
 ahoj draci mam dotaz.můžu dát na babetu 210 6sti voltovou cívku
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2016 13:25
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Nedoporučuji. Babeta má tyristorové bezkontaktní zapalování .Když ji tam dáš, tak si "užiješ,,.
Datum: 14. září 2016 13:25
Jméno: Ondra
IP: uživatel14363
 Zdar draci, píšu jen pro ujištění mé doměnky  Babetta 225 chytala na drc, poslední dobou musím šlápnout dvakrát a po přidání plného plynu se nejdříve klesnou otáčky a pak se teprv chytí a jedu. Tuším výměnu gufer na klice popřípadě přetěsnit kartéry. Tuším tento postup správně? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2016 6:40
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Podívej se nejprve na karburátor. Jestli máš orig. tak vyšroubuj trysku volnoběhu a pročisti tu dírečku ,která je na dně té komůrky. Při té příležitosti profoukni i trysku.
Datum: 14. září 2016 6:40
 Čau ladiči, mám tu zase dotaz. O prázdninách jsem si upravil válec pro cross (2k). Jede to celkem slušně, ale chci z toho vytáhnůt ještě víc a tak zvažuju zvětšení ploch přepouštěcích kanálů hlavně směrem nahoru - k sání (přepouštěcí kanály jsou zatím téměř sériové). Myslíte, že by to zlepšilo výkon (popř i průběh) motoru ? Nebo mám zkusit další výkon hledat jinde. Válec: VK čas.: 28mm, max šířka 26mm (spíše lichoběžník), PK= origo(pouze odstraněny nepřesnosti a ostré hranky), Sk = čas.:69mm, šířka 28mm (+- obdélník). Zbytek : Hlava 5ml, karburátor origo převrtaný na 18,5mm, Hikone (nemám moc financí na výrobu sady výfuků a jejich úpravy) a lehký převod. A ještě jeden: kolikrát (cca) je možné rozlisovat a slisovat válec za tepla (s rozumným nahrátím) aby se nepoškodil / udržel si své stálé rozměry (myšleno aby vložka nebyla např po 4. rozlisování vsuvně).
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. září 2016 9:36
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ::==)
Datum: 29. září 2016 9:36
Jméno: cuckar5020
IP: uživatel16318
 Dobře. "až odskakuje slina" - máme totožný způsob. Akorát si teda nechám vyrobit trny s minimální vůlí (tam mám asi chybku v podobě vůle že to chce někdy kapánek postrčit a pak vypadne sama) a nechám déle mrazit. Výletovku jsem pochopil správně. Zkusím to sehnat a převařit . Díky
Datum: 12. září 2016 20:03
Jméno: standa
IP: uživatel18834
 Délku sacího kolena ber jako omezovač otáček. Kratší koleno pustí motor do vyšších otáček. Vyfukový koleno muže bejt i 29mm. Vůle trnu stačí 37,99 i míň. Já mam vůli 0,03 a je to zbytečně moc. Ale funguje to. Válec ohřeju až odskakuje slina (to je důležité) a vrazim tam přes noc namraženej trn (-18) a ono to vypadne,nebo do toho trochu strčim prstem a vypadne to ven. Absolutně bez násilí,bez jakýkoliv síly. Mezi výfuk a tlumič dej zkusmo 10-15cm dlouhou výletovku. Uvidíš.
Datum: 12. září 2016 19:38
Jméno: cuckar5020
IP: uživatel16318
 Ok Ok, pokusím se někdě sehnat koleno (může být i větší průměr ?) K té výletovce - MUSÍM ! použít tlumič - mám ho asi započítat do délky výletovky (nebo dát ho až za ni ) ? Jak moc ovlivňuje délka sacího kolene motor (nejkratší = Nejvhodnější ?) Jinak tento válec šel 1x Provizorním "trnem" ( neměl jsem tehdy jinou možnost ) trošičku těžejc . ostatní válce (větší) šly nádherně malinkým klepnutím do trnu (vložka vyskočila bez problému ven). Trn na 0. výbrus si chci nechat vysoustružit (jako mám zadat vůli ? stačí 37,98mm?
Datum: 12. září 2016 18:50
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Pokud válec rozlisováváš za tepla s namraženym trnem tak bych se nebál že se válec nějak orve. To spíš aby se časem nevyžíhal hliník. Pokud rveš vložku ven silou za nedostatečnýho tepla tak si myslim tak dvakrát ven a konec.
Datum: 12. září 2016 17:55
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Ještě bych otevřel víc sání do šířky (30mm) a odladil bych vejfuk. Na hikone jede koleno s dírou 28mm délka 26cm (+/-0,5cm) ,vyrabovat zbytky hikoňáckýho kolena z těla vejfuku a pak výletovku s dírou 15mm o délce 20-25ccm. Posune tě to úplně jinam. Tahle kombinace s 19mm DO točí i 10000ot/min,ale podmínkou je krátké sací koleno a molitanový filtr.
Datum: 12. září 2016 17:52
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Zdravim, proč mi fichtl za tepla nejde zhasnoust? Za studena de zhasnout normálně, elektrika je zapojená dobře. Může to dělat víc oleje (záběh) tsf, nebo nějak moc snížená hlava?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 17:57
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Víc snížená - tvrdší kompresní poměr - tvrdá hlava
Datum: 12. září 2016 17:57
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Co znamená tvrdá hlava?
Datum: 12. září 2016 17:35
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Zdarec. Už jsem se s tim setkal. Tvrdá hlava,chudší směs,velkej předstih a hlavně studená svíčka a teplý to už nešlo chcípnout - detonační hoření. Stačilo dát svíčku N14C a ubrat dvě desetiny na předstihu.
Datum: 12. září 2016 17:20
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš sníženou hlavu ,budeš potřebovat svíčku s jinou tepelnou hodnotou. Jde o samozápaly z přehřátého motoru. Příčinou může být i velký předstih, vysoká hladina v plovákové komoře i chudá směs. Též tvoření karbonu v hlavě válce (větší množství oleje).
Datum: 12. září 2016 17:17
 zdravím, chtěl jsem se zeptat na volnoběh ohledně babetty 210. Z ničeho nic když jsem ji nastartoval na stojanu má strašně rychlý volnoběh jako kdyby byl zaseknutý plyn, ale přitom jde plyn uplně normálně potáhnout až do konce .. nejde to ani zastavit brzdou ,když ji zmáčknu na nejakou dobu to volnoběh zpomalí ale je to jakokdybych měl plný plyn a do toho brzdu.. a do toho je seknutý sytič, chtěl jsem se zeptat jestli náhodou nevíte kde by mohla být chyba .. předem díky moc za jakékoli info .. díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 15:38
Jméno: sajdy15
IP: uživatel18832
 díky za pomoc .. už je to zpraveno ..
Datum: 12. září 2016 15:38
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš seklý sytič, tak máš poškozené plynové lanko. Odšroubuj šroubky od šoupátkové komory, nadzvedni víčko a uvolníš ovladač sytiče. Uvolni jehlu a prohlédni lanko plynu.
Datum: 12. září 2016 15:08
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 čau draci, mám dotaz, koupil jsem mustanga ale je rozpuleny motor, který nedám asi moc rychle dokupy a musím ho přepsat na sebe. Technicka tam byla naposledy v roce 2012 a ani na to neplatili pojistku. Tak bych potřeboval poradit jak mám postupovat při přepisu ? děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 22:32
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 Díky moc chlapi, právě mě zajímá, jestli to musí mít tu STK, ale tak snad ne, to je asi největší problém ted :/
Datum: 12. září 2016 22:32
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Jak píše Shrek, STK není nutná. Poskládej to tak, ať to z dálky vypadá jako fichtl. Přidělej na to značku, zkontroluj štítek a rozměr pneumatik, namontuj tam sedlo a stupačky, aby to bylo dvoumístný a hotovo. Pojistku uzavři ihned na sebe (doporučuju ČPP) a dojdi to do 10ti pracovních dnů od koupě přepsat. Více se tě netýká, ani to neplacené povinné ručení...
Datum: 12. září 2016 20:52
 na přihlášení nemusí být rozhodně platná STK, stačí evidenčka na které stroj nemusí být pojízdnej... při přepisu musí být platná pojistka
Datum: 12. září 2016 20:43
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Má v techničáku platnou technickou ?
Datum: 12. září 2016 18:01
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Pro přihlášení musí mít stk.
Datum: 12. září 2016 17:43
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Podle mě bude stačit když to poskládáš do nějakýho skoro kompletního stavu a proženeš to na vozejku evidenčkou,pojistka,převod a kdy si na tom uděláš stk už je tvoje věc.
Datum: 12. září 2016 17:34
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Původní majitel by měl požádat o dočasné vyřazení motorového vozidla z provozu. Po opravě dojít na stk a evidenční kontrolu .Bez toho vozidlo nepřevedou. Před převodem pojistit.
Datum: 12. září 2016 15:54
Jméno: Panel
IP: uživatel18295
 Ahoj kluci mám otázku ohledně zapalka z fichtla neví někdo nebo měřil někdo kolik dává startovací cívka napětí nebo kolik je potřeba voltů aby to chytlo diky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. listopadu 2016 17:57
 Oprava k tý zapalovací cívce je to +- 8V.
Datum: 21. listopadu 2016 17:57
 Zdar, napětí na startovací cívce sem neměřil ale bude to taky tak nějak těch +- 6V (taky jde o to jak je cívka daleko od magnet měla by být cca 0,25mm +0,10/-0,05 podle mého zkoušení byla jiskra a seřízení nejlepší) a na to aby ti to hodilo jiskru a nastartovals tak u magnetových zapalování se napětí pohybuje od 18kV do 25kV. Záleží na tom v jakým stavu je zapalování (magneto, zapalovací cívka a indukční cívka) a pak v jakým stavu je VN kabel a typ svíčky a jestli popřípadě není svíčka znečištěná. K těm svíčkám i záleží zda je odrušená či ne páč už se neodrušený fajfky moc nepoužívají a jsou už s odporem a svíčka se dá taky sehnat s odporem nebo bez něho takže stačí když bude odrušená fajfka nebo svíčka ale obě dvě odrušené věci ti taky ubírají na kvalitě jiskry takže buť odrušená fajfka nebo svíčka. K tomu znečištění je myšleno znečištění karbonem na elektrodách ale to by muselo žrát olej. V reálu jiskra záleží i na kompresi a tlakách ve válci ale to už odbočuji od tématu.
Datum: 21. listopadu 2016 17:54
 Zdar draci, mám dotaz k Jawě 250/592. Je jasný, že občas může kopnout, ale u té své mám problém ( aspoň si myslím že to je problém ), že přijdu k motorce, bez klíče párkrát prohamtnu, zapnu klíček a stačí, abych nakopávačkou hnul kousíček max 1cm a motorka mě neskutečně kopne i je slyšet jak jde přes zuby. Ale také chytne  Předem se omluvám za neodborný výrazy, ale ještě tomu moc nerozumím. Netuší někdo v čem je problém ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. září 2016 11:11
Jméno: Petr
IP: uživatel18837
 Na tohle mám jeden šikovnej fígl. Nejdřív tak jednou dvakrát prošlápnout bez zapalování a pak pořádně silou a rychle až dolů. A když je páka téměř dole a motor pěkně roztočenej, tak teprve zapínám klíček. Samozřejmě počkat z pákou dole jestli chytne, aby to nekoplo. Na 99% je to bez kopnutí a většinou hned krásně chytne.
Datum: 16. září 2016 11:11
 sorry že se zeptám blbě, ale jak poznám, že je píst za horní úvratí ?
Datum: 12. září 2016 8:19
 ňáká 250 jawka...co teprve honda cr 500...to zlomí koleno a kyčel naráz...  mám osobní zkušenost, že na všech těchto kopacích strojích je dobré pákou velice pomalu dát píst za HU s tím že mám jistotu segment nejde zub na zub a velice razantně na to skočit a nechat startovací páku na dorazu dole a za žádnou cenu dokud nemám jistotu že motorka chytla tu startpáku nepovoluji... největší kopu totiž dostaneš když svůj pokus o nastartování ukončíš v půlce chodu startpáky, motor se sotva protočí a jakmile snížíš tlak na startpáku tak to blafne naopak a nohu ti to vystřelí že si dáš kolenem do zubů...
Datum: 10. září 2016 23:54
 no, malej nejsem, je mi 35  Ale nikdy jsem motorky neměl.\r\nPřed 3 lety jsem si koupil fichtla, zrenovoval jsem ho a nějak mě to chytlo, tak jsem si koupil i 250ku. Fichtl mě nekope, ten je cajk a nedělá mi problém. Boty blbý nemám, malou sílu v noze možná, zrovna 2x statný nejsem a zvyklej na větší motorku, její váhu apod také ještě ne. Předstih mám seřízenej, ještě zkusím startovat bez plynu, za ten tahám při startu. Ještě zkusím startovat aby páka nešla tvrdě na zuby. Ono s tou sílou to je tak, že dřív jsem se snažil co největší silou, ale jak mě to párkrát koplo, tak se mi nestartuje 2x s dobrým pocitem a možná se kvůli tomu do toho tolik neopřu. ale jak řikám, přijde mi divný že mě kopne ihned, i když se toho nepatrně dotknu. Párkrát mě to koplo i když jsem jenom na páku položil nohu
Datum: 09. září 2016 10:11
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Nemáš velký předstih ? Možná by to chtělo i seřídit směs a při startování nepřidávat moc plynu. Stačí 2x prošlápnout a než zapneš klíček, tak si najdi polohu ,kde ti páka nejde tvrdě na zuby.
Datum: 08. září 2016 21:13
Jméno: standa
IP: uživatel18830
 No buď máš malou sílu v noze a blbý boty,nebo jsi na to ještě malej a nebo máš moc velkej předstih  oni tyhle větší jednohrnce víc či míň kopou. Když kopou moc musí se ubrat předstih. Pérák mi občas taky kopne,ale to je málo kdy,to jen když má natlačíno před HU a já mam zrovna mokrý pantofle a nemužu se do toho tak opřít... ale v tomhle směru je horší fichtl,ten když kopne a ty máš zrovna blbý boty (v mym případě mokrý pantofle u rybnika) a smekne se ti noha/bota tak ji dostaneš do holeně a bolí to hodně a dlouho... pérák mi občas zahodí pantofli,ale od fichtla to bolí
Datum: 08. září 2016 21:00
Posl.aktualizace: 06. září 2016 15:07
Jméno: standa
IP: uživatel18828
 Jen ji nepřechval. Ještě jsem neobjevil jedinej replikovej díl,kterej by byl perfektní. Její předchůdkyně byla tragická,tak tohle už je gut.
Datum: 06. září 2016 15:07
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
 Ta klika je fakt perfektní mám ji taky v mustangu a motor jde jak pila. Nic nezvoni ani nevibruje.
Datum: 05. září 2016 19:30
Jméno: standa
IP: uživatel18826
 Je supr. Zkoušeno i na motorech co točí 8500ot/min a trochu víc.
Datum: 05. září 2016 16:38
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 Zdarec draci,potřebuji poradit s barvou na pionýra červená,bíla http://www.jawa-50.cz/galerie/original/jawa-20-pionyr.html ,podle mě by to mohla být vínově červená Ral 3005,světle šedá 7035,jde mi hlavně o tu cervenou,jestli jste s ní už neco natírali,podle goolge se mě zdá moc tmavá a zas Ral 3004 moc světlá,tak nevím kterou koupit za rady díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 13:38
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 bílá není bílá ale světle šedá, originálu odpovídá RAL7044
Datum: 12. září 2016 13:38
Jméno: Honza
IP: uživatel18831
 je to čsn 8850 a čsn 1003 myslím a ta bílá to je ral 7035 a červenou v ralce nevím
Datum: 11. září 2016 17:15
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 čau draci, poskládal jsem si pionyra, ale mam problém s elektrikou. Zapojil jsem to přesně takhle http://media0.wgz.cz/images/media0:50ffd05f4aeee.png/2.gif a normálně nastartuji a svítí přední světlo i dalkove jdou přepínat. Ale bohužel nesvítí zadní světlo a nejde mi doleva na spínačce chcipnout motor, v pravo mi svítí a uprostřed se přední světlo vypne. Když zmáčknu klakson, tak se jen hodně zeslabí světlo, které skoro ani nejde vidět a klakson neslyším. Nevíte prosím co by s tím mohlo být ? přemýšlím jestli by bylo možné že je spínačka KO, ale přijde mi v pohodě. Předem díky moc za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. září 2016 21:23
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 To chodíš do 7. třídy ?? že si se ptal na takovou píčovinu ???
Datum: 11. září 2016 21:23
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ahoj i tak díky, zase jsem se dozvěděl něco nového
Datum: 06. září 2016 21:17
Jméno: standa
IP: uživatel18828
 No vida. Než jsem ten muj román dopsal tak se to vyřešilo samo.
Datum: 06. září 2016 15:02
Jméno: standa
IP: uživatel18828
 Chlapci vyvedu vás z omylu. Klakson tam nehraje roli. A to že při rozsvícenejch světlech netroubí a zároveň pohasínají světla je v pořádku a je to dáno konstrukcí. Tvůj problém bude ve spínačce. Resp tam mužeš mít spínačku z novějšího provedení a tam chybí proklemovaní na zkratování zadního světla kostrou aby nesvítilo v prostřední poloze a nejspíš budeš mít odpadlou kostru z kontaktu,přes který se chcípe motor - jsou spolu proklemovaný. Popíšu to takto - poloha pro chcípnutí - propojí se kostra s kontaktem č.1 od indučky - to je bod kostry kterej v tom schématu vůbec nemáte. V poloze jízda bez světel neni spojený nic s ničim,jen svorka 58 je uzemněná přes bod vedle ní,kterej jje propojenej touu klemo na kostru,která ve schématu neni. A v poloze se světly je spojená svorka 55 a 56 a svorka 58 je neukostřená,takže zadní světlo svítí. Hodně lidí to má doku*vený a tak se prostě zadní světlo vytahne rovnou z cívky,svítí furt a vystříhá se ze spínačky a tam se na vhodnej kontakt doletuje ta upadlá kostra. V podstatě se to dá opravit úplně,ale to bys musel vidět jak to tam má bejt a nesmí ti tam ta jedna packa chybět.
Datum: 06. září 2016 14:58
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 jinak děkuji za pomoc
Datum: 06. září 2016 14:41
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ahoj už to chcípá i svítí zadní světlo, byla špatná spinačka, tak jsem ji rozdělal a vyčistil kontakty a už je to OK, jen to netroubí ale to už asi je špatný bzučak podle mě
Datum: 06. září 2016 14:22
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Když dáš spínačku do polohy vypnout , propojí to 1 s uzeměním nad 58 ?
Datum: 05. září 2016 18:19
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 pořád stejné beze změny
Datum: 05. září 2016 16:45
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Odpoj tu žárovičku co máš na kostře mezi 55 a 1 a zkus vypnout motor.
Datum: 05. září 2016 6:55
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 prehodil jsem ty vodiče na bzučáku a pořád stejné
Datum: 04. září 2016 19:20
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Při vypnutí se propojují 1 s 58 a kostrou. Tak to typuji na ten bzučák (přehozené vodiče).
Datum: 04. září 2016 15:24
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Tak si prohlížím spínací skříňku a při zapnutí světel se propojuje 55 s 56 ,to znamená ,že bzučák i světla jsou napájeny z cívky 55 a zadní světlo má svoji cívku 58.
Datum: 04. září 2016 15:17
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 U té sulfitky dej pozor , aby nezkratovala na živé patici.
Datum: 04. září 2016 14:53
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Bzučák má svoji cívku ,tak jestli nemáš přehozené vodiče přímo na bzučáku.
Datum: 04. září 2016 14:50
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ano a je normálně funkční. ještě mě napada jestlí cívka není špatná, ale zaráží mě že to ani nechce chcipnout :/
Datum: 04. září 2016 14:48
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš v zadním světle sulfitku ?
Datum: 04. září 2016 14:37
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
Datum: 04. září 2016 13:56
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Na tom schématu je chyba. Svorka 55 není zem ,ale má tam být vodič z cívky 55 na magnetu a dále na bzučák
Datum: 04. září 2016 13:35
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 Zdar, budu renovovat mustanga a rv 1982, chci aby byl uplně přesně původní. Proto se ptám zda někdo zná číslo té žluté barvy na mustanga v ral a také číslo té šedé barvy na blatníky. díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2016 10:01
Jméno: jawass
IP: uživatel18459
 tak nikdo neznáte to číslo? ani nevíte kde to zjistit?
Datum: 08. září 2016 10:01
 čau, šeda na batníky je ral 7044, žlutou bohužel nevím, ale taky bych jej potřeboval zjistit. dělal jsem modrého, to je ral 5012, oranžová by měla být ral 2004 a červaná ral 3024, ale žlutou musím taky nekde sehnat...
Datum: 03. září 2016 9:09
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, mám 21 motor, a nejde mi do něj zasunou čep od řadící páky. Nemá tam tu velkou kuželovou díru v karteru, do který by zajel víc. Co tam přijde za čep? Ten jako měl pařez? Nebo je lepší nějak do toho karteru tu kuželovou díru udělat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. září 2016 21:19
 osobně mám doma víc motorů, který mají válcovou díru, než těch s kuželovou
Datum: 02. září 2016 21:19
Jméno: standa
IP: uživatel18823
 Tak ten čep uprav... to je lepší než převrtávat bloky
Datum: 02. září 2016 15:33
Jméno: erino123456789
IP: uživatel18822
 Ahoj chcem sa spýtať čo všetko treba upraviť pri použití predných teleskopov z J.Dandy na sériového pioniera díky za odpovede.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 13:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 http://jawa50rs.wbs.cz/EVO-0.html pokud máš i brejle DANDY tak uděláš jen misky na ložiska. Pro soustružníka pár minut práce. Když budeš chtít origo kolo tak ještě středící válečky na osu a záchyt reakce, ale ani to není problém. Změna jízdních vlastností za to stojí
Datum: 12. září 2016 13:48
Jméno: standa
IP: uživatel18828
 Narveš to do brejlí ze simsona a dáš tam jiný misky. A jsou sakra dlouhý.
Datum: 06. září 2016 19:01
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Minimálně budeš muset vyřešit uchycení záchytu přední brzdy a osu kola, pokud má Dandy jiný průměr. Fichtl má tlumiče širší nahoře (tzv. UpsideDown  ), takže budeš muset překopat uchycení blatníku. Dál ti nebude držet zadní plech pod maskou, protože držáky. Samotná kapitola je horní průměr vidlí, jejich délka a případné přizpůsobení. Půjdou do původních brejlí nebo budeš muset dát brejle z Dandyny? Budou ti sedět ložiska v krku? A mají vůbec tydle vidle tlumení?
Datum: 06. září 2016 8:40
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 Á pionýr napadený kutilem
Datum: 05. září 2016 19:37
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, v pionýra mám nataženou elektriku podle 30 W zapalování, chci tam dát ale motor, ke kterému nějak nemůžu sehnat 30W rotor. Vadilo by něčemu, kdybych tam dal normálně 20 W rotor a 30W samotný zapalování? Zapalovací cívku bych samozřejmě přešrouboval na místo, jako to má 20W
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2016 17:25
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Tak když jí dám do místa, jako to má 20W zápalko tak snad jo. Nebo ty držáky cívek s nápiskem 20W a 30W jsou rozdílné? I kdyby to trošičku bylo,l tak to přece nemůže vadit, protože se to stejnak sune opotřebovanou vačkou a aktuálně nastaveným předstihem
Datum: 01. září 2016 17:25
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Slabou jiskru budeš mít i když použiješ stator 20-6120 a rotor 056170. Nebude tam synchronizace mezi elektrickým a magnetickým odtrhem.
Datum: 01. září 2016 11:22
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Jak poznám že už chce nabudit? Slabá jiskra?
Datum: 31. srpna 2016 18:01
Jméno: standa
IP: uživatel16349
 No pokud zůstanou světelný cívky za sebou ve stejný vzdálenosti,aby byly ve fázi,tak by to neměl bejt problém. Pokud budou světelný cívky dál a nebo blíž od sebe mohlo by to snížit jejich výsledný výkon (amplituda se naplno sčítá jen ve fázi). Ale zas takový scifi to neni,v nejhoršim to bude míň svítit. A teda bacha na 20W magneto,tim že jsou starší (výroba od r65?) tak bejvaj vyšeptaný ...aby nechtělo už "nabudit"
Datum: 30. srpna 2016 20:07
|
|