www.fichtlkramek.cz | Seznam draků | Chat | Zaregistrovat se                       Inzeráty | Akce/Závody | Galerie

 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr

video
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Honza      IP: uživatel13503    
Ahoj, hledal jsem si informace, kdy se smí pouštět oranžový maják, je to trochu zcestné (články, poradny), všude říkají něco trochu jiného. Obecně vzato platí, že za jízdy pokud ohrožuješ provoz, ale když stojíš tak by se to mělo rovnat výstražným blinkrům ne? Tedy pokud mám na voze legálně umístěný oranžový maják a přijedu k nehodě, tak ho můžu na stojícím vozidle spustit? Stejně tak případ 2. přijíždím ke koloně, spouštím výstražné blinkry, tady by se taky dal použít, nebo ne? A 3. případ vlečení nepojízdného vozu, někdy si řidiči pouští blinkry, ale to mate při odbočování a při vlečení může být nad běžnou míru ohrožena bezpečnost provozu ne? Děkuji za rady. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. září 2013 7:44
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
17 - 2 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: jiri_cz      IP: uživatel15512    
Ahoj, tak jsem zapátral do paměti. Tak modrý maják musí povolit Ministerstvo dopravy!!!!!!!!!! Oranžový maják a nápisy Pohotovost může mít kdokoli. Stavební stroje, Bezpečnostní agentury, Čistící vozy,Doprovodná vozidla a jiní. Použití: pokud by jízdou nebo prac. činností vozidlo ohrožovalo ostatní řidiče. KDYŽ tě chytne policie záleží jen na jejich uvážení zda byl maják použit oprávněně nebo nikoli. Buď dají pokutu a nebo nedají. Nedávej maják na pevno, ale na magnet. Ale vím o případech kdy měnil kolo a dostal vlastr za maják (oranžový). Tak se měj Čus
 
 
Datum: 05. září 2013 7:44
 
 
 
 
Jméno: Honza      IP: uživatel13503    
Ahoj ještě doplňující otázka, je někde upraveno na která vozidla se to smí dávat, protože to má kde kdo : Nehodová služba, Bezpečnostní služba, atd. Našel jsem něco na diskuzi o stav. strojích http://www.bagermajster.sk/forum/stavebni_stroje/oranzovy_majak/(offset)/20 asi 7. od hora , ale když jsem hledal ten § 24 tak je tam "otáčení a couvání", nicméně v § 42 je uvedeno kdy, ale ne na která vozidla. Znamená to, že je to ze staré vyhlášky a teď už může mít maják každý??
 
 
Datum: 04. září 2013 11:19
 
 
 
 
Jméno: jiri_cz      IP: uživatel15512    
Čau tahal jsem nadrozměry takže jsem používal majáky, ale od určitého roku můžeš používat majáky pouze po školení a máš průkaz. Při používání majáků bez tohoto osvědčení hrozí dosti nepříjemná pokuta. Každý řidič u hasičů nebo který jezdí s majáky ti to vysvětlí. Já jsem skončil na mražáku tak už jsem se o to nezajímal. Tak se měj.
 
 
Datum: 04. září 2013 11:12
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel13503    
Ještě jsem tam našel, že se tak může označovat překážka, takže i místo nehody.
 
 
Datum: 03. září 2013 23:18
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
§ 42 (1) Řidič vozidla vybaveného zvláštním výstražným světlem oranžové barvy2) smí tohoto světla užívat jen tehdy, mohla-li by být jeho jízdou nebo pracovní činností ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže to vyžaduje pracovní činnost tohoto vozidla, není jeho řidič povinen dodržovat ustanovení pravidel provozu na pozemních komunikacích uvedených v § 4 písm. c), § 7 odst. 1 písm. b), § 11 odst. 2, § 12 odst. 1, 2 a 4, § 13, § 14 odst. 1 a 2, § 18 odst. 2 písm. b), § 22 odst. 3, § 24 odst. 4 písm. a), c), d), e), f) a g), § 25 odst. 1, 2 a 3, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, § 30, 36, 37 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát zvýšené opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
 
 
Datum: 03. září 2013 21:27
 
 
 
 
Jméno: libor1 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tady jde spíš asi o to že ten maják by měl upozorňovat na něco co nikdo v běžnym provozu moc neočekává - kombajn, bagr, nadměrný náklad, dlouhý náklad (kamion s dřevem) a tak podobně teda muj názor
 
 
Datum: 03. září 2013 21:11
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
pokud ohrožuješ bezpečnost provozu i když stojíš, neviděl bych problém v zapnutých majácích, při nebezpečnym zpomalení bych radši zůstal u výstražnejch, je to zažitý a při vlečení se nesměj používat výstražný světla, ale vhodně umístit na vlečený vozidlo trojuhelník (třeba za zadní sklo)
 
 
Datum: 03. září 2013 21:09
 
 

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý    Optimalizováno pro FireFox 1.0 a IE 6    Vygenerováno: 29.03.2024 10:58:51 CET   Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu